Spring naar bijdragen

ook even voorstellen, ik ben Earde


earde

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben earde,

door de diagnose, overspannen besloot ik na overleg met mijn huisarts ook gelijk maar te stoppen met zoveel te drinken.

ik drink op dit moment al 2 weken helemaal niets,

nou niets,..... ik heb een wijn gevonden zonder alcohol, 0.05%, smaakt naar wijn, maar dan zonder alcohol.

dit helpt mij geweldig maar de gewoonten nemen dan niet af natuurlijk,

ik ga nu langzamerhand naar tonic toe, maar ik drink zomaar 2 flessen tonic of namaak wijn, en dat is dan ook weer niet goed.

maar hoe dan ook, ik ben een jaar geleden begonnen om consequent maandag niet te drinken. op die dag ga ik ook trainen.

het heeft mij geholpen om nee te leren zeggen tegen wijn (werkte ook met roken overigens)

ik wil eigenlijk niet helemaal stoppen, want ik ervaar de leuke dingen ook als prettig, ik voel dan meer, geniet van kleine dingen en durf meer. maar het is dan iedere dag weer een gevecht en ik moet afwachten of ik dat aankan.

ik hoop dat ik na een lange tijd zonder alcohol met minder ook geniet.

zo niet, zal ik er ook aan moeten geloven en helemaal stoppen, maar eerst ga ik het gevecht gewoon nog even aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Earde,

Mooie naam!

Welkom op de site van Adb.

Overspannen zijn en veel drinken, ik ken het.

Geen goeie combinatie, alleen het moment van de roes is fijn.

De volgende dag komt het dubbel en dwars terug, de spanningen nog erger.......enz.

Goed dat je je aangemeld hebt.

Mij helpt het forum heel goed.

Ik hoop voor jouw ook.

Sterkte en succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Kunsie,

dank voor je mail,

waarom vind je Earde een mooie naam?

ik ga afwachten wat het forum voor mij doet, het is in ieder geval leuk (??) om te zien dat er veel meer zielsgenoten zijn die ook vechten

wat zijn wij toch zielig met zo'n stom gen die ons laat verslaven, we kunnen er alleen maar tegen vechten, alcohol pleisters zijn er nog niet.

medicijnen maar mondjes maat

we zijn niet storend genoeg voor de gemeenschap om hier hard aan te werken denk ik

dan moeten we het zelf dus doen.

voor iedereen die dit leest, sterkte en blijf proberen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond Earde en welkom op ons forum.

Ik moest lachen om jouw opmerking dat we zielig zijn met zo'n gen, ik dacht dat heel lang geleden ook. Voelde me echt niet opgewassen tegen mijn verslaving. Nu denk ik er anders over, ik ben niet zielig en stom, ik kan de alc. de baas blijven. Das zo belangrijk om jezelf niet als slachtoffer te zien, want een slachtoffer is altijd de zwakkere. Nou dat vind vriend alcohol maar wat fijn hoor.

En troost je, dat vechten wordt echt minder naarmate je langer adb. bent. Jij bent de baas en verantwoordelijk over jouw leven, niet vriend alcohol.;)

Ik wens je heel erg veel suc6, en we doen het samen hé, want samen staan we sterk:present:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Aerde,

Welkom op onze reis een reis naar het zonnig oord :-p

Goed bezig zeg!! En al een paar weken niet gedronken , voel je al verschil geestelijk en lichamelijk?

Elke dag worden we een beetje sterker en kunnen we de vijand meer de baas.

Net als de wolken zal ook de trek weer verdwijnen.

Fijn dat je ook hier schrijft ik blijf je volgen.

Liefs Harjet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Joanne

ik weet niet precies hoe je een iegen lijn hebt, deze heb ik nu wel maar mijn naam staat er niet bij. ga ik proberen

ik hoop ook dat jouw relatie positief veranderd als jij ook weer voor je vriend kan zorgen, ik denk het wel.

hij zal blij zijn dat je er weer bent.

Hi Harjet,

het gekke is, ik heb mij zelden slecht gevoeld, dronk met gemak 2 flessen wijn weg.

was hooguit moet.

ik realiseerde mij echter goed dat het uiteindelijk de verkeerde kant op zou gaan

ik heb momenten dat het moeilijk gaat, maar heel kort gelukkig. even doorzetten.

vandaag weer een drukke dag gehad, op het werk geweest en direct had ik weer even die trek in een glas wijn (11 uur) ik dronk nooit voor 17:00

verder kwam er een vriend langs vanavond, die heb ik wodka jus geschonken, en dronk zelf mijn favo namaakwijn

ik heb er weer 2 valeriaan nacht in zitten, nip nu aan de melk en heb weer een dag niet gedronken, het word eentoning, heheheh

groetjes en slaap lekker allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn naam staat er nu tenminste bij,

het eerste bericht editen en je kunt de koptitel aanpassen

weet iemand of er een chatroom is?

gestopt sinds 04-02-2013, 19 dagen dus, ik dacht dat ik de 15 net zou halen

nu op naar 4 weken

joanne, is het goed gegaan met je partner nu je weer op eigen benen staat?

het extra sporten is mij nog niet gelukt, ga wel iedere dag buiten iets doen, nu heb ik nog 5 m3 hout te kloven

ik verveel me niet, maar het is buiten wel erg koud!!!!

het is 23-50, begin van het weekeinde

ik ga slapen ik ben moe

doe mijn beide oogjes toe

slaap lekker allen

en sterkte in onze strijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Allen,

daar ben ik weer

Hallo Harjet, dank dat ik blijkbaar iets goed doe...

k heb zelf het weekeinde ook niets avn me laten horen, gister ook niet.

maar ik drink nog steeds niet vanaf 4 feb.

het plan is om 1 maart te gaan drinken, maar dan volgens mijn regels.

ben er aan een kant wel bang voor, bang dat er eigenlijk niets veranderd is in 1 maand droog. maar ik hoop natuurlijk dat ik weer kan genieten van een paar glazen ipv maar door drinken.

plan is dus om met het eten 2 glazen te drinken, dan over op de namaak en dan voor het slapen nog 1 glas, kijken wat er gebeurt.

ik heb normaal geen behoefte (campral helpt), maar vrijdag was even zwaar, zaterdag ging goed, ik had iemand geholpen schilderen en miste wel de beloning nadien, dus maar namaak champagne gedronken thuis.

Zondag was plots vreselijk moeilijk, de hele dag craving, maar geen alcohol gedronken!!, ik ben trots op mij.

Maandag dronk ik al 1 jaar niets, dus dat was makkelijk, en vandaag is dus ook geen probleem

En als het even moeilijk is, mezelf volstoppen met snoep of een lekker gebonden 'çup a soup', doet wonderen en maakt een nieuw ritueel.

sterkte in de strijd, ik ga nog een filmpje kijken, met een valdispert nacht, dan slaap ik weer lekker

p.s. ik droom heel erg veel, ook wel nachtmerries, maar die zijn dan ook wel interessant.

hebben anderen dat ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag, woensdag, was weer zwaarder

ik weet niet waarom de ene dag zwaarder is dan de ander.

misschien omdat ik vandaag eerder begon met klussen, hout kloven en om 15:00 besloot te stoppen, PC en iPad spelen, boekje lezen... zoiets.

hoe dan ook, het was zwaarder, maar.... niet gedronken, wel teveel gesnoept, veel namaakwijn gedronken en nogmaals, teveel gesnoept, nu ben ik wat misseleijk, hahahaha

ik ga slapen, tot morgen

sterkte allen en welterusten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dan maar weer een voor mijzelf.

Weer niets gedronken

wel een dure fles rode wijn gekocht voor morgen, dan ga ik bewust weer wat drinken.

ik ben benieuwd hoe lichaam en geest reageert.

ben ik direct weer aan 2 flessen toe? kan ik na een paar glazen stoppen?

kan ik na een weekeinde drinken, maandag en dinsdag makkelijk niets drinken?

de tijd van niets drinken, nu 4 weken, was boeiend, ik was er meer bij, deed meer overdag, meer energie.

maar in mijn geval natuurlijk ook omdat na 5 weken thuis zitten ik weer aan het werk ga beginnen, volgende week 2 halve dagen en dan opbouwen.

ik wacht het af, nu nog ff monopoly spelen op de iPad

sterkte voor jullie allen,

maar ach, dit blijkt een persoonlijk dagboek te worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben heel benieuwd naar je ervaring!

Je doet het bewust lees ik of het verstandig is is een tweede maar zoals met alles moet je alles zelf ervaren zeg ik altijd.

Ik volg je dus ben benieuwd naar je ervaring.

Wat ga je besluiten als het anders uitpakt dan je hoopt?

Trusttie voor straks alvast..

Liefs Harjet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Allen

dank voor de belangstelling.

Hi Ietjefietje, de wijn is van het merk Ijsberg. een slijter hier heeft het maar het is ook via internet te vinden en te bestellen. er is ook een champagne, dat is live Lite, erg fris, daar kijk ik echt naar uit om te drinken, die is dan wel 0.5% max. de ijsberg is 0.05, en is in Wit (riesling) en rose. ik vind ze erg veel naar wijn smaken.

Hi Harjet,

als het tegenvalt zal ik moeten besluiten helemaal te stoppen want dan kan ik niet winnen. natuurlijk zal ik eerst nog een paar keer proberen want ik geef me niet graag gewonnen. maar als ik nu zonder veel problemen 1 maand kon stoppen, dan zal dat wel vaken kunnen. het is toch een mind set (en campral en namaak wijn)

----------------------

hier de belevenis,

voor vandaag had ik een chatau Neuf du pape gekocht, de beste cote du rohne zeg maar. ik had hem om 18:00 uur bij de open haard klaar gezet, tezamen met een lekkere wijn voor mijn partner, een merlot.

zij zou nog 10 min met de computer bezig zijn, maar deed er 45 min over, niet echt leuk vond ik, dus ik maar monopoly gaan spelen en ondertussen de gehakt voor de spagettie ontdooien

toen mijn partner eindelijk beneden kwam was de gehakt nog niet ondooit en aangezien ik monopoly aan het spelen was (zij is daar jaloers op omdat ik mijn aandacht er bij heb en haar dan negeer) kreeg ik het voor mijn kiezen. nou, dat was een leuke ruzie. en geen goed moment om mijn eerste slokje te nemen, dus ik ben maar namaak wijn gaan drinken tot ik minder over de pis was. dat duurt dan ff een uurtje hoor, maar goed, bijgepraat.

ik realiseerde mij volkomen dat ik kon kiezen of ik wel of niet ging drinken, zonder drang, wel cool.

dus glaasjes gevuld en geproost. de wijn smaakte bitter, maar wel lekker.

goed gegeten en filmpje samen gekeken. langzaam gedronken. na mijn 2e glas begon ik zin in de hele fles te krijgen. ik realiseerde mij dat en ben over gegaan op de namaak rose.

dat ging erg makkelijk.

om 22:30 een 3e glas wijn ingeschonken en van genoten. ik neem nu mijn laatste slok en denk morgen nog de baas te zijn.

dit blijf ik het weekeinde doen, de fles is nu half leeg. keurig 3 eenheden gedronken. moet wel bewust kleine slokjes drinken want mijn vorig drank tempo was 2 per uur, en dan volle glazen, dus eigenlijk 4 per uur. nu dus 1 echt glas in 1:30 uur

maandag en dinsdag weer op de namaak, zien hoe het gaat. ik houd jullie op de hoogte.

dat helpt ook, hehehehehe

dank, sterkte en een prettig weekeinde voor allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaterdag!!! de dag van geen limieten

Zo, dat is boeiend!!

Zaterdag, niet al te goed geslapen, ook niet echt slecht, in de ochtend direct aan de hobby, hout kloven, lichamelijk sterk

uit eten geweest met partner, lekker grieks

om 18:00 samen eerst thuis een wijntje gedronken, om 19:00 naar de griek.

Natuurlijk een ouzo en voor ons samen een halve liter rode wijn.

lekker gegeten, rustig gedronken.

laatste 2 glazen in de karaf achter gelaten, thuis koffie gedronken.

daarna de rest van de fles van gister opgedronken. De dure wijn smaakte nog steeds bitter, wel vreemd.

dus, 1 wijn, 1 ouzo, 2 wijn, daarna nog 3, 7 glazen, gevaarlijk veel, maar nog net bij zinnen.

dan komt zo Zondag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zondag!!!

slecht en onrustig geslapen.

koffie en een mix van namaak champagne en jus ''d orange gedronken

al wat vermoeider opgestaan.

lekker ontbeten met gebakken eieren. daarna koffie gaan drinken bij moeder.

in de middag hout gaan kloven, klusjes doen

om 17:00 ging partner een wijntje drinken, ik hield het nog uit tot 18:30, open haard aangemaakt 1 fles wijn voor mijzelf opengemaakt en gaan eten

Daarna koffie en de fles wijn langzaam aan leegmaken en TV series kijken

mijn partner ging slapen en toen ging het dus mis.

ik ging monopoly spelen op de iPad en dronk nog een haast lege fles wijn leeg (2 extra galzen) toen nog een andere (1 glas)

die laatste 3 smaakten zoet, vreemd, de anderem hiervoor smaakten bitter.

in totaal dus 9 glazen, teveel, en ik kon ook niet stoppen.

Winnen met monopoly voelde beter en tegenslagen waren niet erg.

om 00:30 gaan slapen,

slecht geslapen, onrustig en met vervelende nachtmerries, zweten. als je iedere dag teveel drinkt merkt ik dit niet

Maar de ochtend, triest gevoel, verdrietig, boos, gefrustreerd, angstig (kan ik niet winnen) wat nu

ik realiseer mij hoe slecht alcohol is bij dit soort hoeveelheden, dat merk je niet als je iedere dag veel drinkt

nu, mij verder aan het plan houden, steun en hulp bij mijn partner zoeken.

Maandag (vandaag)cen morgen staat er 0 alcohol op het menu, woensdag 2 in de avond, 1 voor het slapen gaan.

Als ik mij aan Max 3 houd gaat het mogelijk goed.

idd. negen is echt teveel. 6 is al eng, dan verlies ik controle - 3 zou moeten gaan

ik hoop dat jullie je allemaal hebben kunnen houden aan het plan en een goed weekeinde hebben gehad.

Tot horens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik je zo lees Earde

wordt je dag een beetje

obsessief rond drank en (niet)drinken opgebouwd.

je schreef in het begin: maandag al een jaar niets, dus dat is lekker makkelijk.

probeer eens een week of drie helemaal te stoppen

dan kun je het drinken even helemaal loslaten en je lichaam ook

rust van alcohol geven. Je houdt nu de gedachte in stand dat je lichaam

of eigenlijk je hoofd (programma staat vast) er om vraagt, het nodig heeft.

Maar misschien klopt dat inmiddels al niet meer?

Je realiseert je nu in elk geval dat alcohol in deze hoeveelheden slecht is voor je

en dat je lichaam het niet goed verdraagt.

hoe zou je lichaam reageren als je eens heel goed ervoor gaat zorgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, maandag en dinsdag

gewoon niet drinken, moet toch kunnen denk je, en ja hoor. het kan gewoon.

beetje namaakwijn, veel wandelen en klussen, maar.... ook na een weekeinde drinken, drink ik nu 2 dagen weer gewoon niet.

morgen misschien 3 glaasjes, wie weet, hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Lydia, en jane4, ik zat nog naar mezelf te antwoorden want ik zag niet dat ik al 2 pagina's heb.

Lydia, steeds een beetje lijkt toch te werken, nogmaals, ik word gesterkt door galzen ander spul te drinken, maar wel zonder alcohol.

net weer 2 dagen niets zonder moeite, nou, een beetje, ik met me wel even verzetten...

Jane, maandag al een jaar niets is wat te kort genoteerd, onduidelijk bedoel ik.

ik drink al een jaar op maandag niets, en de rest van de dagen 2 flessen wijn,

dit dus tot 4 feb. toen ben ik gestopt, compleet.

tot 1 maart, toen heb ik het weekeinde gedronken, waarbij zondag de controle verloren

dat wil ik dus voorkomen.

obsessief, ja, na ongeveer 17:00 realiseer ik mij plots dat ik zomaar zijn krijg in een wijntje

soms eerder op de dag realiseer ik mij dat ik denk aan dat dat gebeurt. maar voor 17:00 heb ik nooit zin in alcohol.

ik ben er wel regelmatig mee bezig, maar goed, ik ben ook ingevecht, dus dan mag het.

als ik geen behoefte meer aan alcohol zou hebben, zou ik niet meer drinken.

nu hoop ik op gecontroleerd drinken

ik realiseer mij echt wel dat ik dan continu moet vechten, maar ook dat word een gewoonte

ik heb vroeger jaren lang iedere dag hoofdpijn gehad (toen dronk ik nog niets), maar pas toen het plost over was, realiseerde ik mij dat ik er aan gewend was geraakt en dus de pijn gewoon niet meer voelde

dat moet ook met die zeurende pijn van de behoefte aan alcohol kunnen hoop/denk ik

so far, so good, ik heb dan een partner die gewoon wel drinkt en half lege glazen in mijn zicht laat staan, daar maak ik me wel druk om, maar als ik ze negeer of leeggooi, voel ik me wel weer sterker.

nu kijken wat morgen brengt.

dank voor de stuen, lieven en bemoedigende woorden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Earde,

Mijn partner drinkt ook (matig) en ik ken het probleem van halflege glazen, terwijl hij weg loopt om iets te doen of zo. Ik heb eerst een jaar, behoorlijk succesvol, geminderd. Mijn trigger is chronische pijn en op de dagen dat ik daarvan veel last had, was het heel moeilijk om niet door te drinken. Op de dagen dat ik niet dronk, eerst 2 en later 4 dagen per week, was het gemakkelijker om die eerste niet te nemen en beter naar mijn lichaam te luisteren.

Nadat ik weer een keer meer gedronken had dan ik van plan was, heb ik gezegd dat ik helemaal stopte en dat bevalt mij goed.

Kijk eerlijk naar jezelf, is mijn raad, en zie wat voor jou het beste werkt. Hier staan de aangebroken flessen en de volle glazen nog steeds in de buurt, maar ik ben niet gezwicht en wil dat zo houden!

Succes.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Allen. weer eens een updateje

Dank Lytse, goed dat je helemaal kunt stoppen, en niet zwicht voor de halve glazen.

tot nu toe is mij dat ook goed gelukt, ik zie het dan als een extra prestatie maar maak mij boos over mijn partner die dat zonder rekening met mij te houden, toch weer laat staan.

ze geeft mij dan een ''foute'' reden om haar de schult te geven dat ik het glas leeg dronk, maar het is natuurlijk altijd je eigen schuld.

nu mijn afgelopen periode.

dinsdag weer voor het eerst 4 uur gaan werken, viel tegen, best vermoeiend, maar geen reden om te drinken

Woensdag 6 maart. weer gaan werken, belangrijke bespreking van 2 uur.

zoals beloofd aan mijzelf, lekker glaasje wijn bij het eten, nog 1 na het eten. dan over op de namaak wijn.

om 22:00 nog een glaasje inschenken en van genieten. ik doe langer dan 1 uur over 1 glas wijn, vroeger was 20 min al lang.

Donderdag bespreking met mijn nieuwe directie. verder niets gedronken, nou, namaak champagne en namaak rose.

Vrijdag, om 18:00 glaasje, om 19:00 2 glaasjes, om 20:00 glaasje, om 21:00 glaasje, om 22:00 glaasje.

dan naar bed, goed geslapen

Zaterdag, om 18:00 glaasje, om 19:00 1 glaasje, om 20:00 glaasje, om 21:00 glaasje, om 22:00 glaasje, om 23:00 1 glaasje, daarna nog 1 ingeschonken, was een goede film.

Maar toen ik de fles zag, dacht ik, ho, dit was niet de bedoeling, 6 is max. hou op!!. glas teruggeschonken en gaan slapen (later eens proberen dan wat anders te gaan drinken)

Zondag: om 18:00 bij een vriend 1 glaasje gedronken, toen naar huis. on 19:30 glaasje bij het eten, 20:30 nog een glaasje, om 21:30 nog een en em 22:30 nog 1

Toen gaan slapen, 1 glas minder als afgesproken.

goed geslapen, goed opgestaan

nu weer 2 dagen niets drinken, ik zie er naar uit....

sterkte jullie allen, Lydia, zet hem op, ga zo door

jij ook Lytse, lekker schoon blijven. misschien kom ik daar ook nog eens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woensdag, 13-03

dagje met max 3 glazen wijn

is gelukt, 2 glazen namaak vanaf 17:00, op 19:00 eerste glaasje, 21:00 2e, dan 1 glas namaak tussendoor, om 22:00 de laatste, nu aan de anijsmelk. op naar bed, morgen een half dagje werken

sterkte allen die mee vechten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...