Spring naar bijdragen

Wel eens iets ernstigs gehad door alcohol?


Strijkbout

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Strijkbout:

Bijvoorbeeld alvleesklierontsteking, hartinfarct, beroerte, een ziekte, of wat dan ook?

Een maagperforatie in combi met een alcohol onttrekking delier in het ziekenhuis.

5 uur geleden zei Strijkbout:

En wat voor soort drinker was/ben je? Hele dag door, alleen bepaalde momenten op de dag? Periodes van overmatig drinken?

Alle soorten drinker in 53 jaar tijd (12- 65)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Strijkbout:

Was dat na een excessieve periode, of het resultaat van chronisch gebruik?

De oorzaak van mijn maagperforatie was een Helicobacter pylori infectie.
Volgens de chirurg komt dit vaker voor bij alcoholisten.
Chronisch gebruik, denk ik. Jarenlang zes halve liters bier per dag.

Het onttrekking delier was omdat ik van het ene moment op het andere in het ziekenhuis lag zonder alcohol, diazepam, cafeïne en nicotine.
In het ziekenhuis was geen diazepam in voorraad (!), anders had ik geen delier gekregen.
Twee dagen onder narcose, drie dagen IC, zes dagen gewone afdeling.
Weer thuis was mijn conditie 0,0.

Een aantal maanden heb ik daarna geen alcohol meer gedronken, dat durfde ik niet meer.
Dat is langzaam weer begonnen.
Ik was coach maatschappelijke begeleiding Syrische statushouders.
Dat was heel leuk. maar achteraf veel te veel stress, denk ik nu.
 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een maagontsteking gehad die maanden duurde omdat ik een avond heel veel sterke drank door elkaar dronk en was begonnen met een flesje wijn. Ik moest ook overnachten bij vreemde mensen die ik niet vertrouwde die avond. De volgende ochtend was iedereen ongerust thuis.

Binge drinken was mijn style.

Emotionele schade is eigenlijk nog het grootst, ik heb mezelf vaak sociaal voor gek gezet. Ik weet ook niet meer wie of wat mij in mijn toestand hebben gezien, dit is echt het soort gaslighten van jezelf en altijd als ik mensen ontmoet in de stad waar ik woon denk ik, zou jij mij ook hebben gezien? Buren, kennissen, vrienden van vrienden. 

Maar weet je, ik ben aan het leren om geen goedkeuring meer bij anderen te zoeken. De juiste mensen zullen begrijpen waar het vandaan komt of ze letten op wat er nog meer is in het hier en nu.

Strijkbout ik ben ook wel benieuwd naar jou antwoorden?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Op 23-3-2022 om 01:37 zei Soberbunny3:

Strijkbout ik ben ook wel benieuwd naar jou antwoorden?;)

 

12 uur geleden zei Kraan:

k ook @Strijkbout :)

Godzijdank niet. Was ik wel bang voor een keer te gaan krijgen. Ik zag mezelf wel een keer alvleesklierontsteking of zo krijgen. Of alcoholische hepatitis of zo. Levercirrose vond ik ook altijd wel een horrorscenario. Dacht regelmatig dat wellicht al te hebben 'maar nog in de omkeerbare fase'. Tja, het moge duidelijk zijn: ik werd er behoorlijk hypochonder van ;)  Ook alle fysieke ongemakken schoof ik af op het alcoholgebruik. Bij sommige stomverbaasd dat ze na bijna 3 maanden stoppen nog steeds ineens de kop op steken; 'hèh? dat kwam toch door de drank?'....... eeh, niet dus. Of misschien zo niet dan toch... 

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...