Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 1 oktober


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Zo, nieuwe maand, niet we dag, nieuwe huiskamer,
Het schijnt vannacht ook nog volle maan te zijn, voor degenen die daar "hinder" van hebben wellicht een goede wetenschap. 
Ik ben gisteren maar weer teruggegaan naar 1,5 mg Diazepam. Vannacht gelukkig goed geslapen.

och even wat "zorgen" van me afschrijven. Dat hele Coronagedoe zit me niet lekker. Op mijn werk nu ook al een besmetting. Ook in mijn toch niet al te grote woonplaats is het raak. Nu werk ik wel thuis, maar je ziet het weer dichterbij komen. Bovendien ontnemen de nieuwe maatregelen ons ook weer voor een deel onze vrijheid. Hoe begrijpelijk dat ook is, ik heb er moeite mee. Hopelijk wordt het op deze manier geen al te lange winter en kan het tij gekeerd worden. 

Hoe is het met jullie? Goede nacht gehad? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Cyclad58:

Zo, nieuwe maand, niet we dag, nieuwe huiskamer,
Het schijnt vannacht ook nog volle maan te zijn, voor degenen die daar "hinder" van hebben wellicht een goede wetenschap. 
Ik ben gisteren maar weer teruggegaan naar 1,5 mg Diazepam. Vannacht gelukkig goed geslapen.

och even wat "zorgen" van me afschrijven. Dat hele Coronagedoe zit me niet lekker. Op mijn werk nu ook al een besmetting. Ook in mijn toch niet al te grote woonplaats is het raak. Nu werk ik wel thuis, maar je ziet het weer dichterbij komen. Bovendien ontnemen de nieuwe maatregelen ons ook weer voor een deel onze vrijheid. Hoe begrijpelijk dat ook is, ik heb er moeite mee. Hopelijk wordt het op deze manier geen al te lange winter en kan het tij gekeerd worden. 

Hoe is het met jullie? Goede nacht gehad? 

 

Goeiemorgen allemaal 

Ik ben weer aan mijn 6 uur slaap gekomen. Het wisselt steeds wat af. Ik heb nu aanstaande zaterdag een coronatest in een andere plaats.  Dat was de eerste beschikbare. Het gaat al beter met me 37.1 licht verkouden. Ik hoo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Doorgaan:

Goeiemorgen allemaal 

Ik ben weer aan mijn 6 uur slaap gekomen. Het wisselt steeds wat af. Ik heb nu aanstaande zaterdag een coronatest in een andere plaats.  Dat was de eerste beschikbare. Het gaat al beter met me 37.1 licht verkouden. Ik hoo

Eigenlijk wil ik geen test doen.  Dalijk krijg ik een bloedneus ervan. Ja maar goed. Toch maar gaan. Er zijn veel kinderen ook die testen ondergaan maar die hebben dan geen corona. Dat is allemaal ook wanneer een docent iets heeft en der gelijke.  Daarom is het bij ons ook druk. En er heerst ook gewoon een normaal virus zoals elk jaar. Voldoende afstand houden en hygiëne is echt het recept. Ik heb de verkoudheid van iemand die bij ons het dak is komen leggen hij was lichtelijk verkouden en moest door lekkage bij ons ook de trap op om te inspecteren. Vergeten de trapleuning te reinigen. We moeten ons niet gek laten maken door het virus maar wel verstandig ermee omgaan. Meer kun je niet doen.

Groetjes en goed van je Cyclad dat je even terug bent op die 1.5 mg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 wat een halve diazepam kan doen he. Nou dat verklaard dan wel mijn hevige emoties. Ik ben altijd heel onrustig voor de dag en erna van de volle maan. En dan in mijn menstruatie week, dus dubbel op.

@Bellie fijn dat je beter hebt geslapen, en is het dan druk omdat je pas zaterdag een test kan halen. Raar dat je zo lang moet wachten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, het gaat bij mij nog steeds heel goed. bijna tegen het griezelige aan. dat heb je dan denk ik als het ineens goed gaat dan verwacht je de klap iedere ochtend weer.

maar goed deze dagen pakken ze me niet af.

Ja @Cyclad58 die angst voor het virus heb ik ook nog steeds moet ik zeggen, ik heb het niet echt los kunnen laten al denk ik dat meer dan de helft nederlanders wel wat nonchalanter is geworden. ik betrap me er ook wel op dat ik dichter bij mijn uit huis wonende kinderen kom. en ik knuffel ook wel met mijn kleinkinderen die tussen de 5mnd en 3 jaar zitten. dat kan ik echt niet weerstaan hoor. we zitten met een dillema wat dat betreft. mijn man was gisteren jarig we zouden dit vieren met de kinderen as zondag dit gaat nu dus binnen worden. Maar eerlijk gezegd komen er dan 4 volwassenen ipv 3. wat zouden jullie doen? ja of nee samen bij elkaar komen. de afstand van 1.5 meter kunnen we wel houden. gewoon in stelletjes bij elkaar gaan zitten.

@Cyclad58 wel prettig dat je nu wel weer slaapt, dat betekent dus nog kleiner stapjes afbouwen.

@Doorgaan ik zou persoonlijk dan wel voor de test kiezen je hebt ook nog thuiswonende kinderen toch, stel dat die het overbrengen naar anderen ook al zou jij binnen blijven, dan heb ik toch liever even een bloedneus. en die trapleuning schoonmaken dat is ook zo iets, je blijft aan het poetsen logisch dat je daar niet altijd aan denkt. je gaat ook niet wanneer je bezoek hebt iedere keer achter die persoon aan om de deurkrukken schoon te maken wanneer diegene het toilet bezoekt denk ik. in de 1e golf sloeg ik daar enorm in door. ik kreeg er gewoon smetvrees van. blijkbaar ben ik daar erg gevoelig voor tijdens stress. dan begin ik altijd te poetsen. wel fijn dat je weer beter geslapen hebt dan kun je ook weer beter de dag handelen denk ik!

@Alinahet is alltijd prettig om te weten waarom je bepaalde klachten krijgt vind ik iig, dan kun je je er makkelijker bij neerleggen. dat geeft iets meer rust. sterkte met alles

en dan onze @Bellie niet stiekem met wattenstaafje in je neus ontsnapt :P. je hebt het weer achter de rug meid nu de uitslag nog dus nog even een tijdje in de stress maar daar ben je zo langzamerhand wel aan gewend denk ik haha geintje

hoe gaat het met jou @Rixie1 kun jij ondanks die vervelende ruis nog wel slapen?

Probeer er toch een beetje een Fijne dag van te maken, en onthoud de mooie momenten :heart:

 

 

 

bewerkt door Dikkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat virus, ik probeer er het beste van te maken, de komende herfst/winter. Veel thuis blijven maar, echt bang ben ik niet, zoek de drukte niet op. Ik heb nog veel boeken liggen die ik moet lezen en ga weer schilderen. Op het moment slaap ik slecht door dat geruis en kabaal in mijn hoofd en zoals cyclad eens zei.....alsof je een te strakke badmuts op hebt. Ik heb heel duidelijk nog allerlei ontwenningsverschijnselen, trilling in mijn benen vooral 's nachts. Baal natuurlijk, dacht dat ik het ergste gehad had,het afbouwen, maar heb ook gelezen dat het nog een poosje kan duren. Kost me moeite om door te zetten. Heb de neiging om naar de huisarts te gaan en weer gewoon te beginnen met diazepam, tenslotte voelde ik me er  goed bij. Misschien te lang geslikt om te stoppen? Huisarts zegt, stoppen kan altijd. Nu heb ik niets meer en ben nog beroerd. Op een andere manier. Een hoofd dat niet stopt. En die trillende spieren. Zucht..........

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Rixie1:

Dat virus, ik probeer er het beste van te maken, de komende herfst/winter. Veel thuis blijven maar, echt bang ben ik niet, zoek de drukte niet op. Ik heb nog veel boeken liggen die ik moet lezen en ga weer schilderen. Op het moment slaap ik slecht door dat geruis en zoals cyclad eens zei.....alsof je een te strakke badmuts op hebt. Ik heb heel duidelijk nog allerlei ontwenningsverschijnselen, trilling in mijn benen vooral 's nachts. Baal natuurlijk, dacht dat ik het ergste gehad had,het afbouwen, maar heb ook gelezen dat het nog een poosje kan duren. Kost me moeite om door te zetten. Heb de neiging om naar de huisarts te gaan en weer gewoon te beginnen met diazepam, tenslotte voelde ik me er  goed bij. Misschien te lang geslikt om te stoppen? Huisarts zegt, stoppen kan altijd. Nu heb niets meer en ben nog beroerd.

je krijgt ze waarschijnlijk niet weer die diazepam rixi had je dat niet laten vastleggen ? dit gaat geen jaren duren rixi ik begrijp dat jij je vreselijik voelt. je voelde je in het laatst van de afbouw juist net zo goed dus logisch dat je dit niet verwachte, jij had van ons allemaal ook de minste klachten. of nee dit zeg ik verkeerd je had meer lichamelijke klachten. nu ook natuurlijk. maar jij was tijdens de afbouw wel de meest positieve hou dat aub vol rixie. als het jou niet lukt lukt het niemand volgens mij:heart:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Dikkie:

je krijgt ze waarschijnlijk niet weer die diazepam rixi had je dat niet laten vastleggen ? dit gaat geen jaren duren rixi ik begrijp dat jij je vreselijik voelt. je voelde je in het laatst van de afbouw juist net zo goed dus logisch dat je dit niet verwachte, jij had van ons allemaal ook de minste klachten. of nee dit zeg ik verkeerd je had meer lichamelijke klachten. nu ook natuurlijk. maar jij was tijdens de afbouw wel de meest positieve hou dat aub vol rixie. als het jou niet lukt lukt het niemand volgens mij:heart:

 

Dikkie, ik denk ook niet dat ik ze nog krijg. Heb er trouwens nogal wat liggen, bewaar ik.  Had tijdens de afbouw mijn recept herhaald :P, toen mijn huisarts nog niet wist hoever ik was, bij mij was het inderdaad alleen lichamelijk, heel raar, afgelopen nacht ook trilling in mijn tong en 1 been. Ik was positief maar nu niet meer, het gaat te lang duren. Nu maar weer eens wandelen met de hond, bossen vlak achter mijn huis, daar knap ik altijd van op. 4x daags :rolleyes: Zoals met elke afbouw had ik de meeste klachten s nachts en s morgens.  Gelezen dat je als je van diazepam af bent het nog 100 dagen duurt voordat je merkt dat het beter gaat.

 

Sterkte allemaal :heart: we hebben nu het virus waar we mee moeten dealen en de afbouw.

 

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Alina:

Hoi @Rixie1 die trillingen herken ik ook in mijn tong. Hele subtiele trillingen of je onder stroom staat, dat is even en is dan weg en soms ook miertjes gevoel ergens op mijn lichaam. Maar ik ben nog aan het afbouwen, dus daar het je dus niks aan. 

Alina, fijn te horen dat ik niet de enige ben, heb al zoveel klachten gehad, nu kwam mijn tong er opeens bij, inderdaad, hele subtiele trilling. En dan gaat het weer weg en weer terug, had ik nog niet gehad. Ook in 1 been. Ik ben wel klaar met de afbouw, maar ben er nog lang niet ( af en toe een goede dag )

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Rixie1:

Alina, fijn te horen dat ik niet de enige ben, heb al zoveel klachten gehad, nu kwam mijn tong er opeens bij, inderdaad, hele subtiele trilling. En dan gaat het weer weg en weer terug, had ik nog niet gehad. Ook in 1 been. Ik ben wel klaar met de afbouw, maar ben er nog lang niet ( af en toe een goede dag )

Ik denk dat het zo is dat je zenuwen zijn jarenlang verdoofd geweest. Na afbouw worden die opeens na een lange winterslaap wakker gemaakt. En dat zijn ze niet gewend. Alles moet opnieuw opstarten en opnieuw gereset en beleefd worden. En het gehele lichaam bestaat uit zenuwen. Dus die trillingen kunnen overal plaatsvinden.

Heel goed om te wandelen in het bos met je hond. Dat doet je goed. Denk met paraplu. Bij ons regent het. Het gaat echt wel goedkomen. Maar fixeer je niet teveel op 100 dagen. Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Doorgaan:

Eigenlijk wil ik geen test doen.  Dalijk krijg ik een bloedneus ervan. Ja maar goed. Toch maar gaan. Er zijn veel kinderen ook die testen ondergaan maar die hebben dan geen corona. Dat is allemaal ook wanneer een docent iets heeft en der gelijke.  Daarom is het bij ons ook druk. En er heerst ook gewoon een normaal virus zoals elk jaar. Voldoende afstand houden en hygiëne is echt het recept. Ik heb de verkoudheid van iemand die bij ons het dak is komen leggen hij was lichtelijk verkouden en moest door lekkage bij ons ook de trap op om te inspecteren. Vergeten de trapleuning te reinigen. We moeten ons niet gek laten maken door het virus maar wel verstandig ermee omgaan. Meer kun je niet doen.

Groetjes en goed van je Cyclad dat je even terug bent op die 1.5 mg. 

wees niet zo bang lieve mensen corona was er de vorige eeuw er al het is het zelfde als de gewone griep mensen maken elkaar gek  ga zelf eens zoeken luister niet naar mensen het komt goed  liefs wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wilhelmina klopt carona, covid was er al. En dat nu een twede golf komt is niet zo gek, de groeiseizoen begint nu ook. En ik hoor en heb gezien dat je test ook positief wordt als je een gewone griep hebt blijkbaar test het op alle andere griep soorten ook positief. Zit op een groep op Facebook waar iemand positief wad getest echter te gegevens aan, en daar liet ze ons zien dat ze geen carona had maar een andere soort griep. Maar wel positive test uitslag, daarom er komen zo veel verhalen nu naar boven. Ik weet het soms ook niet meer.

 

@Rixie1 ik hoorde dat jij voornamelikke lichamelijke klachten als ontwenning had, mag ik vragen wat voor klachten. 

@Doorgaandat zou zo maar kloppen over ons zenuwstelsel. Ben nu ook erg slap in ledematen en ook weer in mijn nek of er geen kracht meer in zit. Dat is vandaag zo erg ik denk door de mindering  van disndag. Is nu dus de 3de dag. Hoop echt na deze volle maan en uit mijn menstruatie week en dat de mindering wat gaat stabaliseren.

 

Miss al eens gevraagd hoe gaan jullie partners of familie  met de schommelingen om, dat het dan f beter gaat en dan ineens weer ruk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Alina:

Hoi iedereen

 Waar bestel ik een goedkope weegschaal, mijn vader wil hem betalen voor mij. Ik blij hahha 

Dat is lief van je vader. Daar doet hij goed aan. @Belliehad volgens mij een goed adres voor een precisieweegschaal. Ik had er eentje gekocht bij een soort wietshop. Een niet al te dure maar die is nu niet meer te vinden. Dus even aan Bellie vragen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Alina:

@Wilhelmina klopt carona, covid was er al. En dat nu een twede golf komt is niet zo gek, de groeiseizoen begint nu ook. En ik hoor en heb gezien dat je test ook positief wordt als je een gewone griep hebt blijkbaar test het op alle andere griep soorten ook positief. Zit op een groep op Facebook waar iemand positief wad getest echter te gegevens aan, en daar liet ze ons zien dat ze geen carona had maar een andere soort griep. Maar wel positive test uitslag, daarom er komen zo veel verhalen nu naar boven. Ik weet het soms ook niet meer.

 

@Rixie1 ik hoorde dat jij voornamelikke lichamelijke klachten als ontwenning had, mag ik vragen wat voor klachten. 

@Doorgaandat zou zo maar kloppen over ons zenuwstelsel. Ben nu ook erg slap in ledematen en ook weer in mijn nek of er geen kracht meer in zit. Dat is vandaag zo erg ik denk door de mindering  van disndag. Is nu dus de 3de dag. Hoop echt na deze volle maan en uit mijn menstruatie week en dat de mindering wat gaat stabaliseren.

 

Miss al eens gevraagd hoe gaan jullie partners of familie  met de schommelingen om, dat het dan f beter gaat en dan ineens weer ruk. 

@Alina inderdaad had en heb ik alleen lichamelijke klachten gehad en nog. Zoveel maar voornamelijk mijn maag, misselijk, eigenlijk het gevoel alsof je flink de griep hebt, algehele malaise. Spierpijn, ziek gevoel. Als je ooit griep hebt gehad, dat dus. En begon altijd die 3de dag. Oh ja, ben mijn reuk en smaak kwijt geweest.

Wat betreft familie en partner, ik woon alleen en als ik die rotdagen had trok ik me terug, zocht wel afleiding, maar meestal alleen. Was het liefst alleen, enkele keer met vriendin ergens naartoe,  even afleiding

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Bellie:

@Wilhelmina @Alina

Met alle respect maar als er gezegd wordt dat corona gewoon een griep is en dat de testen positief zijn terwijl hey ook de griep is,  dan gaat er bij meer jeuken dan alleen mijn tong van het afbouwen.

A: het is nog geen griep seizoen

B: bij een griep liggen er niet zoveel mensen tegelijk op de afdelingen en ic

C: ga eens zelf kijken  op de ic dan past je wel anders

D: durf dat maar te zeggen tegen mijn dochter van 19 dat het gewoon een griep is.  Mijn dochter die haar hbo studie heeft moeten afbreken vanwege corona die ze al gehad heeft in april.  Die  eindelijk 3 kwartier kan wandelen na 4 maanden dat ze het kreeg.  Die,  als haar vriendin 2 uur op visite is geweest,  de volgende dag kapot is. Die en standaard hartslag heeft van 90 en bij wandelen van 120. Die voedsel intoleranties heeft gekregen en slapeloosheid na  corona. En dan heb ik het nog niet over mij zelf welke klachten ik allemaal had en nog heb na corona in maart gehad te hebben

Nu dus weer thuis met zijn allen met een zieke 16e jarige zoon door in zijn examenklas zit en wij waarschijnlijk wederom besmet. In spanning afwachtend op de test uitslag. 

Iedereen heeft een mening naar weet wel waar je over praat want eigenlijk heb ik er helemaal geen respect voor

Ik denk dat er een groep mensen is die heel milde klachten heeft gehad en daardoor ook zeggen dat het gewoon de griep is. Maar het virus reageert heel divers en onvoorspelbaar bij Jong en oud. Het enge is dat het neurologische klachten geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bellie is niet bedoeld om je overstuur te maken, ik antwoorde op willemina dat covid er altijd al is geweest. 

Mijn oprechte excuses als ik je hiermee gekwetst heb. 

Ik zei dat de testen ook reageren op een gewone griep variant niet alleen de carona. Vandaar dat de testen in twijfel wordt getrokken. 

En ik wil hiermee echt niet zeggen dat het maar een gewone griep is als je de carona hebt.

@Doorgaan ja is zeker lief van mijn vader. Ik heb ook geen keus lag net letterlijk op de grond van frustratie kon niks meer. F buik adem oef gedaan, kon anderd toch niks anders. 

@Rixie1dank je wel voor je uitleg. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-10-2020 om 11:11 zei Rixie1:

Dat virus, ik probeer er het beste van te maken, de komende herfst/winter. Veel thuis blijven maar, echt bang ben ik niet, zoek de drukte niet op. Ik heb nog veel boeken liggen die ik moet lezen en ga weer schilderen. Op het moment slaap ik slecht door dat geruis en kabaal in mijn hoofd en zoals cyclad eens zei.....alsof je een te strakke badmuts op hebt. Ik heb heel duidelijk nog allerlei ontwenningsverschijnselen, trilling in mijn benen vooral 's nachts. Baal natuurlijk, dacht dat ik het ergste gehad had,het afbouwen, maar heb ook gelezen dat het nog een poosje kan duren. Kost me moeite om door te zetten. Heb de neiging om naar de huisarts te gaan en weer gewoon te beginnen met diazepam, tenslotte voelde ik me er  goed bij. Misschien te lang geslikt om te stoppen? Huisarts zegt, stoppen kan altijd. Nu heb ik niets meer en ben nog beroerd. Op een andere manier. Een hoofd dat niet stopt. En die trillende spieren. Zucht..........

@Rixie1ik kan je uit ervaring vertellen dat het niet slim is om weer met diazepam te beginnen. Trillen wordt erger. Ik ben nu afgebouwd en de trillingen zijn zachter geworden. Mijn slaap beter. Hou alsjeblieft vol. Anders kom je er nooit vanaf en word je ook niet beter. Niet voor niks luidt het spreekwoord. Tijd heelt alle wonden. Liefs Yollie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Wanhopige:

@Rixie1ik kan je uit ervaring vertellen dat het niet slim is om weer met diazepam te beginnen. Trillen wordt erger. Ik ben nu afgebouwd en de trillingen zijn zachter geworden. Mijn slaap beter. Hou alsjeblieft vol. Anders kom je er nooit vanaf en word je ook niet beter. Niet voor niks luidt het spreekwoord. Tijd heelt alle wonden. Liefs Yollie

Dag Yollie, het gaat nu alweer een week goed, wel suis in mijn hoofd , ook af en toe weg, maar raak daar kennelijk aan gewend. Ik reken erop dat ik nog een tijdje wat klachten krijg. Gelukkig niet zo erg als tijdens afbouw. Het zijn momenten dat ik er geen zin meer in heb. Slapen doe ik gelukkig goed. Trillingen niet meer gehad, maar kan nog komen. Sta nergens meer van te kijken.:unsure: :rose:

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-10-2020 om 19:20 zei Rixie1:

Dag Yollie, het gaat nu alweer een week goed, wel suis in mijn hoofd , ook af en toe weg, maar raak daar kennelijk aan gewend. Ik reken erop dat ik nog een tijdje wat klachten krijg. Gelukkig niet zo erg als tijdens afbouw. Het zijn momenten dat ik er geen zin meer in heb. Slapen doe ik gelukkig goed. Trillingen niet meer gehad, maar kan nog komen. Sta nergens meer van te kijken.:unsure: :rose:

@Rixie. Dat gesuis in mijn hoofd is weg. Mijn tinnititus ook. Het komt bij jou ook goed.

Liefs Yollie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Wanhopige:

@Rixie. Dat gesuis in mijn hoofd is weg. Mijn tinnititus ook. Het komt bij jou ook goed.

Liefs Yollie

Dag Yollie, wat fijn dit te lezen, het gaat dus ooit weg. Soms denk ik, hier moet ik mee leren leven. Hoelang na afbouw bij jouw?

Liefs Rixie :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...