Spring naar bijdragen

Mijn verhaal en ik wil dit met jullie allen delen mede door hopen mensen te helpen met verslaving en depressie


ZeroSubstansProjct

Aanbevolen berichten

    

Depressie

Mensen zullen nooit volledig begrijpen wat het inhoudt wanneer je met een depressie leeft als ze het zelf niet hebben ervaren. Maar vergeet nooit: “Just cause you can’t see it, it isn’t there” Onthoudt dit wanneer je je onbegrepen voelt. Het speelt immers in je hoofd en valt niet aan de buitenkant te zien. Je kan lachen en plezier hebben op je werk of met vrienden terwijl je leuke momenten ervaart. Maar dat is het moment waar je inzit, het verandert immers niet de “Parasiet” die in je hoofd leeft. Je kunt proberen om er controle over te krijgen maar je zult hem heel lastig moeten vernietigen. De meeste mensen weten niet eens wanneer hun depressie is begonnen, een hoop mensen ervaren het immers al zolang dat het moeilijk is om te achterhalen wanneer het allemaal begonnen is. Maar de strijd is nooit verloren zolang je niet opgeeft. Neem hulp aan die je geboden wordt, maar vergeet nooit om ook je eigen verstand te gebruiken. Ga op je gevoel af. Leer jezelf kennen en laat je niet gek maken * ! they can all * in life ! Je kunt alles bereiken in het leven als je er 100% voor gaat, geloof dit ook echt! Er zijn genoeg dingen die je eraan kunt doen zoals in therapie gaan bij een psycholoog, psychiater of zelfs jezelf laten opnemen o.a. in een psychiatrisch centrum of verslavingskliniek zeker als je ook met zulke problemen zit. Maar ook dat is geen redding in nood. Die mensen doen hun best om je te helpen. Er zijn ook een hoop psychiaters die je volstoppen met pillen en dan erop vertrouwen o.a. dat dit je gaat helpen in je proces. Wat je wel waak ziet en mij is overkomen dat ik naast mijn probleemgebruik van alcohol en wiet uiteindelijk steeds verslaafder werd aan bepaalde medicatie en uiteindelijk aan het randje leefde met een zeer erge benzodiazepine en morfine verslaving naast mijn alcohol en cannabis gebruik. Dit heb ik mede aan mezelf te danken door ook deels zelf te gaan dokteren. Dus als je ook met probleemgebruik zit of verslaving geef dit aan.

Ik ga jullie een aantal dingen vertellen wat vanuit mijn ervaring helpt hier tegen in te gaan.

  •   (Diep)Mediteren , Leren in het nu leven en je verleden een plek geven
  • Wandelen, leuke dingen blijven doen zover mogelijk
  • Blij zijn met vandaag en als vandaag niks is hopen op een goeie morgen
  • Een realistisch beeld krijgen over waar je nu staat in het leven en VECHTEN, niet te snel willen groeien stap voor stap, dag voor dag.
  • genoeg rust nemen en als je van muziek houdt Luister naar je muziek.\
  • Dankbaar wezen dat je vandaag mag meemaken en wees creatief.
  • En vooral leren op je eigen poten te staan JIJ moet het doen al val je 1000 keer je kiest er zelf voor om op te geven of door te blijven                  vechten.
  • Onthoudt waar je voor vecht!!!! herinner jezelf hier elke dag aan!!! Laat je niet voor de gek houden door niemand.

  En wat je altijd in je hoofd moet houden is deze gedachte: Nobody asked for life to deal us with these * hands we're dealt with. We have to take these cards ourselves and flip them, don't expect no help!!!

 

Verslaving.

Verslaving is een ziekte die moeilijk te verslaan is. Je krijgt te maken met terugvallen. Het kan leiden tot diefstal liegen en bedriegen, dit zie je meestal bij ernstige verslavingen bijvoorbeeld aan dure geestelijk verslavingen wat middelen kunnen zijn of dingen zoals gokken. Of middelen waar je ook lichamelijk afhankelijk aan raakt. Maar hetgeen wat bij elke verslaving overeenkomt is dat het spelletjes met je hoofd speelt en je leven kapot kan en waarschijnlijk zal gaan maken. Er zijn ook mensen die hun hele leven redelijk stabiel kunnen leven met een verslaving zonder ernstige problematiek erbij. Maar bij de meeste mensen zeker bij Drugs, Alcohol en Medicijnen is dit slopend. Het kan in het begin redelijk onschuldig lijken maar kan op elk moment verergeren zeker als je hier gevoelig voor bent. En bijvoorbeeld wanneer je iets naars meemaakt of hebt meegemaakt en jezelf wilt gaan verdoven en je veel gaat drinken en snuiven. of benzo’s en opiaten (Morfine/Heroïne) gaat gebruiken. Misschien wel erbij. Want dit spul is namelijk Zeer lichamelijk verslavend. En wat je bij Cocaïne vaak ziet is dat dit samengaat met Speed en of Basecoke (Crack).

Verslaafd ben je voor je hele leven zodra je deze ziekte hebt ontwikkeld.

Terugvallen kan je heel je leven lang blijven krijgen. Maakt niet uit hoe lang je clean bent. Het is een gevecht wat je voor altijd zal blijven ervaren. En het erge is de meeste verslaafde mensen willen wel stoppen en hulp krijgen. Maar wat moet je doen dan? Jezelf op een wachtlijst laten zetten als nummertje 103482? Hulp gaan zoeken bij mensen die niet weten hoe ze hiermee moeten omgaan? Of hulp gaan zoeken bij Verslaafde mensen? Het antwoord is probeer via professionele hulp op het juiste pad te komen hoelang je ook moet wachten voor een behandeling. En zorg dat je in de tussentijd de strijd niet verliest. Hou vol! Ga er tegen vechten zoek Ex verslaafde op en ga praten. Veel praten en volhouden. Maak een terugval analyse Zodat je terugvallen kunt voorkomen. Ga dit op internet uitzoeken hoe en wat! (Aanrader) En als je rock bottom hebt geraakt geef alsnog niet op. Leer van dag naar dag te leven. Vandaag even niet. En herhaal dat iedere dag! Want als je opgeeft dan laat je de ziekte winnen en heb je de strijd verloren.

Er zijn al zoveel mensen aan Drugs, Alcohol en Medicijnen doodgegaan dat ik wil dat jij niet de volgende word! Misschien lees je dit en ben je zover heen dat je geen uitweg meer ziet en je eigen leven wilt nemen. Nou ikzelf ben bijna dood gegaan aan gebruik en zal je vertellen je wilt het misschien nu wel maar er is zoveel voor te leven, en als je doodgaat ga je net als iedereen zal gaan. De duisternis in dat wil je toch niet? Ik ken genoeg mensen ondertussen die goed terecht zijn gekomen en zelfs een vrouw en kinderen hebben. De juiste vrienden en gelukkig zijn. Ga hier voor! En als je faalt weet dan tenminste dat je het geprobeerd hebt. You are only human like all of us.

 

Mijn verhaal.

Hi, mijn naam zal ik niet vertellen maar ik ga wel vertellen hoe mijn leven eruit ziet. Kom uit een gebroken gezin met een vader die vroeger drankverslaafd en drugsverslaafd was. Ook geweld in huis. Hij is nu wel een ander persoon geworden 10-11 jaar later. Mijn moeder was vroeger redelijk normaal maar heeft haarzelf kapot gemaakt en ik weet niet eens precies met wat allemaal. Kan ook een stukje ziekte zijn maar vooral ook een ongezonde levensstijl. Momenteel is ze knettergek met een hoop mentale ziektes. Geen fijne sfeer om omringt mee te zijn. Dit allemaal heeft ervoor gezorgd dat ik als kind mezelf veel moest leren en flinke problemen tegemoet liep. Ook lange tijd gepest toen mijn zelfwaarde heel laag was en zwaar depressief was. Mijn gebruik begon op mijn 15e met roken, blowen, en drinken zo kwam ik aan vrienden en een vriendengroep. Ik verwerkte deels mijn problemen met en zonder cannabis en alcohol. Was meer een weekend drinker en dagelijkse blower. Toch mijn VMBO Basis weten te behalen en daarna MBO 2 MBO 3 en heb al een vaste baan Sinds bijna 5 jaar maar momenteel wel in de ziektewet. Mijn alcohol gebruik begon echt flink om te slaan op mijn 19e na een hoofdtrauma en ik begon ook aan behandelingen voor mijn depressie en angst. Zo ben ik uiteindelijk ook aan medicijnen verslaafd geraakt. Gebruikte ook wel eens middelen zoals Coke, Speed, XTC op festivals maar ben daar gelukkig nooit in doorgeslagen.

Nu gaan we een paar jaar verder. Het ergste jaar uit mijn leven

Het is mij niet gelukt om mijn problemen op te lossen d.m.v. Medicatie misschien/waarschijnlijk door de roes van de alcohol en wiet. Ik gebruikte dagelijks wiet en benzo’s en anti depressiva en ook heel vaak Alcohol(15-30). Na een operatie aan een gebroken hand met morfine in aanraking gekomen en ja hoor daar ging ik.

Verslaafd aan alcohol, wiet, benzo’s en Morfine

Begon met research chemicals te bestellen via internet. (dit zijn “legale middelen” en zo was ik in staat om steeds meer Benzo’s en morfine poeder te bestellen en raakte zo verslaafd aan alles dat ik de realiteit verloor. Mezelf verloor en eigenlijk zo’n beetje iedereen. Het werd een roes van een “fijne cocktail” waar ik dagelijks in leefde. Maar door gewenning ben ik ook in situaties gekomen waarin ik bijna doodging door overdosissen. Gelukkig heb je antidotes voor bepaalde medicijnen die je dan kunnen redden. Maar ik voelde me net Michael Jackson. Liep uit de hand en snuifde wel eens een lijntje Hero. Ik werd ook doodziek als ik stopte met me medicijnen dus ik wist niet meer wat ik met me leven aan moest. Toen hoorde ik ook voor het eerst een nummer van een bekende rapper waar ik een grote fan van ben en ik brak in elkaar.

Ik zal de lyrics hieronder beschrijven op mijn laatste pagina van dit verhaal. ( Wel in het Engels) En laat dit ook een inspiratie zijn om nooit zelfmoord proberen te willen plegen.

Eminem Arose

If I could rewind time like a tape. Inside a boombox, one day for every pill or Percocet that I ate. Cut down on the Valium, I'da heard everything but death is turning, so definite, wait! They got me all hooked up to some machine I love you, Bean, didn't want you to know I was struggling. Feels like I'm underwater submerged like a submarine. Just heard that nurse say, my liver and kidneys aren’t functioning. Been flirtatious with death, skirt-chasing, I guess It's arrivederci, same nurse, just heard say they're unplugging me And it's your birthday, Jade, I'm missing your birthday. Baby girl, I'm sorry, I fucking hate when you hurt, Hai, and sweeties, thank you for waiting to open gifts But, girls, you can just open 'em dad ain't making it home for Christmas. Wish I had the strength to just blow a kiss.
I go to make a fist, but I can't make one, I'm frozen stiff. I yell, but nothing comes out, I'm crying inside, I shout. My vocal cords won't permit me, I scream, but it's not aloud. You put your arm around Mama to calm her, wow. I just thought about the aisle I'll never get to walk us down .Never see you graduate in your caps and gowns
It's 'bout to be 2008, how's this happening now? I got so much more to do
And, Proof, I'm truly sorry if I let you down, but this tore me in two. The thought of no more me and you. You gave me shoes, Nikes like new for me for school. Doody, I'm trying, but you, you were the glue that binded. So many things, time, I'd give anything to rewind it. I had to walk down my halls and constantly be reminded
By pictures all on my walls and I couldn't sleep at night 'cause that image burned in my brain of you on that table me falling across your body, not able to stand to save you. God, why did you take him? I'm tryna keep his legacy alive, but I'm dying. where's Nathan? Little ladies, be brave, take care of your mother, smile pretty for pictures, always cherish each other. I'll always love ya, and I'll be in the back of your memory and I know you'll never forget me just don't get sad when remembering. And, little bro, keep making me proud, You better marry that girl 'cause she's faithfully down. And when you're exchanging those sacred vows, just know that if I could be there i would and should you ever see parenthood, I know you'll be good at it. Oh, almost forgot to do something, thank my father too. I actually learned a lot from you, you taught me what not to do. And, Mom, wish I'd have had the chance to have one last heart-to-heart honest and open talk with you.
Doody, I see you, I go to walk to you and I can feel my soul leave my body and float across the room, nurses lean over the bed, pulling tubes out then the sheet over my head, shut the room down. Girls, please don't get upset, I see them cheeks soaking and wet as you squeeze hold of my neck, so forcibly, don't wanna let me go, pillow drenched, emotional wrecks. With every second, each closer to death.
But suddenly I feel my heart begin to beat slow then a breath, machines go
Must've guessed the cheat codes to this shit. I'm trying to rewind time like a tape
Find an escape, make a beeline, try and awake.  Bron: https://www.lyricfind.com/

Ik hoop dat dit verhaal mensen zullen helpen bij hun herstel! en hier inspiratie uithalen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank herkenbaar, te herkenbaar, ben jij wie ik denk dat je bent?

Herken heel veel helaas.

Veel paste/copy maar ook jezelf erin. Hou je bijeen!

Log uit weer, vind het eng.

Mijn overleden ex was precies zoals jou. Snap de bedoeling hier niet van. Maar goed, wat is jouw plan????? Als er al een plan is. Ga er nog op in ook.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

24 minuten geleden zei Smaragd:

Dank herkenbaar, te herkenbaar, ben jij wie ik denk dat je bent?

Herken heel veel helaas.

Veel paste/copy maar ook jezelf erin. Hou je bijeen!

Log uit weer, vind het eng.

Mijn overleden ex was precies zoals jou. Snap de bedoeling hier niet van. Maar goed, wat is jouw plan????? Als er al een plan is. Ga er nog op in ook.

a.s. Maandag word ik opgenomen in een afkick kliniek en ik schreef dit vanuit mijn hart. het enige wat ik copy/paste was de lyrics van dat nummer wat ik onderin heb geplaatst maar heb dit volledig zelf geschreven en vanuit een word document hierin geplakt en beetje aangepast. Maar ik schrijf dit om mensen te kunnen inspireren d.m.v het voorkomen van fouten maken die ik heb gemaakt en mensen te helpen met de hulp die ik het afgelopen halfjaar al heb gehad. Denk niet dat je mij kent ik ben pas in de 20 :( maar wat naar voor je dat je ex man zich hierin herkent.... Steun toegewenst en ik wens je het beste!

bewerkt door MrJunkieXL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Smaragd:

Heel veel sterkte @MrJunkieXL kom en ga ervoor okay. Je lijkt mijn C wel, gaat moeilijk worden maar je kan het, je doet het al!

Je kan dit beter in Wie is wie zetten.

@moderatorkunnen jullie het verplaatsen? Naar wie is wie.

Heel erg bedankt!  a.s. Maandag gaat mijn herstel van start. Word een lange weg maar ik ga met volle motivatie er naartoe. ben nu al 30 dagen flink aan mezelf aan het werk. Dat was het moment dat ik weer thuis kwam te wonen overstapte op de medicatie wat me huisarts mij max kon voorschrijven 200mg Tramadol 150mg Venlafaxine 40mg Codeïne en 40mg Diazepam per dag verdeeld ochtend middag avond. Was een flinke hel ik was gewend aan een veel sterkere benzo en echte morfine maar na 2 weken voelde ik mij al een stuk meer mezelf en heb dus ook geen cent uitgegeven aan iets de afgelopen 30 dagen, op koffie en shag na dan en kostgeld en me vaste lasten. Als het goed is sta ik volgende maand weer in de plus op de bank en heb ik alleen nog 1000 euro schuld bij mijn vader. Word wel een lang traject bij mijn verslavingszorg en kliniek maar zoals iemand tegen mij zei wat is een paar maanden/ half jaar nou op een mensenleven ben pas 23 dus... En heb gelukkig een vaste baan waar ik sinds December in de ziektewet zit. Maar ik ga mijn uiterste best doen om me leven weer op de rails te krijgen!image.gif.369cdaee9d5beb6e1d1c7dc9c2cc6865.gifimage.gif.ce4d61c3dd2e897df71d5f59bdd11040.gifimage.gif.b66c59779a9db1404e6b8831d2504b62.gif:o:unsure:;):)

bewerkt door MrJunkieXL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ex was ook verslaafd aan benzos en opiaten en beetje als jij. Alles door elkaar. Fijn dat je het deelt, zo jong ben je nog, kom op en ga ervoor. Ben gewoon verbijsterd wat ik lees, komt heel dichtbij. Alsof het zo moet zijn denk ik.

Sterkte, heb verder geen woorden meer. Doe het, dan kan je het ook. 

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei nancy:

Wel spam.  Pas op, Smaragd. 

Nikste spam hoe kom je daar überhaupt bij. Je kan me verhaal op meerdere forums terugvinden hoor heb hem onlangs ook op een ander forum gepost.:D

Ben gewoon een "normaal" mens en vind het erg beledigend dat je dit als spam ziet. En als je me een PM stuurt, stuur ik je me Word document gewoon naar je mail adres waar ik het originele bericht heb geschreven. Waarom zou dit als spam op een forum gepost worden, wat word daar mee bereikt complete bullshit.:o

en betreft Smaragad zal ik morgen op antwoorden ga namelijk slapen, krijg morgen visite en heb ook een vast slaapritme waar ik me zoveel mogelijk aan probeer te houden.

Nou slaapse he joejoe.

 

Schermafbeelding 2021-02-14 011308.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Smaragd:

Toch niet denk ik. Reageert spam terug?? 

Ik weet het eerlijk gezegt ook allemaal niet meer precies hoe en wat. Ik ben via een psychiater met medicijnen in aanraking gekomen en omdat ik al een probleem had met alcohol en cannabis wou ik niet verder in de verslavingswereld belanden. Ik wou toentertijd ook mezelf heel erg veranderen vanwege een vrouw waar ik echt heel gek op was en die mij heeft laten inzien dat ik me leven wou beteren. ben toen tijdje met drinken en blowen gestopt geweest maar na een halfjaar anti depressiva en af en toe benzo gebruik begon ik met me stomme kop toch weer te blowen en drinken en uiteindelijk was ik weer terug bij af maar van nog veel erger dan voorheen. Ik heb zoveel spijt en mijn depressie is niet normaal erg. Vandaag was een hel ook met de visite die ik kreeg. Heb al me medicatie van de dag een halfuur geleden tegelijkertijd ingenomen om toch nog een beetje een roes te voelen. Stiekem natuurlijk want ik word goed in de gaten gehouden. Ben wel nog steeds nu een maand van de alcohol en wiet afgebleven maar de spanning komt nu heel erg naar boven vanwege me opnamen van morgen. Ik ben dat meisje haar vertrouwen kwijt en ook de vertrouwen in mezelf. Ook vraag ik mijzelf soms af of ik lichamelijk iets mankeer ik weet het gewoon allemaal op het moment ff niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei FILOU:

Mr junkie  dat je het nu moeilijk hebt is normaal.  Ik denk dat velen van twijfels hadden, onzeker waren en zeker moeilijke momenten beleefd hebben.  Alhoewel er volgens mij weinigen waren die zo veel genomen heeft.

Hou je nu sterk totdat je morgen opgenomen wordt.  Daar kan je in een veilige omgeving eens tot rust komen en alles eens op een rijtje zetten.  Je kan terug structuur in je leven brengen, jezelf terug verzorgen, gezond eten, wat vooral wat afleiding zoeken.

Nu zie je het bos door de bomen niet meer, dus is het van belang eerst alles eens op een rijtje te zetten, en als het kan doe het op papier.  Zet daarna ook een nummertje welke problemen voor jou het zwaarstvzij en opgelost wil zien.Bij moeilijke momenten neem je het het papiertje erbij en weet je waarom je het doet.

Probleem nr 1 zal zijn om van alle verslavingen af te geraken, maar daarvoor zit je in een veilige omgeving.       

Probleem 2.  is bv financiële problemen, en specifieer die echt in puntjes.  Vb ik heb 1. huurachterstand, 2. Achterstal met electr, 3.schulden aan aan vriend,....  4.geen inkomen meer

Probleem 3. Bv  geen huisvesting meer

Probleem 4  geen hobby's  meer, geen echte contacten meer 

Enz.  Dit is een voorbeeldje, geen leidraad.  Maar het gaat een inzicht geven in je problemen. 

Probeer dan elke dag een puntje van een probleem op te lossen.  Weet dat het daar vol zit van professionele hulp, maak er gebruik van.  Praat er met hen over, vraag hen mee naar een oplossing.   Doe zeker niet alles alleen, want dan is de kans groot dat je het gaat opgeven.

Neem zeker niet teveel hooi op je vork , zorg voor jezelf en neem ook eens te tijd om je gevoelens te uiten, zeker bij slechte momenten.  Verdring ze niet, maar als het moet laat zeker eens je tranen de vrije loop.

 

Ik doe het op deze manier en wees niet bang, op een moment heb je 1 of meerdere pagina’ s problemen, een heel net aan professionele hulp, bakken vol tips en goede raad, cursussen hoe alles in elkaar zit, opdrachten en oplossingen op papier hoe het moet,..

Op papier en dan zit je vol twijfels of weet je niet hoe je het in praktijk moet brengen.  Wel de tijd leert het je wel. En als het je lukt,  kan je iedere keer een probleempuntje afvinken.  Dat geeft je voldoening, moed en een doel om niet te hervallen.  

Ik hoop dat je er iets aan hebt, ik wens je veel sterkte, een gezonde gemoedsrust, niet teveel stress en niet teveel ontweningsverschijnselen.

En is er iets, of wil je even een chatje, je weet ons te vinden.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is nu dag 3 dat ik hier zit. Zit in een gebouw waarvan ze bij de intake hadden gezegd dat het een mix zou zijn van jongeren en ouderen door elkaar heen. Nou op dit moment zit ik eigenlijk alleen maar met ouderen in een groep waarvan de jongste 28 is. Dus ik ben de jongste, maar aan de andere kant heb ik gelukkig wel veel rust hierzo. Heb nog best veel vrijheden zoals een laptop op me kamer, eigen douche en wc. En ook een klein wasrekje om me gewassen kleren op te hangen. Doe liever niet alles in de droger. De eerste week verwachten ze niet zoveel maar uiteindelijk krijg ik een steeds groter schema aan dingen waaraan ik moet meedoen en ook Gesprekken met begeleiders, psychiaters etc. Je hebt nog een gebouw hiernaast waar alleen jongeren zitten maar die gasten zijn letterlijk allemaal knettergek dus aan de ene kant ben ik wel blij dat ik hier terecht ben gekomen. Je hebt bepaalde tijden dat je je medicatie krijgt en ook vaste eettijden zoals ontbijt, lunch en avondeten. Kan nu nog lekker rustig aan doen en op me kamer een beetje chillen en buiten roken. koffietje erbij of een beetje chillen in de woonkamer waar een tv staat. Er zijn ook fitness ruimtes en een ruimte waar je kan tafeltennissen en nog een paar andere dingen. Word nog een lange tijd die 7 en een halve week maar ik zie het gelukkig allemaal al iets positiever in.;):)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-2-2021 om 21:54 zei FILOU:

Hou je nu sterk totdat je morgen opgenomen wordt.  Daar kan je in een veilige omgeving eens tot rust komen en alles eens op een rijtje zetten.  Je kan terug structuur in je leven brengen, jezelf terug verzorgen, gezond eten, wat vooral wat afleiding zoeken.

Nu zie je het bos door de bomen niet meer, dus is het van belang eerst alles eens op een rijtje te zetten, en als het kan doe het op papier.  Zet daarna ook een nummertje welke problemen voor jou het zwaarstvzij en opgelost wil zien.Bij moeilijke momenten neem je het het papiertje erbij en weet je waarom je het doet.

Probleem nr 1 zal zijn om van alle verslavingen af te geraken, maar daarvoor zit je in een veilige omgeving.       

Probleem 2.  is bv financiële problemen, en specifieer die echt in puntjes.  Vb ik heb 1. huurachterstand, 2. Achterstal met electr, 3.schulden aan aan vriend,....  4.geen inkomen meer

Probleem 3. Bv  geen huisvesting meer

Probleem 4  geen hobby's  meer, geen echte contacten meer 

Enz.  Dit is een voorbeeldje, geen leidraad.  Maar het gaat een inzicht geven in je problemen. 

Probeer dan elke dag een puntje van een probleem op te lossen.  Weet dat het daar vol zit van professionele hulp, maak er gebruik van.  Praat er met hen over, vraag hen mee naar een oplossing.   Doe zeker niet alles alleen, want dan is de kans groot dat je het gaat opgeven.

Neem zeker niet teveel hooi op je vork , zorg voor jezelf en neem ook eens te tijd om je gevoelens te uiten, zeker bij slechte momenten.  Verdring ze niet, maar als het moet laat zeker eens je tranen de vrije loop.

 

Ik doe het op deze manier en wees niet bang, op een moment heb je 1 of meerdere pagina’ s problemen, een heel net aan professionele hulp, bakken vol tips en goede raad, cursussen hoe alles in elkaar zit, opdrachten en oplossingen op papier hoe het moet,..

Op papier en dan zit je vol twijfels of weet je niet hoe je het in praktijk moet brengen.  Wel de tijd leert het je wel. En als het je lukt,  kan je iedere keer een probleempuntje afvinken.  Dat geeft je voldoening, moed en een doel om niet te hervallen.  

Ik hoop dat je er iets aan hebt, ik wens je veel sterkte, een gezonde gemoedsrust, niet teveel stress en niet teveel ontweningsverschijnselen.

En is er iets, of wil je even een chatje, je weet ons te vinden.

 

 

Bedankt voor je tips! Zal er zeker wat mee gaan doen. Ben hier gelukkig ook in goede handen. En ik hou jullie op de hoogte hoe mijn progressie zal verlopen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja wat ik hier vooral fijn vind is de groep waarin ik terecht ben gekomen. dat het oude mensen zijn die allemaal 40-60 jaar zijn en al sinds mijn leeftijd te maken hebben met verslaving, opnames etc. dus hier is vooral veel rust voor mij. Wat nu wel * is dat 2 medewerkers positief zijn getest op corona waardoor we in een soort van "lockdown" zitten. Veel programma's zijn gecancelt en ook afspraken bij psychiaters etc. is voor mij niet zo'n ramp omdat dit mijn eerste week is en er nu niet zoveel van mij verwacht word. Maar gebouw B mag ik nu niet in. ik zit in A1 btw. Bij gebouw B kon ik fitnessen en tafeltenissen en poolen wat wij in ons gebouw niet hebben. Buiten dat om zitten in gebouw B wel echt bijna alleen maar jongeren maar dan wel mensen die echt knettergek zijn. Dus als ik in dat gebouw geplaatst had geweest dan was dan aan de andere kant waarschijnlijk veel erger om tussen te zitten. Nu maar beetje mezelf bezig houden en ook veel op me kamer hangen ze zijn nu de Tramadol aan het afbouwen en ik voel me wel ziek. Maar gelukkig niet zo erg als van de Morfine naar de Tramadol. dus ik hou me lekker sterk en heb de kachel lekker hoog staan haha verder fijne dag toegewenst iedereen!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei FILOU:

Zeker weten hou je taai.  Zie het nu voorlopig als een rusrvakantie, slapen eten, chillen,  en droom weg, reis met je hersenen naar een mooie omgeving. DAN HEB JE EEN LOCKDOWN vakantie.

:D:lol: Gaan gelukkig wel sommige dingen door, maar inderdaad je hebt gelijk man. Pretending to be in centerparcs only without a swimming pool n *:(;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei FILOU:

Zoals ik zei, erbij denken, skyline, lekkere bbq, lekkere meiden in de jacuzi, ga je gang. ’we horen het wel.

Zal ik voor de grap een Escort bestellen...:D staat ze daar bij de receptie ik kom voor.....:D:D:D Met me humor is in iedergeval niks mis denk ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...