Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 31-3-2019


EefjeJ

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen allemaal :D

Hoe gaat het met iedereen? Genoten van het zonnetje gisteren?
Vandaag wat kouder, maar hier wel zon....fijne dag vandaag!!

Goedemorgen @EefjeJ
 

Ja, gisteren een prima dag gehad. Gistermorgen een fietstochtje gemaakt van een kleine 30 kilometer en gistermiddag een terrasje opgezocht.
Geweldig weertje!

Vandaag een stuk frisser helaas. Vannacht laat thuis, ik denk dat ik pas rond 2 uur (zomertijd 3 uur) in slaap was. Vanmorgen wel pas om 9 uur wakker, dus wat dat betreft geen klagen. 
Vandaag ook geen rustige dag, vanmiddag krijgen we vrienden op bezoek, wel gezellig natuurlijk! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Hier is t allemaal niet om over naar huis te schrijven. Kom al een paar dagen tot helemaal niks. Gisteren wel even kort op visite geweest, maar voelde me daar ook bagger. Vandaag alleen de oudste van en naar een kinderfeestje brengen. Breekt de dag een beetje. Hier trouwens geen zo'n, helaas weer gedaan met t lekkere weer.

Ik ben er trouwens steeds meer van overtuigd dat ik al jaren last heb van ontwenning. En ik maar steeds denken dat ik een terugval had. Kijk ik nu terug dan kwamen die terugvallen altijd als ik bijna volledig was afgebouwd en de laatste x ook na een kleine afbouw. En nu kom ik er niet eens meer uit. Zoals al gezegd, mijn hoop heb ik op de diazepam. En anders idd, eefjeJ, zoals jij ook aangeeft met de steun van hier door de zware ellende heen. 

Fijne dag allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ Wat een mazzel met die zon, ik heb hier in rotterdam vooral kou en regen.
@Cyclad58 Als je jezelf een cijfer mag geven, hoe gaat het dan gemiddeld nu? Ben je weer helemaal benzo vrij?

@doorbijter

48 minuten geleden zei doorbijter:

Ik ben er trouwens steeds meer van overtuigd dat ik al jaren last heb van ontwenning. En ik maar steeds denken dat ik een terugval had. Kijk ik nu terug dan kwamen die terugvallen altijd als ik bijna volledig was afgebouwd en de laatste x ook na een kleine afbouw. En nu kom ik er niet eens meer uit. Zoals al gezegd, mijn hoop heb ik op de diazepam. En anders idd, eefjeJ, zoals jij ook aangeeft met de steun van hier door de zware ellende heen. 

Met de juiste methode gaat het je echt lukken doorbijter! Het achteraf terugkijken en te zien dat je mogelijk al heel lang ziek werd van de benzo is herkenbaar. Gewoon tolerantie ontwenning en afbouw ontwenning.... Wat het ook is, als je standvastig gaat afbouwen, is het  mogelijk deze klachten de kop in te drukken en dat ze verdwijnen.  Houd moed! Hoeveel moet je nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Kannietmeer:

@EefjeJ Wat een mazzel met die zon, ik heb hier in rotterdam vooral kou en regen.
@Cyclad58 Als je jezelf een cijfer mag geven, hoe gaat het dan gemiddeld nu? Ben je weer helemaal benzo vrij?

@doorbijter

Met de juiste methode gaat het je echt lukken doorbijter! Het achteraf terugkijken en te zien dat je mogelijk al heel lang ziek werd van de benzo is herkenbaar. Gewoon tolerantie ontwenning en afbouw ontwenning.... Wat het ook is, als je standvastig gaat afbouwen, is het  mogelijk deze klachten de kop in te drukken en dat ze verdwijnen.  Houd moed! Hoeveel moet je nog?

Ha Liz @Kannietmeer, momenteel een dikke 8.

Zit nu 6 dagen op 5 mg Oxa, laatste afbouwstap, na vandaag weer zonder. Het gaat tot dusverre goed zo. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liz, dank voor je reactie. Heel fijn trouwens dat het met jou zo goed gaat. Dat is je van harte gegund. Je bent een voorbeeld voor ons allen. 

Ik gebruik nu nog 1,25 mg lorazepam. Ik wil Zsm omzetten naar dia. In 5 weken elk kwartje lora vervangen door 2 mg dia. Meer krijg ik van de psychiater echt niet. En dan vanaf 10 mg elke 2 weken 1 mg er af, zoals ashton t voorschrijft, haha. Ik hoop met de omzetting de tolerantie ontwenning tegen te gaan en de heftigste ontwenning niet meer te hebben. Ik heb er vertrouwen en denk dat dat ook al veel.doet. in de afbouw van de lora heb ik na 2 mislukte pogingen geen vertrouwen meer nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei doorbijter:

Liz, dank voor je reactie. Heel fijn trouwens dat het met jou zo goed gaat. Dat is je van harte gegund. Je bent een voorbeeld voor ons allen. 

Ik gebruik nu nog 1,25 mg lorazepam. Ik wil Zsm omzetten naar dia. In 5 weken elk kwartje lora vervangen door 2 mg dia. Meer krijg ik van de psychiater echt niet. En dan vanaf 10 mg elke 2 weken 1 mg er af, zoals ashton t voorschrijft, haha. Ik hoop met de omzetting de tolerantie ontwenning tegen te gaan en de heftigste ontwenning niet meer te hebben. Ik heb er vertrouwen en denk dat dat ook al veel.doet. in de afbouw van de lora heb ik na 2 mislukte pogingen geen vertrouwen meer nl

HI lieverd, dan je wel voor je lieve woorden. Ik ben er graag voor jullie! En ben zelf ook blij dat het behoorlijk goed gaat. Vandaag een mega aanval aan allergische reacties op mijn huid. Gewoon gezond zijn zonder gezeik lijkt er nog niet in te zitten hahaha


De omzetting is hopelijk te doen, goed om het in 5 weken te doen, en misschien is 2 per kwart ook wel genoeg.  Klinkt heel schappelijk eigenlijk.
Wat betreft de afbouw: als je merkt dat die stappen toch erg hard aankomen, kan ik zeker aanbevelen een weegschaal te kopen. Het maakt echt een heel groot verschil voor je lichaam.  Van 0,5 mg Diazepam eraf ging ik van mijn stokje en moest ik 2,5 a 3 weken herstellen. Maar deed ik het met de weegschaal dan had ik die 0,5 eraf in 12 dagen en was ik niet zo ziek. Gek , maar waar!

Mocht je vragen hebben, laat het me dan weten:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei doorbijter:

Hoe lang heb jij trouwens gedaan over de afbouw van de diazepam, nadat je was overgestapt

ik heb 1 maand lorazepam geprobeerd, maar dat maakte me doodziek. Toen omgezet naar diazepam, dat duurde 3 weken ofzo. Ben van 1,2 lorazepam omgezet naar 5 mg diazepam in 1x. Daar was ik heel ziek van. Toen in 6 maanden  afgebouwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 lekker zeg zo'n stuk gefietst en op het terras gezeten :D en een dikke 8, dat klinkt goed!

@doorbijter wat balen dat het niet lekker gaat :( ik hoop echt voor je dat het beter gaat met de Dia!

Hier af en aan van die vlagen met zenuwen, verder gaat het wel oke. Weer even bij mijn paard geweest en zelfs op een heeeeel rustig tempo zijn stal gemest. Amper hartkloppingen gehad, dat gaat echt vooruit merk ik. Wel van tevoren wat spanning, maar dat zal in de loop der tijd ook wel minder worden, want voor de oxa had ik daar totaal geen last van. Zelfs als ik aan bepaalde dingen denk die ik moet doen de komende week, dan kan ik al zo'n zenuwen gevoel krijgen. Ik vind dat echt iets aparts... Maar ja wat jullie allemaal al zeggen, ons zenuwgestel is compleet van slag...
Hebben jullie helemaal geen zon meer gehad vandaag?? Hier toch wel de hele dag, wel een koude wind in de achtertuin. Maar ja het waait hier altijd :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallooo beste mensen,

wij hebben ook heerlijk zon gehad vandaag , maar wel met een koude bries . Ach we kunnen niet alles hebben he ;) 

@Cyclad58 ben blij dat het beter met je gaat

ik bouw eigenlijk erg traag af , maar ik merk dat het dat alles dan beter te verdragen is. Ik zit nu op 0,018 dia. Als alles goed gaat wil ik uiterlijk eind april gestopt zijn. Duimen jullie voor me ?

iedereen een fijne avond nog 

liefs hypertjeee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Hypertjeee:

Hallooo beste mensen,

wij hebben ook heerlijk zon gehad vandaag , maar wel met een koude bries . Ach we kunnen niet alles hebben he ;) 

@Cyclad58 ben blij dat het beter met je gaat

ik bouw eigenlijk erg traag af , maar ik merk dat het dat alles dan beter te verdragen is. Ik zit nu op 0,018 dia. Als alles goed gaat wil ik uiterlijk eind april gestopt zijn. Duimen jullie voor me ?

iedereen een fijne avond nog 

liefs hypertjeee

je bent er bijna lieverd! Ga zo door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...