Tatum Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Zolang je geen aanpassingen doet in je leven zal er niets veranderen. En verandering dat wil je. Daarom schrijf je hier. Je zult bij iedere vorm van "trek" een plan moeten maken. Steeds bewust je gedachten terugbrengen van "met alcohol" naar "alcoholvrij". Het is moeilijk, het is een leerproces, maar het kan. En het is het ook waard. Zbb reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 (bewerkt) Het is ook: actief alcohol laten staan in plaats van passief (en negatief) blijven drinken. 11 december 2020 bewerkt door Tatum Zbb reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 11 december 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 2 minuten geleden zei Roberto: Wil je hier verder niet over uitweiden? Of durf je hier verder niet over uit te weiden? Voor mij is dat een groot verschil. 1 omdat het niet zoveel nut heeft denk om er over uit te weiden. 2 omdat ik bang ben dat mensen weten wie ik ben het is tenslotte een openbaar forum. mensen die mij in het ‘echte’leven kennen weten wat er is gebeurd. dus te herkenbaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 (bewerkt) 7 minuten geleden zei Zbb: 1 omdat het niet zoveel nut heeft denk om er over uit te weiden. 2 omdat ik bang ben dat mensen weten wie ik ben het is tenslotte een openbaar forum. mensen die mij in het ‘echte’leven kennen weten wat er is gebeurd. dus te herkenbaar. Punt 1 is natuurlijk onzin. Punt 2 begrijp ik wel, de angst voor herkenbaarheid. Vroeger of later zul je dat ook moeten doorbreken. Of denk jij van niet? 11 december 2020 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Ik zit nu ook te denken: iedereen heeft wel een rugzakje, waar van alles en nog wat in zit. Moet je dat de rest van je leven op je rug meedragen? Of kun je af en toe eens kijken wat er in dat rugzakje zit? En beetje bij beetje alles wat geen nut meer heeft er uitgooien? Totdat het rugzakje leeg is. En je het rugzakje weg kunt gooien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 5 minuten geleden zei SanMiquel: Gaat hier nu ook niet meer om @Zbbdus hoort hier ook niet! Zbb heeft dat woord rugzakje genoemd, ik reageer op hem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 42 minuten geleden zei SanMiquel: Denk eerlijk gezegd dat je niet over die gebeurtenis heen bent. Mij is het uitgelegd als je vlucht voor de emoties en voor je gevoel is het dan wel weg maar omdat je vlucht in drank heb je eigenlijk nooit geleerd om met die emoties om te gaan op een volwassen manier. Op het moment dat je dan stopt op latere leeftijd komen die emoties terug maar omdat je altijd gevlucht bent voor die emoties ga je er op dat moment dan mee om als een kind. Vrij cryptisch maar jij en ik gaan niet volwassen om met shit uit het verleden. En blijf je vluchten. Klopt dit zijn je ingebouwde ingesleten schema's ( schema therapie ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 29 minuten geleden zei SanMiquel: Dat ben ik in zoverre met je eens als het zo is dat je dat rugzakje leeg kan gooien zonder consequenties. Alleen is dat helaas altijd niet zo. Je hebt niet altijd overal invloed op. Als er iets in je rugzakje zit waar je geen invloed op hebt moet je dat er ook uitgooien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 (bewerkt) @Zbb, vroeg ergens wat is wijs? schenk me kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen, moed om te veranderen wat ik wel kan veranderen en wijsheid om het verschil hiertussen te zien. 11 december 2020 bewerkt door Roberto Zbb reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 20 mei Rapport Share Geplaatst 20 mei Op 6-6-2019 om 14:04 zei Zbb: Hallo allemaal, weer terug van weggeweest. Omdat het me maar niet wou lukken en continu terugviel,had ik besloten om een tijdje het forum te verlaten. Inmiddels kan ik voorzichtig zeggen dat het goed gaat,waar ik voorheen om de twee weken terugviel is dat nu gemiddeld eens in de drie maanden. Zit nu zelfs aan een persoonlijk record van vierenhalve maand. ik moet zeggen als je de grens van drieënhalve maand gepasseerd bent lijkt het allemaal iets makkelijker te worden wel slik ik om de dag netjes me refusal,waar ik binnenkort verzichtig mee wil gaan stoppen vriendelijke groet,zbb @Zbb, inmiddels alweer bijna 5 jaar geleden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 21 mei Auteur Rapport Share Geplaatst 21 mei Ja wel vooruitgang,maar op een bepaald punt toch blijven hangen in een zelfde patroon. ik weet het Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 21 mei Rapport Share Geplaatst 21 mei (bewerkt) 8 minuten geleden zei Zbb: Ja wel vooruitgang @Zbb, wat is jouw vooruitgang nu? Ben je vandaag gestopt? Dat is een betere vraag. 21 mei bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 21 mei Auteur Rapport Share Geplaatst 21 mei Niets,blijf hangen in een aantal maanden het meest haalbare waren ooit bijna 9 maanden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 21 mei Auteur Rapport Share Geplaatst 21 mei Maar vroeger was het om de week Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 21 mei Rapport Share Geplaatst 21 mei @Zbb, 9 maanden of om de week doet er niet toe. Kun je gewoon aan het dagpact meedoen? Niet teveel hooi op je vork nemen. Alleen: vandaag drink ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 21 mei Auteur Rapport Share Geplaatst 21 mei Hoe vergaat het jou nu? lady jane en Moeps reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 21 mei Rapport Share Geplaatst 21 mei 2 minuten geleden zei Zbb: Hoe vergaat het jou nu? Afleidingsmanoeuvre, trap ik niet in. Dit is jouw draadje, niet mijn draadje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 mei Rapport Share Geplaatst 21 mei is dit een verhoor of een gelijkwaardig gesprek? Iedereen weet dat jij ook drinkt Roberto en toch ben je steeds therapeutje aan het spelen naar andere frummers. en zbb hoeft natuurlijk helemaal geen antwoord te geven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 21 mei Rapport Share Geplaatst 21 mei 8 minuten geleden zei lady jane: en zbb hoeft natuurlijk helemaal geen antwoord te geven Nee, maar gelukkig doet hij dat wel. Of soms ook niet? Aan hem de keus, dit is zijn draadje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden