Spring naar bijdragen

Ik ben terug


drinker90

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, een jaar geleden heb ik mij hier aangemeld en voorgesteld in het draadje "29 en verslaafd" waarin in uitlegde dat ik ging minderen voor mijn toekomstig gezin.

Inmiddels ben ik 30 en dat gezin zit er niet meer in want mijn vrouw en ik gaan scheiden, niet door alcohol trouwens.

Dit leek mij de ideale tijd om er wat aan te doen :D. Dat niet maar ik ben er klaar mee.

 

Dus ik ben 2 weken geleden in mijn vakantie van 2 flessen wijn per dag naar 1 gegaan.

Dit ging eigenlijk prima dus ben 1 week geleden van 1 fles wijn naar 3 biertjes gegaan.

 

Toen staken de aloude slaapproblemen de kop op (ook add/adhd gerelateerd), de reden waarom ik ooit ben begonnen met drinken denk ik. 

Waar ik normaal gesproken ondanks tegenslagen heerlijk kon slapen omdat ik gezopen had, ging dat nu niet.

Dus ik ben een paar dagen later naar de huisarts gegaan en heb temazepam gekregen.

 

Die heb ik gebruikt toen ik afgelopen zaterdag van 3 naar 2 biertjes ging, en plan ik wekelijks te gebruiken zodra ik weer ga minderen.

Nu heb ik vandaag besloten om mijn "drinktijd" 2 uur later te laten ingaan, van 19:00 naar 21:00 en merk ik toch dat ik rond 19:00 "trek" begin te krijgen.

Vreemde eend (of niet) als ik ben heb ik besloten mijn brouwkamer op te ruimen, jawel een alcoholist die zijn eigen bier brouwt en schoonmaakt rond zeker 20 liter bier als hij kwetsbaar is. Maar het hielp zeker. Zelf gebrouwen bier beschouw ik gek genoeg als iets heel anders, dat drink je alleen tijdens een goed gesprek of ééntje als er een goede vriend over de vloer komt.

 

Eigenlijk is mijn doel om het bij 2 biertjes te kunnen houden en 2 dagen per week helemaal zonder. 

Maar eerst wil ik een maand stoppen. 

Misschien maak ik het Ik maak het mijzelf onnodig moeilijk maar mijn hobby's zijn zo belangrijk voor mij dat het me moet lukken.

Tegelijk ben ik in het ad(h)d traject bezig om daar ook eens iets aan te gaan doen. Na de diagnose op mijn 13e heb ik het eigenlijk altijd verwaarloosd en terugkijkend loopt het als een rode draad door mijn leven.

Ik heb het bij de psycholoog ook voor het eerst openlijk verteld over mijn alcoholmisbruik, lucht eigenlijk best op. Het schijnt ook dat ad(h)d en alcoholmisbruik ook hand in hand gaan.

Maar ik merk wel de behoefte aan contact met mensen die in een soortgelijke situatie gezeten hebben en er bovenop (zijn) (ge) komen. Voorheen kon ik alles kwijt bij mijn vrouw, nu dat weg valt zoek ik toch een soort vertrouwenspersoon.

Daarom mijn herintroductie hier.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei drinker90:

Hallo allemaal, een jaar geleden heb ik mij hier aangemeld en voorgesteld in het draadje "29 en verslaafd" waarin in uitlegde dat ik ging minderen voor mijn toekomstig gezin.

Inmiddels ben ik 30 en dat gezin zit er niet meer in want mijn vrouw en ik gaan scheiden, niet door alcohol trouwens.

Welkom dan maar weer, het eerste wat ik lees in jouw verhaal is dat jouw echtscheiding niet door de alcohol komt.
Geloof je dat zelf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei drinker90:

Waar ik normaal gesproken ondanks tegenslagen heerlijk kon slapen omdat ik gezopen had, ging dat nu niet.

Dus ik ben een paar dagen later naar de huisarts gegaan en heb temazepam gekrege

De combi alcohol / temazepam gaat het zeer vermoedelijk alleen nog maar erger maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Roberto:

Welkom dan maar weer, het eerste wat ik lees in jouw verhaal is dat jouw echtscheiding niet door de alcohol komt.
Geloof je dat zelf?

Ja, we lagen niet op lijn over bepaalde zaken.

Zij is heel extrovert, ik ben stil en op mijzelf. Zij gepassioneerd ik berekend. Beiden zijn we binnenvetters, en kunnen we moeilijk onze eigen ergernis begrijpen. Communicatie is waar het stuk op is gelopen.

Iedereen is anders misschien werkt stoppen niet voor mij maar minderen wel.

Misschien werkt minderen niet voor jouw maar stoppen des te beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom!

Kijk uit met die pammen want dat is ook verslavend, zie het pammen subforum iets verder naar beneden. Verbazend dat je dat zomaar voorgeschreven krijgt.

Als je stopt of flink mindert kan je idd slaapproblemen krijgen maar die gaan iha weer over. Je kan niet na een week stoppen of minderen al conclusies trekken zo van zo ga ik me de rest van mn leven dus voelen. Nee, het lichaam heeft weken nodig om te detoxen en mentaal ga je ook door allerlei fasen, het is een ontdekkingsreis die trouwens geen einddoel heeft. Enfin :) 

Heb je al een plan, wanneer gaat je droge maand in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei bumperjim:

Welkom!

Kijk uit met die pammen want dat is ook verslavend, zie het pammen subforum iets verder naar beneden. Verbazend dat je dat zomaar voorgeschreven krijgt.

Als je stopt of flink mindert kan je idd slaapproblemen krijgen maar die gaan iha weer over. Je kan niet na een week stoppen of minderen al conclusies trekken zo van zo ga ik me de rest van mn leven dus voelen. Nee, het lichaam heeft weken nodig om te detoxen en mentaal ga je ook door allerlei fasen, het is een ontdekkingsreis die trouwens geen einddoel heeft. Enfin :) 

Heb je al een plan, wanneer gaat je droge maand in?

Ik hoopte eigenlijk op 4 pammen om in 4 stappen naar 0 alcohol af te bouwen. Maar heb er maar liefst 20 gekregen. Maar ik maak er geen misbruik van, hooguit 1 per week.

Maar momenteel is er zoveel aan de hand naast de scheiding, broer in het ziekenhuis, een plots voortijdig sterfgeval dat rechtvaardigt de pammen wel denk ik, maar wie ben ik.

Ook merk ik dat mijn lichaam veranderd, ik was plots 2 kg kwijt en hongergevoel en is toegenomen, misschien logisch want ik drink in de avond normaal makkelijk 1000 kcal weg. 

 

23 augustus begint mijn droge maand, vind het spannend maar heb er ook zin in. Tijd om lichaam en geest weer op scherp te zetten. Ik heb al genoeg activiteiten om de avonduren door te komen. Want mijn grootste valkuil is verveling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei drinker90:

Hier heb ik wel vragen over, vind je het OK als ik dat via PB doe?

Je mag mij wel een PB sturen, maar ik heb liever dat je jouw vragen hier op jouw eigen draadje zet.
Ik heb mijn mijn eigen ervaring met die combi, maar ik heb de waarheid niet in pacht.
Anderen hier hebben weer andere ervaringen.
Dus: stel al je vragen maar hier.

Eigenlijk bedoel ik: ik wil geen PB.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je wilt 2 biertjes per dag kunnen drinken. Dat heb ik ook een hele tijd gedaan. Elke dag inkopen wat ik mag hebben van mezelf. Want als ik meer in huis had zou het zeker op gaan. Af en toe een dag niks. In het weekend soms wat meer. Ik was er de hele dag mee bezig. Wat wel of niet mocht. Hoeveel ik er wanneer mocht. 

Pas toen ik van die dagelijkse dosis afstapte merkte ik hoe dwangmatig dat was en hoe het mijn gedachten beheerste. En hoe bevrijdend het is om daar helemaal niet, of maar soms in een flits mee bezig te zijn. Gisteren uit eten en een heerlijk gebakken visje gegeten. Daar moet eigenlijk een goed glas witte wijn bij, dacht ik. Maar ik deed het niet, en de gedachte vervloog. 'Vroeger' zou ik lekker blijven hangen en nog een wijn bestellen. En al bier ophebben voorafgaand. Nu liepen we een rondje, keken naar de zonsondergang, stapten in de auto en thuis heb ik nog een kop thee gedronken. Heel tevreden en met een fris hoofd opgestaan vanmorgen. 

Nu moet ik er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat me dat ook niet altijd vanzelf makkelijk af gaat, en ik periodes heb dat ik wat meer drink, door werkstress. Maar nu ik vrij heb, vind ik het heerlijk om niet te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...