Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 11-4-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Psssssttttt heu jullie daar...… ik moet fluisteren want er liggen er nog een paar te ronken maar..... ik heb goed geslapen YEHAAAAAA.

Gisteren om 20.30 naar bed gegaan en rond 0.25 in slaap gevallen. daarvoor rustig gelegen. Nou dat heeft me goed gedaan, ik kan vandaag weer uit m'n bol gaan.

Dadelijk weer naar de dagbesteding. Heb er zin in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn dat je goed hebt geslapen :D

Ik was net in slaap gevallen toen begon de jongste ineens hard te huilen, dat resulteerde bij mij in een soort paniekaanval, waarschijnlijk door de schrik?? Hebben jullie dat weleens meegemaakt, dat je schrikt met een paniekaanval tot gevolg? Ik heb er spierpijn van ;) helaas weer slecht geslapen... Vanmiddag voor het eerst naar de psycholoog, toch wel een beetje spannend... 

Fijne dag iedereen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ   Dat herken ik ook Eefje .Dat komt omdat ons angst level nog niet normaal is na het stoppen. Ik kan ‘s morgens behoorlijk in paniek opstaan door wat ik allemaal voel . Ik zie ook zoveel meer beren op de weg dan  voor mijn gebruik . Eerder was dat nooit zo heftig  aanwezig ..

Ik kan veel meer in paniek raken als voorheen hopelijk wordt dat allemaal weer een keer normaal

Liefs Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei EefjeJ:

@Eleo31 Echt bizar wat die rotzooi allemaal met je doet... Het gekke was dat er eigenlijk geen of amper angst bij kwam kijken, maar wel trillen, zweten, oorsuizen... Maar goed nu gaat het wel weer :)

 

@EefjeJ   Bedoel jij met trillen dat je ook een soort wankel op je benen staat ?Zweten herken ik ook na het stoppen heel erg nu is dat minder.

 Zijn voornaamste klacht nu is het druk op en achter mijn oren of een bankschroef op staat .

 Hopelijk worden onze klachten in de loop van de dag minder zullen ze eens   Voor  goed  verdwijnen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Eleo31 het trillen op zo'n moment is echt dat mijn spieren aan het trillen zijn terwijl ik in bed lig. Daar heb ik bijna geen controle over en dat trekt dan vanzelf weer weg. Het zweten lijkt minder te worden, vannacht dan wel weer, maar dat kwam ook door die schrik reactie denk ik, toen was alles weer even op hol.

Vervelend die druk achter je oren, je zou eens zo'n triggerpoint massage kunnen proberen. Wie weet heb je er baat bij :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei EefjeJ:

@Eleo31 het trillen op zo'n moment is echt dat mijn spieren aan het trillen zijn terwijl ik in bed lig. Daar heb ik bijna geen controle over en dat trekt dan vanzelf weer weg. Het zweten lijkt minder te worden, vannacht dan wel weer, maar dat kwam ook door die schrik reactie denk ik, toen was alles weer even op hol.

Vervelend die druk achter je oren, je zou eens zo'n triggerpoint massage kunnen proberen. Wie weet heb je er baat bij :) 

 

Ga ik zeker naar op zoek En proberen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag dames!
@bolletje Fijn dat jij je weer wat beter voelt lieverd. Hoop dat je iets moois hebt kunnen maken met veel plezier.

@EefjeJ Als je schrikt (van iets) krijg je een stoot hormonen in je lijf van heb ik jou daar.... Allemaal erop gemaakt dat je scherp en snel kunt handelen. Maar ons lichaam kan het tegen effect, kalmerende effect, als blijkt dat het wel meevalt, niet goed produceren. Dus.... ja... stuiter de stuiter.... met alle gevolgen van dien.  Maar fijn dat het uiteindelijk toch wel lukt en dat je eigenlijk geen angst had. De lichamelijke reactie is vrij logisch gezien de stoffen die door je lijf vliegen en je hebt je dus emotioneel niet van de wijs laten brengen, waardoor het niet tot angst over ging.

@Eleo31 Heb je het idee dat de druk op je oren  beinvloedbaar is van buitenaf ? Heeft het weer invloed, of merk je verschil in de ochtend of avond, of onder de douche?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Eleo31:

@Kannietmeer   Onder de douche lijk ik me altijd wel wat beter te voelen . Het is druk van uit de schedel , soms ook boven op mijn hoofd een soort gevoel van een band .En een zwaar drukkend gevoel in mijn lichaam. Echt heel bizar allemaal Allemaal.

je zou eens kunnen experimenteren met een warme pittenzak/kruik. Soms helpt het op de voorkant van het hoofd, of juist boven op, of juist achterop of in de nek. Ik las ooit over iemand die ermee experimenteerde om er meer grip op te krijgen. Ook bij pijn op de huid, of steken in het lichaam, probeerde hij met koude of warmtecompressen op verschillende plekken op zijn schedel het probleem te verminderen en het lukte hem aardig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei EefjeJ:

@Kannietmeer Erg bedankt voor je heldere uitleg :) Hoe gaat het met jou? 

gaat weer rustig. Hersenen zijn gevoelig en doen makkelijk pijn, maar ben niet ontevreden. Heb toch besloten te kijken wat er zou gebeuren als ik door zou gaan met afbouwen, en dat is tot nu toe prima gegaan. Denk dat het afbouwtempo goed is, maar gewoon de persoonlijke wisselingen en omstandigheden van hormonen vooral invloed hebben op het geheel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfoe slopend zeg zo'n eerste gesprek met de psycholoog! Of ze de benzo ontwenning serieus neemt weet ik niet... Maar goed ik wil sowieso wel aan de slag met mijn angst, al kan dat natuurlijk ook benzo gerelateerd zijn... Ik vind het alleen heel moeilijk om ermee om te gaan op zo'n moment en ik merk dat ik nog steeds heel bang ben om weer terug te vallen. De eerste periode van mijn overspannenheid was zo heftig met die paniekaanvallen...maar toen wist ik nog niet wat ik had en wat er gebeurde en nu wel... Dus of het een reële gedachte is om terug te vallen weet ik niet... Heeft het zin om nu cognitieve therapie te starten? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei EefjeJ:

Pfoe slopend zeg zo'n eerste gesprek met de psycholoog! Of ze de benzo ontwenning serieus neemt weet ik niet... Maar goed ik wil sowieso wel aan de slag met mijn angst, al kan dat natuurlijk ook benzo gerelateerd zijn... Ik vind het alleen heel moeilijk om ermee om te gaan op zo'n moment en ik merk dat ik nog steeds heel bang ben om weer terug te vallen. De eerste periode van mijn overspannenheid was zo heftig met die paniekaanvallen...maar toen wist ik nog niet wat ik had en wat er gebeurde en nu wel... Dus of het een reële gedachte is om terug te vallen weet ik niet... Heeft het zin om nu cognitieve therapie te starten? 

Cognitieve therapie kan zeker helpend zijn bij angst. 

En wat terugvallen betreft: Ik was in het begin in het geheel niet bang voor een terugval. Uiteindelijk kwamen de terugvallen toch. En elke keer als het goed gaat denk ik dat ik er weer ben. Laat het los, je kunt het toch slecht of niet beïnvloeden. Wellicht blijf je gewoon stabiel als je eenmaal hersteld bent. Ik gun het je! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Cyclad58:

Cognitieve therapie kan zeker helpend zijn bij angst. 

En wat terugvallen betreft: Ik was in het begin in het geheel niet bang voor een terugval. Uiteindelijk kwamen de terugvallen toch. En elke keer als het goed gaat denk ik dat ik er weer ben. Laat het los, je kunt het toch slecht of niet beïnvloeden. Wellicht blijf je gewoon stabiel als je eenmaal hersteld bent. Ik gun het je! 

 

4 uur geleden zei EefjeJ:

Pfoe slopend zeg zo'n eerste gesprek met de psycholoog! Of ze de benzo ontwenning serieus neemt weet ik niet... Maar goed ik wil sowieso wel aan de slag met mijn angst, al kan dat natuurlijk ook benzo gerelateerd zijn... Ik vind het alleen heel moeilijk om ermee om te gaan op zo'n moment en ik merk dat ik nog steeds heel bang ben om weer terug te vallen. De eerste periode van mijn overspannenheid was zo heftig met die paniekaanvallen...maar toen wist ik nog niet wat ik had en wat er gebeurde en nu wel... Dus of het een reële gedachte is om terug te vallen weet ik niet... Heeft het zin om nu cognitieve therapie te starten? 

Het voordeel van CGT is dat je leert hoe je gedachten je gevoel beinvloeden en hoe je mogeijk met een andere gedachte je stukken beter voelt. Echter.... als het benzo's zijn, dan is je systeem gewoon niet goed in staat om ook echt fysiek een andere reactie teweeg te brengen. Maar wat je leert is altijd te gebruiken in de toekomst.

Denk wel dat iedereen moet weten, na eventueel overspannenheid of burn-out of depressie, of slaapproblemen, dat je niet moeten denken als je genezen bent: zo ... nu kan ik weer doen wat ik altijd deed. Dat recept heeft je je juist in de problemen gebracht en een andere levensstijl, andere keuzes, ander gedrag is dus noodzakelijk om gezond te blijven. De oorzaak lag al in iets in het verleden. Dit is trouwens niet altijd zo, want soms is het ook iets anders( is mijn overtuiging) dat de ziekteverschijnselen veroorzaakte. Maar ook daar moet je naar kijken en mogelijk dingen in veranderen. Dat kan zijn in tijdsbesteding, in relaties, in voedingspatroon.... het hoeft niet helemaal je eigen emotionele of cognitieve gedrag te zijn dat de oorzaak was.

 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer Ik vind het ook heel lastig om te bepalen waar nou de angst vandaan komt, soms is het ook helemaal weg en soms komt het zo opzetten. Ik was voor de oxa wel angstig, omdat ik niet wist wat ik mankeerde. Maar tijdens het gebruik werd het steeds erger...                               Ik weet gelukkig aardig goed waardoor ik overspannen ben geraakt en ik wil ook zeer zeker mijn levensstijl aanpassen, ben ik al mee begonnen door hulp te accepteren, vond dat ik eerst alles alleen moest doen... 

Pfff ik ben weer lekker onrustig en nerveus... Zal dat door de vermoeidheid komen en het heftige gesprek van vanmiddag? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei EefjeJ:

@Kannietmeer Ik vind het ook heel lastig om te bepalen waar nou de angst vandaan komt, soms is het ook helemaal weg en soms komt het zo opzetten. Ik was voor de oxa wel angstig, omdat ik niet wist wat ik mankeerde. Maar tijdens het gebruik werd het steeds erger...                               Ik weet gelukkig aardig goed waardoor ik overspannen ben geraakt en ik wil ook zeer zeker mijn levensstijl aanpassen, ben ik al mee begonnen door hulp te accepteren, vond dat ik eerst alles alleen moest doen... 

Pfff ik ben weer lekker onrustig en nerveus... Zal dat door de vermoeidheid komen en het heftige gesprek van vanmiddag? 

 

ja , de gedacht: ik moet dit zelf oplossen, ik moet dit kunnen was voor mij ook iets om te leren. Hulp accepteren, hulp vragen.... het leek me een zwaktebod. Maar niets is minder waar. Het is het beste wat je doen kan. Alles wat mensen me nu willen geven, neem ik aan. Terwijl ik juist altijd heel afhoudend was daarin en altijd stoer zelf alles moest kunnen. De sterke geemancipeerde vrouw die alles kan, superwoman:lol:... nou.... dat is was toch iets wat uiteindelijk niet bij me paste, want ik heb gewoon mijn limiet en mijn beperking en uitdagingen. Dus als mijn vriend nu mijn spullen wil dragen, zeg ik: graag. Als iemand mij wil rijden, of voor me wil betalen, zeg ik dankjewel! En therapie kan ook zo'n hulpvorm zijn, die je kan proberen om te zien of het je helpt. Waarom niet!

Vermoeidheid en een heftig gesprek zorgen zeker ook voor extra klachten. Probeer  dus te beseffen dat het moeheid is, en geen extra ziektebeeld of extra problemen. ;)

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Cyclad58:

Cognitieve therapie kan zeker helpend zijn bij angst. 

En wat terugvallen betreft: Ik was in het begin in het geheel niet bang voor een terugval. Uiteindelijk kwamen de terugvallen toch. En elke keer als het goed gaat denk ik dat ik er weer ben. Laat het los, je kunt het toch slecht of niet beïnvloeden. Wellicht blijf je gewoon stabiel als je eenmaal hersteld bent. Ik gun het je! 

Bedankt voor je lieve woorden :) Ik ben best wel veel bezig in mijn hoofd met het ontwennen en de klachten. Vind dat zo lastig om los te laten. Probeer het uiteraard wel hoor en de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Het zal tijd nodig hebben, ik zit er natuurlijk ook nog niet zo lang in, zit nog midden in de acceptatie fase denk ik... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Kannietmeer:

ja , de gedacht: ik moet dit zelf oplossen, ik moet dit kunnen was voor mij ook iets om te leren. Hulp accepteren, hulp vragen.... het leek me een zwaktebod. Maar niets is minder waar. Het is het beste wat je doen kan. Alles wat mensen me nu willen geven, neem ik aan. Terwijl ik juist altijd heel afhoudend was daarin en altijd stoer zelf alles moest kunnen. De sterke geemancipeerde vrouw die alles kan, superwoman:lol:... nou.... dat is was toch iets wat uiteindelijk niet bij me paste, want ik heb gewoon mijn limiet en mijn beperking en uitdagingen. Dus als mijn vriend nu mijn spullen wil dragen, zeg ik: graag. Als iemand mij wil rijden, of voor me wil betalen, zeg ik dankjewel! En therapie kan ook zo'n hulpvorm zijn, die je kan proberen om te zien of het je helpt. Waarom niet!

Vermoeidheid en een heftig gesprek zorgen zeker ook voor extra klachten. Probeer  dus te beseffen dat het moeiheid is, en geen extra ziektebeeld of extra problemen. ;)

Precies mijn gedachtengang... Ik kies hiervoor of daarvoor dus moet ik het zelf opknappen etc... Daarnaast ook nog faalangst en onzekerheid en als goed willen doen... Maar ik heb nu wel geleerd, wat voor mezelf goed is kan voor een ander niet goed zijn... Dus dat pleasen heeft totaal geen zin :) Gelukkig heb ik wel al wat stappen gemaakt, nu nog mezelf door de ontwenning heen worstelen ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...