bolletje Geplaatst 4 december 2019 Rapport Share Geplaatst 4 december 2019 (bewerkt) Moghu kanjers, Ik wil weer gaan beginnen met schilderen, dat heeft mij ooit iemand aangeraden en ik ben begonnen met wat verf en wat kwasten van de action. Die acryl verf vind ik niet zo fijn en wil een keer met olie verf proberen of iets anders? Kan jij mij toevallig iets aanraden? Jij bent tot slotte hier de kunstnaar onder ons :). a 4 december 2019 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 december 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 december 2019 (bewerkt) Had ik een hele uitleg geschreven is ie nondeju weg.#$$%^*( Nou gaat ie weer, Goeie morgen Deligaf. Voor iedereen is de ervaring met schilderen verschillend. Ik zelf schilder ook graag met olieverf. Dat droogt heel langzaam en omdat ik nat op nat schilder, is dat fijn. Je kan de kleuren dan heel mooi over laten vloeien. Als je naar het schilderij hier boven kijkt, zie je dat bv. rood, heel langzaam over gaat naar geel. Dat noemen ze doppen of overvloeien en doe je met een ronde penseel. Dit is een acryl filmpje. Even kijken of ik de methode ook met olieverf kan vinden. Momentje...... Is een groot moment geworden sorry. Maar probeer eerst eens wat te schilderen en dan met goeie olieverf. De Action heeft op verfgebied slecht materiaal. Van Gogh of Amsterdam heeft goeie verf en penselen. Kijk eens op Marktplaats daar staan best leuke aanbiedingen. En de echte goeie penselen zijn van echt haar gemaakt. Als je je penselen uit spoelt waar ze ook van gemaakt zijn, doe dat dan met een stuk handzeep en warm water en niet met terpentine. Druk het penseeltje aan de bovenkant, op het stuk zeep zodat de haartjes uit elkaar gaan staan als een rond waaiertje en wrijf flink over het stuk zeep, en dan afspoelen tot het water schoon is en woehala ze zijn weer nieuw. Nou dat was de eerste les verf kliederen met De Bol 4 december 2019 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deligaf1 Geplaatst 4 december 2019 Rapport Share Geplaatst 4 december 2019 @bolletje Bedankt voor de uitleg! Wat een prachtig schilderij! ik ga van de week is beginnen en zie ik wel wat het wordt bedankt voor je les! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 4 december 2019 Rapport Share Geplaatst 4 december 2019 PMS is here, al een paar dagen... fijn hoor. Ook heb ik heftig allergische reacties sinds ik ben verhuisd, ondanks dat ik al jaren permanent antihystamine slik voor alles waar ik allergisch voor ben. Zwaar niesen in de ochtend.... okay, kan ik mee leven. Maar mijn ogen zijn in permante sluimerende staat van ontsteking en als ik mijn gezicht was worden ze vuurrood en lijkt het alsof ik er een hand zand in heb gestrooid. Dat is echt irritant en ben ik zo een uur verder voordat ik weer enigsinds iets kan doen. Ik ben het zat en heb een afspraak gemaakt bij de mijn nieuwe huisarts hier. Tijdens het ontbijt begon ik zo ineens te huilen, omdat ik me opnieuw besefte dat ik niet meer bij de dokter ben geweest sinds april 2017 toen ik op de AD werd gezet, die ik nu afbouw. Ik wil wel naar de dokter gaan, maar mijn reactie spreekt boekdelen. Heftig..... Ik hoop dat ik een lieve dokter heb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 4 december 2019 Rapport Share Geplaatst 4 december 2019 vergeten mijn bericht te posten blijkbaar. ik heb een dokter. Bijna te huilen in de wachtkamer en moest mijzelf vermannen/ nou ja, vervrouwen zou ik zeggen. Mijzelf constant in het NU proberen te houden, zodat ik niete getriggerd zou worden door gevoel van toen. Best lastig kan ik je vertellen. De dokter heeft wel geluisterd en heeft mij andere antihistamine meegegeven. Weet niet of het goed is of niet. Ben onzeker. Sinds wanneer kan ik geen water meer gebruiken om mijn slaap uit mijn ogen te wassen/ of ontstekingsvocht ondertussen uit mijn ogen te wassen. Vandaag ben ik er er even schijtziek van en geirriteerd, omdat het mij zelfs naar de dokter toe bracht waar ik geen vertrouwen meer in heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 4 december 2019 Rapport Share Geplaatst 4 december 2019 Lieve Liz, ik hoop dat je een goede arts hebt die je wel kunt vertrouwen. Hopelijk doet de wisseling van de antihistamine je goed en ben je snel van je klachten af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 4 december 2019 Rapport Share Geplaatst 4 december 2019 Liz, wat vervelend dat je zo'n last hebt. Ben je helemaal naar een andere stad verhuist dat je een nieuwe dokter hebt? Ik hoop ook dat de nieuwe medicatie aan slaat. Denk aan je hoor Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden