Spring naar bijdragen

4 maart


Annie87

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Annie87:

Lieve liz @Kannietmeer

wat ben je toch een mooi mens en wat doen jouw woorden toch altijd goed. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat alles afneemt zodra het echte herstel kan beginnen. 

Hoe gaat het met jou en de afbouw van je AD? Ik weet dat jij het ook niet makkelijk hebt. 

Veel liefs 

Hi Annie,

Thanks:heart:.
Ik ga wel redelijk goed weer. Mijn tempo wel gehalveerd nu, dus ik bouw maar 1 mg per week af. Zit nu op ongeveer 59 mg Velafaxine, dus dan weet je hoe lang ik nog moet. Ik deed  eerst 2 mg en dat bracht me dusdanig uit evenwicht, dat ik dat maar laat. Ik had de intentie om de eeste 37,5 mg ( waarvan ze zeggen dat je die in 1x kan afbouwen) sneller te doen en de laatste 37,5mg langzamer. Nou ja.... dan maar zo. Ik maak mijn pillen af en toe voor een week of twee of drie, en dan slik ik ze nu gewoon als altijd, dus als ik er geen reactie op heb, ben ik eigenlijk niet veel bezig met de afbouw. Ik hoop maar dat het zo blijft.
Hopelijk kan de natuurarts me daarin ook goed blijven ondersteunen. Vooralsnog heb ik daar wel vertrouwen in.

Waar ik wel de afgelopen weken weer echt mee word geconfronteerd is de pijn in mijn lijf bij het wakker worden. Alles doet pijn, maar niet zoals bij rugpijn of zo. Het is een pijn in mijn hele lijf, een soort verkramping van al mijn ledematen en bewegingsapparaat. Vraag me af of iemand dat herkent. Kan het helaas niet erg goed beschrijven. Maar wordt er zo moe van<_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer

De boosheid en aggressie had ik een paar jaar geleden toen ik overstapte van paroxetine naar citalopram. De woede die ik heb behandeld zat in mijn onderbewuste begraven dus voelde ik niet. Hierdoor krijg je ook een verandering van je autonome zenuwstelsel en dit zorgt dan weer voor fysieke pijn.

@Annie87

Het is wel even goed gegaan nu weer wat minder helaas.

Je bent elke dag in overlevings modus met benzo’s en het is een hele aanslag op zowel lichaam en geest. Als je van de benzo’s af bent en wat herstelt bent dan kan je overwegen om aan trauma therapie te beginnen. Hoe zie jij die therapie dan voor je?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Paps

Die overstap van oxa naar clona zou ik absoluut niet nemen. Ik heb daar mee proberen te afbouwen dat is 1 grote hel. Je kan beter zelf het voorstel doen om naar diazepam over te stappen. Van wege de lange halfwaardetijd + de metabolisatie die de pieken in je bloed spiegel doet stabiliseren.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Deligaf1:

@Paps

Die overstap van oxa naar clona zou ik absoluut niet nemen. Ik heb daar mee proberen te afbouwen dat is 1 grote hel. Je kan beter zelf het voorstel doen om naar diazepam over te stappen. Van wege de lange halfwaardetijd + de metabolisatie die de pieken in je bloed spiegel doet stabiliseren.

 

totaal mee eens. Nooit naar de clonazepam gaan. Is een gemene onder de benzo's om af te bouwen en te potent om goed te doseren. 0,5 lijkt altijd zo onschuldig, maar dat is nou juist het geniepige @Paps

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer knap van je dat je de strijdt met de venlafaxine aan gaat. De spierpijn herken ik wel. Op sommige dagen deden Al mijn spieren pijn. Zelfs spieren die ik nog nooit gevoeld heb zoals mijn tussenribspieren en kaakspieren, ook de nek spieren waardoor ik vaak een hele vreemde hoofdpijn heb. Een soort strakke band gevoel om mijn hoofd. Op sommige dagen heb ik het gelukkig niet. Ik denk dat het haast niet uitmaalt of je een AD of een benzo afbouwt. Volgens mij kan je vrijwel dezelfde symptomen ervaren. Het enige voordeel met een AD is dat je stil kan staan. (Met een benzo wil ik dat niet te lang doen, omdat ik bang ben dat er gewenning optreedt en het daarna alleen maar moeilijker wordt.) gelukkig dat het nu weer iets beter gaat. Hopelijk ben je er na een tijd vanaf. 

@Deligaf1 ik weet ook niet of trauma therapie zin heeft en wat dan handig is. In elk geval krijg ik ook schema therapie om beter mijn grenzen te leren aangeven. (Door dat ik dat nu niet doe ben ik al voor de 2e keer overspannen in mijn leven). Trauma therapie heeft verschillende mogelijkheden. EMDR wordt lastig want dan zou ik 120 dagen moeten weg EMDR-en. Dat gaat natuurlijk niet. Maar ik ga het bij dezelfde organisatie bespreken. Wellicht ook als ik klaar ben toch nog een gesprek aangaan met mijn oude huisarts, maar daar twijfel ik ook over. Ik vind dat ze behoorlijk verkeerd gehandeld heeft, door mijn klachten destijds niet serieus te nemen, die ik op de clonazepam had. Maar ook dat weet ik nu niet. Eerst maar van de benzo’s af. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87

Zo werkt het helaas niet met EMDR dat je 120 dagen zou weg moet EMDR-en. Je haalt dan dingen vanuit het langetermijn geheugen terug naar het korte termijn geheugen om dit te verwerken. Dit wordt tijdloos opgenomen door je langetermijn geheugen. Er loopt dan wel steeds een rode draad door je klachten heen maar waar het mee is begonnen dat is het belangrijkste om dat te behandelen zodat alsnog verwerkt kan worden. Als je een 1 boom uit het bos om kapt dan vallen er altijd meer om en uiteindelijk kom je daar waar het allemaal mee begon.

gr 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Deligaf1:

@Annie87

Zo werkt het helaas niet met EMDR dat je 120 dagen zou weg moet EMDR-en. Je haalt dan dingen vanuit het langetermijn geheugen terug naar het korte termijn geheugen om dit te verwerken. Dit wordt tijdloos opgenomen door je langetermijn geheugen. Er loopt dan wel steeds een rode draad door je klachten heen maar waar het mee is begonnen dat is het belangrijkste om dat te behandelen zodat alsnog verwerkt kan worden. Als je een 1 boom uit het bos om kapt dan vallen er altijd meer om en uiteindelijk kom je daar waar het allemaal mee begon.

gr 

Ja weet ik zo bedoel ik het ook; 120 dagen weg halen met emdr gaat niet. Je kan hoogstens de meest nare ervaringen misschien weghalen. Ik heb laatst emdr gehad. Het hielp wel een beetje maar ik ben nog steeds bang omdat ik niet klaar ben met ontwennen. Voor mij voelt het nog alsof ik middenin mijn trauma zit. Zo vertelde ik het ook aan de psych. Ik zei; steeds als ik in dosering zak, voel ik weer wat ik toen ook voelde (alleen minder hevig, omdat ik nu langzamer afbouw), dat voelt voor mij zeer traumatisch. Ik heb therapie toen stopgezet want ik zei; ik zou niet weten hoe ik dit moet verwerken terwijl ik er nog middenin zit. Dat begreep ze wel. Bovendien werd ik te ziek om ernaartoe te gaan. Maar er is nog wel werk aan de winkel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Cyclad58:

Net terug van bedrijfsarts. 

De komende 2 weken blijf ik thuis, als ik wil kan ik vanuit huis iets oppakken, dat is aan mij. Over 2 weken bekijken we de situatie weer. 

Wel vlot over 2 weken alweer, goed gevoel over? Hoop dat ze begrip hadden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Annie87:

Wel vlot over 2 weken alweer, goed gevoel over? Hoop dat ze begrip hadden. 

Ja, begrip was er zeker. 2 weken is voorlopig afgesproken. Als het over 2 weken niet lukt dan lukt het niet, zo simpel is het. Wel afgesproken in dat geval telefonisch contact op te nemen met Bedrijfsarts. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Net terug van bedrijfsarts. 

De komende 2 weken blijf ik thuis, als ik wil kan ik vanuit huis iets oppakken, dat is aan mij. Over 2 weken bekijken we de situatie weer. 

klinkt goed. Nu eerst maar even kijken of je goed kan zien wat je voor jezelf moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Annie87:

Ja heb ik gezien. Heb afgelopen week ook de piekerpil 1 en 2 van Zembla gezien. Ken je die ook? 

Was het recent en was het 'goed en bevestigend' of juist afzwakkend? Ik kan het even niet aanzien als er weer wordt gedaan alsof het wel meevalt ;-)
Ik denk dat ik ze niet gezien heb.

Blijf  weer geschokt iedere keer als ik deze docu zie. Heb hem al een paar keer gezien. Maar het idee dat dit in de 80er jaren al bekend was en intensief besproken. En Malcom Lader was al geallermeerd in de 60er jaren. Ik kan er gewoon niet bij.....

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Kannietmeer:

Was het recent en was het 'goed en bevestigend' of juist afzwakkend? Ik kan het even niet aanzien als er weer wordt gedaan alsof het wel meevalt ;-)
Ik denk dat ik ze niet gezien heb.

Blijf  weer geschokt iedere keer als ik deze docu zie. Heb hem al een paar keer gezien. Maar het idee dat dit in de 80er jaren al bekend was en intensief besproken. En Malcom Lader was al geallermeerd in de 60er jaren. Ik kan er gewoon niet bij.....

Heb ze gezien op YouTube, In Zembla noemen artsen antidepressiva een medisch schandaal. Ten opzichte van een placebo in sommige gevallen maar minimale verbetering en vaak onwerkzaam en de bijwerkingen zijn te ernstig (zowel de tca’s als de ssri’s). Er wordt duidelijk wat mijn vermoeden bevestigd; artsen krijgen nascholingen door de farmaceutische industrie georganiseerd. Wie heeft daar baat bij? Juist! Alles draait om geld. Het paroxetine schandaal komt ook aan bod, dat de fabrikant ernstige bijwerkingen bewust uit de bijsluiter heeft gelaten. Zo triest...

de meeste depressies gaan met circa 3 maanden over en anders vaak binnen een jaar. SSRI’s geven aan dat een minimale behandelduur van 3 maanden vereist is om te werken. In mijn ogen is dit een schandalig trucje van de fabrikanten. En artsen/patiënten denken vervolgens; ja het werkt idd na 3 maanden begin ik me beter te voelen. Maar werkt nou de AD? Of was je anders ook wel genezen? Dat wordt allemaal in die afleveringen van Zembla besproken. Vond het zeer interessant. En erg triest tegelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Annie87:

Heb ze gezien op YouTube, In Zembla noemen artsen antidepressiva een medisch schandaal. Ten opzichte van een placebo in sommige gevallen maar minimale verbetering en vaak onwerkzaam en de bijwerkingen zijn te ernstig (zowel de tca’s als de ssri’s). Er wordt duidelijk wat mijn vermoeden bevestigd; artsen krijgen nascholingen door de farmaceutische industrie georganiseerd. Wie heeft daar baat bij? Juist! Alles draait om geld. Het paroxetine schandaal komt ook aan bod, dat de fabrikant ernstige bijwerkingen bewust uit de bijsluiter heeft gelaten. Zo triest...

de meeste depressies gaan met circa 3 maanden over en anders vaak binnen een jaar. SSRI’s geven aan dat een minimale behandelduur van 3 maanden vereist is om te werken. In mijn ogen is dit een schandalig trucje van de fabrikanten. En artsen/patiënten denken vervolgens; ja het werkt idd na 3 maanden begin ik me beter te voelen. Maar werkt nou de AD? Of was je anders ook wel genezen? Dat wordt allemaal in die afleveringen van Zembla besproken. Vond het zeer interessant. En erg triest tegelijk.

dank voor de korte samenvatting:lol:!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Deligaf1:

@Paps

Die overstap van oxa naar clona zou ik absoluut niet nemen. Ik heb daar mee proberen te afbouwen dat is 1 grote hel. Je kan beter zelf het voorstel doen om naar diazepam over te stappen. Van wege de lange halfwaardetijd + de metabolisatie die de pieken in je bloed spiegel doet stabiliseren.

 

@Deligaf1

Heb jij oxa afbouw ervaring? Ik ben in 2 maanden van 100 naar 70mg gegaan. Er ligt nu een afbouwschema van 2,5 mg per dag, te beginnen met de middag dosering van 12,5mg. 

Ik merk dat de ontwenning van de eerste vermindering nog steeds aan me trekt. Blijft dat de hele afbouwperiode? Ik wilde het afbouwen gaan combineren met reïntegratie werk (ik wil weer zo graag aan de slag) maar die oxa laat zich niet regiseren. 

Ik las iets over multivitaminen?

Iemand ervaring met mediwiet als afbouwhulpmiddel? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-3-2019 om 12:22 zei Deligaf1:

Hallo,

Al een paar dagen zit ik in een wave, wat al best lang uitgebleven is. Heb er veel moeite mee om te copen mijn gedachtens nemen een loopje met me en ben onrustig.

Nu dat ik de woede heb verwerkt met TAT voel ik me wat beter in mijn lichaam zetten en ik merk gedragsveranderingen op (positief) het voelt allemaal meer eigen. Alleen achter die woede zit nog een hoop machteloosheid en verdriet. Ik laat het nu even allemaal rusten omdat ik nog last heb van de wave’s. Ik hoop hier volgende week mee verder te kunnen gaan.

gr Tim

Dag Tim, wat is TiT?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Paps:

Dag Tim, wat is TiT?

@Paps TAT staat voor Tapas Acupressure Techniek.

Het is een techniek uit de energie psychologie om je klachten bij de bron aan te pakken en dit kunnen loslaten en vergeven. 

Het komt in grote lijnen overeen met EFT alleen bij EFT werken ze met aspecten. Bij TAT geef je commando aan het onderbewuste over de gehele situatie om het te verwerken en dus is dit een vele krachtiger techniek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Paps:

@Deligaf1

Heb jij oxa afbouw ervaring? Ik ben in 2 maanden van 100 naar 70mg gegaan. Er ligt nu een afbouwschema van 2,5 mg per dag, te beginnen met de middag dosering van 12,5mg. 

Ik merk dat de ontwenning van de eerste vermindering nog steeds aan me trekt. Blijft dat de hele afbouwperiode? Ik wilde het afbouwen gaan combineren met reïntegratie werk (ik wil weer zo graag aan de slag) maar die oxa laat zich niet regiseren. 

Ik las iets over multivitaminen?

Iemand ervaring met mediwiet als afbouwhulpmiddel? 

Ik ben CT gestopt met oxazepam met ernstige gevolgen van dien.

Als jou vorige mindering nog aan je trekt zou ik geen verdere stappen ondernemen en wachten tot het stabiel is. Er zijn vele voor jou geweest hier op het forum omdat ze er te snel vanaf wilde en komen dan in de onderste gedeelte van de kelder terecht.

Ik heb ook gewerkt tijdens afbouw z’n 3 maanden het is mogelijk maar echt zwaar. Als je de mogelijkheid hebt zou ik het omlaten zetten in diazepam dat maakt het enig sinds wat verdragelijker. Dan over 2 keer per dag verdelen smorgens en savonds en dan aan de hand van je klachten afbouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...