Spring naar bijdragen

Advies stoppen met drinken/paniekaanval/angst?


Icandoit

Aanbevolen berichten

Hi, ik ben nieuw hier en vind het nog een beetje spannend.

Ik dronk al jaren best matig, maar na een heftige vechtscheiding, stalker, zware burn-out en nog meer (speelde allemaal tegelijkertijd) wist ik het niet meer en liep mijn drankgebruik uit de hand. Uiteraard hulp gezocht,  maar ik kon niet tegen de medicijnen. 

Ik heb de hulpverlener eerlijk verteld dat alcohol het enige was dat hielp tegen die afschuwelijke paniekaanvallen en angsten.  Hij gaf aan dat ik dat dan maar voorlopig moest gebruiken. Heel slecht advies dus,  ik ben daar uiteindelijk weggegaan.  

Nu ben ik ruim twee jaar verder en merk ik dat alcohol en paniek aan elkaar gekoppeld is geraakt.  Geen alcohol =paniekaanval. En ik drink inmiddels gevaarlijk veel. Ik heb de hele dag kleine beetjes alcohol nodig om rustig te blijven, ik heb het ook altijd in mijn tas.  

Heeft een van jullie tips, want ik wil zoooo graag stoppen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, goed dat je je drankgebruik wilt aanpakken. Is het een idee om dit met je huisarts te bespreken? Ik denk vooral dat de combinatie met heftige paniekaanvallen wat begeleiding kan gebruiken? Weet iig dat een paniekaanval erg vervelend is, maar niet medisch gevaarlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eerst gaan afbouwen, dronk 1 fles wijn per dag en vaak nog wat bier erbij. Werd dat tellen beu, afgepast inkopen, en meestal dronk ik meer dan ik van plan was.

Bijna een jaar geleden ben ik een paar weken helemaal gestopt met drinken, door mensen in mijn omgeving waar het niet goed mee ging (drankgerelateerd) en omdat ik een baan kreeg met meer verantwoordelijkheid en waar ik een helder hoofd voor nodig had. Daarna met meer of minder wisselend succes heel weinig gedronken. 

Ik merk dat het me erg goed doet, niet drinken. Voel me beter over mezelf en vrolijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom! als je stopt met drinken en de paniekaanvallen erger worden, koppelt jou brein jou paniek aan het niet hebben van alcohol, die knik in de kabel moet omgezet worden maar dat zal je zelf moeten doen, maar wel ondee begeleiding als je zoveel drinkt. ik kamp zelf ook met paniek, waardoor ik andehalve maand terug gestopt ben met de alcohol, ook jij kunt dit!

je leven is het waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei nondetju:

welkom! als je stopt met drinken en de paniekaanvallen erger worden, koppelt jou brein jou paniek aan het niet hebben van alcohol, die knik in de kabel moet omgezet worden maar dat zal je zelf moeten doen, maar wel ondee begeleiding als je zoveel drinkt. ik kamp zelf ook met paniek, waardoor ik andehalve maand terug gestopt ben met de alcohol, ook jij kunt dit!

je leven is het waard

Dank je wel voor je bericht! Waar heb jij begeleiding gevonden? Ik ben namelijk door alle klinieken en instanties afgewezen omdat ze zeggen dat ze alleen iets kunnen doen aan de alcohol maar niets aan de paniek.  

Ze willen ook geen medicijnen verstrekken tegen de paniek als ik naar een kliniek zou gaan.

Het lastige is dat ik ivm die burnout niet-alcohol gerelateerde paniek en angst heb, dus dat komt echt door de burnout.

Tegelijkertijd is alcohol het enige dat helpt om weer een beetje rustig te worden waardoor ik  inderdaad ook in paniek raak als ik geen alcohol in de buurt heb.  Want als ik dan ergens ben en plotseling in paniek raak (bijv openbaar vervoer) dan heb ik niets om te kalmeren. Dus deze laatste paniek soort is wel alcohol gerelateerd.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...