Spring naar bijdragen

Nieuw


Tallie

Aanbevolen berichten

Beste allen,

Wil mij even voorstellen ben een vrouw van 42 jaar en heb een alcoholverslaving. Ben onderbehandeling bij Tactus. Drink op dit moment niet meer maar heb het wel zwaar. Morgen start ik met Antabush heeft iemand hier ervaring mee of is een ander middel beter. Gebruik nu bij stress en zucht lorazepam. Ik ben mij bewust dat ik mijn leven lang geen alcohol kan gebruiken en dat is voor nu heel onwerkelijk.

Ik hoop dat ik hier tips krijg en een luistert oor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Tallie, welkom hier. Ik gebruik Antabuse. Het doet eigenlijk niks behalve het stofje in je lever uitschakelen dat alcohol afbreekt. Je krijgt dan meteen een giftige reactie, heel naar. 
Verder doet het bij mijn weten niks tegen stress/angst. Ik hoop dat je wel fijne begeleiding hebt? 

Het kan ook rust geven. Heb ik een hele poos baat bij gehad. Maar je moet er echt van overtuigd zijn want anders sla je het een keer over, daar heb ik zelf last van. En dan wordt het onderdeel van je verslaving.

Wat voor mij goed werkte was op een vast moment van de dag die pil innemen, met mijn vriendin in de buurt. Zo maakte ik er routine van. Heel veel succes!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tallie, 

Welkom op het forum. Ik zit zelf op dag 11 en probeer het per dag te bekijken. Elke ochtend lees ik op het forum en maak ik met mezelf de afspraak om niet te drinken. Het forum is een hele fijne plek om dingen van je af te schrijven. In het begin is het heel zwaar maar je krijgt er zoveel voor terug. Heel veel succes :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik  ook antabuse  ' bij mij werkt het echt als een stok achter  de deur om deze te nemen.   Ik kan door het nemen van deze medicatie  de discussie voorkomen  dat ik ga drinken de keus  is immers gemaakt  dat ik niet drink  .

Tuurlijk  had ik moeilijke  momenten  maar door deze te ondergaan is de stap om te drinken steeds verder weg gezet.   Heb geleerd  ze uit te zitten .  Ik neem de antabuse  onder begeleiding  in.  Tenminste ben nu zover dat ik na 9 maanden hier zelf verantwoordelijkheid voor ga dragen  toevallig vanmiddag  afgesproken  .  

Nog  belangrijker  je leven  lang drinken is nu een onmogelijke  opgave  om te denken ..    bekijk en doe het dag voor  dag ' desnoods  uur per uur . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Tallie

ook ik slik antibus,om de dag een halve van 400mg. 
 

ik zou eigenlijk twee keer per week een hele van 400mg nemen,maar aangezien ik last heb van de bijwerkingen doe ik het zo. 
 

zonder de antibus lukt het me nooit om langer dan een a twee weken droog te blijven. 
 

nu met de antibus lukt me dit vaak maanden achtereen. 
 

inmiddels bijna vier maanden droog na mij laatste terugval. 
 

heel veel succes gewenst !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooral vermoeidheid en licht misselijk,beetje een katerig gevoel zeg maar. 
 

ik heb eerst  refusal 250 mg gehad daarna de 400mg bruistebletten van antibus en nu de gewonen tabletten van 400mg antibus en die laatste bevallen me het beste eigenlijk,daar heb ik de minste bijwerkingen van. 
 

Helaas weet ik nooit van te voren wat ik van de aphotheek krijg,kan zomaar dat ik de volgende keer weer refusal krijg omdat de antibus dan niet voorradig is. 
 

Maarja alles beter dan drinken @Lieke7777

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...