Spring naar bijdragen

Iemand tips of advies?


Bilo

Aanbevolen berichten

Ik heb wel eens vaker proberen te stoppen maar niet gelukt. Ik vond dat ik niet zo veel dronk als "echte alcoholisten" maar ik kwam er steeds meer achter dat dat nergens op sloeg. Ja ik dronk "maar" 2 keer per week maar wel gelijk enorm veel. En ja dat was minder dan aantal alcoholisten die ik kende maar wat boeit dat? Ook al drink ik 2 bier per week; als ik er last van heb dan stoppen. Dus 5 dagen geleden de knoop doorgehakt; ik stop voor een jaar. En dan zien we wel weer verder. Ik heb genoeg van niet meer herinneren hoe ik in bed ben beland,..genoeg van de rare appjes die ik dronken stuurde. En genoeg van de aanslag op mijn lichaam.

Ik had niet verwacht dat ik deze ontwenningsverschijnselen zou krijgen. Want op google lees je veel over ontwenning van alcohol maar daar vertellen ze overal dat dit is na dagelijks gebruik. Maar het rare is. ik stop;..heb 3 dagen geen behoefte aan alcohol en nergens last van. En dan bam,..3de avond en 4de/5de dag ineens gespannen, slecht slapen, enorme drang naar alcohol. alsof mijn lichaam dan zijn gebruikelijke dosis verlangt.

En mijn hoofd is echt een voorbeeld van cognitieve dissonantie theorie. Dat goed willen praten. Pfff ik geloof mijn eigen gedachten niet eens en kan ze wegleggen maar toch blijven ze komen. "zonder alcohol is het niet gezellig"..."drink gewoon maar 2 wijntjes dat kan makkelijk"..."je hebt die ontspanning nodig".."je onthoudt jezelf van iets leuks". ***** bilo.

Maar nu op dag 5 heb ik het even zwaar. Gespannen alsof ik 5 liter koffie op heb. Gevoel alsof ik iets leuks nodig heb. Ik snak naar alcohol. Enige wat helpt gisteren en wat ik nu weer ga doen is nachtthee drinken. Zo'n thee met valeriaan, lavendel en rooibos. Als ik daar 2,5 liter van weg drink voel ik mij rustiger. Is beetje veel maar voor nu beter dan wijn.

Vreselijk irritant dat. Ik kan elk gevoel en gedachten wegleggen met goede argumenten in mijn hoofd maar ze blijven maar komen. En die drang naar alcohol. Blijft dat lang duren gemiddeld? Iemand nog tips? Sorry voor de post maar heb de hele dag maar 1 gedachten in mn hoofd: alcohol, alcohol en alcohol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bilo, welkom,  goed dat je hier komt. Het beste advies wat ik nu even kan geven is: probeer die trek uit te zitten. Vecht er niet tegen maar bezie het als een golfbeweging, die trek gaat echt weg al kan het lang duren. Het heeft echt zijn tijd nodig, niet meer dan dat. Niet dat dat makkelijk is, ik weet het. Probeer afleiding te zoeken, ga wandelen, sporten, filmpje kijken, iemand opbellen. En vooral goed eten straks, met een volle maag ervaar je minder trek. Ik hoop dat je er voor nu even iets aan hebt, sterkte! Oja, wat bij mij ook goed hielp was Tanden Poetsen, echt waar! De trek verdween door die mintsmaak, kauwgum hielp ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal. Het is gelukt om niet te drinken. Door middel van veel thee, veel bewegen en constant herinneren aan waarom ik wilde stoppen. Aan de ellende.

Komend weekend zal zwaar worden maar ga mijn best doen. Ik voel mij nu al wat fitter dus dat werkt motiverend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Bilo:

Bedankt allemaal. Het is gelukt om niet te drinken. Door middel van veel thee, veel bewegen en constant herinneren aan waarom ik wilde stoppen. Aan de ellende.

Komend weekend zal zwaar worden maar ga mijn best doen. Ik voel mij nu al wat fitter dus dat werkt motiverend.

Heel goed! Gewoon doorgaan. Dit is het moeilijke deel. Als je dit gehad hebt dan wordt het over het algemeen iets makkelijker met af en toe nog moeilijke momenten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...