Loulou Geplaatst 22 april 2022 Rapport Share Geplaatst 22 april 2022 Goedemorgen, Ik heb me hier aangemeld omdat ik me alcohol gebruik echt zat ben ik drink elke dag 1 of 1,5 fles wijn en wil er vanaf elke ochtend boos op mezelf en dezelfde discussie waarom... En me brak voelen kan zo boos op mezelf worden ,daarom dacht ik ik meld me hier aan ,voor steun en motivatie ,ik drink ook uit verveling maar ook heel veel meegemaakt nu heb ik de rust om te stoppen en is het zzoooo moeilijk, zit ook te denken om naar de AA te gaan ,maar ik ben een stiekeme drinker mensen merken het niet echt en schaam me er ook echt heel erg voor, maar merk ook dat ik nu moet stoppen omdat dat lichaamelijk ook veel beter is en me beter voel ,ben 40 en moeder van dochter 10 dus ik MOET van mezelf stoppen en volhouden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brazer Geplaatst 22 april 2022 Rapport Share Geplaatst 22 april 2022 Welkom @Loulou goed dat je erbij komt! je bent tot het besef gekomen dat het roer om moet. Prijs deze dag en ga voor de vrijheid, los van alcohol. stoppen met drinken is moeilijk maar goed mogelijk. Ik had nooit gedacht dat het mij zou lukken, maar het forum werkt heel motiverend. succes! Loulou reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 22 april 2022 Rapport Share Geplaatst 22 april 2022 Hoi Loulou, welkom. Als je het helemaal zat bent om te drinken, gaat het lukken om de cirkel te doorbreken. Alleen dat moeten hè. Daarmee klinkt het als een zware opgave. Ga voor de vrijheid, zoals Brazer ook zegt. Dag voor dag, je doet iets goeds voor jezelf. Loulou reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 april 2022 Rapport Share Geplaatst 22 april 2022 Je mag en je kunt stoppen ooit deed ik dat ook voor mijn dochter en daar ben ik nog elke dag blij en tevreden mee. Het moeten hoort bij het verslavingsdeel; je moest drinken, maar niet meer dus. Wel de knop omzetten, dat helpt. Succes! Loulou reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reboot Geplaatst 22 april 2022 Rapport Share Geplaatst 22 april 2022 Er zijn nog een paar die net zijn gestopt misschien kunnen jullie elkaar een beetje steunen vooral in de eerste paar dagen/weken Maar vooral succes van mij je krijgt er zoveel voor terug Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loulou Geplaatst 22 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 april 2022 O ja ,dat is een goede, waar kan ik die vinden ,wat steun kan echt geen kwaad nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 22 april 2022 Rapport Share Geplaatst 22 april 2022 @Fransie en @Banaan hebben zich hier deze week ook gemeld voor het eerst. Sommige draadjes hier zijn al vrij oud, ook al heten ze nog steeds 'even voorstellen' Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fransie Geplaatst 22 april 2022 Rapport Share Geplaatst 22 april 2022 Hoi Loulou, Ik ben nu bijna 4 weken gestopt. Ik ga nu mentaal door een diep dal. Ik vind niks meer leuk Ik ben gigantisch gespannen. Erg depressief dus. Werk wel gewoon. Maar ik zet toch door. Kom op zet door. Ik zet ook door maar het is heel zwaar. Vooral als je je erg somber voelt maar het word beter misschien kunnen anderen mijn verhaal bevestigen? Iets met 3 maanden toch? 1 uur geleden zei Lonster: @Fransie en @Banaan hebben zich hier deze week ook gemeld voor het eerst. Sommige draadjes hier zijn al vrij oud, ook al heten ze nog steeds 'even voorstellen' Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reboot Geplaatst 22 april 2022 Rapport Share Geplaatst 22 april 2022 Wees een beetje lief voor je zelf, en koop een bloemetje of iets waar je vrolijk van word dat heb je wel verdiend, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francoise Geplaatst 23 april 2022 Rapport Share Geplaatst 23 april 2022 Welkom Loulou , is het gisteren nog gelukt om niet naar de fles te grijpen en het anders te gaan doen ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loulou Geplaatst 23 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 april 2022 26 minuten geleden zei Francoise: Welkom Loulou , is het gisteren nog gelukt om niet naar de fles te grijpen en het anders te gaan doen ? Ja ,ik kwam 10 uur na me werk thuis en ben me bed ingegaan ,vandaag trillerig en hyperventilatie en moe ,verder valt het mee, maar ik snak naar een wijntje merk wel als ik werk en als de tijd tussen 16:00 a 18:00 voorbij is ik er niet meer naar verlang zo raar. Francoise reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 23 april 2022 Rapport Share Geplaatst 23 april 2022 @Loulou als je zo'n mooi duidelijk tijdsblok hebt voor de ergste trek, is het een idee om in die tijd iets anders te plannen. Iets dat je grondig afleidt van de drank en je nog leuk vindt ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loulou Geplaatst 23 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 april 2022 7 minuten geleden zei Quinn: @Loulou als je zo'n mooi duidelijk tijdsblok hebt voor de ergste trek, is het een idee om in die tijd iets anders te plannen. Iets dat je grondig afleidt van de drank en je nog leuk vindt ook. Ja idd ,en dat maakt het zo moeilijk, dat is me eenzaamheid moment of me vervelingsmoment dat je gaat denken en die molen in je hoofd gaat werken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 23 april 2022 Rapport Share Geplaatst 23 april 2022 Snap ik. Maar echt, voorbereiding is het halve werk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loulou Geplaatst 23 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 april 2022 8 minuten geleden zei Quinn: Snap ik. Maar echt, voorbereiding is het halve werk. Ja idd ,merk wel dat het moeilijk gaat worden ,maar zo fijn dat jullie op me verhalen aantwoorden ,dat werk zo motiverend, had ik niet durven hopen van het forum zo fijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 23 april 2022 Rapport Share Geplaatst 23 april 2022 Er is meestal wel iemand om even wat mee te kunnen praten. Is het niet hier, dan wel op de dagdraad, dat werkt meer als een slowchat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loulou Geplaatst 23 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 april 2022 1 minuut geleden zei Quinn: Er is meestal wel iemand om even wat mee te kunnen praten. Is het niet hier, dan wel op de dagdraad, dat werkt meer als een slowchat. Ja is echt super fijn ❤️ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francoise Geplaatst 23 april 2022 Rapport Share Geplaatst 23 april 2022 Hou vol Loulou , zo fijn om weer te gaan leven ipv overleven . Gun jezelf dit cadeau . Morgen alweer dag 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Banaan Geplaatst 26 april 2022 Rapport Share Geplaatst 26 april 2022 Hoi @Loulou, Ik heb mezelf ook pas hier aangemeld en snap precies wat je bedoelt. Ook ik ben een stiekeme drinker, mensen weten het niet, tenminste niet de hoeveelheid. Met gemak dronk ik een fles wijn leeg in een paar uur. Ik zit nu op dag 3 met stoppen, heb het moeilijk en snak naar een glas in de eenzame avond en nachturen. Ik probeer mezelf bezig te houden en ga uit verveling een uur eerder naar bed. Het forum helpt zeker maar ik ben ook iemand die zich soms helemaal kan terugtrekken. Misschien kunnen we elkaar steunen hierin. Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 26 april 2022 Rapport Share Geplaatst 26 april 2022 Op 23-4-2022 om 17:14 zei Loulou: Ja ,ik kwam 10 uur na me werk thuis en ben me bed ingegaan ,vandaag trillerig en hyperventilatie en moe ,verder valt het mee, maar ik snak naar een wijntje merk wel als ik werk en als de tijd tussen 16:00 a 18:00 voorbij is ik er niet meer naar verlang zo raar. Dat had ik ook, ik had het voornamelijk moeilijk aan het einde van de middag en tijdens het koken. Als die tijd dan eenmaal voorbij was ging het weer makkelijker. Ik heb ook een tijdje vroeger gegeten of zelfs tussen de middag, daarmee maakte ik het mezelf makkelijker, misschien is dat voor jou ook een idee? Sterkte, zet 'm op en hou vol, het wordt écht makkelijker en het leven is zonder drank veel leuker. Niet meer brak, geen schuldgevoel, je kan veel meer aan, je kunt er zijn voor je geliefden, je hoeft niet meer te verstoppen en sjoemelen maar kunt vrij en blij en eerlijk zijn... heerlijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden