Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 23-3-2019


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

De huiskamer zat 2 dagen dicht, maar dat betekent niet dat het zo moet blijven.

Hoe is het met iedereen?

Even een update van mij: door allerlei vervelende gebeurtenissen dik 2 weken terug aan de Oxazepam gezet. Psych wilde dat ik dat tot eind april 3 keer per dag blijf slikken (3 x 10). heb 3 dagen 3 Oxa's genomen, vervolgens 4 dagen 2 Oxa's en de laatste week alleen 1 Oxa voor de nacht. Afgelopen nacht zonder geprobeerd, maar erg slecht geslapen, hooguit 4 uurtjes. 

Vanaf volgende week krijg ik groepstherapie voor de vastgestelde angststoornis. Ik ben vanaf afgelopen maandag ook weer halve dagen aan het werk en het ging eigenlijk best goed. Nu na een slechte nacht behoorlijk brak, maar het is zaterdag en vandaag hoef ik niets. Vannacht weer zonder Oxa proberen, het zal vast beter gaan. 

Hebben jullie nog leuke plannen dit weekend? 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen,
Graag zou ik mee praten in jullie huiskamer :) wel fijn wat afleiding...
Even in het kort, ik ben Eefje en 35 jaar, moeder van 2 kids. Eentje van 6mnd en eentje van 5 jaar. Op dit moment geen werk, ik heb ontslag genomen om me compleet op mijn herstel te richten. Sinds begin januari overspannen, dat zich heeft geuit in paniekaanvallen. Wat vreselijk is dat zeg, hartkloppingen, zenuwen, angst, zweten, duizelig etc... Hartonderzoeken gehad en daar kwam uit naar voren dat ik een AVblok eerstegraads heb, maar dat geeft geen symptomen en is niet gevaarlijk. Maar toen ik dat hoorde sloeg ik eerst helemaal op tilt. Ik zat de hele dag te speuren op internet wat ik godsnaam mankeerde, nou en dan komen er enge dingen voorbij ;) Uiteindelijk kreeg ik op 18 januari oxazepam, ik mocht 3x per dag 10mg, maar meestal nam ik 10 a 20 mg per dag. Na een week of 3 ben ik 10dgn gestopt, maar toen kwam alles in alle hevigheid terug en ben ik weer begonnen. Volgens de huisarts hoorde dat bij het overspannen zijn en kon ik rustig oxa blijven gebruiken. Nou oke dat heb ik gedaan. Op een gegeven moment (na een week of twee) kreeg ik overdag last van trillen, hevige angst, zweetaanvallen, duizeligheid....en toen ging ik denken kan dat van de oxa komen? Ik nam toen 's ochtends 5mg en 's avonds 5mg en soms nog een halfje. Niet veel, maar ik weet dat ik heftig reageer op medicatie en snel bijwerkingen heb. Ik had het idee dat mijn lichaam om meer vroeg overdag en ik was echt mezelf niet meer, eigenlijk wilde ik het opgeven want ik trok het niet meer. Zo bang om nooit meer de oude te worden en ondertussen angst aan het kweken om naar dingen toe te gaan, totaal geen vertrouwen meer in mijn lijf.
Ik heb de huisarts gebeld en volgens de assistente kon het niet van de oxa komen, maar mijn gevoel zei wat anders. Dus ik ben gestopt, dit kon in één keer zei ze... nou de eerste dagen mega hoofdpijn, trillen/beven, stijve spieren, tintelingen, brandende huid, grieperig gevoel... Ik ben nu 12 dgn verder en ik voel me wel beter dan toen ik nog oxa gebruikte, maar heb nu nog last van hartkloppingen, stijve spieren, soms pijnlijke spieren, af en toe tintelingen in mijn hand, soms duizelig/wazig zicht, prikkende ogen, zweetaanvallen (vooral 's nachts), als ik wakker wordt heb ik erg onrustige benen en armen. Ik merk dat ik nu ook soms wat depri ben en angstig, maar ook meer omdat ik nog steeds bang ben nooit meer de oude te worden. Er zijn ook absoluut positieve momenten en ben ik heilig overtuigd dat het goedkomt, maar mijn stemmingen slaan heel snel om van vrolijk naar depri en andersom... Het is natuurlijk de vraag of het door de oxa komt of van mijn overspannenheid of misschien een combi. Hoe dan ook ik wil geen oxazepam meer...
Wat een kort verhaal moest worden, werd iets langer haha ;)
Voor mij weinig plannen dit weekend, ik merk dat ik weinig aankan, ben erg snel moe en ook bang om weer terug te vallen, dus ik durf ook niet teveel te doen. Ik doe wel het één en ander in huis en uiteraard mijn kids entertainen...ik wandel bijna elke dag een half uur met de hond. Vanmiddag met het gezin naar mijn paard, wel een stap steeds om heen te gaan, want daar ging het ook een paar keer fout, maar ik ga wel :)
Hopelijk voor iedereen een fijn weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EefjeJ, welkom in de huiskamer. Ik zou hier niet meer komen, maar merk datbik t niet kan laten de laatste dagen. Vooral om wat steun te vinden. Mijn verhaal heb je al elders gelezen. Ben trouwens ook mams van 2 jongens van 6 en 9, beide met autisme. Ik weet dat t erg pittig is, overspannen, benzos en kinderen. 

Ad, wat ontzettend goed dat je al weer van de oxa af bent. Je had duidelijk even een steuntje in de rug nodig en heb de oxa gebruikt zoals zou moeten. Petje af. Ik hoop dat je vannacht beter slaapt. 

Hier gaat t nog steeds niet best. Twijfel steeds meer of alle klachten niet al jaren van gebruik en afbouw lora komen. Zit nog op 1,5mg. Duurt me nog veel te lang voordat ik er af ben. Morgen weer 0,25. En dan hopelijk over een aantal weken nog 0,25 en daarna wil ik overstappen op diazepam. Maar voor die overstap ben ik dan ook weer zo bang. Aan de andere kant, het vertrouwen met lora naar 0 te gaan is er, na 2 mislukte pogingen, totaal niet, dus weinig andere opties. 

Ook hier weinig plannen t weekend. Durf ook niet zo veel. De oudste krijgt vanavond een vriendje te logeren, das al druk genoeg. 

Goed weekend allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje :)
Heftig hoor jouw situatie...succes met de logé

Cyclad ik hoop inderdaad ook dat je vannacht beter slaapt....fingers crossed

Nu net bij mijn paard geweest, ging goed gelukkig. Dat is dan wel weer even fijn, het zonnetje scheen ook nog. Vind het altijd wel moeilijk dat ik hem een aai kan geven en meer bijna niet. Ben altijd bang teveel te doen en dan weer thuis met de gebakken peren te zitten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei EefjeJ:

Dankje :)
Heftig hoor jouw situatie...succes met de logé

Cyclad ik hoop inderdaad ook dat je vannacht beter slaapt....fingers crossed

Nu net bij mijn paard geweest, ging goed gelukkig. Dat is dan wel weer even fijn, het zonnetje scheen ook nog. Vind het altijd wel moeilijk dat ik hem een aai kan geven en meer bijna niet. Ben altijd bang teveel te doen en dan weer thuis met de gebakken peren te zitten...

Ha @EefjeJ, hartelijk welkom hier! 

Je hebt de Oxazepam nog niet zo lang geslikt, maar het is zeker mogelijk dat je last hebt van ontwenningsverschijnselen. De ellende is dat de sympto9men van overspannenheid en benzo ontwenning zo vreselijk veel op elkaar lijken, ik snap heel goed dat je daarover in verwarring bent. Juist symptomen als brandende huid en grieperig gevoel horen veel eerder bij ontwenning dan bij overspannenheid. Hopelijk gaat het snel beter met je en als je wilt, voel je vrij om hier mee te praten! In de huiskamer komen ook ervaringsdeskundigen en kunnen we je tips geven en moedigen we elkaar aan! 

Ik ben zelf ruim een jaar van de Lorazepam af. Helaas door te drukke werkzaamheden, te weinig rust en vooral door vervelende gebeurtenissen in privé leven toch ruim 2 weken aan de Oxazepam gezeten. Het moest even, maar ondanks dat de arts/psychiater wil dat ik het nog een paar weken doorslik (om mijn lichaam tot rust te laten komen...) heb ik het vannacht niet meer genomen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

EefjeJ, welkom in de huiskamer. Ik zou hier niet meer komen, maar merk datbik t niet kan laten de laatste dagen. Vooral om wat steun te vinden. Mijn verhaal heb je al elders gelezen. Ben trouwens ook mams van 2 jongens van 6 en 9, beide met autisme. Ik weet dat t erg pittig is, overspannen, benzos en kinderen. 

Ad, wat ontzettend goed dat je al weer van de oxa af bent. Je had duidelijk even een steuntje in de rug nodig en heb de oxa gebruikt zoals zou moeten. Petje af. Ik hoop dat je vannacht beter slaapt. 

Hier gaat t nog steeds niet best. Twijfel steeds meer of alle klachten niet al jaren van gebruik en afbouw lora komen. Zit nog op 1,5mg. Duurt me nog veel te lang voordat ik er af ben. Morgen weer 0,25. En dan hopelijk over een aantal weken nog 0,25 en daarna wil ik overstappen op diazepam. Maar voor die overstap ben ik dan ook weer zo bang. Aan de andere kant, het vertrouwen met lora naar 0 te gaan is er, na 2 mislukte pogingen, totaal niet, dus weinig andere opties. 

Ook hier weinig plannen t weekend. Durf ook niet zo veel. De oudste krijgt vanavond een vriendje te logeren, das al druk genoeg. 

Goed weekend allen

Ha @doorbijter, fijn om je hier weer te zien, al had ik liever gezien dat het beter met je gaat. Je gaat bij 1 mg overstappen op Diazepam? 10 mg Diazepam dan of 5? De omrekentabellen geven soms 5 en soms 10 mg Diazepam aan als equivalent voor 1 mg Lorazepam, maar 10 mg wordt toch algemeen als veiliger het blijft veel langer in je lichaam waardoor het afbouwen minder heftig zal zijn. 

Ik ben nog niet echt van de Oxa af, want ik moet het wel zien vol te houden. Vannacht weer zonder Oxazepam proberen. Vandaag gaat het niet echt fijn, of dat nu al ontwenning is of iets anders weet ik even niet. Hoop ook dat ik vannacht beter slaap, want anders wordt het lastig. 

Morgen heb ik een familiereünie. Dat is hartstikke leuk, maar meteen ook wel erg druk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Ha @EefjeJ, hartelijk welkom hier! 

Je hebt de Oxazepam nog niet zo lang geslikt, maar het is zeker mogelijk dat je last hebt van ontwenningsverschijnselen. De ellende is dat de sympto9men van overspannenheid en benzo ontwenning zo vreselijk veel op elkaar lijken, ik snap heel goed dat je daarover in verwarring bent. Juist symptomen als brandende huid en grieperig gevoel horen veel eerder bij ontwenning dan bij overspannenheid. Hopelijk gaat het snel beter met je en als je wilt, voel je vrij om hier mee te praten! In de huiskamer komen ook ervaringsdeskundigen en kunnen we je tips geven en moedigen we elkaar aan! 

Ik ben zelf ruim een jaar van de Lorazepam af. Helaas door te drukke werkzaamheden, te weinig rust en vooral door vervelende gebeurtenissen in privé leven toch ruim 2 weken aan de Oxazepam gezeten. Het moest even, maar ondanks dat de arts/psychiater wil dat ik het nog een paar weken doorslik (om mijn lichaam tot rust te laten komen...) heb ik het vannacht niet meer genomen.  

Vervelend dat je weer aan de oxa moest, het kan voor even wel helpen. Maar goed dat je zo snel weer gestopt bent. Hopelijk ga je een goede nacht tegemoet :)

Ik heb vandaag weer wat meer last van benauwdheid en nu al een uurtje een rare tintelende hoofdhuid/gezicht... Ik laat het allemaal maar over me heen komen, zal ooit vast goedkomen allemaal 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

@Cyclad58 jij bent een sterke man ! Komt goed met je . Soms hebben we gewoon ups en downs in onze levens en kunnen we helaas niets anders dan deze zooi slikken. Hebben we helaas allemaal ondervonden...

i cross my fingers for you 

@EefjeJ welkom op het forum. 

Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde als jij meegmaakt. Ook overspannen burnout wat resulteerde in paniekaanvallen en angstaanvallen die niet overgingen . Alles werd erger 3 weken maar oxa gebruikt. Ct gestopt en alles werd 10x erger . Dit schrijf ik niet om je te ontmoedigen begrijp me niet verkeerd. Maar oxa heeft bij bepaalde mensen (zoals ik) gewoon paradoxale effecten , en na het stoppen kunnen alle klachten nog heviger terugkomen. Zelfs depressie kan hierdoor ontstaan , wat uiteindelijk bij mij gebeurde .

maar als jij je nu al heel wat beter voelt dan eerst komt het helemaal goed met je. 

Sterkte 

liefs hypertjeee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Hypertjeee:

Hallo iedereen,

@Cyclad58

@EefjeJ welkom op het forum. 

Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde als jij meegmaakt. Ook overspannen burnout wat resulteerde in paniekaanvallen en angstaanvallen die niet overgingen . Alles werd erger 3 weken maar oxa gebruikt. Ct gestopt en alles werd 10x erger . Dit schrijf ik niet om je te ontmoedigen begrijp me niet verkeerd. Maar oxa heeft bij bepaalde mensen (zoals ik) gewoon paradoxale effecten , en na het stoppen kunnen alle klachten nog heviger terugkomen. Zelfs depressie kan hierdoor ontstaan , wat uiteindelijk bij mij gebeurde .

maar als jij je nu al heel wat beter voelt dan eerst komt het helemaal goed met je. 

Sterkte 

liefs hypertjeee 

Wat heftig zeg! In het begin heeft het me wel even geholpen, maar na twee a drie weken voelde ik me alleen maar slechter en slechter. Ja ik voel me nu wel beter inderdaad, de angst is er wel af en toe en de depri gedachten. Maar niet continue, ik hoop dat dat positief is... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei EefjeJ:

Wat heftig zeg! In het begin heeft het me wel even geholpen, maar na twee a drie weken voelde ik me alleen maar slechter en slechter. Ja ik voel me nu wel beter inderdaad, de angst is er wel af en toe en de depri gedachten. Maar niet continue, ik hoop dat dat positief is... 

Dat is zeker positief. Bij mij werd het alleen maar slechter, tijdens en na gebruik. Depressiviteit begon eigenlijk al na een week stoppen. En duurde echt weken lang. De huisarts zei tegen mij  Je bent gestopt en hebt niet lang gebruikt kan echt niet meer ontwenningsverschijnselen zijn. Of deze klachten komen echt niet door oxazepam. Maar ik wist zeker dat het daardoor kwam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...