Spring naar bijdragen

Wolf


Wolf

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal mijn naam is wolf. En dit is mijn verhaal.  Happy to meet you

Ik heb op 34 mg valium gezeten. Ik heb dit in een kliniek versneld afgebouwd afgelopen december en jan. (Elke drie dagen twee mg eraf) in het begin ging dit vrij makkelijk, maar het werd steeds zwaarder, todat ik bleef steken op zes mg. Ik was heel erg  ziek, had alle detox verschijnselen die er zijn. Het was echt verschrikkelijk. Niet om uit te houden. Gelukkig had ik een goede arts, hij zag dat het helemaal goed fout ging en heeft mij terug gezet op 14 mg, de dosis waar ik me nog stabiel bij voelde . zit nog steeds op 14 maar nu mag ik het op mijn eigen tempo langzaam afbouwen, onder begeleiding van verpleegkundige van de GGZ Bewezen is wel dat ik overgevoelig ben voor detox, bij mij beginnen de afkickverschijnselen na verminderen dosis al na paar dagen, twee of zo, begreep  eigenlijk niet goed waarom Snoes zei pas na acht dagen. Voor mij is afbouwen erg belangrijk omdat ik ook fibromyalgie heb, een vorm van reuma die chronische vermoeidheid krachteloosheid en chronische spierzwakte en pijn veroorzaakt. Daardoor kan ik nog maar heel weinig, leef bijna in isolement, kan amper een flink stuk met mijn hond lopen. Ik weet dat als ik van de valium af ben dat ik veel meer energie ga krijgen. Is essentieel voor mij om uit mijn huis te kunnen komen en weer een beetje een normaal leven te krijgen. Wel met beperkingen door fibromyalgie maar daar is mee te leven. Nu lijdt ik een rotleven. Dus ik ben erg gemotiveerd, maar ook een beetje bang gezien mijn eerdere ervaringen Dit is mijn verhaal. Bibbers voor de komende weken...

Groetjes van wolf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Wolf en van harte welkom op ons forum.:rose:

Gelukkig heb je thuis nog een hele grote vriend die er altijd voor je is, zodat je niet helemaal alleen bent. Wat voor 'n soort is het? Herder of zo vanwege de naam Wolf?

Heb je zin om naar onze huiskamer te komen? Daar is het lekker warm, er is een hoop begrip want we weten allemaal hoe moeilijk het is om van de pillen af te komen, en je bent niet meer zo eenzaam. Daar huilen we, en lachen we samen. Zie ik je daar?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi bolletje, ik heb me zelf wolf genoemd want dat zijn mij lievelings dieren. Ik heb inderdaad ook een hond, een tervuerense herder, zij heet Willow en is inderdaad mijn vriendinnetje. Mijn man werkt en mijn zoon is het huis uit dus ik ben veel alleen, dat is niet altijd even makkelijk, gelukkig heb ik wel veel steun aan mijn man. O ja, we hebben ook nog drie katten, Ninja, Diesel en droppie, dus zo alleen ben ik nou ook weer niet. Net een paniek aanval op eigen kracht over wonnen, dus nu wel moe, maar ben trots op mezelf. Het gemene van die troep is dat het niets meer voor mij doet, want ik slik het al jaren, en heb dus alleen de negatieve bijwerkingen, maar o wee als je wilt stoppen...

Het lijkt me fijn om naar de huiskamer te komen daar kunnen we elkaar steunen maar  alleen weet ik niet niet hoe dat ik dat moet doen...  Kun jij dit aan mij uitleggen, ben nog niet zo handig met mijn tablet.... Bedankt voor je snelle reactie, hoop je gauw weer te spreken!

Groetjes wolf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Wolf,

Hier twee chihuwafwafs, twee katten en wat vissen. Maar veel dieren gehad. Een pony, hangbuikzwijntje, kippetjes, geitjes enz. Heb een hele grote tuin.:).

Hoe je in de h. kamer moet komen.

Als je Benzodebaas aan klikt zie je in het rijtje Ditjes en datjes staan. Als je daar op klikt zie een rij met allemaal dag draden, iedere dag wordt er weer een nieuwe aangemaakt. Als je die aanklikt kom je erop en kan je je verhaal kwijt. Daar kun je ook lezen waar de rest van onze forumvrienden mee worstelt. Schrijf veel van je af meis dat is goed. Deel zodat je er niet alleen mee blijft zitten, want het is niet zo makkelijk, maar je krijgt een hoop advies van b.v. Kan niet meer (KNM) en nog meer mensen. Ze kunnen je helpen deze strijd aan te gaan.

Kom je er niet uit, blijf vragen hé?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hi @Wolf

hoe gaat het nu? Op hoeveel Mg zit je? 

Het klopt dat naarmate je dichter bij 0 komt, hoe moeilijker het wordt. 

Op deze site zie je op pagina 3 dat de stapjes steeds kleiner moeten zijn op het laatst; 

https://www.apotheekkennisbank.nl/system/files/free/benzodiazepinen.pdf

je zou altijd tapering strips kunnen proberen via de regenboogapotheek? Ik zou wel een machtiging van de arts opsturen naar de verzekering. De kans is dan groter dat het vergoed wordt. 

 

Liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-1-2019 om 05:59 zei Annie87:

Hi @Wolf

hoe gaat het nu? Op hoeveel Mg zit je? 

Het klopt dat naarmate je dichter bij 0 komt, hoe moeilijker het wordt. 

Op deze site zie je op pagina 3 dat de stapjes steeds kleiner moeten zijn op het laatst; 

https://www.apotheekkennisbank.nl/system/files/free/benzodiazepinen.pdf

je zou altijd tapering strips kunnen proberen via de regenboogapotheek? Ik zou wel een machtiging van de arts opsturen naar de verzekering. De kans is dan groter dat het vergoed wordt. 

 

Liefs 

de apotheek zelf laat zien op hun website welke verzekering het wel en niet vergoed. Van welke arts het komt maakt niet uit. Mijn verzekering weigerde gewoon. Ik heb zelfs klachten geschreven en gecorrespondeerd met mijn verzekering.

Persoonlijk kan ik dit   Leidsche protocol niet echt aanbevelen. Denk jij van wel Annie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer

ik zou het Leidse protocol ook zeker niet aanbevelen, zo bedoel ik het niet, het laat alleen puur zien dat hoe dichter je bij 0 komt, hoe zwaarder het ook wordt. 

Dit heb ik meerdere keren zo ervaren. Ook toen ik nog op de clonazepam zat en steeds probeerde af te bouwen. Ik slikte 2 x 0,5 Mg en bouwde steeds af naar 2 x 0,25 Mg. Daarna ging het niet meer. 3 pogingen gedaan in 3 maanden tijd. Nu snap ik wel waarom. In de Ashton Manual staat geloof ik ook, dat je bij laatste afbouwstapjes, de herstelweken langer worden. (Voordat je er weer wat vanaf kan halen.) 

ik raad microtapering aan en luisteren naar je eigen lichaam, wat trek je nog en wat niet? En er veel over lezen. Want dat scheelt bij mij. Ik heb soms zulke rare klachten, waar ik bang van werd. En nu ik lees in de Ashton Manual, dat dat juist bekende klachten zijn, kan ik beter relativeren en ben ik er iets minder angstig onder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer mijn verzekering weigerde ook, maar had er geen machtiging van mijn arts bij. Jij wel? 

Maar ik heb geen puf om dat ook nog te regelen. Het kan me niet zoveel schelen. Als ik nu 300 euro moet betalen aan taperingstrips, dan is dat maar zo. Als ik maar niet meer meemaak, wat ik vorige maand had. Daar heb ik graag wat voor over. Maar ik snap ook dat dit soort bedragen voor sommigen echt niet te doen zijn. Dan is jouw tip met weegschaal en vijltje denk ik heel handig. Of de tip van Gaba en het schuurpapiertje, die vond ik ook wel geniaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 Ik ben het helemaal met je eens. Gelukkig dat je deze methode gevonden hebt he. Ik  was er ook zo blij mee. Had me echt geen raad geweten als ik had moeten doorgaan met stappen van 0.5 diazepam. Ik was echt een skelet en had geen energie om nog 1 stap te zetten. Zo weinig leven in jezelf voelen, en dan dat soort klappen moeten opvangen.... ik kon gewoon niet meer. Toen ik met de weegschaal en vijl begon was ik doodsbang, maar het bleek de beste keus en heeft mij zoveel goeds gebracht. Toen ik eenmaal over de taperingsstrips hoorde, vond ik het de beste uitvinging.... maar in discussie met de instanties gaan heeft geen zin, zolang het minsterie van gezondheid het niet de basis gaat zetten. Want er zijn dus wel enkele verzekeraars die wat vergoeden, maar de meesten niet.
Ik zag wel toevallig 1 verz.maatschappij voorbij komen bij de Regenboog apotheek, die alleen de venlafaxine strips vergoedt, van de laatste stap naar beneden. Die erkennen dus de heftigheid daarvan en maken daar dus een uitzondering. Precies de AD die ik nu afbouw. Bevestigd dan maar weer voor mij dat ik het rustig aan moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...