Spring naar bijdragen

Het is tijd..


Wandelaar

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik ben Wandelaar. Een vrouw van 37, moeder en ik werk FT.

Bij mij is drank erin geslopen. Van wijntjes in het weekend bij borrels en terrasjes naar wijntjes thuis met (inmiddels ex-)partner.  Tijdens corona is het uit de hand gelopen en was werd het "wijn direct na het werk omdat mijn brein de dag niet meer aankon." 

In plaats van sporten ben ik op de bank beland met wijn. Passief ipv actief met alle gevolgen van dien. Slecht slapen, angst opbouwen, aankomen in gewicht. Ellende gewoon..

Ik heb meerdere keren geprobeerd te minderen en 2x geprobeerd te stoppen maar overprikkeling zorgt dat ik weer naar wijn grijp. 

Nu moet het wel echt klaar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Wandelaar
"Nu moet het wel echt klaar zijn."..... Vervang deze zin nou eens door: "Nu IS het klaar" ... 
Ik denk dat dat beter werkt. 

Je schrijft dat jouw brein de dag niet meer aankon, kan jouw brein de dag wé aan met wijn? 
Stoppen dus, en wel direct. 
Als ik jou zo lees ben je wijn gaan drinken omdat je het lekker vindt, omdat je het gezellig vindt... 
En is het van 'een glaasje' gegroeid naar 'van kwaad tot erger'. 
Stoppen met de beschuldigende vinger naar buiten te wijzen, naar de 'dag' of naar 'overprikkeling' .... 
Beginnen met je te realiseren dat die wijn niet brengt waar jij behoefte aan hebt, ga je realiseren hoeveel prettiger je jezelf uiteindelijk zult gaan voelen als je dat glas, die fles laat staan. 
Krijg je erge trek, ga dan iets doen, poets je tanden, ga een eind wandelen, zoek naar een nieuwe hobby... 
Kop op, geloof in jezelf, doen!!


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Pulluptomybumper:

Hoi wandelaar en welkom! Bekend verhaal. Ja Corona is idd een aanleiding hoewel er nooit echt een geldige reden is om je steeds te bezatten cq vergiftigen. Je kan er "gewoon" mee stoppen, dat is eenvoudig het is alleen niet makkelijk :) Het is een kwestie van willen in het begin en vervolgens een kwestie van nieuwe gewoonten creëren.

Het beste is om het gewoon niet in huis te hebben, dan hoef je niet met jezelf in discussie want dat is de valkuil. Ben je er klaar voor?

 

Ik denk dat ik vooral bedoel dat corona het thuisdrinken makkelijker maakte aangezien je de deur niet uit kan.

 

Ik ben er klaar voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Yvonne:

Welkom @Wandelaar
"Nu moet het wel echt klaar zijn."..... Vervang deze zin nou eens door: "Nu IS het klaar" ... 
Ik denk dat dat beter werkt. 

Je schrijft dat jouw brein de dag niet meer aankon, kan jouw brein de dag wé aan met wijn? 
Stoppen dus, en wel direct. 
Als ik jou zo lees ben je wijn gaan drinken omdat je het lekker vindt, omdat je het gezellig vindt... 
En is het van 'een glaasje' gegroeid naar 'van kwaad tot erger'. 
Stoppen met de beschuldigende vinger naar buiten te wijzen, naar de 'dag' of naar 'overprikkeling' .... 
Beginnen met je te realiseren dat die wijn niet brengt waar jij behoefte aan hebt, ga je realiseren hoeveel prettiger je jezelf uiteindelijk zult gaan voelen als je dat glas, die fles laat staan. 
Krijg je erge trek, ga dan iets doen, poets je tanden, ga een eind wandelen, zoek naar een nieuwe hobby... 
Kop op, geloof in jezelf, doen!!


 

Nee.. Met alchol maak ik het alleen maar erger, want daar kwam de angst om de hoek kijken, de slechte nachten en de onrust.

De grondslag van mijn drinken is deels ontstaan door "lekker/gezellig" en uit de hand gelopen door niet om kunt gaan met de druk van het leven. Stress. Vanalles "moeten" en dat ook nog eens goed moeten doen..

Ik ben dus ook tegelijkertijd op zoek naar tools om daar beter mee om te kunnen gaan. Bewegen is er zeker 1 van.

 

Je hebt gelijk. Nu IS het klaar. Dank je.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Cleo66:

Welkom wandelaar . Tijd om weer te gaan leven inderdaad.  Je hebt je leven op pauze gezet , door de drank je leven te laten betalen . Streep eronder.  Neem het sporten weer op , want weer meer tijd en niet meer brak .  

Ook jij kan dit achter je laten . Dag voor dag de eerste niet nemen . Ga ervoor . Succes 

Dank je wel. Inderdaad, streep eronder. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Wandelaar:

 

De grondslag van mijn drinken is deels ontstaan door "lekker/gezellig" en uit de hand gelopen door niet om kunt gaan met de druk van het leven. Stress. Vanalles "moeten" en dat ook nog eens goed moeten doen..

Ik ben dus ook tegelijkertijd op zoek naar tools om daar beter mee om te kunnen gaan. Bewegen is er zeker 1 van.

 

Welkom!  Bewegen, jazeker.  Je naam eer aandoen bijvoorbeeld:).  Voordeel van wandelen is dat je ook nog kunt nadenken over waarmee je jezelf kunt ontstressen: minder moeten, en minder goed. 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar, in coronatijd de werkdag afsluiten door drank. Het gevoel van niks meer te hoeven. Maar je doet dan ook letterlijk niks meer en zoals je al schrijft komen daar de negatieve bijwerkingen ook om de hoek kijken. Het is deels een gewoonte, die je kunt vervangen door een andere. Wat ga je nu doen, als het werk klaar is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lonster:

Herkenbaar, in coronatijd de werkdag afsluiten door drank. Het gevoel van niks meer te hoeven. Maar je doet dan ook letterlijk niks meer en zoals je al schrijft komen daar de negatieve bijwerkingen ook om de hoek kijken. Het is deels een gewoonte, die je kunt vervangen door een andere. Wat ga je nu doen, als het werk klaar is?

Ja! Dat! Letterlijk niets meer doen en ook interesses kwijtraken. In mijn hoofd een heel interessant leven willen ambiëren maar zodra de kurk van de fles afkomt... Vervliegen die wensen. Niet meer in staat om mijzelf Letterlijk en figuurlijk in beweging te krijgen.

Ik vroeg me al af of dit bij het alcoholgebruik hoorde...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom wandelaar, ik herken het wel in je schrijven . Van alles willen maar zodra die fles open is hoeft het allemaal niet meer, want drinken heb ik verdiend om te ontspannen wat totaal niet werkte natuurlijk want bijna elke dag een wrak zijn helpt nou ook niet zo. Het leven is pittig maar hoe ik het zelf ervaar als ik niet drink me veel beter voel. Helaas roept de fles savonds harder. Maar nu gaan we ervoor. Dag 2.

Succes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Jessje:

Welkom wandelaar, ik herken het wel in je schrijven . Van alles willen maar zodra die fles open is hoeft het allemaal niet meer, want drinken heb ik verdiend om te ontspannen wat totaal niet werkte natuurlijk want bijna elke dag een wrak zijn helpt nou ook niet zo. Het leven is pittig maar hoe ik het zelf ervaar als ik niet drink me veel beter voel. Helaas roept de fles savonds harder. Maar nu gaan we ervoor. Dag 2.

Succes 

Hier nog 1.. op naar morgen. Lekker aan de verse gemberthee, serie aan.. Opladen

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, we zijn een paar dagen verder. Eigenlijk ging het vlekkeloos tot vanavond. 

Ik heb te weinig gegeten vandaag en kreeg op mijn werk al behoefte aan vet eten & wijn. Zeer bekende combinatie voor mij.

Uiteindelijk heb ik besloten mijzelf te trakteren op biefstuk, pofaardappel en broccoli.  Geen wijn gekocht. Nu zit ik, met volle maag, en ik heb moeite. Dus toch maar even hier een berichtje

Ik denk dat ik zo ga wandelen om het van mij af te schudden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Cleo66:

Hou vol wandelaar , zot de trek uit , of nog beter ga iets doen !! Wandelen,  prima plan .... trots op jou :rose:

 

6 minuten geleden zei lady jane:

Goed gedaan, en nu geen supermarkt binnen gaan hoor. Die trek gaat vrij snel weg. 

Dank jullie.. Nee, de supermarkt is off grid nu. Dat gaat niet werken. 

Uitzitten, Uitzitten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...