Spring naar bijdragen

Onze h. kamer 11-2-2022


bolletje

Aanbevolen berichten

Foxy

  • Nieuw hier
  • Forumdeelnemers
  • Stop dan met

Gisteravond heb ik toch weer een oxazepam genomen. Twee nachten achter elkaar zonder slaap trok ik niet. Ik kon de situatie niet meer aan. Ik wilde niet meer vechten. Twee uur lang heb ik het geprobeerd en de strijd voor die nacht op gegeven. 3 kwartier na inname ben ik in slaap gevallen. Ben ik er blij mee? Nee. Het voelt als falen.

Vandaag proberen zo positief mogelijk door te komen en vanavond weer zonder. 

 

 

Stop dan met vechten Foxy. Want dat kost namelijk het meeste energie niet het niet slapen. Probeer te accepteren. Ongemerkt slaap je toch wel, al zijn het maar momentjes.

Maar strijden tegen het wakker blijven houd je juist wakker. Slapen is een natuurlijk proces. En wees vandaag maar gewoon jezelf. Voel je je niet positief nou dan maar niet. Laat dat dan maar gewoon gebeuren dat kost het minste energie en je drukt niets weg. Schrijf vandaag maar hier hoe je je voelt.

O ja  en je hebt niet gefaald hoor. Zal ik je eens wat vertellen? Je bent een mens.;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik zo wakker lig en de cortisol mijn lijf overneemt denk ik eraan om weer te beginnen met de oxazepam. 

Maar ik weet ook dat het een tijdelijke verlichting zal zijn. En tijdens het gebruik had ik ook klachten door de tolerantie.

Het voelt als kiezen tussen twee kwaden.

Herkent iemand deze twijfel? 

Ik ben nu 8 weken vrij van de oxazepam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Foxy:

Het voelt als kiezen tussen twee kwaden. Herkent iemand deze twijfel? 

@FoxyIk heb afgelopen jaar regelmatig een aantal weken diazepam geslikt, om vervolgens weer te stoppen.
Mijn klachten (spierspanningen) verdwijnen de eerste dag als sneeuw voor de zon, maar na een aantal dagen werkt het al niet meer.
Sinds 20 januari slik ik geen diazepam meer.
Na veel wikken en wegen heb ik op 3 februari eenmalig 25 mg geslikt.
Vanwege een crematie (zie mijn Wie is wie onder ADB).
Dat beviel mij uitstekend, maar doorgaan met slikken lijdt tot niets.

Oxazepam of een ander middel wordt vaak voorgeschreven als slaapmedicatie voor 'zo nodig'.
Hoe vaak 'zo nodig' is staat er niet bij. Dat is net zo'n vaag begrip als 'af en toe'.
Het kan inderdaad tijdelijk helpen, maar ik lees hier regelmatig dat mensen meer en langer gaan slikken dan voorgeschreven is.
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roberto

Allereerst gecondoleerd met het verlies van je tante. De werking neemt idd snel af en het door blijven slikken brengt tot niets.

Daarom dankjewel voor je reactie. En ook @bolletje. Dat zijn in moeilijke tijden een ruggensteuntje. Ik zal proberen geen oxazepam te nemen vannacht. Hoe kut ook.

Door “indien nodig” ben ik aan de temazepam verslaafd geraakt en daarna aan de oxazepam. En blijf maar slikken zei de psycholoog bij de revalidatie. Kan geen kwaad. Je hebt je slaap nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...