Spring naar bijdragen

Onze h. kamer 25-5-2021


Aanbevolen berichten

Goeie morgen allemaal,

Vandaag weer gewoon normaal. Geen feestdagen meer gelukkig. Is het niet dat je thuis moet blijven door corona dan is het wel door die feestdagen. Dadelijk weer lekker aan de gang.

Hoe is het met de rest? Zijn de feestdagen  mee gevallen of was het nog erg moeilijk. In ieder geval wordt het later in de week mooier weer, daar kunnen we naar toe leven kanjers.

En verder zetten we gewoon door. Bij mij is die nare ademhaling 's ochtends weer weg.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen allemaal,

Vandaag weer gewoon normaal. Geen feestdagen meer gelukkig. Is het niet dat je thuis moet blijven door corona dan is het wel door die feestdagen. Dadelijk weer lekker aan de gang.

Hoe is het met de rest? Zijn de feestdagen  mee gevallen of was het nog erg moeilijk. In ieder geval wordt het later in de week mooier weer, daar kunnen we naar toe leven kanjers.

En verder zetten we gewoon door. Bij mij is die nare ademhaling 's ochtends weer weg.

 

Wat fijn bolletje dat de nare ademhaling weg is hier nog steeds het gevoel van zelf te moeten ademen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei karin123:

Wat fijn @bolletjedat die ademhaling weer normaal is en dat je weer naar de dagbesteding kunt gaan. Ik heb niets gemerkt van de vrije dagen omdat elke dag hetzelfde is hier. Hallo @Wilhelminagoed je weer te zien hier. Ga je nog proberen naar buiten te gaan vandaag? Durf je het aan?

Goedemorgen karin hoe gaat het met jou met de ademhaling hier nog het zelfde helaas straks wel even naar de fiso toe  kijken of dat wat wil helpen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Pluisje53:

Goedemorgen karin hoe gaat het met jou met de ademhaling hier nog het zelfde helaas straks wel even naar de fiso toe  kijken of dat wat wil helpen 

Pluisje hier ook nog hetzelfde, ben benieuwd of het helpt bij de fysio.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Karin mijn hooft ontplof zowat trillingen angst blijf liever thuis mijn benen swabberen  ben gisteravond naar de boerderij geweest heb het overleeft toch gedaan als het gaat even met het hondje weg ik wil zo graag mijn hondje uitlaten zal wel zien ik moet overwinnen op dit moment zo moilijk    liefs wil    :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei karin123:

Pluisje hier ook nog hetzelfde, ben benieuwd of het helpt bij de fysio.

Vreselijk gevoel is ja ik ben Zo bang dat ik wat beschadigd heb door de snelle afbouw heb jij dat niet bij mij os de snelle afbouw 6 weken geleden nu 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Wilhelmina:

Hallo Karin mijn hooft ontplof zowat trillingen angst blijf liever thuis mijn benen swabberen  ben gisteravond naar de boerderij geweest heb het overleeft toch gedaan als het gaat even met het hondje weg ik wil zo graag mijn hondje uitlaten zal wel zien ik moet overwinnen op dit moment zo moilijk    liefs wil    :heart:

 Sterkte wil ❤

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Wilhelmina:

Hallo Karin mijn hooft ontplof zowat trillingen angst blijf liever thuis mijn benen swabberen  ben gisteravond naar de boerderij geweest heb het overleeft toch gedaan als het gaat even met het hondje weg ik wil zo graag mijn hondje uitlaten zal wel zien ik moet overwinnen op dit moment zo moilijk    liefs wil    :heart:

@Wilhelminaik hoop dat het lukt om met je hondje te gaan wandelen:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei karin123:

@Wilhelminaik hoop dat het lukt om met je hondje te gaan wandelen:heart:

Jawel ik heb Bracha uitgelaten ging prima een ding ontzettend moe  toch gedaan 

2 uur geleden zei karin123:

@Wilhelminaik hoop dat het lukt om met je hondje te gaan wandelen:heart:

 

2 uur geleden zei karin123:

@Pluisje53ik denk niet dat er wat kapot  is in je hersenen hoor.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen  gisteravond naar de Boerderij geweest boodschappen gedaan dus voor de hele week boodschappen was heel zenuwachtig en angstig maar er is niks gebeurt we maken ons angstig en er gebeurt niks ben er wel blij mee geef je weer moed   Vechter jongen hoe gaat het met jou ik hoop goed      liefs wil  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Wilhelmina:

Jawel ik heb Bracha uitgelaten ging prima een ding ontzettend moe  toch gedaan 

 

 

 

6 uur geleden zei karin123:

@Pluisje53ik denk niet dat er wat kapot  is in je hersenen hoor.

Ik hoop het niet hoor jij hebt toch ook snel afgebouwd ik heb daar heel veel angst voor ik heb er ook een angststoornis onder zitten net zoals jij  ik had het de verslavingarts gevraagd en de huisarts en die zeiden alletwee dat het niet kon 

Maar toch hou je die angst vreselijk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Wilhelmina:

Hallo lieve mensen  gisteravond naar de Boerderij geweest boodschappen gedaan dus voor de hele week boodschappen was heel zenuwachtig en angstig maar er is niks gebeurt we maken ons angstig en er gebeurt niks ben er wel blij mee geef je weer moed   Vechter jongen hoe gaat het met jou ik hoop goed      liefs wil  :heart:

Bijna 4 weken benzo vrij...Heb nog heel wat klachten maar langzaam beter..krijg soms een wave en vlak daarna een helder moment. Naar het schijnt is dit gekenmerkt voor het herstel...Ben blij dat je gaat doorzetten nu..top van je ..tegen de zomer ga je je heel wat beter voelen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Vechter:

Bijna 4 weken benzo vrij...Heb nog heel wat klachten maar langzaam beter..krijg soms een wave en vlak daarna een helder moment. Naar het schijnt is dit gekenmerkt voor het herstel...Ben blij dat je gaat doorzetten nu..top van je ..tegen de zomer ga je je heel wat beter voelen 

Vechter fijn he alles komt goed  we wachten op een helder moment die heb ik weleens gehad zo mooi gevoel is dat we hebben nu nog klachten maar op een dag zijn we helder  fijn hoor                 liefs wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Pluisje53:

Vreselijk gevoel is ja ik ben Zo bang dat ik wat beschadigd heb door de snelle afbouw heb jij dat niet bij mij os de snelle afbouw 6 weken geleden nu 

Hey Pluisje, 

Ik herken dat zo goed, het gevoel dat je je brein om zeep hebt geholpen, maar dat klopt echt niet, hoor! Ik had dat gevoel ook nadat mijn huisarts mij Cold Turkey had doen stoppen met benzo die ik al jaren nam. Heb bijna alle ontwenningsverschijnselen gehad en zo erg dat ik niet per dag maar per minuut 'overleefde'. Nu 8 maanden later ben ik nog niet helemaal de oude maar echt zoveel beter! Ik heb nog wat lichamelijke ongemakken maar ik functioneer weer, kan weer werken, afspreken, genieten van het leven... Helaas moet ik nu weer ontwennen van Lorazepam, heb ik maar kleine dosis van geslikt, gelukkig! Maar nu weet ik tenminste dat dat allemaal voorbijgaat en dat je brein echt wel herstelt, het vraagt alleen tijd. Maar komt echt goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Lynn46:

Hey Pluisje, 

Ik herken dat zo goed, het gevoel dat je je brein om zeep hebt geholpen, maar dat klopt echt niet, hoor! Ik had dat gevoel ook nadat mijn huisarts mij Cold Turkey had doen stoppen met benzo die ik al jaren nam. Heb bijna alle ontwenningsverschijnselen gehad en zo erg dat ik niet per dag maar per minuut 'overleefde'. Nu 8 maanden later ben ik nog niet helemaal de oude maar echt zoveel beter! Ik heb nog wat lichamelijke ongemakken maar ik functioneer weer, kan weer werken, afspreken, genieten van het leven... Helaas moet ik nu weer ontwennen van Lorazepam, heb ik maar kleine dosis van geslikt, gelukkig! Maar nu weet ik tenminste dat dat allemaal voorbijgaat en dat je brein echt wel herstelt, het vraagt alleen tijd. Maar komt echt goed!

Dankje wel lynn ja ik heb dat zo erg met mijn ademhaling of die niet vanzelf loopt of dat ik zelf moet ademhalen  zo naar  ik heb ook een angststoornis er onder zitten heb een halve ad ook ik heb die tintelingen en oorsuizen vreselijk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Pluisje,  Ik heb dat ook elke keer als ik een stapje afbouw, het gevoel dat ik moeite heb met ademhalen en dat dat niet meer vanzelf gaat, heel eng en vervelend is dat! Wat dan wel een beetje helpt is yoga, ademhalingsoefeningen en ook af en toe voorovergebogen zitten, dan ga je door de flanken ademhalen en dat gaat makkelijker. Het gaat er niet mee weg (bij mij toch niet) maar geeft even soelaas... en verder proberen met andere zaken bezig te zijn, want ademen doe je toch... veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lynn46:

Hey Pluisje,  Ik heb dat ook elke keer als ik een stapje afbouw, het gevoel dat ik moeite heb met ademhalen en dat dat niet meer vanzelf gaat, heel eng en vervelend is dat! Wat dan wel een beetje helpt is yoga, ademhalingsoefeningen en ook af en toe voorovergebogen zitten, dan ga je door de flanken ademhalen en dat gaat makkelijker. Het gaat er niet mee weg (bij mij toch niet) maar geeft even soelaas... en verder proberen met andere zaken bezig te zijn, want ademen doe je toch... veel sterkte!

Dankje wel lynn ja het is een vreselijk gevoel en dan overal tintelingen en druk op de borst 

Ik moet nu nog 0.75 afbouwen hoe bouw jij af ik heb over 1  mg 5 maanden gedaan over de 2 de 7 dagen in een afkickkliniek  dat is heel snel gegaan ja die ademhaling is begonnen 2 weken terug daarom schreef ik ook heb ik mijn brein beschadigd Dankje wel jij ook heel veel sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Pluisje53:

Dankje wel lynn ja het is een vreselijk gevoel en dan overal tintelingen en druk op de borst 

Ik moet nu nog 0.75 afbouwen hoe bouw jij af ik heb over 1  mg 5 maanden gedaan over de 2 de 7 dagen in een afkickkliniek  dat is heel snel gegaan ja die ademhaling is begonnen 2 weken terug daarom schreef ik ook heb ik mijn brein beschadigd Dankje wel jij ook heel veel sterkte 

Hey Pluisje  

Ik heb een dikke maand 1 mg Lorazepam gebruikt in de avond, dan ben ik zonder al te veel problemen naar 0,5 gegaan, dat ben ik dan nog eens 2 maanden blijven gebruiken, en toen ik van 0,5 naar 0,25 wou gaan kreeg ik wel heftige ontwenningsverschijnselen, dus wat ze bij jou hebben gedaan, 1 mg afbouwen op 7 dagen lijkt me echt niet te doen! Maar zoals ik eerder schreef, ik heb het zelf ook meegemaakt 8 maanden geleden, na jarenlang gebruik van een andere benzo (gebruikte ik om te slapen) plots gestopt van de ene dag op de andere en ontzettend afgezien, vooral omdat ik toen niets wist over ontwenning en net als jij dacht dat mijn brein om zeep was, wat de angst en paniek nog serieus deed toenemen.

Maar goed, ik heb de Lorazepam dan terug opgehoogd naar 0,5 mg en ben nu van daaruit langzaam aan het afbouwen: ben van 0,5 naar 0,4 gegaan, 5 dagen geleden naar 0,3 en dan ga ik verder afbouwen met stapjes van 0,05 denk ik. Ik laat capsules met die hoeveelheden bereiden door de apotheek, op doktersvoorschrift. Het wordt wel aangeraden om Lorazepam om te zetten in diazepam omdat die langer in je bloed blijft zitten waardoor je ontwenningsklachten minder fel zijn. Ik heb ervoor gekozen om dat niet te doen, maar je zou het kunnen overwegen. Heb je een huisarts die je hierbij begeleidt? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...