Leentje Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 (bewerkt) Hallo ik ben Leentje,nieuw en vandaag is mijn eerste dag dat ik stop,nog een kater van gisteren, probeer al jaren te stoppen,ben zo moe en angstig nu,lees berichten op het forum voor steun,ik durf nu niet eens het huis uit,zo bang dat iemand het ziet aan mijn gezicht,zit hier thuis ook in de puinhoop, misschien ook herkenbaar drankvlekken ,etensresten,wat een hel 21 februari 2020 bewerkt door Leentje Meer toegevoegd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leentje Geplaatst 21 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Bedankt voor je hulp Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Welkom Leentje, wat een goede stap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leentje Geplaatst 21 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Drank is een hel geworden,ik schaam me vreselijk,gisteren weer gebeld met mensen,die ik over 2 dagen weer moet zien,dingen gezegd die ik gedeeltelijk niet meer weet,hoe kom ik deze dag door? ik las ergens dat je je de volgende dag trots bent dat er een dag gelukt is,ik verlang zoo naar het gevoel van een aantal maanden, vandaag is nog lang niet om(ben wel ooit 5 maanden nuchter gebleven) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leentje Geplaatst 21 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Dank je wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Welkom Leentje, Goed dat je deze stap zet. Ik wens je succes...veel hier lezen, schrijven, afleiding...succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leentje Geplaatst 21 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Ben nog niet eens nuchter,zo voelt het in ieder geval Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leentje Geplaatst 21 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Kruidenthee,ook bedankt voor je reaktie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Je moet toch ergens beginnen? Drink veel thee of water en ga een eindje lopen. Dat helpt om je uiterlijk weer wat frisser te maken. Ga naar de supermarkt om gezonde dingen te kopen, ga lekker koken als afleiding en ruim een beetje op in huis. Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven. Zoiets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leentje Geplaatst 21 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 De laatste tijd lijkt het wel of elk gevoel het drinken uitlokt,niet alleen negatief maar ook positief,kan nergens tegen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leentje Geplaatst 21 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Ik moet straks iets ophalen en ik moet eerst maar douchen en hopen dat het een beetje wegtrekt,ben nog aan t trillen en alles wat ik opruim valt ook weer,herken jij dit ook? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Welkom @Leentje, is het voor jou iets om met het Dagpact (onder ditjes en datjes en dagdraad) mee te doen?Voor mij betekent dat: vandaag drink ik niet.Dat is een afspraak met mijzelf waar ik verder niemand verantwoording over schuldig ben.ik vind het wel prettig als daar ook wat andere namen onder staan. Je kunt dit Dagpact met copy en paste voorzien van je naam onderaan de dagdraad als reactie plaatsen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Welkom leentje ' je eerste stap gezet vandaag blijf je nuchter wat zal je morgen trots zijn . En dan elke dag een stap erbij en opeens besef je dat het toch steeds meer dagen worden. Mijn huis ja wel herkenbaar het allerfijnste vind ik dat mijn slaapkamer bed niet meer stinkt naar een drankhol of dat er een glas omgegaan was in bed of naast het bed.. Ga ook goed voor jezelf zorgen hydrateer jezelf goed met water thee. Ga goed en gezond eten dan knap je weldra op . Morgen 1 dag nuchter zal je jezelf zoveel beter voelen Sterkte en de gene die je gisteren gebeld heb zijn het goede bekenden van je ? Weliswaar kunnen ze je steunen. Xxx liekx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leentje Geplaatst 21 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het werkt,ben niet echt rustig en helder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leentje Geplaatst 21 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Ik heb al die tijd tegen mensen gezegd dat mijn drankgebruik wel meeviel,wil ze niet gaan vertellen nu dat het bijna elke dag was en dat ze me helemaal niet meer geloven,ging de laatste 2 maanden steeds slechter daarvoor kon ik het beter verbergen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leentje Geplaatst 21 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Hoelang duurt het dat het schaamtegevoel weggaat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 1 minuut geleden zei Leentje: Ik heb al die tijd tegen mensen gezegd dat mijn drankgebruik wel meeviel,wil ze niet gaan vertellen nu dat het bijna elke dag was en dat ze me helemaal niet meer geloven,ging de laatste 2 maanden steeds slechter daarvoor kon ik het beter verbergen Je bent aan niemand verantwoording schuldig, alleen aan je zelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 1 minuut geleden zei Leentje: Hoelang duurt het dat het schaamtegevoel weggaat? Bij mij nooit, ook al wordt het ietsje minder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Belangrijk is dat je uit deze cirkel gaat stappen ' als je eerlijk gaat zijn zal dit je steeds beter helpen Mbt schaamte gevoel zal dit wisselende zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leentje Geplaatst 21 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Ja hoe dat bed er uitziet en alles eigenlijk,kost me wel even om het schoon te krijgen, trillen enzo,een soort waanidee dat er dan iemand langskomt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Leentje waarom houd je het niet bij vandaag? Zie eerst deze maar eens door te komen zonder drank. Je zorgen maken over de toekomst kan morgen ook nog. Roberto en Lieke7777 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leentje Geplaatst 21 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Toen ik 5 maanden nuchter was vond ik het eigenlijk wel fijn om eerlijk te zijn over de periode daarvoor, misschien komt dat weer terug Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leentje Geplaatst 21 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Londster dat vind ik een goede opmerking over dat zorgen maken altijd nog kan Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 2 minuten geleden zei Leentje: Ja hoe dat bed er uitziet en alles eigenlijk,kost me wel even om het schoon te krijgen, trillen enzo,een soort waanidee dat er dan iemand langskomt Is er iemand die je hier in zal kunnen ondersteunen? Hoe ziet je sociale netwerk/ leven eruit ? Heb je een werkverantwoordelijkheid ? Probeer niet alles tegelijk toe doen stap voor stap Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leentje Geplaatst 21 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 (bewerkt) Ik werk parttime en ik heb een oppervlakkig netwerk,toch ben ik tot veel in staat alleen en hoop dat het gewoon gaat lukken,in ben eigenlijk niet ongelukkig,dat netwerk daar ben ik mee bezig maar gaat langzaam vooruit(heeft een andere reden uit het verleden)ik drink ook altijd alleen, gelukkig jaren geleden al het kroegen leven vaarwel gezegd,kost geen moeite om daar niet heen te(hoeven) 21 februari 2020 bewerkt door Leentje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden