Spring naar bijdragen

7 oktober huiskamer


Dikkie

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Dikkie:

goedemorgen,  de koffie staat klaar lieve mensen. schuif maar aan. het zonnetje laat zich nog even zien pluk de dag.:rose::rose:

Goedemorgen dikkie 

mooi positief begin 

ik heb helaas geen zon gezin wel grijs en regen ik heb icekoffie gedronken heerlijk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, heb een vraagje. Ben al 4 dagen zware ontwenning aan het ervaren. Ben van 5mg diazepam naar 4mg gegaan zo een 2 weken geleden.vetrek vrijdag op weekend met het gezin en zou graag er willen van genieten.het is lang geleden ook door een zware ziekte die nu onder controle is.heb geen zin om het onaangenaam te maken voor vrouw en kind.zou ik niet terug naar 5mg gaan en later terug afbouwen. Hebben jullie raad of ervaring mee.bedankt want lig hier nu zonder energie...Heb zelf de moed niet om mijn spullen voor het weekend klaar te zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vechter

Terug gaan kan altijd, toch komen er misschien nog meerdere momenten zoals deze en zal je toch moeten doorbijten om er van af te komen. Een goed idee is om te gaan microtaperen dat maakt het wat leefbaarder en je kan dan makkelijker pas op de plaats maken zodat je niet een stap terug hoeft te nemen. 
 

De keuze die je hierin maakt is altijd goed anders had je wel een andere mogelijkheid gehad.

 

groetjes en sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vechter:

Hallo, heb een vraagje. Ben al 4 dagen zware ontwenning aan het ervaren. Ben van 5mg diazepam naar 4mg gegaan zo een 2 weken geleden.vetrek vrijdag op weekend met het gezin en zou graag er willen van genieten.het is lang geleden ook door een zware ziekte die nu onder controle is.heb geen zin om het onaangenaam te maken voor vrouw en kind.zou ik niet terug naar 5mg gaan en later terug afbouwen. Hebben jullie raad of ervaring mee.bedankt want lig hier nu zonder energie...Heb zelf de moed niet om mijn spullen voor het weekend klaar te zetten

Hallo Vechter, ik ben sinds een paar weken van diazepam af. Veel ontwenning gehad maar 1 mg per keer is wel heel veel, ik deed meestal 0,5 mg. In die tijd was ik ook lang weekend weg en wilde me goed voelen, ben ik gestopt paar weken ervoor. Als ik jouw was zou ik terug gaan naar de 5 mg. Tenslotte wil je genieten van je vakantie en dat is nu even belangrijker. Dat afbouwen komt wel weer als je terug bent.  Als de afbouw paar weken langer duurt is geen ramp. Zo dacht ik toen ook. Had ik zeker geen spijt van, had weer nieuwe energie om verder te gaan.

Geniet van je vakantie en laat afbouwen even voor wat het is.

 

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Rixie1:

Hallo Vechter, ik ben sinds een paar weken van diazepam af. Veel ontwenning gehad maar 1 mg per keer is wel heel veel, ik deed meestal 0,5 mg. In die tijd was ik ook lang weekend weg en wilden me goed voelen, ben ik gestopt paar weken ervoor. Als ik jouw was zou ik terug gaan naar de 5 mg. Tenslotte wil je genieten van je vakantie en dat is nu even belangrijker. Dat afbouwen komt wel weer als je terug bent.  Als de afbouw paar weken langer duurt is geen ramp. Zo dacht ik toen ook.

Geniet van je vakantie en laat afbouwen even voor wat het is.

 

Dank je ,proficiat dat je benzo vrij bent.ik ga je raad volgen en even terug naar 5.hopelijk voel ik me daardoor wat beter want zo slecht voelen is geen optie. Ik heb trouwens 3mg xanax omgezet in 60 mg diazepan en dit op 7 maand afgebouwd tot 5.Heb de indruk dat het nu erger wordt .vooral mijn hoofd is een miserie.denk je dat die 1mg meer tegen vrijdag het een beetje kan stabiliseren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Deligaf1:

@Vechter

Terug gaan kan altijd, toch komen er misschien nog meerdere momenten zoals deze en zal je toch moeten doorbijten om er van af te komen. Een goed idee is om te gaan microtaperen dat maakt het wat leefbaarder en je kan dan makkelijker pas op de plaats maken zodat je niet een stap terug hoeft te nemen. 
 

De keuze die je hierin maakt is altijd goed anders had je wel een andere mogelijkheid gehad.

 

groetjes en sterkte

Dank voor de tip....microtaperen...moet ik dit aan mijn psychiater vragen...nog niet bekend voor mij.wil mijn weekend niet verpesten dus ga even terug naar 5.Heb 2 jaar gevochten tegen een auto immuunziekte. We gaan sinds toen voor het eerst een weekendje weg.hopelijk stabiliseert het een beetje tegen vrijdag. Heb jij ervaring met eens terug een dosering even terug te verhogen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vechter:

Hallo, heb een vraagje. Ben al 4 dagen zware ontwenning aan het ervaren. Ben van 5mg diazepam naar 4mg gegaan zo een 2 weken geleden.vetrek vrijdag op weekend met het gezin en zou graag er willen van genieten.het is lang geleden ook door een zware ziekte die nu onder controle is.heb geen zin om het onaangenaam te maken voor vrouw en kind.zou ik niet terug naar 5mg gaan en later terug afbouwen. Hebben jullie raad of ervaring mee.bedankt want lig hier nu zonder energie...Heb zelf de moed niet om mijn spullen voor het weekend klaar te zetten

@vechter, ik denk echt dat 1mg teveel voor jou blijkt te zijn. je kan ook proberen om terug tegaan naar 4.5 , dus ipv 1 een halve naar beneden.

wanneer je veel en lang klachten krijgt bij afbouw dan is de dossis te hoog die je minderd. je kan beter kleine stapjes afbouwen en dan tussen de 7 en 14 dagen stabiliseren. dan moet het draagelijk zijn. dit wil niet zeggen dat je niks merkt maar wanneer je niet te veel naar beneden gaat dan voel je je een paar dagen slecht maar niet heel lang. te lang stabiliseren moet dan niet nodig zijn en schijnt ook niet echt goed te zijn. langzaam maar stabiel afbouwen. sorry ik had die andere reacties nog niet gelezen. ik denk wel wat je ook doet dat je vrijdag weer stabiel bent dit gaat vaak heel snel. pas wel op dat je nooit hoger gaat dan de dosis waar je vandaan komt dus in dit geval 5 mg. ik denk zelfs dat je het de volgende dag al wel merkt. wat @Rixie1 kan ik bevestigen en als ik zo lees hoe belangrijk de vakantie voor je is zou ik ook zeggen neem haar advies ten harte. voor haar was hij toen ook heel belangrijk en ze kwam als een verbeterde versie terug, gewoon door een keer weer echt te genieten. hou er rekening mee doe niet al te veel want dat zal je waarschijnlijk moeten bekopen de volgende dag. moe is moe en genoeg is genoeg!!!

Veel plezier alvast, laat dit forum thuis en GENIET. 

bewerkt door Dikkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Rixie1:

Hallo Vechter, ik ben sinds een paar weken van diazepam af. Veel ontwenning gehad maar 1 mg per keer is wel heel veel, ik deed meestal 0,5 mg. In die tijd was ik ook lang weekend weg en wilde me goed voelen, ben ik gestopt paar weken ervoor. Als ik jouw was zou ik terug gaan naar de 5 mg. Tenslotte wil je genieten van je vakantie en dat is nu even belangrijker. Dat afbouwen komt wel weer als je terug bent.  Als de afbouw paar weken langer duurt is geen ramp. Zo dacht ik toen ook. Had ik zeker geen spijt van, had weer nieuwe energie om verder te gaan.

Geniet van je vakantie en laat afbouwen even voor wat het is.

 

Gaat het nog steeds goed met je @Rixie1?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Dikkie:

@vechter, ik denk echt dat 1mg teveel voor jou blijkt te zijn. je kan ook proberen om terug tegaan naar 4.5 , dus ipv 1 een halve naar beneden.

wanneer je veel en lang klachten krijgt bij afbouw dan is de dossis te hoog die je minderd. je kan beter kleine stapjes afbouwen en dan tussen de 7 en 14 dagen stabiliseren. dan moet het draagelijk zijn. dit wil niet zeggen dat je niks merkt maar wanneer je niet te veel naar beneden gaat dan voel je je een paar dagen slecht maar niet heel lang. te lang stabiliseren moet dan niet nodig zijn en schijnt ook niet echt goed te zijn. langzaam maar stabiel afbouwen. sorry ik had die andere reacties nog niet gelezen. ik denk wel wat je ook doet dat je vrijdag weer stabiel bent dit gaat vaak heel snel. pas wel op dat je nooit hoger gaat dan de dosis waar je vandaan komt dus in dit geval 5 mg. ik denk zelfs dat je het de volgende dag al wel merkt. wat @Rixie1 kan ik bevestigen en als ik zo lees hoe belangrijk de vakantie voor je is zou ik ook zeggen neem haar advies ten harte. voor haar was hij toen ook heel belangrijk en ze kwam als een verbeterde versie terug, gewoon door een keer weer echt te genieten. hou er rekening mee doe niet al te veel want dat zal je waarschijnlijk moeten bekopen de volgende dag. moe is moe en genoeg is genoeg!!!

Veel plezier alvast, laat dit forum thuis en GENIET. 

Ga je advies volgen....das deze forum eerder moeten vinden....het enige wat ik snap is moe is moe en genoeg is genoeg. Ik ga met mijn zoontje naar centerparcs en ga daar toch veel ravotten met hem.heb dit 2 jaar niet kunnen doen...en dikke merci voor je goede tips

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Dikkie:

Gaat het nog steeds goed met je @Rixie1?

@Dikkie ja hoor, voel me goed en slaap nog beter, alleen die suis in mijn hoofd, s morgens valt het mee, maar in de loop van de dag word dat erger. Ik vertrouw erop dat het ooit minder word. Verder heb ik geen klachten , ook weer dagen dat ik meer energie heb. Dan leef ik me uit op mijn huis en tuin, alles spic en span.

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vechter:

Dank voor de tip....microtaperen...moet ik dit aan mijn psychiater vragen...nog niet bekend voor mij.wil mijn weekend niet verpesten dus ga even terug naar 5.Heb 2 jaar gevochten tegen een auto immuunziekte. We gaan sinds toen voor het eerst een weekendje weg.hopelijk stabiliseert het een beetje tegen vrijdag. Heb jij ervaring met eens terug een dosering even terug te verhogen. 

Ik ben meerdere keren terug gegaan omdat ik veel te snel wilde afbouwen en daar behoorlijk ziek van werd. De laatste loodjes zijn het moeilijkst. Misschien eens proberen met 0,5 mg afbouwen, dan doe je er maar wat langer over dan gepland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Doorgaan ben jij ook naar een shiatsu masseur geweest. Ik heb er 1 benaderd en ik ga als het goed is deze week er big naar toe. Ik hoop dat dit miss ook wat lading eraf kan halen. Ik heb nog een heel pakket voor alternatief, dit jaar nog niks van  gebruikt. De angst voor de angst besefte ik mij gisteren. 

Gisteren naar een bouwmarkt gegaan. Bale te zwaar en overprikkeld, ik wilde zo graag er naar toe. Nou een straf eenmaal daar. 

Vandaag niet veel gedaan. Wat gewandeld en net gekookt. Pfff erg zwaar hoofd weer vandaag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Vechter:

Dank voor de tip....microtaperen...moet ik dit aan mijn psychiater vragen...nog niet bekend voor mij.wil mijn weekend niet verpesten dus ga even terug naar 5.Heb 2 jaar gevochten tegen een auto immuunziekte. We gaan sinds toen voor het eerst een weekendje weg.hopelijk stabiliseert het een beetje tegen vrijdag. Heb jij ervaring met eens terug een dosering even terug te verhogen. 

@Vechter 
 

Zeggen dat je die manier wilt afbouwen tegen je psychiater. Manage your own medicine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Rixie1:

@Dikkie ja hoor, voel me goed en slaap nog beter, alleen die suis in mijn hoofd, s morgens valt het mee, maar in de loop van de dag word dat erger. Ik vertrouw erop dat het ooit minder word. Verder heb ik geen klachten , ook weer dagen dat ik meer energie heb. Dan leef ik me uit op mijn huis en tuin, alles spic en span.

geweldig rixi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Alina:

@Doorgaan ben jij ook naar een shiatsu masseur geweest. Ik heb er 1 benaderd en ik ga als het goed is deze week er big naar toe. Ik hoop dat dit miss ook wat lading eraf kan halen. Ik heb nog een heel pakket voor alternatief, dit jaar nog niks van  gebruikt. De angst voor de angst besefte ik mij gisteren. 

Gisteren naar een bouwmarkt gegaan. Bale te zwaar en overprikkeld, ik wilde zo graag er naar toe. Nou een straf eenmaal daar. 

Vandaag niet veel gedaan. Wat gewandeld en net gekookt. Pfff erg zwaar hoofd weer vandaag. 

Hoi alina

Dat wandelen en koken is dus wel genoeg. Want jij doet veel meer dan dat. Vroeg opstaan de kinderen aankleden. Broodtrommels maken stofzuigen. Dat denk ik zo en dat is al ruim voldoende voor de dag als je erg moe bent. Voorlopig zit er niet meer in. En ik herken het. Je wilt ook weleens wat anders dan alleen die dagelijkse beslommeringen. Zo noem ik het even. Als je opschrijft wat je allemaal doet op een dag is dat echt veel. En dat is nu geen vanzelfsprekendheid.

Even over jouw vraag. Ik heb 1 keer een shiatsu massage gehad. Ik wilde daar mee doorgaan maar toen bleek dat ik zwanger was. Dat is nu 9 jaar geleden. Ik vond het een prettige ervaring. Ik zat toen op een taichi cursus en een van die deelnemers deed dat. Zij was toen in opleiding. En toen heb ik die massage gedaan. Ik had een aantal jaren daarvoor ook een langdurige training van voetreflexologie gedaan en dat kon ik haar toen weer geven. Was erg fijn en leuk om te doen. Dat soort dingen zijn nu erg verwaterd zo gaat dat soms.  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Doorgaan ik heb om 13.00 vandaag een bahandeling. Ik ben benieuwd. Ik ben ook wel nerveus om te gaan. Ik ben dan bang omdat ik moe ben om te gaan. Een hele stome angstgedachte die ik mezelf heb opgelegd. Maar ik ga wel hoor. 

Klopt ik weet dat ik mezelf niet moet pushen om meer te doen. Het is moeilijk om het los te laten. Ik kan het maar niet geloven dat dit nu mijn leven is. Dus conclusie nog niet geaccepteerd. 

Hoe gaat het nu met jou..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Alina:

@Doorgaan ik heb om 13.00 vandaag een bahandeling. Ik ben benieuwd. Ik ben ook wel nerveus om te gaan. Ik ben dan bang omdat ik moe ben om te gaan. Een hele stome angstgedachte die ik mezelf heb opgelegd. Maar ik ga wel hoor. 

Klopt ik weet dat ik mezelf niet moet pushen om meer te doen. Het is moeilijk om het los te laten. Ik kan het maar niet geloven dat dit nu mijn leven is. Dus conclusie nog niet geaccepteerd. 

Hoe gaat het nu met jou..

Hoi alina

Probeer waar mogelijk te ontspannen.  Ik ben ook altijd gespannen en zenuwachtig voor dat soort dingen. Als er een klik is dan kun je je makkelijker overgeven hierin. Soms heeft dat tijd nodig.

Door de griep ben ik wel weer wat naar beneden gegaan in energie.  Gelukkig is het geen zware griep. Ik heb geen verhoging meer. Gisteren was ik erg vermoeid en voelde me de hele dag zwaar. Nu vandaag is die zwaarte weg en kan ik me ontspannen.  Maar nu moest ik dus ook weer accepteren dat ik weer aan de opbouw mag beginnen.  Ben de afgelopen week verder niet buiten geweest. Begin weer met een klein ommetje van net 2 minuten. En bouw dat om de paar dagen op. En ik wordt dan weer wat actiever in huis. Totdat ik dan weer een keer ergens wat ga drinken met man en kind. Zo gaat dat telkens weer opnieuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Doorgaan wat bele he is dat van die griep en dat je dan al zo weinig weerstand hebt, moet je weer voor inboeten. 

Ja ik hoop dat het iets is dadelijk, en ja stiekem heb ik dan weer de hoop dat dit het zal zijn. Dat ik er meer energie van ga krijgen. Ik weet is stom om zo te denken. 

Ik haat deze ellende en voel me zo rot. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Alina:

@Doorgaan wat bele he is dat van die griep en dat je dan al zo weinig weerstand hebt, moet je weer voor inboeten. 

Ja ik hoop dat het iets is dadelijk, en ja stiekem heb ik dan weer de hoop dat dit het zal zijn. Dat ik er meer energie van ga krijgen. Ik weet is stom om zo te denken. 

Ik haat deze ellende en voel me zo rot. 

Je moet het zo zien die massage kan er ook voor zorgen dat er wat los mag komen uit je diepere lagen dat kan ook voor extra vermoeidheid zorgen en daarna pas die ontspanning rust en energie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Doorgaan:

Je moet het zo zien die massage kan er ook voor zorgen dat er wat los mag komen uit je diepere lagen dat kan ook voor extra vermoeidheid zorgen en daarna pas die ontspanning rust en energie. 

Ga daar dan gewoon in mee en drink genoeg water. Geef jezelf dan ook die rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...