Spring naar bijdragen

Onze h. kamer 25-5-2021


Aanbevolen berichten

51 minuten geleden zei Lynn46:

Hey Pluisje  

Ik heb een dikke maand 1 mg Lorazepam gebruikt in de avond, dan ben ik zonder al te veel problemen naar 0,5 gegaan, dat ben ik dan nog eens 2 maanden blijven gebruiken, en toen ik van 0,5 naar 0,25 wou gaan kreeg ik wel heftige ontwenningsverschijnselen, dus wat ze bij jou hebben gedaan, 1 mg afbouwen op 7 dagen lijkt me echt niet te doen! Maar zoals ik eerder schreef, ik heb het zelf ook meegemaakt 8 maanden geleden, na jarenlang gebruik van een andere benzo (gebruikte ik om te slapen) plots gestopt van de ene dag op de andere en ontzettend afgezien, vooral omdat ik toen niets wist over ontwenning en net als jij dacht dat mijn brein om zeep was, wat de angst en paniek nog serieus deed toenemen.

Maar goed, ik heb de Lorazepam dan terug opgehoogd naar 0,5 mg en ben nu van daaruit langzaam aan het afbouwen: ben van 0,5 naar 0,4 gegaan, 5 dagen geleden naar 0,3 en dan ga ik verder afbouwen met stapjes van 0,05 denk ik. Ik laat capsules met die hoeveelheden bereiden door de apotheek, op doktersvoorschrift. Het wordt wel aangeraden om Lorazepam om te zetten in diazepam omdat die langer in je bloed blijft zitten waardoor je ontwenningsklachten minder fel zijn. Ik heb ervoor gekozen om dat niet te doen, maar je zou het kunnen overwegen. Heb je een huisarts die je hierbij begeleidt? 

Ja het is vreselijk lynn 

Wat je allemaal moet doorstaan 

Ja die afbouw is te snel gegaan ik sta nu al 2 weken op de zelfde dossering om even stabiel te worden ik heb de diazepam geprobeerd maar dat ging niet daarom bouw ik ook af met de lorazepam ik heb het nu ruim 2 jaar geslikt omdat mijn ad niet meer werkte in de overgang ik heb ook taperingstrips gebruikt maar ging bij mij nog te snel dus ben nu aan het vijlen en wegen ik heb er ook een angststoornis onder zitten al 30 jaar en slik wel een halve ad nu nog maar die doet niet veel ik heb wel hulp van een psychiater en psycholoog  de ademhaling vindt ik vreselijk en zweten en hyperventilatie erbij angst ik ga nu zaterdag weer een stapje naar beneden toe ja je denkt echt dat je brein er aan is gegaan vreselijk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...