Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 14-11-2018

bolletje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Vanuit het hoofdkantoor waar ik werk hebben ze beslist dat de aanvraag van het wederzijdse contract breuk niet door kan gaan want voor de claim daar zijn hun verantwoordelijk voor niet het UWV. Dit komt omdat ze geen aangepast werk voor mij hebben geregeld en ik gewoon als een volle medewerker hebben laten werken. De fout ligt dus eigelijk bij het bedrijf ze leggen het onmogelijke voor me op.

Het advies is met z’n alle rond de tafel gaan zitten en het reintergreren op te pakken. 

Ik was best wel verbaasd over dat advies, nu verwacht ik binnekort een uitnodiging hiervoor. En ben er best wel benieuwd naar. Sta bijna op 1mg en het lijkt me dan ook nogal zeer onhandig om me dan in de laaste fase van de afbouw mij weer de uren laten opbouwen. 

Dus laat ik maar hopen dat het ergens tussen Januari/Febuari met een schone lei kan beginnen. 

Slapen gaat goed, savonds vooral last van de ontwenning dan komen meestal de pieken er door heen zoals depersonalisatie en woede en spierspanningen. Meestal de rest van de dag een gevoel of alles verdoofd is en tintelingen.

Gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1 dat is ineens een onverwachte wending voor jou. Ik hoop dat het bedrijf waar jij werkt er goed mee om gaat de komende tijd. Meer dan je best, dan jij al doet, gaat ook gewoon niet. Laat je niet gek maken zou ik zeggen....

Superknap bijna op 1 Mg....einde en dus licht aan het einde van de tunnel is zo dichtbij voor jou, een benzooi vrij leven en helemaal zelf gedaan, nu al dikke pluim waard!

Ik heb net een vitamine B12 prik gehaald....voelde er eigenlijk niets van, dus dat is mooi. 

Fijn dat je goed slaapt....ik zou bijna zeggen dat dit toch wel het belangrijkste van alles is om vol te kunnen houden...maarja ook zonder moeten we doorknallen (jaja ik weet het ik probeer positief te zijn/blijven :blush:).

Neem je de 1 Mg verdeeld over de dag in of gewoon eenmalig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee @Sannie

Bedankt voor je bericht!

Neemt jou lichaam geen vitamine B12 op? 

Slapen is wel echt een must, ik heb ook nooit geen slaap problemen gehad en ik slik dan ook wel seroquel erbij dat wordt ook vaak als off label toegepast als slaap middel. Het slaap wel wat onnatuurlijker en de bijwerkingen zijn ook niet zo mals. Maar ter ondersteuning van het afbouwen is het wel oke. 

Ik doseer het 2x per dag, dat is beter dan 1x per dag vind ik dan ookal heeft het een lange halfwaarde tijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Deligaf1:

Hee @Sannie

Bedankt voor je bericht!

Neemt jou lichaam geen vitamine B12 op? 

Slapen is wel echt een must, ik heb ook nooit geen slaap problemen gehad en ik slik dan ook wel seroquel erbij dat wordt ook vaak als off label toegepast als slaap middel. Het slaap wel wat onnatuurlijker en de bijwerkingen zijn ook niet zo mals. Maar ter ondersteuning van het afbouwen is het wel oke. 

Ik doseer het 2x per dag, dat is beter dan 1x per dag vind ik dan ookal heeft het een lange halfwaarde tijd. 

Ik werd erop gewezen door KNM dat pammetjes oa vitamine B12 afbreekt. Nu ben ik zo onwijs moe door het slechte slapen etc...maar tekort aan B12 geeft ook zulke extra symptomen. En aangezien je een goede darmflora nodig hebt....die ik niet heb wordt het ook niet voldoende aangemaakt. Bleek inderdaad dat ik een tekort heb en deze wordt nu 5 weken bijgespoten in pure vitamine B12 hoeft het niet eerst nog omgezet te worden in pilvorm.

Ik hoop van al die dingen weg te kunnen blijven, de slaappillen, AD’s enzo :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke,

Ik slik zelf magnesium 900mg met vitamine b en d complex van Metarelax, dit helpt ook voor nachtrust en ontspanning. 

Ik hoop voor je dat het je lukt zonder, ik ben zelfs tijdens de ontwenning op die middelen gezet en heb er eigelijk best wel veel baat bij gehad tot nu toe. 

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik magnesium van Davitamon voor de nacht....gister op en was vergeten en ik heb doorgeslapen tot 6.10 uur....hihi probeer het vannacht nog een keer mss werkt het wel juist averechts en kan ik het bijv beter sochtends slikken ofzo.

Ik hoop het ook dat het zonder gaat lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Sannie:

@Cyclad58 heel benieuwd hoe het met jou gaat :)

Ha @Sannie, dank je wel voor je belangstelling!

Ik ga morgen weer halve dagen werken en als dat goed gaat bouw ik het de komende weken weer rustig op. De klap die vorige week ineens keihard aankwam dreunt nog wel wat na, maar de scherpste kantjes lijken er wel van af. Slapen gaat ook wel weer okay nu.
Hetgeen ik meemaakte komt bij veel personen voor en dat is best stresserend, met of zonder benzoverleden. Ik zie dit echt los van de benzo ontwenning, dat heb ik wat specifieke klachten betreft echt wel achter mij liggen. Ik heb er vertrouwen in dat dit ook wel goed komt, ik zal alleen de waarschuwingssignalen van mijn lichaam moeten duiden en niet meer negeren.

Fijn dat jij een beter nacht had. Het komt goed, zeker met jou! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Cyclad58:

Ik ga morgen weer halve dagen werken en als dat goed gaat bouw ik het de komende weken weer rustig op. De klap die vorige week ineens keihard aankwam dreunt nog wel wat na, maar de scherpste kantjes lijken er wel van af. Slapen gaat ook wel weer okay nu.
Hetgeen ik meemaakte komt bij veel personen voor en dat is best stresserend, met of zonder benzoverleden. Ik zie dit echt los van de benzo ontwenning, dat heb ik wat specifieke klachten betreft echt wel achter mij liggen. Ik heb er vertrouwen in dat dit ook wel goed komt, ik zal alleen de waarschuwingssignalen van mijn lichaam moeten duiden en niet meer negeren.

Jij was de allereerste die op mijn allereerste bericht zo fijn en lief reageerde, gun jou ook alle goeds en iedereen hier hoor! Maar oa jij houdt mij dan ook wel een beetje bezig met zo’n klap. Super om te horen dat de scherpste kantjes wat weg ebben. Ik kan je alleen maar op het kart drukken om idd goed te luisteren naar je lijf: als je luistert naar het gefluister van je lijf, hoeft het niet te schreeuwen. Heb ik niet zelf verzonnen, maar het is echt zo. Geldt ook zeker voor mij, doorstomen is uiteindelijk voor niemand goed. Ik vind halve dagen opbouwen al best veel, tegelijkertijd zorgt het ook voor het continueren van een  “normaal” leven en afleiding...snap het heel goed! 

Hou ik mij aan vast Ad...dat het goed komt...morgen naar psychiater, ben echt benieuwd. Duimen jullie mee ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Sannie:

Jij was de allereerste die op mijn allereerste bericht zo fijn en lief reageerde, gun jou ook alle goeds en iedereen hier hoor! Maar oa jij houdt mij dan ook wel een beetje bezig met zo’n klap. Super om te horen dat de scherpste kantjes wat weg ebben. Ik kan je alleen maar op het kart drukken om idd goed te luisteren naar je lijf: als je luistert naar het gefluister van je lijf, hoeft het niet te schreeuwen. Heb ik niet zelf verzonnen, maar het is echt zo. Geldt ook zeker voor mij, doorstomen is uiteindelijk voor niemand goed. Ik vind halve dagen opbouwen al best veel, tegelijkertijd zorgt het ook voor het continueren van een  “normaal” leven en afleiding...snap het heel goed! 

Hou ik mij aan vast Ad...dat het goed komt...morgen naar psychiater, ben echt benieuwd. Duimen jullie mee ;)

Tuurlijk duimen we mee! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Cyclad58:

HI Ad, wat fijn dat het iets minder rauw wordt. Het is zeker waar dat de verwerking van grote dingen in ons leven gewoon tijd kost en niet makkelijk is. We zijn maar mensen. En ook als je wel nog een gevoelig zenuwstelsel hebt.... dat verschil zullen we niet snel weten nu. Ik hoop dat je jezelf veel rust gunt en niet te hard pusht om het 'beter' te doen. 

10 uur geleden zei Deligaf1:

Goedemorgen,

Vanuit het hoofdkantoor waar ik werk hebben ze beslist dat de aanvraag van het wederzijdse contract breuk niet door kan gaan want voor de claim daar zijn hun verantwoordelijk voor niet het UWV. Dit komt omdat ze geen aangepast werk voor mij hebben geregeld en ik gewoon als een volle medewerker hebben laten werken. De fout ligt dus eigelijk bij het bedrijf ze leggen het onmogelijke voor me op.

Het advies is met z’n alle rond de tafel gaan zitten en het reintergreren op te pakken. 

Ik was best wel verbaasd over dat advies, nu verwacht ik binnekort een uitnodiging hiervoor. En ben er best wel benieuwd naar. Sta bijna op 1mg en het lijkt me dan ook nogal zeer onhandig om me dan in de laaste fase van de afbouw mij weer de uren laten opbouwen. 

Dus laat ik maar hopen dat het ergens tussen Januari/Febuari met een schone lei kan beginnen. 

Slapen gaat goed, savonds vooral last van de ontwenning dan komen meestal de pieken er door heen zoals depersonalisatie en woede en spierspanningen. Meestal de rest van de dag een gevoel of alles verdoofd is en tintelingen.

Gr

En dat geldt ook voor jou. No matter what de baas ook wil. Je moet echt goed aan jezelf denken. X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Sannie:

Ik werd erop gewezen door KNM dat pammetjes oa vitamine B12 afbreekt. Nu ben ik zo onwijs moe door het slechte slapen etc...maar tekort aan B12 geeft ook zulke extra symptomen. En aangezien je een goede darmflora nodig hebt....die ik niet heb wordt het ook niet voldoende aangemaakt. Bleek inderdaad dat ik een tekort heb en deze wordt nu 5 weken bijgespoten in pure vitamine B12 hoeft het niet eerst nog omgezet te worden in pilvorm.

Ik hoop van al die dingen weg te kunnen blijven, de slaappillen, AD’s enzo :(

Ik weet niet of het wordt afgebroken, maar wel dat veel mensen met benzo ontwenningsverschijnselen b12 tekort lijken te hebben. Waarom weet ik niet. Je lichaam moet het uit een beperkt aantal producten opnemen. Wanneer dat niet goed lukt hebt je wel echt hulp nodig en moet je het apart slikken. 

Ik kreeg in eerste instantie elke maand of elke 3 maanden een prik in mijn kont. Maar soms deed het loei zeer. Dus toen ben ik overgestapt op smelttabletten. En dat bevalt prima. 
Als je eenmaal van de benzo ontwenning af bent, zou je kunnen proberen weer een tijd zonder supplement te leven en dan je waardes weer eens te testen. En dan na een paar maanden weer om te zien hoe het gaat. Zolang je het slikt zijn de waardes gigahoog en kan de dokter niet echt meten of je het zelf uit je voeding opneemt of niet. ( je kan er veel over lezen ook op internet). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren voor het eerst een verzwaringsdeken op me gehad. Ik ben hem gaan huren om te proberen, want ik ken wat mensen die er heel blij mee zijn en er veel baat bij hebben. Beter slapen, minder onrust, minder angstig etc. 
Ik had een Senior light gevraagd. En die is 10 kg. Nou.... ik kan je vertellen dat je echt helemaal wordt vastgedrukt in bed. Ik vond het helemaaaaaaaal niets! 10 kg is duidelijk veeeeeel te zwaar voor mij. Ik vermoed dat ik de helft moet hebben of zo, want dit was echt belachelijk en niet fijn. 

Zo zie je maar. Leuk idee maar nog niet de juiste uitvoering gevonden. Misschien ben ik juist wel iemand die het juist niet moet hebben....who knows. Ik houd voor als nog namelijk ook heel erg van een heel luchtig donsen dekbed. Warm en zacht maar niet zwaar. 

Heeft iemand hier het wel eens geprobeerd? Ben heel benieuwd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Kannietmeer:

Ik heb gisteren voor het eerst een verzwaringsdeken op me gehad. Ik ben hem gaan huren om te proberen, want ik ken wat mensen die er heel blij mee zijn en er veel baat bij hebben. Beter slapen, minder onrust, minder angstig etc. 
Ik had een Senior light gevraagd. En die is 10 kg. Nou.... ik kan je vertellen dat je echt helemaal wordt vastgedrukt in bed. Ik vond het helemaaaaaaaal niets! 10 kg is duidelijk veeeeeel te zwaar voor mij. Ik vermoed dat ik de helft moet hebben of zo, want dit was echt belachelijk en niet fijn. 

Zo zie je maar. Leuk idee maar nog niet de juiste uitvoering gevonden. Misschien ben ik juist wel iemand die het juist niet moet hebben....who knows. Ik houd voor als nog namelijk ook heel erg van een heel luchtig donsen dekbed. Warm en zacht maar niet zwaar. 

Heeft iemand hier het wel eens geprobeerd? Ben heel benieuwd. 

Nou, aan mij heb je wederom niets hihi maar ik heb er toevallig ook van de week over gelezen....kwam voorbij op FB geloof ik. Wel interessant...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou KNM we hebben zo'n deken op de dagbest. daar zitten een hoop ballen in die allemaal om je heen zitten. Nou één keer geprobeerd maar mij niet meer gezien hoor. Wat benauwd en beklemmend zeg. Ik moet het  net als jij, fris en wat koel hebben. Mensen die angstig zijn en het gevoel van bescherming nodig hebben,  hebben hier misschien meer baat bij maar ik heb het gevoel dat ik eronder stik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei bolletje:

Nou KNM we hebben zo'n deken op de dagbest. daar zitten een hoop ballen in die allemaal om je heen zitten. Nou één keer geprobeerd maar mij niet meer gezien hoor. Wat benauwd en beklemmend zeg. Ik moet het  net als jij, fris en wat koel hebben. Mensen die angstig zijn en het gevoel van bescherming nodig hebben,  hebben hier misschien meer baat bij maar ik heb het gevoel dat ik eronder stik.

ben dus gelukkig niet de enige die het gevoel heeft dat het tegenovergestelde wordt bereikt. Jammer, het klonk zo hoopvol. Zelfs wetenschappellijk hebben ze kunnen aantonen dat mensen voor wie het werkt, er zelfs meer serotonine wordt aangemaakt in het lichaam als ze het gebruiken. Nou.... hier niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...