Spring naar bijdragen

Wat vinden jullie hiervan?


Annie87

Aanbevolen berichten

Hoi lieve benzostrijders

wat vinden jullie van dit verhaal? 

Er is een man op internet die houdt een blog bij over zijn burn-out. Hij komt maar niet uit zijn burn-out. Hij gebruikt benzodiazepines af en toe diazepam en af en toe oxazepam en heeft de bekende ontwenningsklachten (die helaas ook lijken op burn-out klachten). 

Ik heb hem bericht over het gevaar van benzodiazepines en wat ik denk dat er aan de hand is! Ik vind dit zo sneu! Mijn hart breekt gewoon als ik 

hij schrijft ook in 1 van zijn blogs dat het rare gevoel afneemt als hij een oxazepammetje neemt. (Makes me so sad!)

Ik hoop dat ik tot hem door kan dringen.

misschien moet ik me er niet mee bezig houden, maar ik word er zo verdrietig van! 

Dikke knuffel voor jullie allen! 

 

(De links heb ik voor de zekerheid verwijderd. Heb het de man in kwestie wel laten weten dat ik het met jullie heb gedeeld. Geen bezwaar gehad hiertegen. Maar de moderator zei ook, vraag maar even of deze persoon het wel ok vind. Daarom toch maar voor de zekerheid aangepast.) 

bewerkt door Annie87
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei bolletje:

Ik denk dat je het hier wel mag plaatsen hoor anders krijg je wel een berichtje dat de moderator het wel verplaatst heeft en waar naar toe.

Heb je hem een berichtje gestuurd dat hij hier ook terecht kan? Dan vecht hij niet alleen.

Ja hij reageert gelukkig! En leest dingen door! Vind het zo erg en herken zoveel; indringende herinneringen, angst, nervositeit, evenwichtsstoornissen.

ik hoop dat dit hem gaat helpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87Super lief dat je hem probeert te helpen en hem een mogelijk antwoord geeft voor zijn klachten.  Veel mensen gaan er vanuit dat de medicatie het niet kan zijn, want die zijn er om te helpen. Het moet dus iets anders zijn. Deze geautomatiseerde redenering is echter niet helemaal correct en dus is iemand wakker schudden en helpen altijd goed. Of we nou de juiste diagnose stellen of niet. het kan iemand altijd helpen zijn medicatie met wat meer argwaan te benaderen.

Thanks voor het delen lieverd. Je bent echt een schat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Kannietmeer:

@Annie87Super lief dat je hem probeert te helpen en hem een mogelijk antwoord geeft voor zijn klachten.  Veel mensen gaan er vanuit dat de medicatie het niet kan zijn, want die zijn er om te helpen. Het moet dus iets anders zijn. Deze geautomatiseerde redenering is echter niet helemaal correct en dus is iemand wakker schudden en helpen altijd goed. Of we nou de juiste diagnose stellen of niet. het kan iemand altijd helpen zijn medicatie met wat meer argwaan te benaderen.

Thanks voor het delen lieverd. Je bent echt een schat!

De ene week neemt hij wel medicatie en bouwt hij af en dan zit hij een week zonder en daarna begint hij weer. Klinkt alsof hij constant in ontwenning zit. Heb even met hem gesproken via berichtjes. Ik hoop dat ie de Ashton Manual goed doorleest en voorzichtig gaat stoppen. Hij is al bijna 2 jaar bezig met zijn burn-out (waarvan er dus wellicht veel klachten met ontwenning te maken hebben?). Ik hoop dat dit hem verder gaat helpen. 

Wat is het toch een troep. 

Liefs ♥️

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Annie87:

De ene week neemt hij wel medicatie en bouwt hij af en dan zit hij een week zonder en daarna begint hij weer. Klinkt alsof hij constant in ontwenning zit. Heb even met hem gesproken via berichtjes. Ik hoop dat ie de Ashton Manual goed doorleest en voorzichtig gaat stoppen. Hij is al bijna 2 jaar bezig met zijn burn-out (waarvan er dus wellicht veel klachten met ontwenning te maken hebben?). Ik hoop dat dit hem verder gaat helpen. 

Wat is het toch een troep. 

Liefs ♥️

 

Je bent een prachtmens, @Annie87.

Ook ik denk dat hij constant in de ontwenning zit en er is een best gevaar op kindling, dat wil zeggen dat elke keer de effecten op zijn welzijn negatiever worden door het steeds weer opstarten van de benzo's. Hij is hier uiteraard van harte welkom. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag nog met de psych gesproken. Hij blijft erbij dat ik geen ontwenningsverschijnselen kan hebben van de lorazepam. Heb in 3 weken 3 Mg afgebouwd. Hij zegt dat het na 3 dagen mijn lichaam verlaten heeft, en ik daarna geen klachten meer kan hebben. Ongelooflijk dat ze dat durven te zeggen! Waar komen mijn klachten dan vandaan? Hij zegt dat het psychisch is..... nou aan me hoela! Ik weet echt wel wat ik voel en waar het vandaan komt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Cyclad58:

Je bent een prachtmens, @Annie87.

Ook ik denk dat hij constant in de ontwenning zit en er is een best gevaar op kindling, dat wil zeggen dat elke keer de effecten op zijn welzijn negatiever worden door het steeds weer opstarten van de benzo's. Hij is hier uiteraard van harte welkom. 

Thx ik hoop zo dat hij hier echt iets mee doet. Die term (kindling) las ik laatst ook ergens. Ga ik eens op Google opzoeken, ken ik nog niet. Ik heb hem gezegd om hier ook een kijkje te nemen. Heb hem meerdere links gestuurd waaronder de Ashton Manual. Ik vind dat hij typische ontwenningsklachten heeft (hij noemt opdringerige herinneringen, dronken gevoel en evenwichtsproblemen, ademhalingsproblemen, hartkloppingen, angst/nervositeit. En ben bang dat dit door hem en alle artsen wordt gezien als burn-out). Ik had niet eens Facebook meer heb speciaal een account aangemaakt om hem te kunnen waarschuwen. Ik lees het met afschuw en herken zoveel. Iedereen riep bij mij ook burn-out en zelf dacht ik aan mijn medicatie. 

Wat een levens verpest deze rotzooi toch! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Dutchess:

Vandaag nog met de psych gesproken. Hij blijft erbij dat ik geen ontwenningsverschijnselen kan hebben van de lorazepam. Heb in 3 weken 3 Mg afgebouwd. Hij zegt dat het na 3 dagen mijn lichaam verlaten heeft, en ik daarna geen klachten meer kan hebben. Ongelooflijk dat ze dat durven te zeggen! Waar komen mijn klachten dan vandaan? Hij zegt dat het psychisch is..... nou aan me hoela! Ik weet echt wel wat ik voel en waar het vandaan komt. 

Wat een idioot! Het is juist het stofje wat ontbreekt wat ervoor zorgt dat je ontwenningsklachten hebt! Je psych moet zich (zoals velen) nodig eens laten bijscholen. Blijkbaar nog nooit van receptoren gehoord die zich moeten herstellen. Laat je niet gekmaken hoor! Eigenwijze artsen pffft 

dikke knuffel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Dutchess:

andaag nog met de psych gesproken. Hij blijft erbij dat ik geen ontwenningsverschijnselen kan hebben van de lorazepam. Heb in 3 weken 3 Mg afgebouwd. Hij zegt dat het na 3 dagen mijn lichaam verlaten heeft, en ik daarna geen klachten meer kan hebben. Ongelooflijk dat ze dat durven te zeggen! Waar komen mijn klachten dan vandaan? Hij zegt dat het psychisch is..... nou aan me hoela! Ik weet echt wel wat ik voel en waar het vandaan komt. 

Wat is jouw psychiater een oliebol, @Dutchess
En het ergste is dat hij lang niet de enige is. 
Ja, het klopt feilloos dat de Lorazepam na 3 weken uit je lichaam is. Hij heeft echt opgelet op de psychiaterschool. Wat hij echter compleet negeert (of niet weet, wat is erger?) is dat de GEVOLGEN van de ontwenning weken zo niet maanden of zelfs jaren kunnen aanhouden. Doodgewoon omdat je lichaam geen Lorazepam meer heeft. Het is gewend om het te krijgen en nu dat niet meer gebeurt protesteert het. Zo simpel kan het soms zijn. 
Mijn psychiater heeft hetzelfde gezegd en ik hoor of lees het vaker. Bullshit. Lees de Ashton Manual maar eens. 

Ik kan me gewoon boos maken over zoveel (bewuste?) onkunde bij artsen en psychiaters. En jij als patiënt zit er maar mee. Je wordt niet begrepen en hij is toch de arts, dus hij zal het wel weten? Echt niet! 
Lieve Dutchess, jij zit echt nog in de ontwenning. Als je dat beseft zijn de symptomen wellicht minder beangstigend. En het gaat over. Echt. Alleen niet in het tempo dat jouw dombo van een psychiater aangeeft. 
Een hart onder de riem van mij, want je hebt volledig gelijk! 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Annie87:

Thx ik hoop zo dat hij hier echt iets mee doet. Die term (kindling) las ik laatst ook ergens. Ga ik eens op Google opzoeken, ken ik nog niet. Ik heb hem gezegd om hier ook een kijkje te nemen. Heb hem meerdere links gestuurd waaronder de Ashton Manual. Ik vind dat hij typische ontwenningsklachten heeft (hij noemt opdringerige herinneringen, dronken gevoel en evenwichtsproblemen, ademhalingsproblemen, hartkloppingen, angst/nervositeit. En ben bang dat dit door hem en alle artsen wordt gezien als burn-out). Ik had niet eens Facebook meer heb speciaal een account aangemaakt om hem te kunnen waarschuwen. Ik lees het met afschuw en herken zoveel. Iedereen riep bij mij ook burn-out en zelf dacht ik aan mijn medicatie. 

Wat een levens verpest deze rotzooi toch! 

 

Ik denk dat je volledig gelijk hebt. Artsen hebben ooit een burnout geconstateerd, en wanneer de klachten blijven is het nog steeds de burnout. Simpel toch? Wanneer gaan de artsen nu eens collectief de grote gevaren van benzo's actief onderkennen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Cyclad58:

Ik denk dat je volledig gelijk hebt. Artsen hebben ooit een burnout geconstateerd, en wanneer de klachten blijven is het nog steeds de burnout. Simpel toch? Wanneer gaan de artsen nu eens collectief de grote gevaren van benzo's actief onderkennen? 

Zo triest! Ik was overspannen (ik kon namelijk nog wel dingen ondernemen) en ben zwaar burn-out geworden door de benzo’s en het ontwennen (ben nu een kasplantje grrrrr) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...