Spring naar bijdragen

Hardlopen..ben kapot


Qwerty

Aanbevolen berichten

Na ruim 2 jaar stevig doorgedronken te hebben nu bijna twee week nuchter..tot een aantal jaren geleden liep ik met gemak 45 kilometer per week..nu de kilo,s die ik er bij heb gekregen er weer af  zien te krijgen..ruim 25...en een andere invulling voor mijn tijd willen...Merk dat ik na een kilometer helemaal kapot ben...wennen..geen conditie meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je maar weer blijft gaan na een paar dagen gaat de volgende keer altijd beter dan de vorige. De eerste keer is k :) maar dat wist je al van tevoren niewaar? Succes!  Ik ben morgen weer aan de beurt. Kom lang niet aan de 45 per week. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1e keer zeker k#t..en wist ik ook..en ja..wil blijven lopen..ben gemotiveerd..deed het voorheen ook altijd..maar ja..alcohol gooit roet in het eten..nergens geen zin meer in of de puf nog voor..merk dat ik al weer een stuk helderder ben..en weer iets meer energie krijg..en jij succes morgen :)..ik zaterdag weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei knakker:

Maar je rent wel weer, daar gaat het om! Blijven doen, dan gaat de conditie ook vanzelf weer omhoog, en het gewicht omlaag. Ja 25 kg extra, dat is ook een hoop extra sjouwen hoor. Het gewicht van twee kratjes bier schat ik. Als je die vroeger op je rug mee had moeten nemen tijdens het hardlopen had je die 45 kilometer per week denk ik ook niet zo makkelijk volgehouden.

Klopt..wil het ook blijven doen...maar als het goed is..vliegen de kilo,s er straks af..alleen al omdat ik niet drink..nu nog het juiste voedingspatroon terug zien te vinden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er altijd wel respect voor, als ik iemand zie die met een rode kop een heel zwaar lichaam van a naar b sleurt. Dan zie je ook nog echt vooruitgang elke week. Als je helemaal afgetraind bent en een beetje blasé je driekeerperweekse 15 km in een half uurtje wegwerkt met die benen van 6 meter lang, ja wat is dan nog de fun.

Hond meenemen :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bumperjim:

Ik heb er altijd wel respect voor, als ik iemand zie die met een rode kop een heel zwaar lichaam van a naar b sleurt. Dan zie je ook nog echt vooruitgang elke week. Als je helemaal afgetraind bent en een beetje blasé je driekeerperweekse 15 km in een half uurtje wegwerkt met die benen van 6 meter lang, ja wat is dan nog de fun.

Hond meenemen :) 

Ik was altijd wel vrij sportief...veel gelopen tot een aantal jaren geleden..dus ik hoop dat mijn lichaam het snel weer oppakt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei SanMiquel:

Haha oké dan was ik dus niet de enige. Het gekke was, ik was wel al ruim een jaar flink bezig in de sportschool maar gewoon echt hardlopen is echt iets heel anders dan cardio apparaten.

Tis ook compleet iets anders..alleen al de beleving...lekker buiten in weer en wind..hoofd op nul..als het lekker gaat..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Jopie:

Dat loslaten van de prestatie is wel een dingetje :)

Hoeft niet hoor. Jezelf verbeteren motiveert juist enorm.

Op 27-8-2020 om 15:13 zei Qwerty:

maar als het goed is..vliegen de kilo,s er straks af..alleen al omdat ik niet drink..nu nog het juiste voedingspatroon terug zien te vinden..

Mooi streven! Bij mij gaat het stoppen met drinken en hardlopen hand in hand. Ik ben 17 kilo kwijt in een jaar en loop tegen de 40 kilometer per week en het gaat nog steeds sneller/makkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Jopie:

Jezelf verbeteren houdt ergens op, overigens. En dan? Als dat je enige motivatie is? Maar goed, ieder het zijne...

Dan ga je wat anders doen. Denk dat ik wellicht het wielrennen ooit oppak. Het lijkt mij leuker en makkelijker fietsend van de omgeving te genieten dan hardlopend.

 

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Jopie:

bedoel ik precies:jezelf uitdagen. de absolute afstand/snelheid niet. 

Jezelf verbeteren houdt ergens op, overigens. En dan? Als dat je enige motivatie is? Maar goed, ieder het zijne...

Nou het is niet lineair hè, althans bij mij, je vorm gaat op en neer maar gelang je meer of minder traint. Nu na 2 weken vakantie waarin ik slechts 1x heb hardgelopen voel ik me behoorlijk vet en traag en een beetje geërgerd en kan je jezelf dus weer gaan verbeteren.

Maar goed het is heel relatief, ik heb ook zo'n garmin en als je dan een persoonlijk record hebt gelopen, wat doe je er dan mee, delen op feestboek? Die tijd heb ik echt gehad. Zo'n gegeven is uiteindelijk niks waard, zeker niet als je met een hond rent want als die in bloedvorm is of juist een off-day heeft dan bepaalt dat grotendeels je snelheid.

Ik ben meer gemotiveerd door:

- lekker samen sporten dwz met hond en/of clubje

- mooie omgeving

- weer een nieuw parcours ontdekken

- de heuvel bedwingen in geval van trail

- je goed voelen achteraf

- af en toe naar een wedstrijd toewerken

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei knakker:

In mijn huidige hardlopen vind ik het een verademing om niet meer zo met tijden bezig te zijn. Ik hou nu bewust meestal het tempo laag

Dat is overigens een hele effectieve methode om sneller te worden :) Het hoeft allemaal niet tot het gaatje, dat werkt contraproductief. Bovendien is het dan niet vol te houden, omdat je er tegenop gaat zien om te gaan hardlopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig jaar heb ik een hardloopcursus gedaan. Het heette 'mindful hardlopen'. Ik hoopte daar te ervaren en leren hoe je kunt hardlopen naar gelang wat je lichaam je vertelt. Zo pakte dat bij mij niet uit. Het was steeds nog een klein stukje verder. Nu echt het laatste stukje. We lopen nog tot daar. Mijn knieën vonden het niet fijn en werden dik. Over mijn grenzen heen. Ik was 12 aangekomen, die kilo's voelde ik op mijn knieën terechtkomen. Nog maar even doorzetten, dacht ik steeds. Maar dat werkt niet. Als je zelf gaat rennen kun je dat misschien beter in de gaten houden en gewoon stoppen wanneer het te zwaar wordt. Het grote voordeel van hardlopen is dat je dat gewoon vanuit huis kunt doen, wanneer je wilt. 

Ik vind dat wel heel leerzaam, sporten. Het is inderdaad heerlijk als je van het sporten zelf al kan genieten, in plaats van pas erna. Zwemmen vind ik vrij intensief, ik zwem 2 x per week 3 kwartier heen en weer in een 50 meter bad. Dat het intensief is, merk ik eigenlijk pas als ik me uit het bad hijs. Ik kan dan bijna niet op mijn benen staan. Het zwemmen zelf vind ik heerlijk.  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de week sloeg de damp van het water. 8:00 uur 's ochtends en ik lag al in het zwembad! :o 

In de zomer is het dak eraf. Dus zwem je soms in de zon en soms in de regen. Je voelt wat wind door je haar. De ramen zijn schuifpuien, bij erge wind dicht, bij zomer open. Ik werd er heel gelukkig van. (geen kinderen! geen herrie! geen chloorlucht!) Vanaf 1 september is het dak gesloten en is het zwembad alleen voor abonnementhouders toegankelijk. Volgende week zo'n abonnement aanschaffen. Ik ben benieuwd.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Fruitvlieg2019:

Ik krijg door de verhalen weer zin om te gaan hardlopen. Het was toch wel het meest rustgevende wat ik ervaren heb als je eenmaal in een flow zit dat je je lichaam niet meer voelt tegenstribbelen terwijl je voor langere tijd hetzelfde tempo ( en ademhaling) loopt en alleen het doffe geluid van je schoenen hoort.

Baas zijn over je lichaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff lekker gemountainbiked in de motregen. Das eigenlijk het lekkerste weer daarvoor, al snappen sommige mensen dat niet :) Veel wandelaars gekruist, gek genoeg.

Een tamelijk lage intensiteit klim (ik zou er bij kunnen praten als ik niet in mn eentje was) van ruim een uur, dan een heel steil en technisch stuk waar mn hartslag bijna van de kaart loopt - als ik niet gewoon besluit een stuk te lopen (zoals vanochtend) - en dan de afdaling die kwa inspanning natuurlijk heel laag is maar nogal acrobatisch en maximale concentratie vereist anders lig je zo in een ravijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ook al jaren een amateur loper. Helaas heb ik sinds begin van het jaar een voetblessure waar ik maar niet vanaf kom. Waarschijnlijk een ingezakte voet. Nu probeer ik een keer of 3 per week naar de sportschool te gaan, maar dat haalt het niet bij het lekker lopen in de buitenlucht. 

Vanaf vorige week zaterdag niks meer gedronken, dus ben ik vandaag toch voor de 4e keer deze week naar de gym gegaan. Morgenvroeg nog een keer. Het voelt heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Nu bijna 6 week zonder alcohol..en het gaat goed..voel me frisser en gezonder...alsof er een klem van mijn hoofd is gehaald...een mist is opgetrokken..ben scherper en minder chaotisch.. Heb mijn bloed laten testen op vitaminetekorten..het bleek dat ik een serieus vit D tekort heb. Slik nu een vit D suplement..hoge dosering sinds ongeveer een week. Heb het gevoel dat dit werkt..ben ook een stuk vrolijker de laatste weken..sporten gaat goed..zit in opboue maar ben nu al wel bijna 5 kilo kwijt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...