Spring naar bijdragen

Huiskamer 05-09-2020


FBJH

Aanbevolen berichten

OVERLEVINGSDAGEN !

Mijn detox staat momenteel stop. Ik ben een paar maanden geleden met 10 tabletten benzo's begonnen. Eén tablet à 3 mg per maand ervan af. Toen ik begin augustus van 8 naar 7 tabletten ging, ging het helemaal fout. Ik had ineens geen "filter" meer in mijn hoofd zitten, waardoor ik oordoppen in moest als ik de deur uitging. Tijdens de voorgaande stappen had ik tussendoor altijd wel één of meerdere dagen erbij, dat het goed ging, waarna ik weer een akelige terugslag voor mijn kiezen kreeg: angst, hevige onrust, hevige gespannenheid en prikkelbaarheid, dissociatie, extreme vermoeidheid, paniekerigheid, spierspanningshoofdpijn, hyperventilatie, etc. De dienstdoende arts vd huisartsenpost in het ziekenhuis adviseerde me weer tijdelijk terug te gaan naar 8 tabletten, waarna ik een behoorlijk deel vd prikkels weer aankon. Als ik me een dag beter voel en dan ook meer prikkels aankan, is de verleiding telkens te groot gebleken, deze verleiding te kunnen weerstaan (vooral muziek) met alle gevolgen van dien de dag en dagen erna.  Zware overprikkeling en dus ook ernstige psychische klachten. Aan het slapen kan het niet liggen. Ik slaap gelukkig iedere nacht goed en lang. Ook wandel ik dagelijks. Soms ben je zo wanhopig dat je de neiging hebt weer te gaan opbouwen, toen ik vrijwel klachtenvrij was. Zelfs mijn psychiater geeft aan het ook niet meer te weten. Afgelopen donderdag was nog redelijk tot goed en die avond was ik totaal ontspannen. Ik ga dadelijk mijn wandeling nog maken. Op het moment van dit schrijven ben ik nog erg gespannen (in de buik). Je weet niet waar je het zoeken moet en bel dagelijks de Luisterlijn.

Precies een week geleden ben ik de ultieme uitdaging aangegaan om met een warme kruik op mijn buik, tegen de buikspanning, vanuit Zuid-Limburg via Rotterdam helemaal naar Den Haag gereden, waar mijn twee broers wonen. Naarmate die dag vorderde werden de spanningsklachten gelukkig minder waarna ik rond 20.00 u zonder angst, spanning, ed. weer de hele reis terugmaakte, met een boel stress omdat er een autosnelweg was afgesloten en ik om 21.30 u me nog midden in Eindhoven bevond. Uiteindelijk heb ik mijn reis kunnen voortzetten en was ik tegen elven weer thuis. Ik had onderweg zelfs de muziek opstaan in de auto. Missie geslaagd ! Geen klachten. De dag erna, zondag dus, kreeg ik de torenhoge rekening gepresenteerd door de zware overprikkeling de dag ervoor. Hoewel ik een terugslag van te voren had ingecalculeerd, bleken de psychische klachten nog zwaarder, dan ik had gedacht.

Ik weet het effe niet meer. Iedereen zegt dat ik goed bezig ben, maar ik ben nog steeds op zoek om de juiste balans te vinden. Die lange rit naar Den Haag en terug, bijna 450 km, is een uitzondering. En in de tussentijd staat de verdere afbouw van de benzodiazepines al twee weken stil ! 

Is mijn verhaal voor iemand herkenbaar ? Gr. Frank

 

bewerkt door FBJH
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bromazepam

Overigens zijn er momenteel ook al een hele tijd uitleveringsproblemen van Fluoxetine (dat ik dagelijks neem, 40 mg). Zowel het merk Centrafarm als Mylan kunnen al maanden niet produceren vanwege grondstof problemen. Het gaat om de witte 20 mg dispergeerbare tabletten. Met veel geluk heb ik de afgelopen 4 weken nog 2 doosjes van 30 stuks van diverse apotheken uit Den Haag gekregen. Mijn broers, die allebei in Den Haag wonen, kunnen ze dan ophalen en naar mij opsturen. Ik woon zelf in Zuid-Limburg. Levertijd is nog steeds onbekend. Hoewel de werkzame stof Fluoxetine bij elk merk hetzelfde is, kunnen er wel andere hulp en vulstoffen in zitten waar je wel eens niet goed op kunt reageren. Ik heb die vervelende ervaring jaren geleden ook al eens gehad. Dit is natuurlijk ook iets om van in de stress te raken. Gr. Frank 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@FBJH. Een heel stuk van jouw verhaal is voor mij herkenbaar. Ik slikte op een gegeven moment 10 oxazepam van 10mg per dag. Toen de psychiater dat hoorde liet hij mij meteen opnemen omdat dit veel te veel was. Ik herken ook jouw spanningsverschijnselen en het overleven, de angst ken ik niet, wel de wanhoop wanneer komt dit nog/of komt dit nog weer goed?  Ik mocht er 4 van 10 mg blijven slikken, maar mijn nieuwe psychiater dacht dat als ik helemaal pam vrij zou zijn dat dan ook mijn klachten weg zouden zijn, dus weer een opname en met nul en veel klachten weer naar huis. Een paar keer gesmeekt om weer de pammetjes te mogen slikken, maar het bleef nee. Ik kreeg toen tracydal en omdat ik het niet meer uithield kreeg ik er Quetiapine bij, voor mij rotspul met veel akelige bijwerkingen, maar volgens de psychiater zijn dit geen bijwerkingen maar spanning, terwijl ik heel zeker weet dat dit bijwerkingen zijn. Nu is de tracydal weer verhoogd en weer heb ik veel bijwerkingen die volgens hun niet/ maar volgens mij wel bijwerkingen zijn. Maar jouw bijwerkingen, altijd gek in de kop en ook op de gekste momenten die hyperventilatieaanvallen herken ik goed. Vandaag vrij actief geweest dus dat wordt morgen een bankdag en dan kan mijn hoofd ook echt niets aan. Je moet je niet alles aantrekken of je vergelijken met mij. Want het is bij mij chronisch, aanleg en karakter en volgens mij is dit bij jouw absoluut niet zo. Heel veel sterkte, ik leef met je mee en herken hoe jij je op dit moment voelt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"angst, hevige onrust, hevige gespannenheid en prikkelbaarheid, dissociatie, extreme vermoeidheid, paniekerigheid, spierspanningshoofdpijn, hyperventilatie, etc"

dit heb ik dagelijks. Bij Radboud zeiden ze me dat t door tolerantie van de lorazepam komt... Ik weet t zelf niet. Zwaar overprikkeld geen filter zo herkenbaar. Doodmoe. Een klap als je iets onderneemt en dus al gespannen ervoor... Ik ken t. Maar heb geen oplossing. Ik hoop met minderen van de lora dat t systeem weer gaat helen? En bij jou ook mettertijd.

Bij t Radboud zeiden de artsen echt dat t door de pammen komt. En die weten veel van benzos. Die leggen je systeem in ruste en je lichaam vecht ertegen en je kan geen prikkel meer aan. Je bent als een volle spons! 

Ik ben tolerant voor mn benzos? Dus ik heb die klachten die jij exact beschrijft op de benzos door tolerantie. Afbouwen maakt t erger maar uiteindelijk moet t weer helen is me gezegd... weer helder hoofd. Ik bouw nog niet af... 

Jij was nog niet tolerant. Nou dan ben je tijdig gaan afbouwen want als je dat punt bereikt doen de benzos niks meer. En krijg je ook zonder afbouw deze klachten! 

Ik wilde jaren geleden afbouwen van de benzos. Was aan t hardlopen veel energie lekker in mn vel maar werd me ontraden. Nou daar kan ik nog boos om worden! 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Louisa. Bedankt voor je reactie. Vorig jaar maart ben ik ook tijdelijk opgenomen geweest bij het UMC Radboud ziekenhuis in Nijmegen. De klinische detox heb ik na twee weken moeten staken, vanwege de snelheid vd afbouw, hierdoor te hevige ontwenningsklachten en de prikkelrijke omgeving. Gezien de huidige ernst vd klachten zit ik zelfs te denken aan hersenletsel. Bijna alle symptomen die op die website genoemd worden, kan ik met "ja" beantwoorden.

Ik kan amper nog prikkels aan. Vooral het weekend zien door te komen is een hel. Gr. Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frank echt het is geen hersenletsel, ik herken het allemaal zo goed en heb door de jaren heen ook van alles gedacht, probeer dit van je af te zetten het brengt alleen maar meer spanning en meer onderzoeken. Als ik deze heftige verschijnselen van jullie lees, (gelukkig bij mij zonder angst, maar meer aanvaarding) herken ik het allemaal zo en denk ik dat het bij mij ook nog wel  weer een keer goed kan komen. Heerlijk zonder al die klachten te kunnen leven en eens weer doen waar je zin in hebt en weer de zin van het leven kunnen zien, want dit is toch echt geen leven op deze manier.             Moedige medestrijders, heel veel sterkte, moed en doorzettingsvermogen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag iedereen, ik lees hier de verhalen hier van vandaag en die zijn behoorlijk heftig.

nou komt er 1 vraag bij mij omhoog. verwachten jullie misschien ook te veel van de afbouw? ik lees nl heel veel als ik hier vanaf ben dan ....... verwacht aub niet niet dat er dan een wereld voor je open gaat, zonder je onderliggende problemen onder ogen te zien en daar iets mee te doen. deze pillen lossen niks op. ze verdoven je idd alleen maar zodat je even rust kunt krijgen. vaak worden ze gegeven om de ad op te bouwen. en ben je daarna sterk en rustig genoeg om dan die pammetjes af ye bouwen. en vooral sterk en rustig genoeg om te kunnen begrijpen waarvoor je ze nodig had en daar dan met behulp van een psycholoog of iemand anders of soms alleen een oplossen voor te bedenken.

begin je te snel met afbouwen, en heb je niet een ad of iets wat je langer kunt gebruiken dan de pammetjes om de onrust onder controle te krijgen dan is de kans groot denk ik dat je je teveel gaat richten op de afbouw en niet op je probleem. dan lijkt het dat je weer terugvalt.

maar dat gevoel krijg je zeker ook als je te snel gaat of te grote stappen neemt. ik heb beidde ondervonden.

als eerste afbouwen terwijl ik nog geen idee had wat er met me aan de hand was. dit was bij de ggz. dagbehandeling. dus was ik ook niet aan het oplossen. ja ik voelde me weer sterk met de pammetjes. en de ad werkte nog niet goed genoeg. de regel daar was na 3 weken afbouwen ik had 3mg lorezepam verdeeld over 3 dossis.  de eerste mg ging prima daar was ik met een week vanaf. maar toen op dezelfde manier doorgaan vergeet het maar. ik dacht dat ik gek werd. de hele dag alleen maar kunnen huilen. en over mezelf praten. hoezwaar ik het had. begonnen ze om mij heen ergens anders over dan kon ik in mezelf heel kwaad worden. begrepen ze me nou niet. dan sloot ik me af anders kreeg ik te veel prikkels binnen. in die tijd leefde ik ook alleen maar voor de medicijnen. als het er op leek dat ze net voor het weekend opraakten of ineens een ander merk kreeg raakte ik al in paniek. terwijl het allemaal wel goed zou komen. ja dat zei iedereen dan ook en ik dacht ja jullie hebben makkelijk praten, maar jullie begrijpen dat niet. kon je het maar 1 keer voelen dan zou je wel anders piepen. nu zie ik ook wel dat het wel goed zou komen maar toen niet.

ik ben toen een tijdje gestopt met afbouwen ik weet niet meer hoelang. ik werd wat rustiger begon wat te lezen over mijn problemen en dat gaf me inzicht. en ik kwam bij een andere psycholoog 1 op 1. wel telefonisch, ja corona. maar dat heeft me echt geholpen. tussen de gesprekken in heb ik heel veel nagedacht. waardoor ging het fout dat deze ellende me opleverde. en ben veel te weten gekomen over mezelf. ik zeg niet dat daarmee alles is opgelost maar het scheelt een heel stuk.

toen ben ik weer verder gegaan met afbouwen. kleinere stukjes, toen het moeilijker werd weer kleinere stukjes. toen dacht ik ineens het gaat zo goed. die laatste stap kan ook wel ineens. ik slaap zo goed kan amper wakker blijven. dus de laatste van de nacht er maar in 1 keer af. dat was 0.25mg. nou dat heb ik geweten. een rare geur in mijn neus, pijnlijke maag niet normaal, hoofdpijn. niet meer kunnen slapen. en huilen als een huilbaby. ik zat toen dus op 0. ik heb dit 3 dagen volgehouden maar het werd alleen maar erger. toen ben ik weer opnieuw gestart met 0.25 in de ochtend en 0.25 voor de nacht en 2 weken zo gelaten. toen was ik ook angstig voor afbouw. alleen daar maar mee bezig. allemaal dingen opzoeken wat me zou kunnen helpen. @Cyclad58 heeft het ook gedaan met lorazepam en het is hem gelukt. nou die heb ik ook een aantal keren gevraagd wat hij heeft gedaan. en vooral hoelang hij nog klachten had na die tijd. pure angst voor wat me te wachten stond. gelukkig was ik in staat om vaak alleen het positieve eruit te filteren. ondertussen hervond ik mezelf ook weer wat beter. mede door het verleden de ellende proberen los te laten. door zo veel mogelijk positief te blijven praten.  tuurlijk voel ik me ook nog wel eens rot, maar ik geef niemand en niks daarvoor de schuld. het licht bij mezelf. ik heb teveel gedaan of teveel negatief gelezen hoer of ergens anders. of gewoon zelf teveel negatief geweest.

dit kost bergen energie, en het afbouwen en herstellen ook. ik denk nog meer dan een marathon lopen. maar daar zie je gelijk resultaat en krijg je complimentjes. daar ben je goed bezig en daardoor kun je het wel. en dan vind je het ook niet erg om je de volgende dag kut te voelen. en neem je wel je rust. als iemand dan hoort waarom lig je maar wat op de bank. en je zegt waarom dan krijg je complimentjes wat goed. iedereen kan zich daar een voorstelling van maken nu helaas niet. wij begrijpen vast ook niet de alchol of eten of rook verslaving!

maar wij hier weten wel hoe zwaar een benzo verslaving is. en waarom iemand huilt. gewoon door de uitputting. maar je ligt de hele dag op de bank. ja en? we zijn topsporters aan het afkicken en tevens aan het verwerken. dan krijg je terugslagen omdat je te veel wilt. maar je krijgt weinig tot geen complimenten. waar je zo naar verlangt. en begrip dat is er ook bijna niet.

ik bouw dus vanaf 0.50 lorezepam af met stapjes van 0.05. dus van 0.25 naar 0.20 en zo naar nul in de ochtend gedaan. daarna de avond dosis op dezelfde manier. ook nog steeds in stapjes van 0.05. ik had verwacht dat die stapjes te zwaar zouden worden maar tot nu toe gaat het goed. en zit ik op 0.10 in de ochtend en verder niks. behalve mijn ad die nog wel. maandag of dinsdag ga ik naar 0.05. kijken hoe dat gaat. ik vind het einde reuze spannend maar ik moet zeggen het gaat bij mij steeds beter. lukt dez stap niet dan ga ik terug naar 0.10 en haal ik er later weer minder vanaf. ik wil nu ook redelijk prettig leven dus ga er geen wedstrijd van maken met mezelf. 

en al zegt nooit iemand in mijn omgeving wat goed. ik vind het zelf wel goed. en ben best wel trots tot zover. het meeste trots ben ik op dat ik aan mijn problemen werk. ik zeg niet dat ik het ga redden om alles op te lossen en er niet weer inval. dat gaat vast wel weer gebeuren. maar dan hoop ik wel dat er iemand opstaat en me waarschuwt.  stoppen nu je gaat tever.

ik kan het straks nog best heel zwaar krijgen na de afbouw. maar dat is dan zo. zolang blijf ik dus gewoon aan de ad. 

een heel verhaal, niet om mezelf op de borst te slaan. al helemaal niet om iemand te veroordelen.

maar gewoon om het te vertellen. ik ben zelf altijd blij met dit soort verhalen. ff steun lezen dat het niet snel hoeft, dat je niet de enigste bent. en vooral vaar je eigen koers die bij jou past. heb ik ook gedaan. 

succes iedereen, jullie zijn allemaal stuk voor stuk goed bezig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Dikkie:

goedemiddag iedereen, ik lees hier de verhalen hier van vandaag en die zijn behoorlijk heftig.

nou komt er 1 vraag bij mij omhoog. verwachten jullie misschien ook te veel van de afbouw? ik lees nl heel veel als ik hier vanaf ben dan ....... verwacht aub niet niet dat er dan een wereld voor je open gaat, zonder je onderliggende problemen onder ogen te zien en daar iets mee te doen. deze pillen lossen niks op. ze verdoven je idd alleen maar zodat je even rust kunt krijgen. vaak worden ze gegeven om de ad op te bouwen. en ben je daarna sterk en rustig genoeg om dan die pammetjes af ye bouwen. en vooral sterk en rustig genoeg om te kunnen begrijpen waarvoor je ze nodig had en daar dan met behulp van een psycholoog of iemand anders of soms alleen een oplossen voor te bedenken.

begin je te snel met afbouwen, en heb je niet een ad of iets wat je langer kunt gebruiken dan de pammetjes om de onrust onder controle te krijgen dan is de kans groot denk ik dat je je teveel gaat richten op de afbouw en niet op je probleem. dan lijkt het dat je weer terugvalt.

maar dat gevoel krijg je zeker ook als je te snel gaat of te grote stappen neemt. ik heb beidde ondervonden.

als eerste afbouwen terwijl ik nog geen idee had wat er met me aan de hand was. dit was bij de ggz. dagbehandeling. dus was ik ook niet aan het oplossen. ja ik voelde me weer sterk met de pammetjes. en de ad werkte nog niet goed genoeg. de regel daar was na 3 weken afbouwen ik had 3mg lorezepam verdeeld over 3 dossis.  de eerste mg ging prima daar was ik met een week vanaf. maar toen op dezelfde manier doorgaan vergeet het maar. ik dacht dat ik gek werd. de hele dag alleen maar kunnen huilen. en over mezelf praten. hoezwaar ik het had. begonnen ze om mij heen ergens anders over dan kon ik in mezelf heel kwaad worden. begrepen ze me nou niet. dan sloot ik me af anders kreeg ik te veel prikkels binnen. in die tijd leefde ik ook alleen maar voor de medicijnen. als het er op leek dat ze net voor het weekend opraakten of ineens een ander merk kreeg raakte ik al in paniek. terwijl het allemaal wel goed zou komen. ja dat zei iedereen dan ook en ik dacht ja jullie hebben makkelijk praten, maar jullie begrijpen dat niet. kon je het maar 1 keer voelen dan zou je wel anders piepen. nu zie ik ook wel dat het wel goed zou komen maar toen niet.

ik ben toen een tijdje gestopt met afbouwen ik weet niet meer hoelang. ik werd wat rustiger begon wat te lezen over mijn problemen en dat gaf me inzicht. en ik kwam bij een andere psycholoog 1 op 1. wel telefonisch, ja corona. maar dat heeft me echt geholpen. tussen de gesprekken in heb ik heel veel nagedacht. waardoor ging het fout dat deze ellende me opleverde. en ben veel te weten gekomen over mezelf. ik zeg niet dat daarmee alles is opgelost maar het scheelt een heel stuk.

toen ben ik weer verder gegaan met afbouwen. kleinere stukjes, toen het moeilijker werd weer kleinere stukjes. toen dacht ik ineens het gaat zo goed. die laatste stap kan ook wel ineens. ik slaap zo goed kan amper wakker blijven. dus de laatste van de nacht er maar in 1 keer af. dat was 0.25mg. nou dat heb ik geweten. een rare geur in mijn neus, pijnlijke maag niet normaal, hoofdpijn. niet meer kunnen slapen. en huilen als een huilbaby. ik zat toen dus op 0. ik heb dit 3 dagen volgehouden maar het werd alleen maar erger. toen ben ik weer opnieuw gestart met 0.25 in de ochtend en 0.25 voor de nacht en 2 weken zo gelaten. toen was ik ook angstig voor afbouw. alleen daar maar mee bezig. allemaal dingen opzoeken wat me zou kunnen helpen. @Cyclad58 heeft het ook gedaan met lorazepam en het is hem gelukt. nou die heb ik ook een aantal keren gevraagd wat hij heeft gedaan. en vooral hoelang hij nog klachten had na die tijd. pure angst voor wat me te wachten stond. gelukkig was ik in staat om vaak alleen het positieve eruit te filteren. ondertussen hervond ik mezelf ook weer wat beter. mede door het verleden de ellende proberen los te laten. door zo veel mogelijk positief te blijven praten.  tuurlijk voel ik me ook nog wel eens rot, maar ik geef niemand en niks daarvoor de schuld. het licht bij mezelf. ik heb teveel gedaan of teveel negatief gelezen hoer of ergens anders. of gewoon zelf teveel negatief geweest.

dit kost bergen energie, en het afbouwen en herstellen ook. ik denk nog meer dan een marathon lopen. maar daar zie je gelijk resultaat en krijg je complimentjes. daar ben je goed bezig en daardoor kun je het wel. en dan vind je het ook niet erg om je de volgende dag kut te voelen. en neem je wel je rust. als iemand dan hoort waarom lig je maar wat op de bank. en je zegt waarom dan krijg je complimentjes wat goed. iedereen kan zich daar een voorstelling van maken nu helaas niet. wij begrijpen vast ook niet de alchol of eten of rook verslaving!

maar wij hier weten wel hoe zwaar een benzo verslaving is. en waarom iemand huilt. gewoon door de uitputting. maar je ligt de hele dag op de bank. ja en? we zijn topsporters aan het afkicken en tevens aan het verwerken. dan krijg je terugslagen omdat je te veel wilt. maar je krijgt weinig tot geen complimenten. waar je zo naar verlangt. en begrip dat is er ook bijna niet.

ik bouw dus vanaf 0.50 lorezepam af met stapjes van 0.05. dus van 0.25 naar 0.20 en zo naar nul in de ochtend gedaan. daarna de avond dosis op dezelfde manier. ook nog steeds in stapjes van 0.05. ik had verwacht dat die stapjes te zwaar zouden worden maar tot nu toe gaat het goed. en zit ik op 0.10 in de ochtend en verder niks. behalve mijn ad die nog wel. maandag of dinsdag ga ik naar 0.05. kijken hoe dat gaat. ik vind het einde reuze spannend maar ik moet zeggen het gaat bij mij steeds beter. lukt dez stap niet dan ga ik terug naar 0.10 en haal ik er later weer minder vanaf. ik wil nu ook redelijk prettig leven dus ga er geen wedstrijd van maken met mezelf. 

en al zegt nooit iemand in mijn omgeving wat goed. ik vind het zelf wel goed. en ben best wel trots tot zover. het meeste trots ben ik op dat ik aan mijn problemen werk. ik zeg niet dat ik het ga redden om alles op te lossen en er niet weer inval. dat gaat vast wel weer gebeuren. maar dan hoop ik wel dat er iemand opstaat en me waarschuwt.  stoppen nu je gaat tever.

ik kan het straks nog best heel zwaar krijgen na de afbouw. maar dat is dan zo. zolang blijf ik dus gewoon aan de ad. 

een heel verhaal, niet om mezelf op de borst te slaan. al helemaal niet om iemand te veroordelen.

maar gewoon om het te vertellen. ik ben zelf altijd blij met dit soort verhalen. ff steun lezen dat het niet snel hoeft, dat je niet de enigste bent. en vooral vaar je eigen koers die bij jou past. heb ik ook gedaan. 

succes iedereen, jullie zijn allemaal stuk voor stuk goed bezig

Heel goed gezegd dikkie

Enne wij mogen ons allen wel een keer op de borst slaan. Iedereen die afbouwt verdient een pluim! En heel vaak doet een ander dat niet. Ze hebben geen idee hoe zwaar afbouwen kan zijn en hoe dat voelt. En het is een overwinning op jezelf dat je het kan. Maar het proces gaat verder. De verdoving is weg en hopelijk heb je al wat handvatten om met bepaalde problemen om te gaan. Hier is tijd voor nodig. Geef jezelf die tijd. Dat heelt lichamelijk en geestelijk. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Doorgaan:

Heel goed gezegd dikkie

Enne wij mogen ons allen wel een keer op de borst slaan. Iedereen die afbouwt verdient een pluim! En heel vaak doet een ander dat niet. Ze hebben geen idee hoe zwaar afbouwen kan zijn en hoe dat voelt. En het is een overwinning op jezelf dat je het kan. Maar het proces gaat verder. De verdoving is weg en hopelijk heb je al wat handvatten om met bepaalde problemen om te gaan. Hier is tijd voor nodig. Geef jezelf die tijd. Dat heelt lichamelijk en geestelijk. 

 

het is ook geen onwil van je omgeving, het is  ook gewoon niet te begrijpen. zelfs ikzelf begrijp het vaak geen eens van mezelf.

en idd doorgaan ik ben me er wel degelijk van bewust dat ik er nog niet ben. en ik hoop idd dat ik wat met de handvaten die ik heb gekregen. dat weet ik natuurlijk ook niet. 

wat voor mij wel helpt is wat egoïstischer opstellen. ik MOET 1 ding en dat is vooral goed voor mezelf zorgen. en ff niet altijd rekening houden met een ander. lukt iets vandaag niet dan is dat maar zo. mijn antwoord als ze me vragen hoe gaat het zeg ik ook altijd. op en neer. nooit goed want dan is het klaar met je vaak.

ik kijk er ook wel tegenop wat me nog te wachten kan staan. dat is voor iedereen anders natuurlijk. net als de afbouw. en ik weet en begrijp ook wel degelijk dat wanneer de afbouw goed gaat dat dat geen garantie is voor de toekomst. en andersom ook niet gelukkig. dat een enorme zware afbouw ook niet betekent dat het daarna ook nog ontzettend zwaar zal zijn. dat is afwachten. ik ben ook echt nog niet hersteld dat merk ik aan alles wel. onzeker en geen energie en idd dat heeft tijd nodig @Doorgaan. ik probeer dat zoveel mogelijk los te laten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei FBJH:

Hoi Louisa. Bedankt voor je reactie. Vorig jaar maart ben ik ook tijdelijk opgenomen geweest bij het UMC Radboud ziekenhuis in Nijmegen. De klinische detox heb ik na twee weken moeten staken, vanwege de snelheid vd afbouw, hierdoor te hevige ontwenningsklachten en de prikkelrijke omgeving. Gezien de huidige ernst vd klachten zit ik zelfs te denken aan hersenletsel. Bijna alle symptomen die op die website genoemd worden, kan ik met "ja" beantwoorden.

Ik kan amper nog prikkels aan. Vooral het weekend zien door te komen is een hel. Gr. Frank

Dat heb ik ook Frank. Ik kon na 2 dagen de prikkels in Radboud niet aan. Mn hoofd leek een ballon van de prikkels. Exploderen hoofd. Breinpijn. En ja als ik er op zoek op kwam ik op NAH uit... dus ik ken t. Ik zoek er nooit meer op. Is niks te vinden. En dat heb je niet. Het zijn de pammen geen NAH! Het zijn echt de pammen denk ik. Fijn om te horen dat er nog iemand in t Radboud daar te prikkelrijk vond. Ik hoorde tot nu toe alleen positieve verhalen. En idd ze gaan daar sneller dan ik dacht. 25 procent per week. Ik ga t nu thuis doen het afbouwen in kleinere stukjes(geen 25 procent per week!) en stoppen als t niet gaat zoals Dikkie doet... dat klinkt als een goed voorbeeld 

Ook last van cognitieve achteruitgang. Dommer voelen? Moeie hersenen? Geheugenproblemen. Het zijn echt de pammen. Rotspul. 

Bij jou zo zeker weten hoor. 1. Op de pammen ging t prima 2. Afbouwen en je krijgt die klachten. 1 en 1 is 2!

Vreselijk heh. Je kunt niks meer doen... en niemand weet wanneer t zich herstelt:( maar ik lees bij veel dat t zich herstelt... Maar kan lang duren. Na 6 mnd als je op de nul bent zegt een onderzoek. Je moet echt net als ik van de pammen af want je wordt tolerant net als ik en krijg je deze klachten als ontwenning! Echt, we moeten er vanaf. Benzos zijn niet om lang te slikken. Weet niet hoe lang en waarvoor je t slikte. Geen psychiater weet t en vertelt het je. Ik kwam er in een aantal maanden geleden achter dat die pammen er af moesten... via een onderzoek van mn man! 

Dikkie wat ben je goed bezig. Wauw echt goed. Dat is fijn aan thuis afbouwen je kan rustig doen en pauzeren. In een kliniek moet je aan een snel schema houden...  

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je @Louisa. en idd probeer uit ye zoeken welke manier het beste bij je past. met jou dosis zou ik nu nog niet te laag inzetten. en zie wat het doet. je merkt het vanzelf. bij mij komen de zwaarsye dagen op dag 3 en 4. dat is al een voordeel dat je zoiets herkent. dan kun je daar rekening mee houden. ik doe het ook gelijk rustig aan als ik weer wat afgebouwd heb. ik heb die mogelijkheid ook natuurlijk dat scheelt. als de zwaardere dagen komen verzet ik me niet. moet ik de hele dag huilen dan doe ik dat. als je je verzet stapelt het zich alleen maar op. en denk dan oké dit is dus weer een slechte dag. schrijf dan ook op hoe je je voelt en welke dag dat in de afbouw is. ik doe dit iedere dag zodat ik een patroon herken. dan weet je oke zo gaat het vaker maar gaat weer voorbij. het is voor een goed doel. maar ga dan niet gelijk weer afbouwen als je je beter gaat voelen. geniet ook van de betere dagen. alleen daardoor is het vol te houden. heb je die betere dagen nog niet wacht dan nog even. anders word het te zwaar. en dan zou je voor de volgende keer misschien iets minder moeten afbouwen. toch lijkt het me ook weer geen goed idee om langer dan 2 weken te wachten. dan kun je beter de dosis die eraf gaat kleiner maken. succes je kan het. de reis kan beter lang met een goed resultaat zijn. dan kort en een lijdensweg. lukt het even niet word niet kwaad op jezelf en ook niet op je omgeving maar ga weer ff terug naar je voorgaande dosis. blijf daar een tijdje en zoek uit waardoor het niet ging. en ga weer " vrolijk" verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei FBJH:

Hoi Louisa. Bedankt voor je reactie. Vorig jaar maart ben ik ook tijdelijk opgenomen geweest bij het UMC Radboud ziekenhuis in Nijmegen. De klinische detox heb ik na twee weken moeten staken, vanwege de snelheid vd afbouw, hierdoor te hevige ontwenningsklachten en de prikkelrijke omgeving. Gezien de huidige ernst vd klachten zit ik zelfs te denken aan hersenletsel. Bijna alle symptomen die op die website genoemd worden, kan ik met "ja" beantwoorden.

Ik kan amper nog prikkels aan. Vooral het weekend zien door te komen is een hel. Gr. 

@FBJH nog even iets belangrijks!

Ik las dat je AD slikt en ook ibuprofen. Ik denk tegen de Nah achtige klachten? Dat deed ik ook. Hielp niks. Heb alleen mn maag verkloot! Zeker met AD oppassen. Ik had een beginnende maagzweer en nu nog kan ik niet alles eten meer. Dan wil ik je echt besparen. Ga liever voor paracetamol! Echt dat wil je er niet bij hebben. Doet echt pijn.

Sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...