Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 10 oktober 2020


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Het is weekend, en dan open ik dikwijls de huiskamer. Zo ook nu. 
Is iedereen al uit bed gerold en hebben jullie een goede nacht gehad? Ik heb een behoorlijke nacht gehad. Wel vrij vroeg wakker (rond 7 uur), maar dat is niet erg. 
Het is nu nog mooi weer buiten dus ik trek mijn  hardloopschoenen maar weer aan. 
Echt tof gaat het nog niet, deze tijd is lastig met de aantrekkende Coronamaatregelen en al het nieuws daaromtrent. 
De Diazepam wil ik toch binnenkort (ik denk aan 15 oktober) terugbrengen naar 1 mg. Ik zit nu al ruim 2 weken op anderhalve mg en ik wil de volgende stap ook niet te lang uitstellen. 

Hebben jullie nog plannen voor vandaag? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, ik heb amper geslapen, trillingen en flinke suis in mijn hoofd. Het ging de laatste week heel goed, nu dit weer. Zelf denk ik dat ik teveel gedaan heb en dan nu de tol betaal. Had gisteren een hele drukke dag,  veel mensen gesproken, uit eten enz. Hele afgelopen week was erg druk. Het valt me tegen, die naweeën. Als je van de pammen af bent wil je zo snel mogelijk alles bij het oude, maar dat gaat dus niet.

Ik zoek vandaag de rust op.

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,ik was om 4h wakker maar nog wat blijven liggen tot 7hdacht energie te hebben maar begin nu weer duizelig te worden..sta recht,probeer iets te doen maar leg me dan weer in de zetel. Phhh...zit op 5 mg diazepan en ben van plan om dit even te houden tot het wat beterd.iemand raad om toch even te pauzeren met afbouw.want ik denk dat het niet goed is om nu al weer aan afbouw te denken.kom van 60mg 7 maand geleden. Denk dat ik veel te snel gegaan ben......paar weekjes op pauze...is dit een goed plan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Vechter:

Hey,ik was om 4h wakker maar nog wat blijven liggen tot 7hdacht energie te hebben maar begin nu weer duizelig te worden..sta recht,probeer iets te doen maar leg me dan weer in de zetel. Phhh...zit op 5 mg diazepan en ben van plan om dit even te houden tot het wat beterd.iemand raad om toch even te pauzeren met afbouw.want ik denk dat het niet goed is om nu al weer aan afbouw te denken.kom van 60mg 7 maand geleden. Denk dat ik veel te snel gegaan ben......paar weekjes op pauze...is dit een goed plan

Goedemorgen vechter

Een heel goed plan om even een pauze in te lassen. Jij bent van heel veel mg nu op 5mg diazepam gekomen! Erg knap. Het laatste gedeelte is voor veel mensen het zwaarst. Dus neem je tijd hiervoor. 

Na een nacht van rond de 4 uur slaap heb ik nu ongeveer een kleine 6 uur geslapen. Ik heb momenteel allemaal leuke ideeën om te gaan doen als uitstapjes maar weet dat ik het ook rustig aan moet doen.  Stap voor stap. Ik hou het nog tegoed van mezelf. Hier schijnt het zonnetje trouwens. Had ik niet verwacht! Fijn dag verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal, ik heb goed geslapen. we hebben weer een ander dekbed op bed gedaan. de voorjaar/ najaar. en deze keer eens weer de wollen versie. ik heb het idee dat ik minder last heb van zweten in de nacht. of dat nou komt door van dons naar wol tegaan. of door dat het kouder word of door dat ik echt nog heel weinig lorezapam gebruik, het maakt me ook niks uit ik vind het prettig. en ik slaap nog steeds goed. ik hoop dat voor jullie alle 3 het de aankomende dagen weer wat beter gaat.

@Vechter, ik heb geen ervaring met diazepam dus vind het moeilijk om hier iets over te zeggen. ik weet wel dat je het beste iedere keer max 10% van de vorige dosis kunt afhalen. het schijnt dat je zo ook vooral na het stoppen de minste klachten overhoud. en de tijd rond de twee weken. anders maak je weer kans op tolerantie. krijg je toch teveel ontwenningsklachten dan doe je nog lager dus rond de 5%. zo schijnt het het makkelijkst te hanteren te zijn. en ook niet onbelangrijk ook na de afbouw. ik weet we willen allemaal heel graag ons doel berijken en van de pillen af. maar eigenlijk willen we allemaal maar 1 ding en dat is een KLACHTENVRIJ leven en het liefst zo snel mogelijk. en daar schijn je op deze manier het snelst kans op te maken. rustig en regelmatig afbouwen.

ik heb dit ook niet zelfbedacht maar geloof er wel in. en probeer zoveel mogelijk vertrouwen te houden. gaat het even niet probeer het los te laten. probeer je gedrag iets aan te passen. je lichaam heeft de energie nodig om te herstellen. dus geef die energie aan je lichaam waar het kan. dan geeft jou lichaam je straks steeds meer energie terug. en dat heb ik zelf wel ondervonden. natuurlijk kan en wil je dat niet altijd maar hou er dan rekening mee dat je de volgende dag de klap waarschijnlijk moet incasseren.  maar je weet dan ook waar het vandaan komt dus blijf rustig ga wat wandelen als dat prettig voelt of wat dan ook maar doe geen inspannende dingen. je lichaam is ziek geef het de tijd voor herstel.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Dikkie:

goedemorgen allemaal, ik heb goed geslapen. we hebben weer een ander dekbed op bed gedaan. de voorjaar/ najaar. en deze keer eens weer de wollen versie. ik heb het idee dat ik minder last heb van zweten in de nacht. of dat nou komt door van dons naar wol tegaan. of door dat het kouder word of door dat ik echt nog heel weinig lorezapam gebruik, het maakt me ook niks uit ik vind het prettig. en ik slaap nog steeds goed. ik hoop dat voor jullie alle 3 het de aankomende dagen weer wat beter gaat.

@Vechter, ik heb geen ervaring met diazepam dus vind het moeilijk om hier iets over te zeggen. ik weet wel dat je het beste iedere keer max 10% van de vorige dosis kunt afhalen. het schijnt dat je zo ook vooral na het stoppen de minste klachten overhoud. en de tijd rond de twee weken. anders maak je weer kans op tolerantie. krijg je toch teveel ontwenningsklachten dan doe je nog lager dus rond de 5%. zo schijnt het het makkelijkst te hanteren te zijn. en ook niet onbelangrijk ook na de afbouw. ik weet we willen allemaal heel graag ons doel berijken en van de pillen af. maar eigenlijk willen we allemaal maar 1 ding en dat is een KLACHTENVRIJ leven en het liefst zo snel mogelijk. en daar schijn je op deze manier het snelst kans op te maken. rustig en regelmatig afbouwen.

ik heb dit ook niet zelfbedacht maar geloof er wel in. en probeer zoveel mogelijk vertrouwen te houden. gaat het even niet probeer het los te laten. probeer je gedrag iets aan te passen. je lichaam heeft de energie nodig om te herstellen. dus geef die energie aan je lichaam waar het kan. dan geeft jou lichaam je straks steeds meer energie terug. en dat heb ik zelf wel ondervonden. natuurlijk kan en wil je dat niet altijd maar hou er dan rekening mee dat je de volgende dag de klap waarschijnlijk moet incasseren.  maar je weet dan ook waar het vandaan komt dus blijf rustig ga wat wandelen als dat prettig voelt of wat dan ook maar doe geen inspannende dingen. je lichaam is ziek geef het de tijd voor herstel.:rose:

Heb vooral last van duizelig te zijn en misselijk.....gaat dit is stabiliseren want zo verder hoeft het niet voor mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rixie1:

Goedemorgen, ik heb amper geslapen, trillingen en flinke suis in mijn hoofd. Het ging de laatste week heel goed, nu dit weer. Zelf denk ik dat ik teveel gedaan heb en dan nu de tol betaal. Had gisteren een hele drukke dag,  veel mensen gesproken, uit eten enz. Hele afgelopen week was erg druk. Het valt me tegen, die naweeën. Als je van de pammen af bent wil je zo snel mogelijk alles bij het oude, maar dat gaat dus niet.

Ik zoek vandaag de rust op.

Hallo rixie heb je sindskort die trillingen 

ik heb dat ook sinds paar dagen als ik wakker word krijg ik het al niet de hele dag door maar wel tussendoor 

vandaag wel geslapen maar depri wakker

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoodspijn heb ik ook, maar het komt en gaat. 

Ik ga vandaag eindelijk mijzelf er toe zetten om de pillen te gaan vijlen. 3 weken op 3mg is nu genoeg. 

Is het dan je van het gewicht van 1 pil daar dan 000.4 af haalt en de dag erna 000.5 en dan weer 000.6. 

Is dat wat er wordt bedoeld. Of een week op 000.4 blijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Frank86:

Hallo rixie heb je sindskort die trillingen 

ik heb dat ook sinds paar dagen als ik wakker word krijg ik het al niet de hele dag door maar wel tussendoor 

vandaag wel geslapen maar depri wakker

 

@Frank86 ik heb de trillingen pas sinds kort en maar af en toe Mijn benen en mijn tong. Nou, dan weet je niet hoedat je moet gaan liggen. Ik krijg het als ik in bed lig, had het liever overdag, maar kan niet kiezen B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Rixie1:

@Frank86 ik heb de trillingen pas sinds kort en maar af en toe Mijn benen en mijn tong. Nou, dan weet je niet hoedat je moet gaan liggen. Ik krijg het als ik in bed lig, had het liever overdag, maar kan niet kiezen B)

Vervelend gevoel is dat rixie ik heb meer overdag soms als ik in bed lig maar weinig 

Jammer dat je niet kan kiezen rixie 

vandaag rustig aan weekend 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Frank86:

Vervelend gevoel is dat rixie ik heb meer overdag soms als ik in bed lig maar weinig 

Jammer dat je niet kan kiezen rixie 

vandaag rustig aan weekend 

@Frank86 heel rustig aan, in elk geval vandaag.

@Belliediazepam blijft nog tijdje in je lijf, kost tijd, dus ben er nog even zoet mee, ook al is het niet elke dag .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rixie1:

@Vechter doorzetten , ik heb ook regelmatig op willen geven, nu blij dat ik doorgezet heb. 

Hey Rixie1,maar ben voorlopig zo slecht en ziek...vraag me af hoe ik zo maandag weer moet gaan werken.....is het nu het beste dat ik op mijn dosis blijf tot ik iets wat beter voel?ben nu al 5 dagen slecht. Ben op weekend met mijn gezin en probeer het niet te verpesten...Maar ik probeer me staande te houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Vechter:

Hey Rixie1,maar ben voorlopig zo slecht en ziek...vraag me af hoe ik zo maandag weer moet gaan werken.....is het nu het beste dat ik op mijn dosis blijf tot ik iets wat beter voel?ben nu al 5 dagen slecht. Ben op weekend met mijn gezin en probeer het niet te verpesten...Maar ik probeer me staande te houden

@Vechter ik snap het. Toen ik het weekend wegging midden in de afbouw was het soms ook moeilijk. Ik was 4 a 5 dagen slecht, daarna ging het weer beter. Dus wie weet, morgen misschien ook beter met jouw. Zit er bij jouw niet een regelmaat in? Ik werd dag 3 na afbouw zo beroerd en dat dus 4 a 5 dagen. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Alina:

Hoodspijn heb ik ook, maar het komt en gaat. 

Ik ga vandaag eindelijk mijzelf er toe zetten om de pillen te gaan vijlen. 3 weken op 3mg is nu genoeg. 

Is het dan je van het gewicht van 1 pil daar dan 000.4 af haalt en de dag erna 000.5 en dan weer 000.6. 

Is dat wat er wordt bedoeld. Of een week op 000.4 blijven

ik bleeft een week op hetzelfde dan kon ik weer stabiliseren dat heb je echt nodig. je kan proberen om iedere x 10% van de vorige dosis af te halen. ik zou voor eerst 14 dagen er tussen doen. op een gegeven moment merk je wel wanneer er klachten komen, hoelang het duurt en wanneer je je weer stabiel voelt kun je weer verder. ik hen lora en voelde me vaak de 3e en 4e dag slecht daarna weer beter. 

@Rixie1 deed het met diazepam haar klachten kwamen later en duurden ca 5 dagen. dus zei deed het om de 14 dagen volgens mij. je moet je ook wel weer een paar dagen goed voelen dan is het te doen. en vol te houden

succes. @Alina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Rixie1:

Goedemorgen, ik heb amper geslapen, trillingen en flinke suis in mijn hoofd. Het ging de laatste week heel goed, nu dit weer. Zelf denk ik dat ik teveel gedaan heb en dan nu de tol betaal. Had gisteren een hele drukke dag,  veel mensen gesproken, uit eten enz. Hele afgelopen week was erg druk. Het valt me tegen, die naweeën. Als je van de pammen af bent wil je zo snel mogelijk alles bij het oude, maar dat gaat dus niet.

Ik zoek vandaag de rust op.

sterkte @Rixie1

 

4 uur geleden zei Bellie:

Ik weet niet of het persé met de pammen heeft te maken hoor. Ik heb geen afkickverschijnselen nu en merk ook na een drukke dag dat ik weer veel klachten krijg

ben jij nog aan het afbouwen bellie met de temazepam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Rixie1:

Goedemorgen, ik heb amper geslapen, trillingen en flinke suis in mijn hoofd. Het ging de laatste week heel goed, nu dit weer. Zelf denk ik dat ik teveel gedaan heb en dan nu de tol betaal. Had gisteren een hele drukke dag,  veel mensen gesproken, uit eten enz. Hele afgelopen week was erg druk. Het valt me tegen, die naweeën. Als je van de pammen af bent wil je zo snel mogelijk alles bij het oude, maar dat gaat dus niet.

Ik zoek vandaag de rust op.

Wat naar,  @Rixie1. Het is wel een  bekend verschijnsel na het afgebouwd zijn, de waves en windows. Goed dat je je rust pakt, inderdaad is het ook zo dat te veel drukte je te veel prikkels geeft. Ik heb dat zelf ook niet altijd door, zoiets merk je vaak pas achteraf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Vechter:

Hey,ik was om 4h wakker maar nog wat blijven liggen tot 7hdacht energie te hebben maar begin nu weer duizelig te worden..sta recht,probeer iets te doen maar leg me dan weer in de zetel. Phhh...zit op 5 mg diazepan en ben van plan om dit even te houden tot het wat beterd.iemand raad om toch even te pauzeren met afbouw.want ik denk dat het niet goed is om nu al weer aan afbouw te denken.kom van 60mg 7 maand geleden. Denk dat ik veel te snel gegaan ben......paar weekjes op pauze...is dit een goed plan

Je bent best snel van 60 maar 7 mg gegaan. Op een gegeven moment raadt je lichaam je aan even pas op de plaats te maken. Het kan geen kwaad om even te stabiliseren. Ik doe dat nu oom op 1,5 mg Diazepam, waarop ik al 3 weken zit. Het is prima om bv even 2 weekjes op 5 mg te blijven en het daarna weer op te pakken. 
Je bent nu toch een paar dagen in Center Parcs? Gaat dat goed? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Cyclad58:

Je bent best snel van 60 maar 7 mg gegaan. Op een gegeven moment raadt je lichaam je aan even pas op de plaats te maken. Het kan geen kwaad om even te stabiliseren. Ik doe dat nu oom op 1,5 mg Diazepam, waarop ik al 3 weken zit. Het is prima om bv even 2 weekjes op 5 mg te blijven en het daarna weer op te pakken. 
Je bent nu toch een paar dagen in Center Parcs? Gaat dat goed? 

Ja,ik denk veel te snel gegaan. Ik ga gewoon nu even op 5mg blijven tot ik me wat beter voel. Ga niet op een week kijken....heb mij 3 weken redelijk ok gevoeld maar nu toch al 5 dagen echt ellendig. Mannekes en centerparcs. Ben gaan tafeltennis spelen om 11h,dan gaan minigolf om 12h,vervolgens zwemmen tot nu.deze morgen misselijk en duizelig. Niet in de moed maar kan toch moeilijk de verjaardag van mijn zoontje verbrodden. Nu een glaasje rosé en straks gourmetten. Morgen bowling en zwemmen.maandag terug mijn gezin afzetten en dan snel naar mijn werk....is misschien wat veel zeker...En dat met ontwenning

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Vechter:

Ja,ik denk veel te snel gegaan. Ik ga gewoon nu even op 5mg blijven tot ik me wat beter voel. Ga niet op een week kijken....heb mij 3 weken redelijk ok gevoeld maar nu toch al 5 dagen echt ellendig. Mannekes en centerparcs. Ben gaan tafeltennis spelen om 11h,dan gaan minigolf om 12h,vervolgens zwemmen tot nu.deze morgen misselijk en duizelig. Niet in de moed maar kan toch moeilijk de verjaardag van mijn zoontje verbrodden. Nu een glaasje rosé en straks gourmetten. Morgen bowling en zwemmen.maandag terug mijn gezin afzetten en dan snel naar mijn werk....is misschien wat veel zeker...En dat met ontwenning

Het is wel veel, maar het zijn wel ontspannende activiteiten. Zolang je dat ook zo kunt zien en niet te veel denkt aan je huidige klachten is de afleiding alleen maar goed! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Cyclad58:

Het is wel veel, maar het zijn wel ontspannende activiteiten. Zolang je dat ook zo kunt zien en niet te veel denkt aan je huidige klachten is de afleiding alleen maar goed! 

@Vechter ik gun je natuurlijk je glaasje rosé, dronk zelf ook wel een glaasje wijn, maar sinds de afbouw kan dat niet meer. Heel duizelig en misselijk. Met huisarts over gehad. Die zei dat afbouwen en alcohol,  al is het nog zo weinig niet samen gaat. Ik drink nu tijdelijk geen wijntje, een keer geprobeerd en dat viel zo verkeerd. De eerste slok viel al verkeerd. Nu durf ik niet meer. Misschien heeft dat ene glaasje ook op jouw dat effect. Het is het uitproberen waard.

Toen ik nog gewoon mijn diazepam had, kon ik wel glaasje wijn drinken. Nu niet.

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Rixie1:

@Vechter ik gun je natuurlijk je glaasje rosé, dronk zelf ook wel een glaasje wijn, maar sinds de afbouw kan dat niet meer. Heel duizelig en misselijk. Met huisarts over gehad. Die zei dat afbouwen en alcohol,  al is het nog zo weinig niet samen gaat. Ik drink nu tijdelijk geen wijntje, een keer geprobeerd en dat viel zo verkeerd. De eerste slok viel al verkeerd. Nu durf ik niet meer. Misschien heeft dat ene glaasje ook op jouw dat effect. Het is het uitproberen waard.

Valt mee,maar je kan toch niet misselijk en duizelig zijn 24h na een consumptie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...