bolletje Geplaatst 8 november 2018 Rapport Share Geplaatst 8 november 2018 (bewerkt) Goeie morgen allemaal, Welkom terug Hypertje. Wat klink je goed meis, wat fijn om je zo te lezen. Sannie Sterkte bij de H. arts vandaag. Vandaag thuis. Wat ga ik doen? Er flink tegenaan of rustigaan? Us ff kijken. 8 november 2018 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sannie Geplaatst 8 november 2018 Rapport Share Geplaatst 8 november 2018 Ik zit er zo doorheen.....ik probeer zoveel mogelijk info tot mij te nemen maar ik raak steeds verder ontmoedigd, wat een *** ellende. Angst is mijn grootste vijand en goh dat etter krijg ik toch niet onder controle, ondanks alle handvatten die ik heb om deze gedachten om te bouwen/halt toe te roepen. Ja ik wil er vanaf, ja ik weer dat het advies echt het beste is om over te stappen op Dia, angst daarvoor omdat ik niet weet waar ik doorheen moet ook al kan het meevallen. Alles is extra moeilijk door de ontwenning ik weet het, maar mensen ik weet het niet meer....zo bang, gefrustreerd en doodmoe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sannie Geplaatst 8 november 2018 Rapport Share Geplaatst 8 november 2018 Dank je bolletje x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 8 november 2018 Rapport Share Geplaatst 8 november 2018 Knuffel, Sannie! Sannie reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deligaf1 Geplaatst 8 november 2018 Rapport Share Geplaatst 8 november 2018 @Sannie Je hebt hier al op het forum al veel info gekregen uit de ervaring van ons hier op het forum. Als de overstap naar dia is gelukt en je kan de micro afbouw gaan gebruiken dan heb je al veel bereikt. De angsten die daar uit voort komen herkennen we allemaal wel meestal is dat ook chemische angst omdat de chemie in de hersenen ontregeld is. Het is ook een stukje acceptatie dat je door dit proces heen gaat. Als je allang aan het ontwennen bent dan weet je ook wat je te wachten staat het is dan nog steeds een hel maar op een gegeven moment heb je al zoveel miligramen achter je gelaten en wordt het ligt aan de eind van de tunnel steeds groter. succes! Sannie reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sannie Geplaatst 8 november 2018 Rapport Share Geplaatst 8 november 2018 (bewerkt) Geen medewerking van huisarts. Ik moet naar GGZ met een psychiater aan de slag, die er meer verstand van hebben. Hij ging niet de verantwoordelijkheid nemen voor omzetting naar Diazepam. 8 november 2018 bewerkt door Sannie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karel12 Geplaatst 8 november 2018 Rapport Share Geplaatst 8 november 2018 6 uur geleden zei Sannie: Ik zit er zo doorheen.....ik probeer zoveel mogelijk info tot mij te nemen maar ik raak steeds verder ontmoedigd, wat een *** ellende. Angst is mijn grootste vijand en goh dat etter krijg ik toch niet onder controle, ondanks alle handvatten die ik heb om deze gedachten om te bouwen/halt toe te roepen. Ja ik wil er vanaf, ja ik weer dat het advies echt het beste is om over te stappen op Dia, angst daarvoor omdat ik niet weet waar ik doorheen moet ook al kan het meevallen. Alles is extra moeilijk door de ontwenning ik weet het, maar mensen ik weet het niet meer....zo bang, gefrustreerd en doodmoe @Sannie Je hoeft mijn advies niet aan te nemen en je mag het gerust in de wind slaan maar ik zou niets doen waar ik bang voor was. Als je bang bent , op grond van je informatie, over te stappen naar diazepam zou ik het niet doen, en als je bang bent om af te bouwen zou ik het ook niet doen maar wachten tot het moment komt dat je er niet meer bang voor bent, maar gemotiveerd. Geduld is een schone zaak! Misschien moet je gewoon nog wat verder stabiliseren met behulp van de vele hulpmiddelen die je al aangereikt zijn. Zoiets heeft zijn tijd nodig. Het is overigens ook mogelijk af te bouwen met oxazepam, maar ik denk dat je het dan wel vloeibaar zou moeten doen. 3 maal per dag met de weegschaal aan de slag lijkt me geen aantrekkelijk idee. Als artsen niet meewerken kun je een suspensie maken door je tablet in een potje met water te doen, het dekseltje er op te draaien en lang genoeg stevig te schudden. Dan ontstaat er voor een korte tijd een suspensie die de benzo gelijkmatig in het water verdeelt. Met een spuit haal je er dan de benodigde hoeveelheid uit. Benzo Brains laat zien het je het moet doen: https://www.youtube.com/watch?v=whpciMUXHfY Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sannie Geplaatst 8 november 2018 Rapport Share Geplaatst 8 november 2018 Dank je wel voor je tip. Ben ik dankbaar voor. Nu even lamgeslagen, komt goed, even verwerken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deligaf1 Geplaatst 8 november 2018 Rapport Share Geplaatst 8 november 2018 1 uur geleden zei Sannie: Geen medewerking van huisarts. Ik moet naar GGZ met een psychiater aan de slag, die er meer verstand van hebben. Hij ging niet de verantwoordelijkheid nemen voor omzetting naar Diazepam. Zo was het bij mij ook zucht... Het is dan ook te hopen dat de psy dat wel wil doen want die zijn er ook nog vaak skeptisch over. Je kan het nog via je apotheker proberen... sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sannie Geplaatst 8 november 2018 Rapport Share Geplaatst 8 november 2018 Apotheker geeft toch alleen via een recept? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 8 november 2018 Rapport Share Geplaatst 8 november 2018 2 uur geleden zei Sannie: Dank je wel voor je tip. Ben ik dankbaar voor. Nu even lamgeslagen, komt goed, even verwerken... Blijf er voor vechten. Mijn arts wilde mijn Lorazepam destijds ook niet omzetten en dat heb ik zo maar gelaten, maar uiteindelijk ben jij toch degene die beslist? Sannie reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 8 november 2018 Rapport Share Geplaatst 8 november 2018 Vandaag bij psychiater geweest. Ingelaste uitzending, omdat het niet meer wil. Er is te veel gebeurd en zijn diagnose aan de hand van een test is: emotionele en mentale uitputting, vergelijkbaar met een lichte vorm van een burn-out. Hij wilde me weer een benzo voorschrijven. Uiteindelijk ingestemd met Quetiapine 25 mg, daar was ik net 2 weken vanaf. Maar het moet maar even, slapen wil anders echt niet meer. Hopelijk nu beter. Verder zal ik er hier niet te veel over schrijven, ik blijf wel proberen jullie te ondersteunen in de afbouw voor zover ik dat kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sannie Geplaatst 8 november 2018 Rapport Share Geplaatst 8 november 2018 59 minuten geleden zei Cyclad58: Blijf er voor vechten. Mijn arts wilde mijn Lorazepam destijds ook niet omzetten en dat heb ik zo maar gelaten, maar uiteindelijk ben jij toch degene die beslist? Ja uiteindelijk beslis ik wat ik neem.....hoop dat ik nu weer wat ga opknappen, was een uitputtingsslag. Moet stoppen met mij zo druk maken, helpt mij niet, maar makkelijker gezegd dan gedaan. En als het moet, dan maar van de oxa verder uiteindelijk.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sannie Geplaatst 8 november 2018 Rapport Share Geplaatst 8 november 2018 58 minuten geleden zei Cyclad58: Vandaag bij psychiater geweest. Ingelaste uitzending, omdat het niet meer wil. Er is te veel gebeurd en zijn diagnose aan de hand van een test is: emotionele en mentale uitputting, vergelijkbaar met een lichte vorm van een burn-out. Hij wilde me weer een benzo voorschrijven. Uiteindelijk ingestemd met Quetiapine 25 mg, daar was ik net 2 weken vanaf. Maar het moet maar even, slapen wil anders echt niet meer. Hopelijk nu beter. Verder zal ik er hier niet te veel over schrijven, ik blijf wel proberen jullie te ondersteunen in de afbouw voor zover ik dat kan. Ik hoop ook dat je beter gaat slapen lieve Ad! Wat is Quetiapine? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deligaf1 Geplaatst 8 november 2018 Rapport Share Geplaatst 8 november 2018 2 uur geleden zei Sannie: Apotheker geeft toch alleen via een recept? Ja die geven alleen de medicatie via het recept, maar die kunnen ook advies geven terug naar de huisarts toe. Mijn huisarts wilde die omzetting ook niet doen dus heb ik met de apotheker overlegd en die zei ook dat dia beter was en die hebben weer naar de huisarts gebeld voor de omzetting. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 9 november 2018 Rapport Share Geplaatst 9 november 2018 15 uur geleden zei Sannie: Ik hoop ook dat je beter gaat slapen lieve Ad! Wat is Quetiapine? Quetiapine is Seroquel. Gelukkig ging het slapen vannacht een stuk beter! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sannie Geplaatst 9 november 2018 Rapport Share Geplaatst 9 november 2018 Wat fijn Ad, het is je echt gegund, lekker en goed slapen! Dan kan je de wereld een stuk beter aan! De afbouw daarvan komt wel weer...even de rust er in! Cyclad58 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden