Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 7-9--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen lieverds hier ben ik dan weer:lips:

Goh das wel lekker rustig hoor een week geen internet. Ga zeker minder de pc. aan zetten. Veeeeeel rustiger in m'n bolletje.

Weten jullie dit? 

Ga het morgen proberen. Gember schijnt heel gezond te zijn.

Hoe is het verder met jullie? Is alles goed gegaan en hebben jullie het wat minder moeilijk gehad? Het zou te gek zijn als het allemaal wat rustiger in het lijf en hoofd zou zijn.

Dadelijk naar de dagbesteding. Heb er weer zin in. Wel gemerkt dat rust in je lijf en hoofd zoooo ontzettend  belangrijk  is. Overdag ff rusten betekent rust in je hoofd 's avonds voor het slapen gaan;)

Ooooo nog wat vergeten.

DIHISSSS Maandag komen ze hier voor de airco in huis. Eindelijk na 5 x vragen. Zodra ik iets weet geef ik jou een berichtje goed?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Fijn dat Je er weer bent Bolletje!!! We hebben je we gemist hoor!

gisteren ben ik bij de HA geweest na een jaar.Ik,had de Ashton Manuel voor haar uitgeprint. Ze heeft m zeker aangenomen en gaat zich erin verdiepen .Dat voelde toch als erkenning.Allen heb ik niet s meer aan het afbouwschema .Heb er zelf ook in gelezen en ben ook wel geschrokken hoe lang het kan duren .Heb van de week wel een middag/ uurtjes gehad dat ik me beter voelde. Is dit misschien een goed teken.?

Vannacht weer een slechte nacht en zoooo nerveus , ik ben soms zo,bang dat ik blijvende schade heb , kan iemand die gedachte uit mijn hoofd praten? voel me soms zo,radeloos !

Hopelijk  gaat het met jullie allemaal beter!

Liefa Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag.

Goed dat je er weer bent bolletje!

Ik heb voor de zekerheid mijn medicatie omgeswitcht die ipv de ochtend eerst de avond dosis afbouwen ik voel me hier beter op. Hoe dat erna dat zien we wel.

Dadelijk naar school toe 4 uurtjes wiskunde leren.

@Eleo31 Je bent toch van de benzo’s af? Wees gerust het herstelt zich maar dat duurdt best lang. De mensen die hier ook via dit forum hebben afgebouwd en die voor ons kwamen die zijn ook herstelt mochten hun permanete schade hebben dan waren hun hier ook nog wel op het forum aanwezig. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Eleo31:

 Fijn dat Je er weer bent Bolletje!!! We hebben je we gemist hoor!

gisteren ben ik bij de HA geweest na een jaar.Ik,had de Ashton Manuel voor haar uitgeprint. Ze heeft m zeker aangenomen en gaat zich erin verdiepen .Dat voelde toch als erkenning.Allen heb ik niet s meer aan het afbouwschema .Heb er zelf ook in gelezen en ben ook wel geschrokken hoe lang het kan duren .Heb van de week wel een middag/ uurtjes gehad dat ik me beter voelde. Is dit misschien een goed teken.?

Vannacht weer een slechte nacht en zoooo nerveus , ik ben soms zo,bang dat ik blijvende schade heb , kan iemand die gedachte uit mijn hoofd praten? voel me soms zo,radeloos !

Hopelijk  gaat het met jullie allemaal beter!

Liefa Eleo

Lieve Eleo! Iedereen geneest, zelfs van hoge dosissen, van cold turkey afbouwen, van langzame jarenlange afbouw... ze genezen allemaal! Dus laat jezelf niet gek maken in je hoofd. Je nieuwe mantra mag zijn: ik zal genezen. Ik ben gezond. Het kan inderdaad lang duren voordat we 100% gezond zijn, maar vergeet niet dat alles dat beter gaat dan op ons positieve bordje mag  komen en dat de ernstigste psychische klachten vaak stukken minder zijn na een tijd. Het is niet zo dat je 2 jaar nog steeds in de hel zit, maar dat je na 2 jaar misschien pas kan constateren dat je je weer helemaal goed voelt, dat je geheugen ook weer werkt, dat je energie weer normaal is.... dat soort dingen gaan als laatst vaak.  Blijvende schade, doen je hersenen niet aan ;-). Zelfs mensen met hersenletsel verbeteren beter dan artsen ooit hadden gedacht. Je hersenen is net als je huid een orgaan dat zichzelf kan genezen. Dat kost soms alleen meer tijd dan een sneetje. Maar het komt goed. Jij wordt helemaal beter!

@bolletje Fijn dat je er bent vrouwke! Hoop dat alles goed gaat met je. En dat rusten in de middag moet je er maar in houden zo te horen. Ik heb het ook lang gedaan tijdens mijn ziekte proces ( ook omdat mijn ouders, waar ik verbleef, meer jouw leeftijd hebben en dus ook altijd een middag dutje doen/ rust moment hebben bleef ik dat langer doen dan noodzakelijk en nog steeds als ik bij hun ben, doe ik gewoon mee. Heerlijk!).

 

Ik ga eens kijken hoe de komende dagen bij mijn ouders nuttig of leuk kan besteden. Ondanks mijn verlatingsangst is het goed om mijn vriend de ruimte te geven, en moet ik ook accepteren dat iedereen anders is en reageert en andere behoeften kan hebben. We hebben ook maar 2 kamers in huis. 1 woonkamer en 1 slaapkamer. Altijd op elkaars lip en in elkaars energie. Dus daarom even een paar dagen naar mijn ouders... niets mis mee. Slik:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje welkom terug lieverd! Fijn dat het weer rustiger is in je ''bolletje'' ;) 

@Weegschaal81 quote "Eerst een hele strip en nu 3,5... Een hele verbetering al! En de dia? Is dat omgezet vanuit de zopiclon of gebruikte je dat ernaast al?

Ik had vorige week een paar goede nachten maar vanaf zondag is het weer slecht. Als ik wakker word heb ik het gevoel dat ik een flinke kater heb en het gevoel dat ik helemaal niet geslapen heb. Opstarten is bij mij daarom ook een drama. Maar wat je zegt; je weet dat het erbij hoort en dat maakt het wel draaglijk. En ook die rust... Ik merk ook (nu ik even niet meer werk) dat ik het afbouwen en de hele situatie daardoor beter aan kan dan hiervoor. Zal in de kliniek nóg beter worden; dan heb ik ook de "stress" van de dagelijkse huishoudelijke dingen etc. even niet meer. 

Wat leuk die proefles paardrijden en dat je zo genoten hebt! :) En knap ook, dat je het toch gewoon doet in deze lastige tijd! Heb jij geen last van een depressie? Of wel? En werk je wel of niet?

Ik hoop dat het goed gaat met je katten! Ik heb 7 jaar 2 katten gehad maar die zijn 2 jaar geleden naar een ander baasje gegaan (zit een heel verhaal achter). Ik mis ze nog steeds..."

Antwoord: Het is zeker een hele verbetering! Ik zit nu ''officieel'' op 25 mg diazepam, maar ik gebruik 20 als het kan. Zo min mogelijk. Hoe minder ik ook daar van af hoef te bouwen. De dia wordt ook pas afgebouwd als ik helemaal van de zopiclon af ben.

Dat kater gevoel ken ik ook. Ik heb dat ook elke ochtend. Niet vooruit te branden gewoon!! Gisteren heb ik me bijv. pas om 13.00u gedouched en aangekleed, omdat het moest vanwege een afspraak die ik 'smiddags had. Ook ik werk (sinds januari alweer, wat vliegt de tijd ) niet en het ging net een beetje beter tot de renovatie begon.....

Leuke vakantie gehad, daar bijzonder goed geslapen :), maar bij thuiskomst de renovatie was veel stress oplevert. Afgelopen maandag had ik echt een slechte dag. Mijn katten kotsten alles onder, krabben aan de bank, schieten onder het bed van de herrie. Echt oorverdovend als ze de drilboor in de granieten vloer bij je buren er in zetten. Ik kon de tv niet horen, geen telefoongesprek voeren, zat te trillen als een rietje op de bank. Ben op hoge poten naar de coördinator gestapt en geëist dat ze per direct een oplossing voor mijn katten gingen regelen Ze zouden eigenlijk vandaag naar een cattery (pension) gaan, maar dat kon dinsdagochtend gelukkig al. Dus dat heb ik alvast voor elkaar gekregen. Ze hebben nu rust en ik ben bij mijn vriend. Ondertussen wel te horen gekregen dat ze de renovatie een week opgeschoven hebben en ze komend weekend wéér doorgaan met werkzaamheden. Ze lopen tegen allerlei zaken aan die niet voorzien waren, bedrijven die zich terug trekken, het grootste gedeelte van de bouwvakkers spreekt pools of arabisch, op een enkele Nederlander na. De woningstichting noemt het groot onderhoud, maar dit is wel degelijk renovatie. En de compensatie die daar tegenover staat is te belachelijk voor woorden (1 maand huur) terwijl we een (minimaal) half jaar in de overlast zitten.... Het levert me erg veel stress op. 

Ja dat paardrijden is een lang gekoesterde droom van mij. Mijn middelste dochter rijdt ook paard, maar heeft haar stuitje gekneusd en kan nu niet rijden. Ik neem haar lessen nu over tot ze zelf weer kan rijden en daarna gaan we samen lessen :) Super leuk! Ik hou me vast aan die momentjes en probeer echt zo positief mogelijk te blijven. 

Ik heb idd ook al sinds 2011 depressieve periodes. Ik slikte daar mirtazapine voor, maar zat op zo'n lage dosering dat het niks meer deed. Van de psychiater moest ik vorig jaar september overstappen op een ander soort AD (valdoxan), omdat dat mijn slapen zou verbeteren. Dat sloeg niet aan en de huidige ad werd te snel afgebouwd..... Nu ben ik sinds maart geloof ik, weer aan de mirtazapine en nu gaat het weer "goed" (met up's en down's) als ik niet teveel stres/spanningen heb. En daar helpt die renovatie niet echt bij... 

Ik ben blij dat ik bij mijn vriend kan blijven tot ze klaar zijn met mijn huisje, maar ga nog niet meteen weer terug, want dat zit ik nog steeds in de herrie. De planning is een week opgeschoven, dus het zal wel ergens half oktober worden dat ik misschien weer mijn huis in kan/wil. 

Gelukkig gaat het slapen redelijk en ben ik nu wel helemaal gewend om bij mijn vriend te slapen. Met de kids gaat het ook goed, school is weer begonnen. Dus weer wat meer structuur :) 

@Eleo31Wat goed dat je huisarts de AM gaat lezen! Hopelijk doet ze er ook echt wat mee en steekt ze er wat van op! 

@Kannietmeer Knuffel voor jou lieverd! Goed dat je even een weekend pauze inlast om elkaar de ruimte te geven. Fijn dat je bij je ouders terecht kunt! 

Nou.... wie het tot hier heeft volgehouden om te lezen: Applaus ;) Het was een flinke lap text hihih sorry ;) Maar kon nu pas echt even flink ''bijpraten'', omdat ik sinds vandaag mijn laptop ook bij mijn vriend heb. Tikt wat makkelijk dan op de telefoon. (vinden mijn duimgewrichten niet echt fijn ivm fybromialgie) 

Allemaal een dikke knuffel en een fijn en rustig weekend gewenst! Liefs, Kaida

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...