Hypertjeee Geplaatst 28 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 Goedemorgen beste mensen , @bolletje heb je je verslapen ? ik dacht nou de huiskamer is niet geopend vandaag laat ik het maar doen... Vannacht vreselijk , nog geen 3 uurtjes geslapen en dat voel ik nu, ben zo veel meer onrustig , niet lekker , moe... iedereen een fijne dag liefs hypertjeee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 Goeie morgen Hypertje, nee ik heb me niet verslapen hoor maar vannacht toen ik wakker werd trilde ik van binnen heel raar. Vanochtend wel opgestaan maar ben wat somber, onrustig en schiet iedere keer vol. Ben dus weer terug gegaan naar bed maar het rare is dat ik bang ben dat ik een nieuw herseninfarct krijg. Het wordt hoog tijd dat ik leer om genoeg rust te nemen, dat lukt me nog steeds niet. Komt heel vaak voor bij mensen met een hersenletsel. Maar jij ook weer slecht geslapen lieverd? Kun jij ook niet wat meer rusten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hypertjeee Geplaatst 28 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 58 minuten geleden zei bolletje: Goeie morgen Hypertje, nee ik heb me niet verslapen hoor maar vannacht toen ik wakker werd trilde ik van binnen heel raar. Vanochtend wel opgestaan maar ben wat somber, onrustig en schiet iedere keer vol. Ben dus weer terug gegaan naar bed maar het rare is dat ik bang ben dat ik een nieuw herseninfarct krijg. Het wordt hoog tijd dat ik leer om genoeg rust te nemen, dat lukt me nog steeds niet. Komt heel vaak voor bij mensen met een hersenletsel. Maar jij ook weer slecht geslapen lieverd? Kun jij ook niet wat meer rusten? Lieve @bolletje hoop dat het niet nog een keer gebeurt, komt goed ... je hebt zoveel goede nachten gehad af en toe een slechte zal ook wel voorkomen , neem vooral je rust ja ik had weer een slechte nacht helaas ...nu ben ik zo onrustig en moe ik probeer te rusten overdag maar overdag kan ik gewoon niet liggen ook omdat ik 3 kinderen heb rondlopen hier sterkte lieve bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 28 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 3 uur geleden zei bolletje: Goeie morgen Hypertje, nee ik heb me niet verslapen hoor maar vannacht toen ik wakker werd trilde ik van binnen heel raar. Vanochtend wel opgestaan maar ben wat somber, onrustig en schiet iedere keer vol. Ben dus weer terug gegaan naar bed maar het rare is dat ik bang ben dat ik een nieuw herseninfarct krijg. Het wordt hoog tijd dat ik leer om genoeg rust te nemen, dat lukt me nog steeds niet. Komt heel vaak voor bij mensen met een hersenletsel. Maar jij ook weer slecht geslapen lieverd? Kun jij ook niet wat meer rusten? lieve bolletje, Het trillen van binnen heb ik maanden lang gehad en nog steeds af en toe. Mogelijk ook benzo ontwenning? Er is ook geen peil op te trekken he.... Wat zijn redenen om een herseninfarct te krijgen? Ja, rust nemen is ook belangrijk, en ook moelijk te doen als je eigenlijk zoveel dingen leuk vind om te doen. Wanneer is het teveel? Ik vind dat zelf ook lastig inschatten hoor.... Die balans is gewoon niet zo makkelijk te vinden als je toch ook je conditie wilt verbeteren en terug wilt naar een beter/actief leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 28 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 2 uur geleden zei Hypertjeee: Lieve @bolletje hoop dat het niet nog een keer gebeurt, komt goed ... je hebt zoveel goede nachten gehad af en toe een slechte zal ook wel voorkomen , neem vooral je rust ja ik had weer een slechte nacht helaas ...nu ben ik zo onrustig en moe ik probeer te rusten overdag maar overdag kan ik gewoon niet liggen ook omdat ik 3 kinderen heb rondlopen hier sterkte lieve bolletje niet slapen is voor iedereen killing. De onrust is dan groter en het rotgevoel dat ieder mens krijgt van niet slapen, is bij ons nog groter. Zoveel mogelijk rust en prikkelvrij leven is voor jou op het moment heel belangrijk. Hopelijk gaat de overprikkeling dan weg en kan je dan ook weer beter slapen. En misschien toch nog een extra blokje om, om meer beweging en buitenlucht te krijgen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 28 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 @Kaida74 hoe gaat het met jou in de herrie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hypertjeee Geplaatst 28 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 27 minuten geleden zei Kannietmeer: niet slapen is voor iedereen killing. De onrust is dan groter en het rotgevoel dat ieder mens krijgt van niet slapen, is bij ons nog groter. Zoveel mogelijk rust en prikkelvrij leven is voor jou op het moment heel belangrijk. Hopelijk gaat de overprikkeling dan weg en kan je dan ook weer beter slapen. En misschien toch nog een extra blokje om, om meer beweging en buitenlucht te krijgen? Ja idd killing pffff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaida74 Geplaatst 28 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 (bewerkt) 1 uur geleden zei Kannietmeer: @Kaida74 hoe gaat het met jou in de herrie? Hey lieve @Kannietmeer Het is "te doen", maar daar houdt het ook echt mee op. Ze zijn nu nog op de eerste streng (ik zit op de 3de streng) van boven naar beneden bezig. Vandaag waren ze op mijn verdieping met de hoekwoning bezig en tussen die woning en mij zit maar 1 woning. Dus je kunt op je vingers natellen: HERRIE!!!!!!! Volgende week gaan ze naast me aan de gang, dan ga ik echt mijn huis uit vluchten! De week dáárop starten ze bij mij (10 sept.) En ben ik 2 weken sowieso niet thuis en ben ik bij mijn vriend. De katten gaan dan naar een pension. Ze doen 2 woningen per dag de vloeren eruit drillen, dus morgen verdieping 4 en 5. Het is maar goed dat we een leuk bedrag aan ''schade voor het ongemak'' krijgen en de kosten van het pension voor de katten wordt vergoed, anders was ik zwaaaaaaar in protest gegaan. Ik hou me vast aan de gedachte dat, als mijn huisje opgeknapt is, ik er wat moois voor terug krijg. Ik heb van het strand in Frankrijk zand en schelpen in een pot gestopt, stukken rotsblokken verzameld en en heb, bij de Aldi notabene, echt leuke kaarsen en wandborden met leuke teksten in "maritiem thema"gevonden. Dus mijn nieuwe wc krijgt een Zee thema. Daar heb ik dan wel zin in! @bolletje lieve schat, denk je een beetje (veel) om jezelf? Dat trillen herken ik. Heb ik ook wel eens. Heel raar, onderhuids gevoel..... Alsof je onderhuids onder stroom staat en het zoemt. Komt idd door de benzo's. Heb het toevallig aan de ggz arts gevraagd en zei gaf aan dat dat idd kan voorkomen. Ik heb ook dat mijn ogen af en toe een beetje schokken. Kleine tikjes, net zoals je weleens in een spier voelt. Hoort er allemaal bij, zei ze.... Het gaat over, maar niemand weet en kan voorspellen wanneer.... @hypertjeee, wat ontzettend rot voor je dat je zo slecht slaapt!!! En dat met 3 kinderen om je heen? Wat zijn de leeftijden? School is weer begonnen, misschien geeft je dat een beetje rust overdag? Wat mijn slapen betreft mag ik niet klagen! Ik zit nu op 20 mg dia en 3 of 4 (naar behoefte) zopiclon. Tijdens de vakantie is er echt wat in mijn hoofd gereset, want ik slaap nog steeds in dat ritme wat ik daar had, ondanks de onrust en de overprikkeling overdag. Ik ben vannacht (en de afgelopen nachten) maar 1 keer wakker geworden. Het zal allemaal wel gaan veranderen als ik straks helemaal van de zopiclon af ben en de dia af ga bouwen, maar voor nu "geniet" ik er maar van dat ik toch best lekker slaap Want voor de vakantie was het prut met peren terwijl ik op dezelfde dosering zat..... Een permanente vakantie in de natuur is DE oplossing voor mij hihihi Maar helaas gaat die vlieger niet op.... @Cylad Fijn dat het langzaamaan wat beter met je vrouw gaat!!! Hopelijk knapt ze snel op 28 augustus 2018 bewerkt door Kaida74 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deligaf1 Geplaatst 28 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 Goedemiddag, Vandaag de stap gezet naar 4mg Met werken gaat het redelijk, waar ik veel moeite mee heb zijn de ‘psychotische’ gedachtens deze worden erger naar mate ik veel invloeden heb te verwerken. Ik lach er maar om om het maar niet al te serieus te nemen, ik weet anders ook niet wat ik daar mee moet doen. Vrijdag ook weer naar school, ik heb ook bijna geen lust meer om dingen te doen en ik zie er ook vaak tegen op. z’n ‘zombie’ gevoel noemen ze dat ook wel eens. Ik ben ook maar weer met mijn doelen lijst aan de gang gegaan voor als ik weer beter ben dat ik al naar wat doelen toe heb gewerkt. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hypertjeee Geplaatst 28 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 28 minuten geleden zei Kaida74: Hey lieve @Kannietmeer Het is "te doen", maar daar houdt het ook echt mee op. Ze zijn nu nog op de eerste streng (ik zit op de 3de streng) van boven naar beneden bezig. Vandaag waren ze op mijn verdieping met de hoekwoning bezig en tussen die woning en mij zit maar 1 woning. Dus je kunt op je vingers natellen: HERRIE!!!!!!! Volgende week gaan ze naast me aan de gang, dan ga ik echt mijn huis uit vluchten! De week dáárop starten ze bij mij (10 sept.) En ben ik 2 weken sowieso niet thuis en ben ik bij mijn vriend. De katten gaan dan naar een pension. Ze doen 2 woningen per dag de vloeren eruit drillen, dus morgen verdieping 4 en 5. Het is maar goed dat we een leuk bedrag aan ''schade voor het ongemak'' krijgen en de kosten van het pension voor de katten wordt vergoed, anders was ik zwaaaaaaar in protest gegaan. Ik hou me vast aan de gedachte dat, als mijn huisje opgeknapt is, ik er wat moois voor terug krijg. Ik heb van het strand in Frankrijk zand en schelpen in een pot gestopt, stukken rotsblokken verzameld en en heb, bij de Aldi notabene, echt leuke kaarsen en wandborden met leuke teksten in "maritiem thema"gevonden. Dus mijn nieuwe wc krijgt een Zee thema. Daar heb ik dan wel zin in! @bolletje lieve schat, denk je een beetje (veel) om jezelf? Dat trillen herken ik. Heb ik ook wel eens. Heel raar, onderhuids gevoel..... Alsof je onderhuids onder stroom staat en het zoemt. Komt idd door de benzo's. Heb het toevallig aan de ggz arts gevraagd en zei gaf aan dat dat idd kan voorkomen. Ik heb ook dat mijn ogen af en toe een beetje schokken. Kleine tikjes, net zoals je weleens in een spier voelt. Hoort er allemaal bij, zei ze.... Het gaat over, maar niemand weet en kan voorspellen wanneer.... @hypertjeee, wat ontzettend rot voor je dat je zo slecht slaapt!!! En dat met 3 kinderen om je heen? Wat zijn de leeftijden? School is weer begonnen, misschien geeft je dat een beetje rust overdag? Wat mijn slapen betreft mag ik niet klagen! Ik zit nu op 20 mg dia en 3 of 4 (naar behoefte) zopiclon. Tijdens de vakantie is er echt wat in mijn hoofd gereset, want ik slaap nog steeds in dat ritme wat ik daar had, ondanks de onrust en de overprikkeling overdag. Ik ben vannacht (en de afgelopen nachten) maar 1 keer wakker geworden. Het zal allemaal wel gaan veranderen als ik straks helemaal van de zopiclon af ben en de dia af ga bouwen, maar voor nu "geniet" ik er maar van dat ik toch best lekker slaap Want voor de vakantie was het prut met peren terwijl ik op dezelfde dosering zat..... Een permanente vakantie in de natuur is DE oplossing voor mij hihihi Maar helaas gaat die vlieger niet op.... @Cylad Fijn dat het langzaamaan wat beter met je vrouw gaat!!! Hopelijk knapt ze snel op @Kaida74 oudste die redt zich wel die is bijna 12 de andere twee zijn nog vrij jong . Super dat je goed slaapt ! Vakantie is altijd goed wij hebben die van ons door mij helaas geannuleerd dit jaar volgende keer beter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hypertjeee Geplaatst 28 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 14 minuten geleden zei Deligaf1: Goedemiddag, Vandaag de stap gezet naar 4mg Met werken gaat het redelijk, waar ik veel moeite mee heb zijn de ‘psychotische’ gedachtens deze worden erger naar mate ik veel invloeden heb te verwerken. Ik lach er maar om om het maar niet al te serieus te nemen, ik weet anders ook niet wat ik daar mee moet doen. Vrijdag ook weer naar school, ik heb ook bijna geen lust meer om dingen te doen en ik zie er ook vaak tegen op. z’n ‘zombie’ gevoel noemen ze dat ook wel eens. Ik ben ook maar weer met mijn doelen lijst aan de gang gegaan voor als ik weer beter ben dat ik al naar wat doelen toe heb gewerkt. Succes! Yuppie 4mg , komt helemaal goed met je hoop ik ! Petje af , toch nog functioneren ondanks alles hypertjeee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deligaf1 Geplaatst 28 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 Thanks hypertje, hoe is het met jouw? Hoellang sta je op 0 Hypertjeee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 28 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 8 uur geleden zei Hypertjeee: Goedemorgen beste mensen , @bolletje heb je je verslapen ? ik dacht nou de huiskamer is niet geopend vandaag laat ik het maar doen... Vannacht vreselijk , nog geen 3 uurtjes geslapen en dat voel ik nu, ben zo veel meer onrustig , niet lekker , moe... iedereen een fijne dag liefs hypertjeee Lieve @Hypertjeee, ik had helaas ook zo'n nacht. Dat was lang geleden, maar daarom niet minder vervelend. Ergens tussen de 3 en 4 uur, verder kwam ik niet. Viel pas rond 3 uur in slaap en om 10 voor 7 ging de wekker. Was gisteravond ook helemaal niet moe, maar juist alert. Dat is geen goede slaapbasis. Heb al wel weer een paar dagen last van de buik, dat helpt ook niet. Ik heb een paar maanden terug van een vriendin goede probiotica gekregen, dat hielp. Die ga ik nu maar weer bestellen. Hoopte zonder te kunnen, maar daar lijkt het nog even niet op. Is het overdag bij jou wel wat beter gegaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 28 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 7 uur geleden zei bolletje: Goeie morgen Hypertje, nee ik heb me niet verslapen hoor maar vannacht toen ik wakker werd trilde ik van binnen heel raar. Vanochtend wel opgestaan maar ben wat somber, onrustig en schiet iedere keer vol. Ben dus weer terug gegaan naar bed maar het rare is dat ik bang ben dat ik een nieuw herseninfarct krijg. Het wordt hoog tijd dat ik leer om genoeg rust te nemen, dat lukt me nog steeds niet. Komt heel vaak voor bij mensen met een hersenletsel. Maar jij ook weer slecht geslapen lieverd? Kun jij ook niet wat meer rusten? Lieve @bolletje, dat is echt heel vervelend. Dat je een nacht niet goed slaapt is al niet leuk, maar je angst voor opnieuw een herseninfarct is veel minder. Je loopt toch niet meer risico dan ieder ander? Zo nee, dan is het niet gegrond, maar ik snap het wel van je. Ik heb ook een mindere dag en weg is het vertrouwen. Is het overdag wel wat beter gegaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 28 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 4 uur geleden zei Kannietmeer: Die balans is gewoon niet zo makkelijk te vinden als je toch ook je conditie wilt verbeteren en terug wilt naar een beter/actief leven. Precies dat. We lopen daar denk ik allemaal wel tegenaan. Ik doe ook van alles. Sporten, sociale activiteiten, fulltime werken in een heel drukke baan. Op goede dagen geen enkele probleem. Als het wat minder gaat ga je vaak ongemerkt over je eigen grens heen. De vraag is: wat was er eerder, de kip of het ei? Kortom, komt zo'n slechte dag omdat je over je grenzen bent heengegaan of ga je over je grenzen heen omdat je een slechte dag hebt? We gaan eigenlijk maar gewoon door en vergeten inderdaad de nodige rust te nemen. Goede les, steeds weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 28 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 Lieve allemaal, toen ik net ziek werd, las ik dit artikel en deelde het vandaag privé met één van ons. Dit artikel was voor mij een eye-opener wat betreft melatonine en daarnaast de leugen van de benzo. Het meest frappante deel wilde ik even citeren, omdat het een stelling is van een neuroloog en somnoloog. Er is wel kennis, maar de meeste artsen weten gewoon te weinig tot niets. Hier het stukje uit het artikel: Citaat Het slechte nieuws voor de slikkers: pillen doen bijna niks. De werking van melatonine tegen slapeloosheid is bij mensen jonger dan 55 jaar niet bewezen, Donormyl veroorzaakt eigenlijk alleen dufheid. Zelfs benzodiazepinen doen niet wat ze beloven, zegt Hans Hamburger, neuroloog en somnoloog en hoofd van het Amsterdam Slaap Centrum, een kliniek voor mensen met slaapstoornissen. „Je slaapt er maar dertien tot vijftien minuten langer door.” Ze helpen weliswaar om sneller in te slapen, maar vervolgens, zegt hij, lig je net zo vaak wakker als zonder pillen. „Je herinnert je er alleen niets meer van, omdat de middelen je geheugen uitschakelen.” Hypertjeee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 28 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 4 minuten geleden zei Cyclad58: Precies dat. We lopen daar denk ik allemaal wel tegenaan. Ik doe ook van alles. Sporten, sociale activiteiten, fulltime werken in een heel drukke baan. Op goede dagen geen enkele probleem. Als het wat minder gaat ga je vaak ongemerkt over je eigen grens heen. De vraag is: wat was er eerder, de kip of het ei? Kortom, komt zo'n slechte dag omdat je over je grenzen bent heengegaan of ga je over je grenzen heen omdat je een slechte dag hebt? We gaan eigenlijk maar gewoon door en vergeten inderdaad de nodige rust te nemen. Goede les, steeds weer. Ook aan @bolletje Ik vraag me af of het daar echt mee te maken heeft. Een mindere dag heeft iedereen. Wij zijn er alleen gevoeliger voor, en hebben daarnaast soms echt gewoon even meer last van ontwenning. Mogelijk had je die klachten ook gehad als je niets gedaan had. Maar als je veel gedaan hebt, gaan we snel zoeken naar een verklaring en roepen we dat we te veel hebben gedaan. Wanneer we niet veel hebben gedaan, vinden we wel een andere reden om het te verklaren. Maar vaak helpen we onszelf niet echt met de verklaring, omdat het eigenlijk altijd of onze eigen schuld is of de schuld van een ander of de situatie. En meestal kunnen we die dingen niet echt goed veranderen of voorkomen. Mogelijk is het dus meer behulpzaam om te leren accepteren dat er soms dalen zijn tijdens ons genezingsproces, zoals dat is tijdens de afbouw en ontwenning. We zijn er nog niet. Mijn energie is gewoon ook niet altijd goed. En soms doe ik heel veel en gaat het prima en voel ik energie. En dan ineens is het weg en ben ik een waggelende vaatdoek met het geheugen van een mug. Ipv het op de normale manier te proberen uit te leggen ( zonder benzo's zoek je naar de oorzaak), ben ik van mening dat het zinvol is om iets meer oordeel- en oorzaakvrij om te gaan met deze onvoorspelbaarheid van de benzo ontwenning en het herstel. Het doet minder pijn, het geeft minder oordeel naar jezelf en naar anderen, en het helpt je om gewoon de dag te nemen zoals die op dat moment aanwezig is. Leven in het nu zonder oordeel. Tegelijk: Ik heb duidelijk baat gehad bij een multivitamine van Vitals, Elke dag poeder. Het is alleen zo goed als op. Moet ik een nieuwe pot aanschaffen? Hoe lang moet ik die smerige poeder slikken? Aan de andere kant: als het mijn lichaam helpt om duidelijk beter te functioneren qua energie en denk vermogen, dan is het een prima oplossing. Voor een ander zou ik direct er voor kiezen deze oplossing te proberen. Maar zelf ben ik toch ook soms aan het wikken en wegen. Wel / niet.... Hypertjeee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 28 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 6 minuten geleden zei Kannietmeer: Ook aan @bolletje Ik vraag me af of het daar echt mee te maken heeft. Een mindere dag heeft iedereen. Wij zijn er alleen gevoeliger voor, en hebben daarnaast soms echt gewoon even meer last van ontwenning. Mogelijk had je die klachten ook gehad als je niets gedaan had. Maar als je veel gedaan hebt, gaan we snel zoeken naar een verklaring en roepen we dat we te veel hebben gedaan. Wanneer we niet veel hebben gedaan, vinden we wel een andere reden om het te verklaren. Maar vaak helpen we onszelf niet echt met de verklaring, omdat het eigenlijk altijd of onze eigen schuld is of de schuld van een ander of de situatie. En meestal kunnen we die dingen niet echt goed veranderen of voorkomen. Mogelijk is het dus meer behulpzaam om te leren accepteren dat er soms dalen zijn tijdens ons genezingsproces, zoals dat is tijdens de afbouw en ontwenning. We zijn er nog niet. Mijn energie is gewoon ook niet altijd goed. En soms doe ik heel veel en gaat het prima en voel ik energie. En dan ineens is het weg en ben ik een waggelende vaatdoek met het geheugen van een mug. Ipv het op de normale manier te proberen uit te leggen ( zonder benzo's zoek je naar de oorzaak), ben ik van mening dat het zinvol is om iets meer oordeel- en oorzaakvrij om te gaan met deze onvoorspelbaarheid van de benzo ontwenning en het herstel. Het doet minder pijn, het geeft minder oordeel naar jezelf en naar anderen, en het helpt je om gewoon de dag te nemen zoals die op dat moment aanwezig is. Leven in het nu zonder oordeel. Tegelijk: Ik heb duidelijk baat gehad bij een multivitamine van Vitals, Elke dag poeder. Het is alleen zo goed als op. Moet ik een nieuwe pot aanschaffen? Hoe lang moet ik die smerige poeder slikken? Aan de andere kant: als het mijn lichaam helpt om duidelijk beter te functioneren qua energie en denk vermogen, dan is het een prima oplossing. Voor een ander zou ik direct er voor kiezen deze oplossing te proberen. Maar zelf ben ik toch ook soms aan het wikken en wegen. Wel / niet.... Goed gezegd. Sluit ik me bij aan. Het is zoals jij uitlegt, ik herken dat ook. En die multivitamine: doen. Ik heb zelf Probiotica gehad die leken te helpen. Nu overweeg ik om het ook weer aan te schaffen, ondanks dat ik het niet lekker vindt. Ik ga het ook doen. Hypertjeee, Kaida74 en Kannietmeer reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 28 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 (bewerkt) 3 uur geleden zei Cyclad58: Goed gezegd. Sluit ik me bij aan. Het is zoals jij uitlegt, ik herken dat ook. En die multivitamine: doen. Ik heb zelf Probiotica gehad die leken te helpen. Nu overweeg ik om het ook weer aan te schaffen, ondanks dat ik het niet lekker vindt. Ik ga het ook doen. De probiotica slik ik nu een jaar: De L-Ramnosus stam is nodig voor het basisherstel van de darmen. Deze heb je in grote hoeveelheid nodig voor herstel van de darmflora. Zorg dat die aanwezig is in welke je dan ook slikt. ( en deze stam helpt bij de aanmaak van gabareceptoren.... wat wil je nou nog meer??) Ik kan je deze twee ook aanbevelen: 1. Vitals, Microbiol Trio Platinum ( deze kan je heel innemen met water op lege maag en 20-30 minuten voor het eten) 2. Orhica, Orhiflor Original ( deze los je op in water door capsule te openen, ook nemen op lege maag) en 20-30 minuten voor het eten. Heeft geen smaak en vind ik goed te doen). ( Later toegevoegd: Deze moet ik dus wisselen want heeft niet genoeg KVE....) Omdat ze verschillende stammen hebben, wissel ik ze af. Zo hebben mijn darmen van alles wat. Wist je dat deze bacterie stammen uiteindelijk mede verantwoordelijk zijn voor het aanmaken van de neurotransmitters? Zeer belangrijk dus voor ons. Volgens mijn natuurarts zijn er psychiaters die nu eerst bepaalde probiotica voorschrijven omdat daarmee ook je serotonine en dopamine en gaba levels verbeterd kunnen worden. 28 augustus 2018 bewerkt door Kannietmeer Kaida74 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hypertjeee Geplaatst 28 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 @Kannietmeer lieve liz sluit me ook aan bij alles wat je schrijft ever over de 5-htp moet ik dat nou overdag of voor het slapen gaan inslikken samen met magnesium ?of is dat te veel ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 28 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 Het is van Bonusan met 16 stammen, Liz @Kannietmeer. Dank voor je waardevolle toevoeging! dat wist ik niet, maar verklaart wel; waarom ik me tijdens het gebruik (ik had een kuurtje van 12 dagen van een vriendin gekregen om te proberen) prima voelde. Dat hield een tijdje aan, maar nu komen die buik- en darmklachten weer keihard terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 28 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 Beste allemaal, ik heb een tijdje niet meegelezen. Was druk met de voorbereidingen op mijn zus' huwelijk gisteren. Het was geweldig! Iedereen was happy. Ik ook! Daar ook geslapen. Was een lang feest, dus kort nachtje, maar dat lag niet aan mijn slaapvermogen. Zaterdag gaan we op vakantie. Ik heb er zin in en hoop deze positieve vibe even te houden. Tijd om bij te lezen heb ik even niet nu, maar door deze post, wil ik jullie wel vertrouwen geven. Jullie hebben vast oude posts van mij nog in het hoofd. Zit je nu in die fase: het komt goed. Echt! Kaida74 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 28 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 @Cyclad58 er valt veel te lezen en te leren over wat iedere stam apart kan betekenen voor je lichaam. Om de juiste stammen toe te voegen en er achter te komen waarom je buik zo doet (als het geen benzobuik is) is het soms handig om ontlastingsonderzoek te doen wanneer de klachten aanhouden. http://www.darmgezondheid.nl/voeding-en-leefstijl/probiotica/verschillende-soorten-probiotica/ een voorbeeld van een website waar je stapje voor stapje te leren. https://www.orthokennis.nl/artikelen/probiotica Deze is wat ingewikkelder en wel specifieker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 28 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2018 (bewerkt) 2 uur geleden zei Cyclad58: Bonusan met 16 stammen, Belangrijk is ook de hoeveelheid kolonie vormende eenheden. ( KVE) Volgens de darmspecialisten moet je er minimaal 10 miljard in hebben om er nut van te hebben. Zit er minder in dan kan je beter een andere kopen. Hierom ben ik ook geswitched van probiotica. De propbiotica die ik eerder steeds heb aanbevolen. De Lactobacillus L-Rhamnosus GG. Deze is dus wel heel belangrijk. Maar die ik steeds kocht heeft 6 miljard KVE. Niet genoeg dus. Vandaar dat ik ben overstapt op eerder genoemde producten. Die ik eerst nam neem ik er gewoon bij. Terwijl ik nog eens nazoek wat ik slik ( aangeraden door mijn natuurarts...) kom ik er achter dat 1 van deze slechts 1 miljard heeft?!?! Kijk, zelfs ik moet mijn huiswerk zelf doen. Ik had het eerder opgezocht en zei dus ook tegen mijn natuurarts dat ik deze te laag vond. Toen hij het betwiste heb ik hem geloofd..... tja.... Maar de Vitals is wel goed. Die heb ik zelf uitgezocht en heeft er 20 miljard in zitten waaronder de L-Rhamnosus. Word je toch moe van..... @Hypertjeee 28 augustus 2018 bewerkt door Kannietmeer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 29 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2018 16 uur geleden zei Hypertjeee: @Kannietmeer lieve liz sluit me ook aan bij alles wat je schrijft ever over de 5-htp moet ik dat nou overdag of voor het slapen gaan inslikken samen met magnesium ?of is dat te veel ? ik denk dat het beter overdag genomen kan worden. De magnesium heeft een andere werking op je hersenen en spieren. Zitten niet bij elkaar op hetzelfde systeem... nou ja... wel beiden effect op de hersenen, maar niet in hetzelfde proces. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden