Spring naar bijdragen

Gaan we weer

Anita

Aanbevolen berichten

Ik ben er helemaal mee gestopt en dat bleek tot mijn verrassing veel gemakkelijker dan proberen af en toe te drinken maar dan wel minder dan ik gewend was. Ik hoef er nu niet meer over na te denken en het bevslt me prima zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijn is niet handig want dat zit in een 75 cl fles en dus drink je vrijwel per definitie 75 cl. De rest van de fles roept je. 

Maar geen rem meer hebben is ook een kwestie van gewoonte. En die kan heel hardnekkig zijn. Zeg maar rustig verslaving. Elke week gaat de kurk eruit.        

Minder drinken is moeilijk want stel je wil ipv 6 glazen naar 5 glazen, dan moet je dus na het 5e glas wanneer je al lekker bent warmgedraaid, jezelf overtuigen dat je niet die 6e moet nemen. Dat is kansloos. De eerste niet nemen is makkelijker. En tegelijk al moeilijk genoeg.

Je kan er het beste een tijd mee stoppen met die 4-6 glazen elke week. Controle terugkrijgen. En dan zien hoe dat bevalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anita, welkom!

Ik vind je bericht een beetje dubbel. Je geeft aan redelijk onder controle(jouw drankgebruik neem ik dan aan) Maar toch is de rem stuk op de enige dag dat je mag drinken. Moet ik dat zo opvatten? Lastig lijkt mij dat. Ik drink gecontroleerd met dagen dat ik wel en niet mag en als ik bemerk dat ik sjoemel of mij er niet aan ga houden dan zal ik geheel moeten stoppen. Dat is wat jij wil? Helemaal stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...