Spring naar bijdragen

Hallo allemaal, ik ben Anne en stel me voor...


Anneflow

Aanbevolen berichten

Op 14-5-2020 om 14:07 zei Anneflow:

hallo allemaal,

het heeft me even gekost om toch het besluit te nemen om me hier in te schrijven. Ik zou heel graag willen stoppen met drinken, terwijl ik dit typ staat er een wijntje naast me en hoor ik eigenlijk thuis aan het werk te zijn. Mijn verhaal zal niet veel anders zijn dan anderen. Ik heb zeven jaar geleden mijn man verlaten omdat hij 24/7 dronken was en niet meer kon functioneren. Wij hadden een dochter van vier jaar (inmiddels 10) en daar heb ik nu de volledige zorg voor. Ze ziet haar vader ongeveer een uurtje per week en voor de rest is ze bij mij. Ik werk zelf 36-uur en zit (nog maar zes maanden te gaan) in de WSNP. Het lijkt erop dat mijn leven weer op de rails komt maar ik merk dat ik steeds meer ga drinken en steeds vroeger ook nog. Twee jaar geleden ongeveer heb ik de cursus Alcohol de Baas gevolgd. Ik dronk toen nog geen fles per dag en dat ging eigenlijk wel prima. Al heb ik hier en daar wel een leugentje verkondigt om er sneller af te zijn. Destijds had ik het allemaal wel onder controle. Nu, met de Corona maatregelen loopt het echter uit de hand. Ik zit thuis te werken en begin al vroeg aan de wijn... kan nog net wakker blijven tot mijn dochter naar bed is. Dit doet pijn, wil echt niet meer zo zijn. Vroeger was ik energiek en een grappige moeder die voor alles in was. Nu ben ik teruggetrokken en leef ik meer binnenshuis dan daarbuiten. Ik word volgende week 43 en dit is niet wat ik voor ogen had. 

Op dit forum zoek ik eigenlijk een uitlaatklep en een plek om als het moeilijk is steun te vinden. Ik zou ook heel graag een steun en toeverlaat voor iemand anders zijn maar ik denk niet dat ik hier op dit moment de juiste persoon voor ben. 

Voor nu houd ik het hier even bij, de tranen komen alweer omhoog... Onvermogen over je eigen leven en de keuzes die je maakt en die er voor je gemaakt zijn. Voel me zo stom. Heb me dan ook voorgenomen om me hier dagelijks te melden en te lezen hoe anderen het doen. Ik wil zeker niet worden, daar waar ik van gescheiden ben. Dat verdient mijn dochter niet en ik ook niet trouwens... 

Liefs AnneFlow

Hoi lieve Anne, je verhaal is zo herkenbaar. Had mijn verhaal kunnen zijn. Laten we elkaar hier vasthouden en steunen. Vandaag is mijn eerste dag. Het is nog geen half drie dus misschien heb je dat wijntje nog niet in geschonken. Doe je dan met me mee? En anders vanaf morgen?
Liefs, Sika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sika, Vandaag is het inmiddels mijn derde dag en ik merk dat het best redelijk gaat. Morgen naar de huisarts... best spannend. 

Wat goed Sika, dat jij vandaag hebt voorgenomen niet te drinken! Je moet er even doorheen. Ik heb vrijdag met mijn vriend en een goede vriendin de laatste gedronken en op zondag aan het einde van de ochtend het pak uit de koelkast gehaald, los gesloopt en ben er met het keukenmes doorheen gegaan! Wat stonk het eigenlijk, ik werd er bijna misselijk van. Ik wil je zeker steunen! De verhalen hier lijken veel op elkaar en met wat ik hier lees denk ik dat dit voor mij een goed platform is. Had jij je al voorgesteld of heb ik dat gemist? Zo niet, moet je echt even doen! Er zijn hier zoveel handjes die je willen helpen!

Zet hem op en ga ervoor! 

Liefs Anne

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Anneflow:

@Sika, Vandaag is het inmiddels mijn derde dag en ik merk dat het best redelijk gaat. Morgen naar de huisarts... best spannend. 

Wat goed Sika, dat jij vandaag hebt voorgenomen niet te drinken! Je moet er even doorheen. Ik heb vrijdag met mijn vriend en een goede vriendin de laatste gedronken en op zondag aan het einde van de ochtend het pak uit de koelkast gehaald, los gesloopt en ben er met het keukenmes doorheen gegaan! Wat stonk het eigenlijk, ik werd er bijna misselijk van. Ik wil je zeker steunen! De verhalen hier lijken veel op elkaar en met wat ik hier lees denk ik dat dit voor mij een goed platform is. Had jij je al voorgesteld of heb ik dat gemist? Zo niet, moet je echt even doen! Er zijn hier zoveel handjes die je willen helpen!

Zet hem op en ga ervoor! 

Liefs Anne

 

Hoi Anne, wat goed van je! En wat geweldig dat je rook dat dat pak naar ouwe ranzige glasbak stonk.. inhoud dat.
Ik ga vanaf vandaag met je meedoen. Fijn als ik op je mag leunen, want vooral in deze tijden van de corona (in mijn geval geen werk, dus lange dagen waarin ik niet scherp hoef te zijn en zonnige tuin die om 12.00 al lonkt om een roseetje) vind ik het extra lastig. Ik heb mezelf voorgesteld op de voorstelpagina. Dankjewel voor je berichtje! Liefs, Sika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sika, ik werk vanuit huis en heb ook zo'n heerlijk tuintje... Al kan ik daar voor nu ook van genieten door er plantjes te poten en onkruid te wieden. Werkt rustgevend en dan kan ik van alles de revue laten passeren in mijn gedachten! 

Ben er voor je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Anneflow:

@Sika, ik werk vanuit huis en heb ook zo'n heerlijk tuintje... Al kan ik daar voor nu ook van genieten door er plantjes te poten en onkruid te wieden. Werkt rustgevend en dan kan ik van alles de revue laten passeren in mijn gedachten! 

Ben er voor je!

Dat is een goed idee Anne. Ik ga me even douchen (zit nog in badjas... normaal gesproken had ik er een wijntje naast gehad) en dan ga ik naar bvuiten.. even zuurstof tanken en zon op mijn gezicht. Dankjewel voor je steun!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Anne!!

Goed bezig!! Hier gaat het ook prima, vanavond dag 9. Vandaag puin geruimd op mijn werk en dat ging goed (...) dikke opluchting. En ook een dikke trigger merk ik..problemen zijn nu eerst soort van opgelost, dan kan ik ook wel een wijntje nemen..

NEE NEE NEE

Geen beloning met wijn. Ik ga wat doen. Ik moet weer iets doen. IETS. 

Ik ga een rondje rijden en de peuken gaan mee.  Stoppen met 2 dingen tegelijk.. nee dat is nog ff een brug te ver. Zet em op!!

bewerkt door Jozette
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Jozette, 

wat goed van je! Ik nu twee dagen en 20 uur... Kom er wel, met kleine stapjes! Morgen huisarts en we gaan het zien. 

Ik rook ook en ga ook nog niet stoppen daarmee, wel merk ik dat ik minder rook. Wijn en een sigaartje horen toch bij elkaar.

Zet hem op meid!!! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zat van Corana:

ik ben de Corona zo zat... niet te geloven. Ik werk 36-uur vanuit huis nu en nu krijg ik een brief van mijn werkgever dat ik 50% reiskosten in moet leveren. Daar kan ik inkomen want mijn schuurijzer staat al sinds halverwege maart op de oprit en rijdt niet meer dagelijks naar Zwolle. Nu heb ik dat uiteraard aan mijn bewindvoerder doorgegeven, trouwe burger die ik ben. heb ik hem net aan de lijn en gaan ze een correctie maken op mijn VLTB vanaf half maart... Dat komt neer op terugbetalen! Door dit soort dingen raak ik van slag. Alles netjes doorgeven aanpassen huppa en weer gekort worden. Wat zal ik blij zijn als het januari 2021 is, dan ben ik eruit en van het hele gezeik af.

zo dat ben ik kwijt, nu jas aan en naar de huisarts, nog zo'n hobbel voor vandaag.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes Anne. Toen ik naar de huisarts ging met mijn drinkprobleem (of eigenlijk mijn gebrek aan energie en depressie, veroorzaakt door drank) heeft me dat goed gedaan om eerlijk te vertellen hoeveel ik dronk, dat was toen een fles wijn per dag. Het was een punt waarop ik dat eindelijk eens aan kon pakken daarna.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja en ze vergeten dat je vanaf thuiswerk ook geen extra stroomkosten verbruikt  om je pc te bedienen, en misschien je extra telefoonkosten? En die telefoon die opgeladen moet worden? 

Hopelijk viel het mee bij de huisarts en kan deze je de juiste weg bewijzeren. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie berichtjes, het gesprek met de huisarts was niet wat ik had verwacht maar goed, verwijsbrief gekregen en net ben ik al gebeld voor een intake op maandag aanstaande... Het gaat wel snel zo! 

Nu 3 dagen 18 uur... heb voor mijn gevoel weinig ontwenningsverschijnselen maar wel zin... Die zin gaat gelukkig weer over maar fijn voelt het niet. 

Als het goed is word ik nog gebeld over vitamine gebruik. Ik lees overal dat je B12 moet slikken als je gestopt bent, nu ja ben gestopt en slik niks. Even afwachten dus maar! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anneflow,
Mooi toch dat het lekker snel gaat?
Er is niets zo frustrerend als de eerste stap zetten en dan maanden moeten wachten tot je de tweede stap kunt zetten.
Voor je iets gaat slikken zou ik eerst om en bloedtest vragen, want een tekort aan vitamine B12 is simpel te testen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Sytske:

Anneflow,
Mooi toch dat het lekker snel gaat?
Er is niets zo frustrerend als de eerste stap zetten en dan maanden moeten wachten tot je de tweede stap kunt zetten.
Voor je iets gaat slikken zou ik eerst om en bloedtest vragen, want een tekort aan vitamine B12 is simpel te testen.

Zo simpel is een vit b12 niet te testen of aan te tonen  mbt even    bloedonderzoek te doen  . 

Heeft niet met direct  alcohol gebruik te maken. 

Ik kan het mis hebben maar ik denk  dat het een type fout is mbt  vit b1 wat je kan bijslikken uit voorzorg .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thiamine helpt u bij een tekort aan vitamine B1, een veelvoorkomend probleem bij alcoholverslaving.

Thiamine helpt u bij een tekort aan vitamine B1, een veelvoorkomend probleem bij alcoholverslaving. Als u teveel alcohol drinkt, loopt u grote kans op een tekort aan vitamine B1 (ook Thiamine genoemd).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieke7777,
Ik weet van mensen die plantaardig zijn gaan eten zij regelmatig hun vitamine B12 laten testen, voordat ze beginnen met het slikken van vitamine B12.
Maar laten we maar even afwachten wat Anneflow te horen krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  Wil niet betweterig overkomen  maar ik gebruik al 12 jaar injecties b12 en weet er vrij veel over hoe het zit hiermee en het hele grijze gebied ( te kort )rondom het b12 tekort  ( opname probleem ) in dit geval  bij mij. 

Maar ben benieuwd naar Anne haar verhaal verder .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sytske en @Lieke7777,

ik weet eigenlijk niet welke ik moet hebben maar als ik het zo lees dan is het B1... ;-) 

Ik heb maandag een intake bij Tactus voor een online behandeling met twee dames, in mijn account staan ze allebei als begeleiders. Ik wacht wel af, heb ook allemaal taken gekregen in het account. Zal me er op Hemelvaartsdag eens in verdiepen. Ook zouden ze mij vandaag bellen maar daar ga ik niet meer vanuit. Ik weet nu niet wat verstandig is, wachten of toch zelf supplementen gaan halen? Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik kan ook niet slapen dus ga vanavond maar eens de melatonine van mijn dochter proberen, baad het niet schaad het niet. 

Nu moet ik koken, boodschappen opruimen en taarten maken voor morgen dus zal niet veel online zijn vanavond. Wel goed voor me die afleiding! 

Liefs Anne

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Anne!!

Goed bezig nog steeds!! Kijk uit met die vitamine. Ik ben ooit op eigen houtje B6 en B12 bij gaan slikken ( onder het mom baat het niet dan schaadt het niet),. Toevallig een week daarna geprikt en waarden daarvan skyhigh. Niet op eigen houtje doen denk ik.

Ik ben sjaggo..komt zo iemand eten en geen zin in ;((((

Vanavond dag 10.

Zet em op!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 B1   .... Je kan zelf met supplementen beginnen hoor dat is geen probleem .

Ben er zelf geloof ik niet gelijk  mee begonnen  en eerlijk gezegd ook hier niet echt therapie trouw in geweest ;)

Een andere naam voor vitamine B1 is thiamine of aneurine. Voor de inname van vitamine B1 is geen veilige bovengrens vastgesteld, omdat er weinig tot geen nadelige effecten bekend zijn van een hoge vitamine B1-inname. Als je te veel vitamine B1 neemt, plas je het overschot uit.14 okt. 2019

Maar als je liefste afwacht op het echte advies zal dat niet echt schaden.  

B12 kan geen  kwaad  het teveel plas je ook  prima uit . Maar om daar gelijk mee te beginnen ? 

B6 weet ik niet.

Over algemeen  geld  bij slikken vit    je aan de hoeveelheid houden die op de verpakking vermeld staat . ADH.

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...