Spring naar bijdragen

Drinken om dronken te worden


Love

Aanbevolen berichten

Hoi ik ben een vrouw van 35 jaar.

Ik drink meestal op vrijdag.

Mijn probleem is dat ik dan teveel drink

Meestal een halve liter fles wodka of wiskey

Ik drink ook echt om dronken te worden.

Kan het niet bij 1 of 2 houden een paar jaar geleden kon ik dat nog wel toen dronk ik 3 of  4 drankjes op een feest wachte paar uurtjes at iets en dan normaal terug rijden na huis.

Ik denk dat ik nu ongeveer 8 glazen op een avond drink in ongeveer 4 a 5 uurtjes.

Ik stop wel met drinken ook al heb ik nog drank over meestal na 8 glazen ongeveer.

Ik heb dat als ik drink veel praat,

Alles wat ik denk en voel op dat moment.

Waar ik me de volgende dag dan over schaam./lichtelijk paniek aanvallen

Heb dan ook een kater/

Ik zit te denken om te stoppen omdat elke keer als ik weer wakker word na een avond drinken ik denk ooooo ik ga nooit meer drinken.

Wie kan mij helpen ?

En waar kan ik een maatje vinden om over dit te kunnen praten?

Xxxx love

bewerkt door Love
Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Love
hier zijn tientallen maatjes voor je
en als je openbaar schrijft help jij er ook
weer maatjes mee
zo werkt een forum op zijn best
dus geen nood als je niet snel een maatje
apart erbij vindt, misschien wil men je eerst
leren kennen hier?
 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

I love it, "vroeger kon ik het nog bij 1 of 2 houden, toen dronk ik er 3 of 4", alcoholistenwiskunde zoals we dat allemaal zo goed kunnen cq konden. 

Veel praten en schaamte achteraf, een en al herkenning. Als je wilt stoppen dan is het goede nieuws: dat kan! als je het echt wil. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei knakker:

Welkom hier Love. Het is alvast een goed begin om je hier aan te melden. Weet je, het leven zonder drank is een stuk eenvoudiger, overzichtelijker en in veel gevallen veel leuker. Je kunt het je alleen bijna niet voorstellen als je zo vaak aan het flesje zit te lurken. ‘Neem een besluit, en voer het uit’, zei een Wijs Persoon ooit. Zo simpel is het in wezen. En elke keer als het heel anders voelt kun je hier op dit forum daar naar hartelust over lezen en schrijven. Mij heeft dat erg veel geholpen.

Er is hier op het forum ook wel ergens een draadje ‘maatje gezocht’, meen ik, hoewel ik bepaald niet zeker weet of dat druk bekeken wordt. 

Hoi knakker

Bedankt voor je reactie.

Ik zal vakken hier komen om te schrijven en lezen.

Hoop op een nuchter leuk en gezellige leven.

Ik weet wel dat het zo is Ik denk ook dat het voornamelijk gewnd zijn is en dat het een paar maandjes duurt een andere gewoonte te hebben.

Ga kijken wat ik ipv drinken kan doen.zodat ik niet de fles pak is vaak ook echt verveling en gewend zijn bij me. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei bumperjim:

I love it, "vroeger kon ik het nog bij 1 of 2 houden, toen dronk ik er 3 of 4", alcoholistenwiskunde zoals we dat allemaal zo goed kunnen cq konden. 

Veel praten en schaamte achteraf, een en al herkenning. Als je wilt stoppen dan is het goede nieuws: dat kan! als je het echt wil. 

Hoi bumperjim

Ik wil wel echt graag stoppen ja merk dat de laaste weekende ik elke keer dat zeg al een paar maanden nu.

Dit is nu al de 10 de keer ofzo dat ik zeg ik drink nooit meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Cleo66:

Welkom love , het forum is je maatje. Hier veel lezen en schrijven . Het werkt echt . Mede dankzij het forum vandaag 3 jaar abstinent.  

Succes 

Gefeliciteerd met je 3 jaar hoop daar ook te komen en ja super lief dat ik 4 reactie heb zo is beter ook denk dat er meerdere mensen met je praten.

Dan horen je verschillende verhalen reacties en hulptips

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei lady jane:

welkom Love
hier zijn tientallen maatjes voor je
en als je openbaar schrijft help jij er ook
weer maatjes mee
zo werkt een forum op zijn best
dus geen nood als je niet snel een maatje
apart erbij vindt, misschien wil men je eerst
leren kennen hier?
 

Hoi lady jane hoe zet ik het openbaar dat is nu al toch ?

En bedankt voor je reactie meerdere mensen hun reacties is wel beter ja ipv maar 1 maatje hoop dat het me gaat helpen fijn ook dat ik 24 uur hier terecht kan.

Als ik bijv vrijdag avond aan de eerste veel beginnen zit ik vaak alleen.

Hier kan ik dan hopelijk met iemand praten die me helpt om het niet te doen en zo mijn gewoontes te door breken.

Nu ga ik goed nadenken waar ik me afleiding in kan vinden op die vrijdag avond is meestal het probleem. Soms als ik dan niet heb gedronken krijg ik het op zaterdag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Love:

Hoi bumperjim

Ik wil wel echt graag stoppen ja merk dat de laaste weekende ik elke keer dat zeg al een paar maanden nu.

Dit is nu al de 10 de keer ofzo dat ik zeg ik drink nooit meer.

Zeggen is het makkelijkste gedeelte :P Niet meer in huis halen dan ook niet meer opdrinken, als je er klaar voor bent tenminste...?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Love:

Als ik bijv vrijdag avond aan de eerste veel beginnen zit ik vaak alleen.

Hier kan ik dan hopelijk met iemand praten die me helpt om het niet te doen en zo mijn gewoontes te door breken.

Love, ik heb je gisteren en vandaag gelezen.
Als je de eerste voor bent en hier gaat schrijven dat je trek hebt kan je dat er zeer vermoedelijk wel door heen helpen.
Heb ik ook wel gedaan en is gelukt.

Voor mijzelf op dit moment schrijf ik hier om te voorkomen dat ik nog een derde pak wijn ga kopen, terwijl mijn tweede pak nog niet leeg is.
Dat is op dit moment voor mij de max.
Bedankt.

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-7-2021 om 18:18 zei Roberto:

Love, ik heb je gisteren en vandaag gelezen.
Als je de eerste voor bent en hier gaat schrijven dat je trek hebt kan je dat er zeer vermoedelijk wel door heen helpen.
Heb ik ook wel gedaan en is gelukt.

Voor mijzelf op dit moment schrijf ik hier om te voorkomen dat ik nog een derde pak wijn ga kopen, terwijl mijn tweede pak nog niet leeg is.
Dat is op dit moment voor mij de max.
Bedankt.

 

Hoi roberto

Het is inmiddels weer vrijdag en zit weer te denken om te drinken, vandaag is het niet zozeer de drank uit verveling maar meer voor de ontspanning. 

Als ik het goed begrijp drink jij nog en wat je schreef over een derde pak kopen terwijl de tweede nog niet op is klinkt mij zo bekent 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-7-2021 om 18:18 zei Roberto:

Love, ik heb je gisteren en vandaag gelezen.
Als je de eerste voor bent en hier gaat schrijven dat je trek hebt kan je dat er zeer vermoedelijk wel door heen helpen.
Heb ik ook wel gedaan en is gelukt.

Voor mijzelf op dit moment schrijf ik hier om te voorkomen dat ik nog een derde pak wijn ga kopen, terwijl mijn tweede pak nog niet leeg is.
Dat is op dit moment voor mij de max.
Bedankt.

 

Ik zou graag je hulp willen hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Love:

Hoi roberto

Het is inmiddels weer vrijdag en zit weer te denken om te drinken, vandaag is het niet zozeer de drank uit verveling maar meer voor de ontspanning. 

Als ik het goed begrijp drink jij nog en wat je schreef over een derde pak kopen terwijl de tweede nog niet op is klinkt mij zo bekent 

Drink wat anders joh dat je ff je maag vol hebt, ice tea of weet ik het wat,

en daarna ga je wat doen. Ga naar buiten, ga iemand bellen of ga hardlopen of maakt niet uit, ff de zinnen verzetten. Die trek die gaat weer over als je er niet aan toegeeft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...