Spring naar bijdragen

Confrontatie


Roosje41

Aanbevolen berichten

Ik heb me al eerder hier voorgesteld omdat ik kamp met een verslaving aan slaapmedicatie en alcohol. Tot voor kort dacht ik dat de slaapmedicatie mijn grootste vijand is. Ik hield mezelf voor dat ik dronk om te slapen. Om ervoor te zorgen dat ik niet meer van de slaapmedicatie nodig had. Maar ik tel de uren af totdat die fles weer open mag. De roes, ik ben wat vrijer, maak grootste plannen. Ik drink om te drinken en die fles die ik bij de huisarts heb opgegeven zijn er inmiddels 1,5. Al iedere avond, 4 jaar lang. En ik heb het lang goed gepraat. Ik drink alleen 's avonds. Ik functioneer. Ik zorg voor mijn kinderen, het huishouden, ik werk. Dat ik bij Jellinek aan de bel heb getrokken deed ik met name voor anderen. Hoe lang kun je je voorhouden dat het goed gaat terwijl je jezelf langzaam kapot maakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kern is het slaapprobleem, begrijp ik uit je verhaal. Wat houdt je wakker? Als je die oorzaak weg kunt nemen heb je geen drank of medicatie meer nodig.

Ik heb iets vergelijkbaars gehad, maar dan zonder slaapmedicatie. Ik piekerde 's nachts over van alles en nog wat en sliep daardoor slecht. In mijn geval bleek het een stuk beter te gaan toen ik meer los leerde laten wat anderen misschien van mij vinden of over me denken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Bob:

De kern is het slaapprobleem, begrijp ik uit je verhaal. Wat houdt je wakker? Als je die oorzaak weg kunt nemen heb je geen drank of medicatie meer nodig.

Ik heb iets vergelijkbaars gehad, maar dan zonder slaapmedicatie. Ik piekerde 's nachts over van alles en nog wat en sliep daardoor slecht. In mijn geval bleek het een stuk beter te gaan toen ik meer los leerde laten wat anderen misschien van mij vinden of over me denken. 

Somniphobia (de angst voor slaap zelf). 4 jaar geleden ontstaan en niet goed begrepen door psycholoog en psychiater. Ik moest ontspanningsoefeningen doen en ik kreeg slaapmedicatie mee. Nog steeds iedere avond in blinde paniek naar bed. Oplossing leek een glas wijn te drinken om te ontspannen. Dat is inmiddels 1,5 fles en het besef dat ik misschien ook niet meer drink door de angst. Of nog wel, ik weet het eigenlijk niet. Ik heb inmiddels hulp gezocht bij een andere psycholoog. En hulp bij Jellinek omdat ik geen idee heb hoe ik dit aan moet pakken / af moet bouwen. Zeker de combinatie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-11-2021 om 13:21 zei Delarope:

De schaamte om er voor uit te komen is vaak erger dan de kwaal. 

Dat is zeker zo. Het vertellen aan vrienden en werk was een verschrikkelijk moeilijke stap. 

 

Op 8-11-2021 om 09:42 zei lady jane:

tot je de keus maakt anders te willen, en die keus ook uitvoert Roosje.
Het hier erkennen en opschrijven is stap 1. Er volgen nog vele stappen.
Hier is veel ervaringsdeskundigheid, maak er gebruik van.
Zelf, maar niet alleen, dat is een van onze lijfspreuken hier. succes!

Die keus is inmiddels gemaakt. Gisteren de intake bij Jellinek gehad en dat was de definitieve klap in mijn gezicht. Door combinatie gebruik kom ik versneld in aanmerking voor een detox. Ergens hoop ik zelf het alcoholgebruik terug te kunnen brengen. De eerste stap heb ik gisteravond gezet. Maar lukt het niet grijp ik alle hulp aan. Het is genoeg. Voor mezelf, voor mijn gezin. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lonster:

Kreeg je bij Jellinek een klap in je gezicht? En dat was positief? Bij zinnen gekomen, bedoel je, zoiets?

Op een ander draadje lees ik dat je de drank hebt weggedaan en een nuchter weekend tegemoet gaat.

Bij zinnen komen was het inderdaad. Ineens kon ik er van buitenaf naar kijken in plaats van er zelf in te zitten.  En toen begon die fles me tegen te staan. Stond wel nog laat schoon te maken ter afleiding :-), maar gisteravond sinds tijden nuchter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...