Spring naar bijdragen

Laatste fase afbouwen temazepam


Michael123

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Ik slik nu ongeveer 1,5 jaar temazepam iedere avond. De eerste periode is het begonnen met 10mg, dit elke dag. Na een verloop van tijd is het verhoogd naar 20 mg per dag, dit is met name de laatste half jaar geweest. Ik ben nu aan het afbouwen en wil het liefst voor juni er mee stoppen. 

Ook slikte ik 3x 10mg oxazepam per dag de laatste half jaar, hiermee ben ik cold turkey gestopt zo'n 8 weken geleden. De eerste week was wel lastig, maar daarna viel het reuze mee.

De laatste 3 weken heb ik het op 10mg per dag gehouden, dit lukte goed. De afgelopen 4 dagen heb ik het op 5 mg per dag gedaan, tot mijn verbazing lukte dit ook heel goed. Heeft er iemand tips hoe ik de laatste paar weken kan doorbrengen met het afbouwen er van? Moet ik nu de aankomende week houden op 5 mg per dag? En bij de laatste weken op 2,5 mg per dag? Mijn dokter vertelde me dat ik net zo goed niets meer kon pakken, omdat de 5mg zijn werking dan eigenlijk niet meer doet. Maar ik ben bang dat als ik er helemaal mee stop dat ik ontwenningsverschijnselen krijg zoals zweten en slapeloze nachten.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Michael 

 

bewerkt door Michael123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Michael123 , Je geeft zelf eigenlijk al aan waar jij je het beste bij voelt. Je mag echt blij zijn dat het afbouwen je zo makkelijk afgaat. 

Ik zou dus inderdaad het zekere voor het onzekere kiezen, niet naar de dokter luisteren maar naar jezelf. Gewoon even op 5mg blijven en dan naar 2.5mg gaan en vanaf daar kijken wanneer je volledig gaat stoppen. Je hebt eigenlijk niets meer te verliezen, je bent er bijna.  Succes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Benzo's remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor verlies van vitaminen en mineralen. Net dat laatste stukje van een paar milligram naar niks kan het lastigst zijn, heb ik in het verleden ervaren. Zorgen voor volwaardige voeding plus wat voedingssupplementen kan het afkicken wat vergemakkelijken maar vraag advies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...