Spring naar bijdragen

Maandag 4 februari


MarQ

Aanbevolen berichten

Ah oké dan heb ik het verkeerd begrepen @jopie. Leerpunt voor mij ik ben te gevoelig, dat weet ik van mezelf. Dank aan de anderen voor het uitleggen. 

Ik moet mijn weg een beetje vinden hier in wat ik wil delen en wat niet. Volgende week begint mijn Emdr, eindelijk na jarenlang op de wachtlijst bij de Ggz want ik werkte en studeerde immers nog. Nu een goede vrijgevestigde therapeut gevonden. Verder mag ik eindelijk weer sporten dus dat opgepakt. Begonnen met elke dag wandelen vorige week en de paarden hier houden me ook wel bezig. Stel doelen per dag, dat helpt. Vanaf volgende week weer fitnessen en dat langzaam uitbouwen naar mijn oude niveau. 

 

@Sonnetje, dat is wel een heftige combinatie. Hoe voel je je nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Marie1986:

 

@jopie, ik kan je reactie niet goed plaatsen. Je zegt ik denk dat niemand hier zit te wachten op jou. Of op je verhalen, heftige of niet. Enzovoort. Dit komt op mij vrij bot over en ik schrik er wat van. Ik wil je niet aanvallen, maar reageer je vaker zo? 

"Ha, @Marie1986. Blij dat je er bent. Eindelijk. Ik zat op je te wachten, ik smacht naar smeuïge en heftige verhalen, hoe meer struggles hoe beter
want ik verveel me rot. Fijn dat je je schaamt, daardoor kan ik me beter voelen dan jij... Vertel, vertel."

Dát zou pas bot zijn, als je hier zo verwelkomd zou worden. Ik denk dat je dan helemaal dicht zou slaan en dit forum de rug toe keren. Terecht!
Toen ik op dit forum terecht kwam, kwam ik niet met het idee dat er iemand op me zat te wachten maar juist andersom, ik heb zitten 'wachten'
op het moment dat ik dit forum ontdekte. Hier kon en kan ik m'n ei kwijt betreffende van alles en nog wat waar ik als alcoholist met de sterke wil om te
stoppen met drinken maar vaak enorme zin om tóch weer te gaan drinken, tegenaan liep en loop. Door hier m'n gevoelens, ervaringen, misstappen,
manier van denken, kortom van alles wat ik in het dagelijkse leventje zoal tegenkom, te delen met de forumgenoten, kan ik voor mezelf een
beetje gaan bepalen hoe ik het definitief stoppen met drinken het best kan benaderen. Met de mensen die ik dagelijks om me heen heb kan dit
niet zo goed omdat die gewoon niet de ervaring hebben wat een verslaving nou precies allemaal met je doet. Op dit forum zitten 'lotgenoten', of
'soortgenoten', of hoe je ze noemen wilt. Mensen die al langer gestopt zijn en voor wie het heel normaal is geworden om niet te drinken, mensen
die nog dagelijks met het alcoholprobleem worstelen, ook al drinken ze niet meer, mensen die nog met regelmaat terugvallen maar zich weten te
herpakken, o.a. met hulp van dit forum en nog wat 'gradaties'.
We zitten over het algemeen niet op elkaar te wachten hier, we komen hier uit onszelf en vóór onszelf, tijdens onze zoektocht naar steun en/of hulp,
maar proberen wel zo open mogelijk te staan voor een ieder die hier aspecten uit zijn of haar (alcoholisten)leven deelt en daarmee vergelijkbare of
juist tegenovergestelde ervaringen van anderen 'uitlokt'. Iedereen is dus wél welkom.
Op die manier kunnen we leren van elkaar zonder elkaar (te hoeven) veroordelen.

PS. @jopie is niet bot, hooguit wat raadselachtig en/of ingewikkeld, is mijn ervaring en/of indruk.

 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De aanvullingen van ladyjane, lars en kohtje zijn prima. Ik had t niet beter kunnen zeggen, zeker niet als combinatie. 

Blijft over: 

...wat een ander over jóu zegt, zegt niets over jóu...

..onlosmakelijk verbonden met:

...wat je raakt, zegt iets over jezelf...

Met die 2 samen kan je heel ver komen en blijf je ook verre van het veroordelen of kwalificeren van (meestal) jezelf, ook al denkt je verraderlijke brein je dat het over de ander gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder: ik ben vandaag model geweest voor een fotograaf die een project over buschauffeurs deed. Die afspraak stond al maanden.

Nou lijkt dat misschien klein, maar voor iemand die bijna fysiek ziek wordt van opnames van eigen stem of een foto, iemand die al 25 jaar geen spiegel in huis (bus) heeft, is dat best groot. 

Dat realiseerde ik me ook. Ook dat dit wellicht in deze periode niet zo slim was. 

Toch gedaan, aangegaan. Wel uitgesproken, bewust gedaan. Open. 

...en ik leef nog!!!

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké ik begrijp jullie reacties en het geeft me ook meteen inzicht in het overkoepelende probleem met mezelf. Ik ben altijd bezig met anderen en dan in het bijzonder de mensen om wie ik veel geef. Wat denken ze, hoe voelen ze zich, hoe kan ik ze helpen enzovoort. Vandaar ook angst om inderdaad zoals jullie zeggen hier voor mezelf te schrijven... wat wil ik delen, hoe kan dit forum met lotgenoten mij helpen? Dit is allemaal nieuw voor me en een proces waarin ik moet groeien. Snappen jullie me nu een beetje? 

Kortom eigenlijk bedankt in het bevestigen dat ik dit voor mezelf doe. 

En los daarvan, ik wil niemand aanvallen, veroordelen of wat dan ook. Ik ken enkel niet ieders verhaal en probeer nog steeds uit te vinden hoe ik van mensen de wie is wie kan achterhalen zodat ik weet hoe mensen ervoor staan en hoe te reageren/interpreteren ... tips daarvoor? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel Marie, ik snap je denk ik wel, en ik snap ook wel waarom je sommige dingen (nog) niet helemaal snapt, hier.. geef jezelf de tijd om
te wennen, daar is niks mis mee. De meesten, waaronder ikzelf, groeien langzaam in het gebruiken van dit forum. Ik vond het in het begin
doodeng hier, en nu nog wel eens, hoor. Is ook niks mis mee, als ik me maar af blijf vragen 'Waarom??'.. en niet alleen me afvragen, maar ook
daadwerkelijk vragen. Want al schrijvende kunnen de raarste misverstanden ontstaan en soms uitgroeien tot gigantische ruzies, alleen maar
omdat schrijven anders is dan van aangezicht tot aangezicht met elkaar praten.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtjeschrijf ajb meer dan alleen je te melden op het dagpact.....Wat mij betreft dan. Ik lees je graag.

De angst is weer weg. Alles goed gegaan vandaag. Directeur is niet ontslagen en de regering niet gevallen door mijn toedoen. Misschien helaas;-)

Maar ja. De omstandigheden zijn niet veranderd. Alleen de tijd en mijn blik. Nu weer even terugkomen bij mezelf. De geest sloeg even op hol. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...