Spring naar bijdragen

Sterkte


doorbijter

Aanbevolen berichten

Lieve Ad,

Ik heb het al eerder gezegd, maar ook ik denk echt dat je aan een burn out moet denken. Als je me draadje over de paaz leest op t forum van overspannen.nl, dan lees je wat mij het meest geholpen heeft. Iig goed dat je wat meer uit je hoofd bent. Heb nu geen tijd om uitgebreid te reageren, zal dat later doen. Het komt echt weer goed Ad, vertrouw daarop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Cyclad58:

Ik heb je draadje over de PAAZ gelezen lieve @doorbijter. Burnout en overspannen zijn liggen dicht hij elkaar. Dat laat ik aan de artsen over. Ik wil nu wel een juiste diagnose hebben, alleen dan kan ik goed verder.

los van enige diagnose: leer jezelf kennen en voor jezelf te zorgen, je grenzen te respecteren, signaleren te herkennen en ernaar te handelen. Dat zal de echte weg naar herstel zijn. Je lichaam zegt: genoeg! Je hoofd trekt regelmatig aan de bel. Negeer het niet, maar leer aan te passen aan wat je zelf echt nodig hebt. Niet aan wat 'hoort', of wat je 'altijd' deed en kon. Je leven is altijd in verandering, je lichaam, je emoties, je leeftijd. Als je niet meebeweegt, beschadig je jezelf en dus krijg je ergens last van. Ga er maar vanuit dat met een overgevoelig CZS, je daar voor moet betalen.
Maar weet ook echt dat genezing van benzo's lang duurt. Ik ken een paar mensen die na een paar jaar nog ineens door een overprikkelde fase gaan en heel veel klachten terug hebben gekregen. Dr Jennifer Leigh, en Don ( weet zijn achternaam even niet, maar had zijn eigen website en dagelijkse vlog over benzo's) kreeg last na deelname aan een onderzoek over het effect van hersenstimulatie door geluidsgolven. We weten niet hoe het precies werkt, maar gevoeligheid is een feit.

Zorg maar goed voor jezelf lieverd, je hebt het verdiend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

Vandaag naar de psych. kerel. Ik had daar altijd erg veel aan, ik hoop jij ook. Sterkte.:lips:

Dank je wel. 

Net terug. Psychiater herkent de spanning en de vermoeidheid op basis van door mij vertelde eerdere (genegeerde ) lichaamssignalen. Overspannen/overbelasting/burnout. Ik vind me daarin. Alle andere theorieën lijken mij niet steekhoudend. Het heeft m.i. met benzo ontwenning niets meer te maken, hooguit wat Liz zegt dat het centrale zenuwgestel nog erg gevoelig is. Dat geloof ik zeker ook, maar het helpt me niet om daar nu luchtig mee om te gaan.

Psych wil mijn paroxetine 20 mg overzetten naar Citalopram 20 mg, maar nu nog even niet. Eerst wat bijkomen. Afgesproken dat ik de Clonazepam niet ga nemen voor de nacht zoals hij had voorgesteld. 
Hij laat me de keuze tussen overdags 3 x 10 mg Oxazepam of 1 maal 0,5 mg Clonazepam. Equivalentie met Diazepam is 9 respectievelijk 10 mg. Alles in mij verzet zich daartegen, maar zo doorgaan is ook niet goed, de spanningsboog blijft te hoog. 

Vanmiddag moet ik ook naar de bedrijfsarts en ik voorzie een lastig gesprek. Ik voel me niet in staat om te werken nu, eerst aan mijzelf denken. IK ga er dan ook stevig in vandaag, anders zit ik over een maand weer met hetzelfde probleem. 

Allemaal bedankt voor de lieve en opbeurende berichtjes! :rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...