Spring naar bijdragen

Huiskamer 26-10-20


Emma123

Aanbevolen berichten

15 minuten geleden zei bolletje:

Ik ben naar huis gestuurd en geprobeerd om een coronatest te krijgen maar na veel heen en weer gebel, nog niet geslaagd. Mijn (eigen) taxi rijdt niet naar de coronastraat dus moet er een taxi van24 km. ver komen. Die vraag al voor dat ik in zit, e45,-- en ik kan m'n pasje niet gebruiken dus ben ik misschien wel e150,-- kwijt. hier in het dorp zit geen coronastraat, moet daarvoor naar de stad 11 km. verder. De taxi blijft niet wachten dus moet hij terug komen. Je zal maar echt zwaar corona hebben zeg, dan ben je dood voor je de teststraat inloopt.

Wat een gedoe....heb met je...hier iinBelgenland is er in elke gemeente testcentrum 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Vechter:

Inderdaad Rixie1, niet per dag maar per week...het stabiliseren zal nog zelf een paar maand duren voor we zo goed als klachtenvrij zijn...geduld is de boodschap en dat slapen ....ja het zijn lange nachten maar niet naar een pilletje grijpen is de boodschap 

Ik reken ook op minstens nog een maand, anders over 6 weken weer terugslag . Dat probeer ik te voorkomen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Rixie1:

Ik reken ook op minstens nog een maand, anders over 6 weken weer terugslag . Dat probeer ik te voorkomen 

Lees hier juist van slaapexpert....mensen met tinnitus is white noise aan te raden...kunnen ze hun aandacht daarop vestigen in plaats van het oorsuizen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vechter:

We leven wel veel te dicht bevolkt.....16000 besmettingen....800 ziekenhuizenopnamen...straks gaan we waarschijnlijk volledig in lockdown 

De bevolkingsdichtheid in Nederland is groter, toch? Ik hoop niet dat er een volledige lockdown komt, dat kan de economie niet hebben en kunnen veel mensen denk ik ook niet aan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Cyclad58:

De bevolkingsdichtheid in Nederland is groter, toch? Ik hoop niet dat er een volledige lockdown komt, dat kan de economie niet hebben en kunnen veel mensen denk ik ook niet aan. 

Geen volledige maar enkel werk en scholen openhouden ...nu fitnisszalen,zwembaden,bioscopen, vakantieparken,bowling,noem maar op...even gewoon werk,school en thuis voor een maandje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Vechter:

2jaar benzo vrij...proficiat....wat is jouw advies aan ons die er nog midden inzitten

Slow taperen, alles per dag bekijken hoe het gaat en daar op handelen. Als je de sprong naar nul wilt maken eerst 5 a 7 dagen stabilseren en dan niks meer innemen. Geen alcohol drinken. En nooit meer daarna innemen en dit ook laten registreren bij apotheek artsen ect. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Deligaf1:

Slow taperen, alles per dag bekijken hoe het gaat en daar op handelen. Als je de sprong naar nul wilt maken eerst 5 a 7 dagen stabilseren en dan niks meer innemen. Geen alcohol drinken. En nooit meer daarna innemen en dit ook laten registreren bij apotheek artsen ect. 

@Deligaf1, waar mee ben je afgebouwd? en heb je na de afbouw nog lang ontrekkingsverschijnselen gehad? dikke pluim, wat zal jij je goed voelen wanneer je dit alles leest. je kent het en dan nu geen last meer hebben geweldig gevoel toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dikkie 

Ik begon met 4x 10mg oxazepam afbouwen in een week tijd bij de huisarts toen kwam ik op de crisis afdeling terecht. Hier 1,5mg clonazepam gekregen dit weten te afbouwen naar 0,75mg clonazepam. Toen alles overgezet naar 12mg diazepam. Dit allemaal in 3 maanden tijd en daarna nog 9 maanden afgebouwd. In totaal kwam ik van 30mg diazepam af. 
 

Na 3 tot 6 maanden ging het echt wel beter met me. 
 

Succes Allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dikkie:

dat vind ik nog mee vallen 9 mnd afbouwen.

@Dikkie

Op het begin ging ik veelste snel. 


Week 1 0,5mg clona eraf =10mg dia

Week 2 0,25mg dia er af = 5mg dia.

Week 3 omzetting naar dia 12mg gedaan ipv 15

(In 3 weken tijd 18mg eraf.)

2 weken rust

week 4

week 5

week 6 2mg diazepam eraf

week 7rust 

10mg diazepam over

week 8 1mg er af.

Week 9 gestart met slow taper 1mg per maand ongeveer. De stappen die ik zetten werden mij veelste zwaar. 

Op het begin ging het bij sneller en makkelijker zo rond de 5mg dan begint het wat moeilijker te worden. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-10-2020 om 16:07 zei Deligaf1:

@Dikkie 

Ik begon met 4x 10mg oxazepam afbouwen in een week tijd bij de huisarts toen kwam ik op de crisis afdeling terecht. Hier 1,5mg clonazepam gekregen dit weten te afbouwen naar 0,75mg clonazepam. Toen alles overgezet naar 12mg diazepam. Dit allemaal in 3 maanden tijd en daarna nog 9 maanden afgebouwd. In totaal kwam ik van 30mg diazepam af. 
 

Na 3 tot 6 maanden ging het echt wel beter met me. 
 

Succes Allemaal

Phhhhh.....is normaal dat ik me nog steeds niet goed voel.....3mg xanax omgezet in 60 mg diazepan en afgebouwd tot 5mg alles op 7 maand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Vechter:

Phhhhh.....is normaal dat ik me nog steeds niet goed voel.....3mg xanax omgezet in 60 mg diazepan en afgebouwd tot 5mg alles op 7 maand

Ja en nee, je gaat je pas beter voelen als je er helemaal van af bent stabilseren is soms een optie om pas op de plaats te maken, op een gegeven moment wordt het ook niet slechter of beter met de symptomen die je ervaart en dan kan je beter verder afbouwen zodat je er helemaal van af bent en volledig kan genezen.

Bij de laatste mg is het extra belangrijk om langzaam te afbouwen om te verkomen dat je terug val krijgt en dat je nog lang in de post ontwenning zit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Deligaf1:

Ja en nee, je gaat je pas beter voelen als je er helemaal van af bent stabilseren is soms een optie om pas op de plaats te maken, op een gegeven moment wordt het ook niet slechter of beter met de symptomen die je ervaart en dan kan je beter verder afbouwen zodat je er helemaal van af bent en volledig kan genezen.

Bij de laatste mg is het extra belangrijk om langzaam te afbouwen om te verkomen dat je terug val krijgt en dat je nog lang in de post ontwenning zit. 

Goede raad....maar nu toch even rust...het was heftig....op een bepaald moment hoefde het nietmeer voor mij....dag in dag uit mij naar het werk ziek sleuren....alles afzeggen.....tot niets in staat....en nu met al dat corona gedoe....ik functioneer nu toch een beetje...eerst stabiliseren want voel het nog serieus....ben veel te snel gegaan 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Vechter:

Goede raad....maar nu toch even rust...het was heftig....op een bepaald moment hoefde het nietmeer voor mij....dag in dag uit mij naar het werk ziek sleuren....alles afzeggen.....tot niets in staat....en nu met al dat corona gedoe....ik functioneer nu toch een beetje...eerst stabiliseren want voel het nog serieus....ben veel te snel gegaan 

En het is ook niet echt een goede periode om je ziek te voelen op het werk...denk je niet even nu pauzeren 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Vechter:

En het is ook niet echt een goede periode om je ziek te voelen op het werk...denk je niet even nu pauzeren 

@Vechter

Je bent al ver gekomen, ik heb ook veel problemen gehad met het werk hierdoor en zelf ontslag genomen. Een tip die ik je mee geef bekijk het echt op de dag hoe je voelt als het lukt lukt het als het niet gaat gaat het niet en laat dit ook je omgeving goed weten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Deligaf1:

@Vechter

Je bent al ver gekomen, ik heb ook veel problemen gehad met het werk hierdoor en zelf ontslag genomen. Een tip die ik je mee geef bekijk het echt op de dag hoe je voelt als het lukt lukt het als het niet gaat gaat het niet en laat dit ook je omgeving goed weten 

Ga dit inderdaad doen...voorlopig ben ik er nog niet klaar voor...misschien in een paar maand 0,5 eraf en dan echt veel tijd tussen laten....moet kunnen blijven functioneren...mijn zoontje heeft me nodig en lag mijn job niet verliezen....bedankt voor de goede raad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Deligaf1:

@Dikkie

Op het begin ging ik veelste snel. 


Week 1 0,5mg clona eraf =10mg dia

Week 2 0,25mg dia er af = 5mg dia.

Week 3 omzetting naar dia 12mg gedaan ipv 15

(In 3 weken tijd 18mg eraf.)

2 weken rust

week 4

week 5

week 6 2mg diazepam eraf

week 7rust 

10mg diazepam over

week 8 1mg er af.

Week 9 gestart met slow taper 1mg per maand ongeveer. De stappen die ik zetten werden mij veelste zwaar. 

Op het begin ging het bij sneller en makkelijker zo rond de 5mg dan begint het wat moeilijker te worden. 

 

 

respect

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...