Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 19-11-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Moghu mensen,

Iedereen goed geslapen? Sannie jij ook?

Het lijkt net of magnesium nacht erg goed helpt. Gisteren lag ik in bed en kon niet slapen. Dacht ineens "Barst ik heb m'n tabl. niet in genomen " dus als nog gedaan. Daarna heerlijk geslapen.:D

Vandaag rustig aan. Vanmiddag weer de dag besteden aan hobbyen en verder niet veel. En jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, ik heb gelukkig wel wat uurtjes met tussenpozen kunnen pakken...ik denk 6 uurtjes, blij mee.

Ik zit thuis te werken en straks bezoek aan psycholoog (voor wat het waard is).

Ik val echt als een idioot af. Enige voordeel is dat ik weer broeken aan kan van 4 jaar terug, maar ook al weet ik dat dit 1 van de gevolgen kan zijn van de ontwenning...maak ik mij wel beetje zorgen. Ik maak stappen van bijna een kilo in 2 dagen das wel erg rap.

Ik weet niet hoe ik me echt voel momenteel, dat is raar. Niet heel slecht, maar ik weet het niet. Echt wel gisteren hevige momenten, maar het lijkt wat “rustiger” op 1 of andere manier....kan er mijn vinger niet echt op leggen.

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Sannie:

Goedemorgen, ik heb gelukkig wel wat uurtjes met tussenpozen kunnen pakken...ik denk 6 uurtjes, blij mee.

Ik zit thuis te werken en straks bezoek aan psycholoog (voor wat het waard is).

Ik val echt als een idioot af. Enige voordeel is dat ik weer broeken aan kan van 4 jaar terug, maar ook al weet ik dat dit 1 van de gevolgen kan zijn van de ontwenning...maak ik mij wel beetje zorgen. Ik maak stappen van bijna een kilo in 2 dagen das wel erg rap.

Ik weet niet hoe ik me echt voel momenteel, dat is raar. Niet heel slecht, maar ik weet het niet. Echt wel gisteren hevige momenten, maar het lijkt wat “rustiger” op 1 of andere manier....kan er mijn vinger niet echt op leggen.

Nog steeds 1 inname? 
Fijn dat je wel geslapen hebt. 6 uurtjes is helemaal niet gek!

@bolletjeafhankelijk van de hoeveelheid magnesium in je lichaam kan het heel goed dat het jouw helpt. Magnesium is prikkeloverdrachtdempend. En gewoon superfijn dat het je helpt, toch? 

@Cyclad58Hoe is het met jou Ad?

@Deligaf1Hoe is het met jou Tim? Is het al weer wat rustiger in je lichaam?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Kannietmeer:

Nog steeds 1 inname? 
Fijn dat je wel geslapen hebt. 6 uurtjes is helemaal niet gek!

@bolletjeafhankelijk van de hoeveelheid magnesium in je lichaam kan het heel goed dat het jouw helpt. Magnesium is prikkeloverdrachtdempend. En gewoon superfijn dat het je helpt, toch? 

@Cyclad58Hoe is het met jou Ad?

@Deligaf1Hoe is het met jou Tim? Is het al weer wat rustiger in je lichaam?

Dag Liz,

Ik voel wel van alles maar goed dat hoort erbij deze week sta ik op 1mg en dan moet ik wachten tot de 5e van december dan wordt er gekeken voor de stap naar 0. 

Rond om huis gaat het hier redelijk soms begint al dat ontwennen me de keel uit te hangen maar goed ik ben er bijna.

Dan is er ook nog het stukje re-intergreren wat weer opgepakt moet worden vanuit de Wet ‘poortwachter’ hier krijg ik deze week een gesprek over. Ik vind het hier zo wel prima thuis nu tijdens de ontwenning, lekker op de dag afkijken en niet in tijdlijnen hoeven te denken. Iedereen die op me hielen zit qua werken is niet bevordelijk.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Deligaf1:

Dag Liz,

Ik voel wel van alles maar goed dat hoort erbij deze week sta ik op 1mg en dan moet ik wachten tot de 5e van december dan wordt er gekeken voor de stap naar 0. 

Rond om huis gaat het hier redelijk soms begint al dat ontwennen me de keel uit te hangen maar goed ik ben er bijna.

Dan is er ook nog het stukje re-intergreren wat weer opgepakt moet worden vanuit de Wet ‘poortwachter’ hier krijg ik deze week een gesprek over. Ik vind het hier zo wel prima thuis nu tijdens de ontwenning, lekker op de dag afkijken en niet in tijdlijnen hoeven te denken. Iedereen die op me hielen zit qua werken is niet bevordelijk.

 

Ik duim dat ze gaan meewerken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Sannie:

Goedemorgen, ik heb gelukkig wel wat uurtjes met tussenpozen kunnen pakken...ik denk 6 uurtjes, blij mee.

Ik zit thuis te werken en straks bezoek aan psycholoog (voor wat het waard is).

Ik val echt als een idioot af. Enige voordeel is dat ik weer broeken aan kan van 4 jaar terug, maar ook al weet ik dat dit 1 van de gevolgen kan zijn van de ontwenning...maak ik mij wel beetje zorgen. Ik maak stappen van bijna een kilo in 2 dagen das wel erg rap.

Ik weet niet hoe ik me echt voel momenteel, dat is raar. Niet heel slecht, maar ik weet het niet. Echt wel gisteren hevige momenten, maar het lijkt wat “rustiger” op 1 of andere manier....kan er mijn vinger niet echt op leggen.

Ha lieve @Sannie, wat fijn dat je vannacht 6 uur hebt geslapen, dat geeft de burger moed!
Dat afvallen, eet je wel voldoende? Zo ja, dan denk ik dat je mag wijten aan stress over het afbouwen en het omzetten van Oxazepam naar Diazepam. Zoiets heft soms meer impact dan je kunt vermoeden. Als je eenmaal bent ingesteld op de Diazepam en je voelt je stabieler zal je gewicht weer op peil blijven. 

Diazepam blijft veel langer in je bloed, dus de pieken en dalen die je met Oxazepam wel hebt zijn bij Diazepam veel minder aanwezig. Dat zorgt ervoor dat je je iets "gelijkmatiger" voelt. 
je mag trots zijn op jezelf, je hebt de lastige stap gezet en als ik jouw relaas lees vallen de gevolgen tot nu toe wel mee, toch? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kannietmeer:

Nog steeds 1 inname? 
Fijn dat je wel geslapen hebt. 6 uurtjes is helemaal niet gek!

@bolletjeafhankelijk van de hoeveelheid magnesium in je lichaam kan het heel goed dat het jouw helpt. Magnesium is prikkeloverdrachtdempend. En gewoon superfijn dat het je helpt, toch? 

@Cyclad58Hoe is het met jou Ad?

@Deligaf1Hoe is het met jou Tim? Is het al weer wat rustiger in je lichaam?

Ha Liz @Kannietmeer, dank je, wel aardig nu.

In elk geval beter dan 2 weken terug! 
Ik realiseer me dat ik nu precies een jaar Lorazepamvrij ben. Ik heb nagenoeg geenlast meer van de ontwenning, behalve dan dat bij stress het centrale zenuwgestel wat eerder in het gelid staat dan ik zou willen. Nou is er best veel gebeurd (en nog aan het gebeuren) de laatste 2 maanden, van die stress ben ik nog even niet af vrees ik. Verder mag ik beslist niet mopperen en kan ik aan de afbouwers en de stoppers van nu zeggen dat het met de benzo ontwenning echt goed komt, mits we het de tijd geven. 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Cyclad58:

Ha lieve @Sannie, wat fijn dat je vannacht 6 uur hebt geslapen, dat geeft de burger moed!
Dat afvallen, eet je wel voldoende? Zo ja, dan denk ik dat je mag wijten aan stress over het afbouwen en het omzetten van Oxazepam naar Diazepam. Zoiets heft soms meer impact dan je kunt vermoeden. Als je eenmaal bent ingesteld op de Diazepam en je voelt je stabieler zal je gewicht weer op peil blijven. 

Diazepam blijft veel langer in je bloed, dus de pieken en dalen die je met Oxazepam wel hebt zijn bij Diazepam veel minder aanwezig. Dat zorgt ervoor dat je je iets "gelijkmatiger" voelt. 
je mag trots zijn op jezelf, je hebt de lastige stap gezet en als ik jouw relaas lees vallen de gevolgen tot nu toe wel mee, toch? 

Hoi lieve Ad @Cyclad58 nee ik krijg heen hap door mijn keel, sinds een week of 5 toen alle ellende begon en idd Benzo gerelateerd. Voel me vanmiddag echt *....zal nog omzet en gewenning zijn denk ik, maar fijn is anders. Het voelt niet als gelijkmatig in mijn bloed zeg maar...geduld en dat is niet mijn sterkste kant. 

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Ha Liz @Kannietmeer, dank je, wel aardig nu.

In elk geval beter dan 2 weken terug! 
Ik realiseer me dat ik nu precies een jaar Lorazepamvrij ben. Ik heb nagenoeg geenlast meer van de ontwenning, behalve dan dat bij stress het centrale zenuwgestel wat eerder in het gelid staat dan ik zou willen. Nou is er best veel gebeurd (en nog aan het gebeuren) de laatste 2 maanden, van die stress ben ik nog even niet af vrees ik. Verder mag ik beslist niet mopperen en kan ik aan de afbouwers en de stoppers van nu zeggen dat het met de benzo ontwenning echt goed komt, mits we het de tijd geven. 


 

Dat is een felicitatie waard! Niet gek dat het zenuwstelsel snel reageert.... je hebt e krijgt nogal wat voor je kiezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Sannie:

En Liz @Kannietmeer hoe is het met jou? Steeds een beetje meer energieterrein aan het winnen?

helaas, afgelopen dagen weer super moe. Maar niet meer zo slecht als eerst. Sliep weer erg lang, moe overdag. Was ook erg misselijk vandaag. Maar ik heb een aantal afspraken staan voor woensdag donderdag en vrijdag dus ik hoop dat ik het ga volhouden ( gaat meestal beter, dan hoe ik me voel de dagen daarvoor). 
Woensdag therapie, Donderdag evaluatie  van de therapie, vrijdag integratiecoaching. Allemaal dingen die ik graag doe en toch tegenop zie omdat het zoveel energie kost. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Cyclad58:

Ha Liz @Kannietmeer, dank je, wel aardig nu.

In elk geval beter dan 2 weken terug! 
Ik realiseer me dat ik nu precies een jaar Lorazepamvrij ben. Ik heb nagenoeg geenlast meer van de ontwenning, behalve dan dat bij stress het centrale zenuwgestel wat eerder in het gelid staat dan ik zou willen. Nou is er best veel gebeurd (en nog aan het gebeuren) de laatste 2 maanden, van die stress ben ik nog even niet af vrees ik. Verder mag ik beslist niet mopperen en kan ik aan de afbouwers en de stoppers van nu zeggen dat het met de benzo ontwenning echt goed komt, mits we het de tijd geven. 


 

Wat fijn Ad dat het iets beter gaat!
En gefeliciteerd! Zeker een mijlpaal! Iedereen zegt dat het herstel vaak langer duurt dan 1 jaar na benzovrij worden. Dus Ik neem gerust mee bij jou dat alle stress van het afgelopen jaar en de laatste twee maanden erbij, echt wel extra impact heeft door een overgevoelig zenuwstelsel. Geef ook dit de tijd, want ook dat is normaal in het leven. Je komt niet zomaar automatisch weer op je pootjes terecht na zware gebeurtenissen. Die hakken er soms in en moeten met de tijd een plek krijgen. Dus blijf je eisen laag houden. X Dikke knuffel voor jou. Bent trots op hoe ver jij ( en ik) al zijn gekomen. 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kannietmeer:

helaas, afgelopen dagen weer super moe. Maar niet meer zo slecht als eerst. Sliep weer erg lang, moe overdag. Was ook erg misselijk vandaag. Maar ik heb een aantal afspraken staan voor woensdag donderdag en vrijdag dus ik hoop dat ik het ga volhouden ( gaat meestal beter, dan hoe ik me voel de dagen daarvoor). 
Woensdag therapie, Donderdag evaluatie  van de therapie, vrijdag integratiecoaching. Allemaal dingen die ik graag doe en toch tegenop zie omdat het zoveel energie kost. 

Fijn dat het niet meer zo erg is als eerst, maar toch ivm met zo misselijk zijn, dat lijkt mij ook extra vermoeiend. Drie drukke dagen dus voor de boeg, ondanks dat je er naar uit kijkt...altijd afwachten hoe je je voelt. Hopelijk ben je het weekend niet afgemat en geeft het je ook een beetje energie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Deligaf1:

Dag Liz,

Ik voel wel van alles maar goed dat hoort erbij deze week sta ik op 1mg en dan moet ik wachten tot de 5e van december dan wordt er gekeken voor de stap naar 0. 

Rond om huis gaat het hier redelijk soms begint al dat ontwennen me de keel uit te hangen maar goed ik ben er bijna.

Dan is er ook nog het stukje re-intergreren wat weer opgepakt moet worden vanuit de Wet ‘poortwachter’ hier krijg ik deze week een gesprek over. Ik vind het hier zo wel prima thuis nu tijdens de ontwenning, lekker op de dag afkijken en niet in tijdlijnen hoeven te denken. Iedereen die op me hielen zit qua werken is niet bevordelijk.

 

Fijn dat je je goed voelt thuis, al begin het soms de keel uit te hangen. Zeer herkenbaar. Ik heb het goed thuis en tegelijk is verveling soms de grote vijand. Je wordt het zo vreselijk zat dit gezeur en niets kunnen ondernemen, of zo kwetsbaar zijn. Je leuke ideeen niet kunnen uitvoeren door de ontwenning. Geduldig zijn is ons beste wapen en een zeer schone deugd als je die kunt beoefenen. 

Ik hoop dat ze bij de integratie eens normaal gaan doen, want je bent er nog niet. Je moet nog 1 mg en de laatste loodjes lijken maar weinig, maar kunnen nog steeds veel invloed hebben. We hopen natuurlijk van niet, maar niemand weet hoe het zal lopen en dus moet je daar ruimte voor houden. 
Heel veel sterkte! Voor het einde van het jaar ben jij wel van de benzo af hoop ik! Gun het je zeer!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Sannie:

Fijn dat het niet meer zo erg is als eerst, maar toch ivm met zo misselijk zijn, dat lijkt mij ook extra vermoeiend. Drie drukke dagen dus voor de boeg, ondanks dat je er naar uit kijkt...altijd afwachten hoe je je voelt. Hopelijk ben je het weekend niet afgemat en geeft het je ook een beetje energie!

ja, soms het ook zomaar onverwachts goed. En ik weet ook nooit wanneer of waarom. Het is gewoon zo. Soms herstelt het zich op de dag, soms niet. En ik waai maar mee met de wind zoals ie staat. Dat is voor mij de beste manier om er mee om te gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...