Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 7-1-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen maar weer,

Weer een nieuwe week weer nieuwe kansen. Ik heb er zin in kanjers en jullie? Iedere dag weer een stap dichter bij herstel. Een beetje kunnen pitten allemaal? Niet teveel angst of pijn gehad vannacht?

Straks weer naar de dagbest. en weer heb ik er veel zin in. Kan er maar geen genoeg van krijgen:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @bolletje, veel plezier vandaag. Ik heb jammer genoeg de slechtste avond en nacht achter de rug sinds de start en de afbouw  van de Dia. Het is niet anders. Ik zit nu thuis te werken en morgen weer naar de zaak. Doorbijten maar. Ik ga maar niet teveel uitwijden, want ik wil niemand ontmoedigen. Dikke kus van mij 

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja en serieus, gisteren alles voor de hele week afgeweegd. Wilde even check doen vanochtend, op 1 na moest alles extra worden afgevijld er klopte niets van....bizar en dan nu de extra angst of ik er nu niet teveel vanaf heb gehaald....waanzin vind ik het. 

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie Wat knap dat je ondanks deze nacht toch aan het werk bent gegaan. 

Inmiddels een week gestopt met de Lorazepam. Het slapen gaat weer iets beter, maar ik heb een enorm vervelend, onrustig, zenuwachtig, opgejaagd gevoel. Ik voel me echt niet lekker, kan het nergens vinden en voel me ook heel erg down. Ik ben dan zo bang dat het nooit meer beter wordt. Is dit wel de ontwenning want het wordt er niet echt beter op, het lijkt wel met de dag moeilijker te gaan.. 

Ik wil ook niemand ontmoedigen en moet er bij zeggen dat ik tijdens de afbouw betere dagen heb gehad. Ik stabiliseerde doorgaans na een week en dat lijkt nu niet te gebeuren. Is dat vaker zo bij de laatste stap of is dit probleem niet te wijden aan de benzo's maar aan mezelf? Ik vind het moeilijk..

Fijne dag allemaal, liefs Loraa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie

Is het misschien beter om per dag af te wegen? Als je denkt er te veel van af hebt gehaald dan kan je als je veel symptomen krijgt toch gewoon een dag extra op die dosis blijven staan?

Mijn weegschaal die woog ook altijd wat anders af dat is zo minimaal omdat het duizendste achter de komma zijn. 

Overal waar ik naar toe ging had ik ook altijd een diazepam tablet bij en wat korreltjes als het echt niet ging pakte ik die gewoon. En dan is er nog niks aan de hand. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Loraa:

@Sannie Wat knap dat je ondanks deze nacht toch aan het werk bent gegaan. 

Inmiddels een week gestopt met de Lorazepam. Het slapen gaat weer iets beter, maar ik heb een enorm vervelend, onrustig, zenuwachtig, opgejaagd gevoel. Ik voel me echt niet lekker, kan het nergens vinden en voel me ook heel erg down. Ik ben dan zo bang dat het nooit meer beter wordt. Is dit wel de ontwenning want het wordt er niet echt beter op, het lijkt wel met de dag moeilijker te gaan.. 

Ik wil ook niemand ontmoedigen en moet er bij zeggen dat ik tijdens de afbouw betere dagen heb gehad. Ik stabiliseerde doorgaans na een week en dat lijkt nu niet te gebeuren. Is dat vaker zo bij de laatste stap of is dit probleem niet te wijden aan de benzo's maar aan mezelf? Ik vind het moeilijk..

Fijne dag allemaal, liefs Loraa

Wat vervelend dat je je zo voelt, maar ik denk dan je echt geduld moet hebben....moeilijk he....

Ik vraag me af over het stabiliseren...want ik bouw de komende maanden alleen maar af...komt denk ik geen stabiliseren meer bij aan te pas. Hoe deden jullie dit dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Deligaf1:

@Sannie

Is het misschien beter om per dag af te wegen? Als je denkt er te veel van af hebt gehaald dan kan je als je veel symptomen krijgt toch gewoon een dag extra op die dosis blijven staan?

Mijn weegschaal die woog ook altijd wat anders af dat is zo minimaal omdat het duizendste achter de komma zijn. 

Overal waar ik naar toe ging had ik ook altijd een diazepam tablet bij en wat korreltjes als het echt niet ging pakte ik die gewoon. En dan is er nog niks aan de hand. 

 

Ik begrijp gewoon niet dat die piep weegschalen per dag zo verschillend kunnen aangeven...word ik woest van. En maar kalibreren pffff. Was al blij dat ik het gisteren heel relaxed had kunnen doen, zonder gefrustreerd of verdrietig te worden. Dacht toch nog een check....nou klopte niets van.

Extra innemen doe ik niet. Ik neem Mn dosis in en verder neem ik niets mee. Mss dat langer op een bepaalde dosis blijven soms moet, maar liever niet, moet toch door die shit heen :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie Heel vreemd, maar ik was ook continu aan het afbouwen, maar had af en toe 2 of 3 dagen er tussen dat ik op dezelfde dosis bleef. Ondanks dat het zo snel ging, stabiliseerde ik toch tussen door. Je hoeft er dus echt niet van uit te gaan dat je je maanden lang, de hele afbouw zo gaat voelen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Loraa:

@Sannie Heel vreemd, maar ik was ook continu aan het afbouwen, maar had af en toe 2 of 3 dagen er tussen dat ik op dezelfde dosis bleef. Ondanks dat het zo snel ging, stabiliseerde ik toch tussen door. Je hoeft er dus echt niet van uit te gaan dat je je maanden lang, de hele afbouw zo gaat voelen. 

 

Gelukkig maar....het is nog zeker niet onhoudbaar, maar gisteren werd ik er wel door overvallen, serieuze wave die erg lang aanhield. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Deligaf1:

@Sannie

Als de klachten te erg worden dan is het wel verstandig om te stabiliseren maar dat is dan aan de klachten gerelateerd.

Als je op 1mg staat of 0,5 dan zou ik het ook even laten stabiliseren. Dan heb je altijd een punt om vannuit daar stabiel naar de 0 te gaan.

Ja zeker als ik lager kom dat geloof ik meteen dat dit wel slim is om te doen. Ik ben nog maar 6 dagen bezig....en ik wil niet blijven klagen, maar dat afwegen is eigenlijk bijna niet te doen. Ik doe het niet dagelijks omdat ik vroeg de deur uit moet en ik uiteraard alleen een ochtend inname heb. Maar mss moet ik het dan voortaan iedere avond voor de volgende dag doen....mss geeft dit meer rust

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Loraa:

@Sannie Wat knap dat je ondanks deze nacht toch aan het werk bent gegaan. 

Inmiddels een week gestopt met de Lorazepam. Het slapen gaat weer iets beter, maar ik heb een enorm vervelend, onrustig, zenuwachtig, opgejaagd gevoel. Ik voel me echt niet lekker, kan het nergens vinden en voel me ook heel erg down. Ik ben dan zo bang dat het nooit meer beter wordt. Is dit wel de ontwenning want het wordt er niet echt beter op, het lijkt wel met de dag moeilijker te gaan.. 

Ik wil ook niemand ontmoedigen en moet er bij zeggen dat ik tijdens de afbouw betere dagen heb gehad. Ik stabiliseerde doorgaans na een week en dat lijkt nu niet te gebeuren. Is dat vaker zo bij de laatste stap of is dit probleem niet te wijden aan de benzo's maar aan mezelf? Ik vind het moeilijk..

Fijne dag allemaal, liefs Loraa

Beste @Loraa dat is precies zoals ik mij ook heb gevoeld na het stoppen en ik kan zeggen: het gaat over! Het is heel vervelend, en ook een beetje traumatisch, maar het wordt steeds minder. Echt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal, 

Ik worstel echt weer een beetje met slapen. Vannacht weer zo'n rotnacht. Ik kon het gewoon niet opbrengen naar mijn werk te gaan. Heb nog 3 uur liggen soesen in bed net. Nu met een thee op de bank. Ben vandaag begonnen met Sonja Bakker en heb van het weekend weer het hardlopen opgepakt. Ik wil weer wat kilo's kwijt. Het afgelopen jaar niet aan toegekomen door de benzo/hormoonproblemen. Hopelijk zorgt dat ook voor ietsje betere slaap.

Zet 'm op kanjers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Loraa:

@Sannie Wat knap dat je ondanks deze nacht toch aan het werk bent gegaan. 

Inmiddels een week gestopt met de Lorazepam. Het slapen gaat weer iets beter, maar ik heb een enorm vervelend, onrustig, zenuwachtig, opgejaagd gevoel. Ik voel me echt niet lekker, kan het nergens vinden en voel me ook heel erg down. Ik ben dan zo bang dat het nooit meer beter wordt. Is dit wel de ontwenning want het wordt er niet echt beter op, het lijkt wel met de dag moeilijker te gaan.. 

Ik wil ook niemand ontmoedigen en moet er bij zeggen dat ik tijdens de afbouw betere dagen heb gehad. Ik stabiliseerde doorgaans na een week en dat lijkt nu niet te gebeuren. Is dat vaker zo bij de laatste stap of is dit probleem niet te wijden aan de benzo's maar aan mezelf? Ik vind het moeilijk..

Fijne dag allemaal, liefs Loraa

Ha @Loraa, even scherp stellen...… je stabiliseerde tijdens de afbouw na een week. Dat herken ik,  dat had ik doorgaans ook, meestal stabiliseerde ik bij de Lorazepamafbouw ergens tussen de 5e en 9e dag. 

Je bent nu een week Lorazepamvrij, dus het is wel begrijpelijk dat je nog niet stabiliseert. Stabiliseren is er eigenlijk niet meer bij nu je gestopt bent. Wat wel gebeurt is dat je steeds meer windows gaat ervaren. Tussen de windows door zul je meer dan waarschijnlijk waves ervaren, maar die worden minder talrijk en het aantal goede momenten groeit. 

Het probleem is zeker niet aan jezelf te wijten. Hetgeen jij nu ervaart is normaal na het stoppen. 
Sterkte en succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Sannie:

Goedemorgen @bolletje, veel plezier vandaag. Ik heb jammer genoeg de slechtste avond en nacht achter de rug sinds de start en de afbouw  van de Dia. Het is niet anders. Ik zit nu thuis te werken en morgen weer naar de zaak. Doorbijten maar. Ik ga maar niet teveel uitwijden, want ik wil niemand ontmoedigen. Dikke kus van mij 

Knuffel terug!

Ik heb ook de slechtste nacht sinds tijden achter de rug. Gisteren was het helemaal mis. Ik was echt de hele dag super onrustig, kon niet stil blijven zitten. Ik doe het wel zelf (is niet meer benzogerelateerd), ik maak mezelf gek met negatieve gedachtes. Vannacht nauwelijks een oog dicht gedaan. Wel naar werk gegaan, maar om 3 uur naar huis gegaan en ik zit nu thuis nog iets te doen voor de zaak. 

Bij mij zijn mijn darmen momenteel het grote probleem. Ik kreeg de tip om lijnzaadolie te kopen en dat dagelijks in te nemen (eetlepel). Iemand daar ervaring mee? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij psycholoog geweest en gezegd geen gewroet meer totdat ik volledig ben afgebouwd en (bijna) klachtenvrij. Ze vond het goed dat ik mijn grens aangaf....jeeehhh ben ik dan in de   veertig voor geworden :P. Wat we dan wel gaan doen, geen idee. Ze wil ondersteunend zijn tijdens de afbouw en laat het initiatief om dingen wel te bespreken aan mij over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie

Ik ben vandaag weer voor het eerst op het werk geweest 3uurtjes. Even met personeelszaken rond tafel gezeten het e.e.a door genomen. Dat ging allemaal wel. Toen ben ik even naar mijn werk plek gelopen en ik kreeg last van depersonalisatie,duizeligheid, en schommelingen in mijn evenwicht. Ze waren er blij dat ik er weer ben. De bedrijfsleider had ander werk voor mij morgen en hij was iets van plan om wat processen in het bedrijf om te gooien en hij had mijn hulp daar bij nodig.

Vind het wel een leuke uitdaging maar de ontwenning valt me op z’n momenten toch best zwaar. Dit zal ik morgen nog even duidelijk bespreken met hem.

meestal voel ik mij savonds wel wat beter dan de rest van de dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Deligaf1:

@Sannie

Ik ben vandaag weer voor het eerst op het werk geweest 3uurtjes. Even met personeelszaken rond tafel gezeten het e.e.a door genomen. Dat ging allemaal wel. Toen ben ik even naar mijn werk plek gelopen en ik kreeg last van depersonalisatie,duizeligheid, en schommelingen in mijn evenwicht. Ze waren er blij dat ik er weer ben. De bedrijfsleider had ander werk voor mij morgen en hij was iets van plan om wat processen in het bedrijf om te gooien en hij had mijn hulp daar bij nodig.

Vind het wel een leuke uitdaging maar de ontwenning valt me op z’n momenten toch best zwaar. Dit zal ik morgen nog even duidelijk bespreken met hem.

meestal voel ik mij savonds wel wat beter dan de rest van de dag.

Trots op jou, je stond er toch maar mooi Tim!!!

Dat is zeker leuk om in mee te helpen op te zetten, maar maak ze maar goed duidelijk dat teveel druk jou zeker nog niet past. Je gaat toch niet meteen hele dagen beginnen mag ik hopen?

Fijn dat ze jou het gevoel gaven blij te zijn dat je er weer was. Dit is zo belangrijk. De eerste keer dat ik weer op de zaak was, vorig jaar eind januari, kreeg ik knuffels van collega’s waar ik het niet van had verwacht, is toch superfijn! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...