Spring naar bijdragen

Voorstellen


Elinn

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben Elinn, begin 50.

Ik drink mijn hele volwassenen leven al, maar sinds zo'n 15 jaar dagelijks, vaak toch wel een fles. De afgelopen tijd is dat fors toegenomen. Dat moet stoppen! Vorige week heb ik 5 dagen niet gedronken, toch weer begonnen. Vandaag weer dag 1. Ik ben vaker gestopt maar helaas nooit langer dan 2 tot 3 weken en dan sluipt het er weer in.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Judith, het filmpje ken ik inderdaad, het is een duidelijke uitleg. Wat goed, dag acht alweer! Ik ken inmiddels mijn triggers, na een lange werkdag moe thuis komen, vaak s avonds alleen en dan aan de wijn. Ik heb komende week meer dingen in de avond gepland, sporten kwam ook weer weinig van dus dat ook weer op de planning. Geen wijn meer in huis nu. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadat ik vorige week 5 dagen niet heb gedronken, sloeg de welbekende discussie in mij hoofd toe, ach eentje mag wel...eindigend met een lege fles. De dagen die ik niet drink zijn niet eens zo moeilijk, volhouden daar zit het probleem. Moeilijke momenten zijn bij mij tussen thuis komen van mijn werk en eten. Dat moet ik scherp in de gaten houden. Goed plannen helpt, dus boodschappen in huis, geen wijn in huis, avond activiteiten zo plannen dat de winkels dicht zijn als ik terug kom ( kleine plaats dus 2 winkels tot 21 uur, dat scheelt). En ik heb mezelf een mooie beloning in het vooruitzicht gesteld, ik heb een fijne maar dure hobby daar mag ik het uitgespaarde geld aan besteden. Dag 2, fijne dag voor iedereen!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Elinn,

Je noemt al een aantal dingen die je kunt doen om het moment tussen thuiskomen en eten minder een valkuil te laten zijn.  Wat voor mij ook werkt is kijken welke behoefte ik op dat moment eigenlijk heb en of ik deze op een andere manier kan vervullen dan met wijn. Zelfzorg. Bij mij is het: ontspanning, maar ook: mezelf even uitzetten.  Dat kritische denkhoofd. Ik ben gaan experimenteren met 10 minuten mediteren, een inspirerende of troostende tekst lezen, of een kwartiertje  schrijven. De frustraties van de dag, de vervelende opmerking van die en die die is blijven hangen en waar ik van weg wil bijv.   Of een paar ontspanningsoefeningen doen.  Haken, breien, houthakken.   Wat voor jou werkt. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom hier Elinn, wat fijn voor jou dat er net
ook aardig wat nieuwe mensen zijn bijgekomen.
Dat helpt vaak in steun. Geven en krijgen, want ook jij
hebt al veel te bieden zo.
Een cruciale tip voor nu kan zijn": niets in huis en alle
achterdeurtjes (lees smoezen) dicht.
Het heeft mij geholpen en velen hier. De drempel verhogen,
zodat je tijd wint om na te denken, en te doorzien hoe jouw
brein je voor de gek houdt, en hoe je verslaafde deel daar graag
in wil trappen. Jouw echte ik wil dat niet, die wordt vanzelf sterker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat goed hoor maar merk toch dat het gevoel van steeds reageren niet goed is voor mij ..in mijn werk moet ik dat al continu met allertheid, altijd aan staan. Ik kan het daarna niet opbrengen, sorry..ik ga toch mijn eigen weg..wens jullie het beste. Kijk nog wel een mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...