Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 21-8--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Hypertjeee:

Dank je wel voor het artikel. Ik denk wel dat er met de grootst mogelijke voorzichtigheid moet worden omgesprongen met alle middelen die worden beschreven. Benzo-ontwenning in mensen lijkt toch nog wat anders dan hoe het in dieren gaat en daarnaast blijkt dat iedereen anders is en anders kan reageren. Wat voor éne werkt, is voor de ander het begin van een heftiger periode dan daarvoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Jeshen:

Lieve @Eleo31 weet je: ik heb dat ook nog steeds na 8 maanden stoppen. Vannacht kon ik maar niet in slaap vallen en dat frustreert. Nu ben ik een wrakje. Wil ik een eind maken aan mijn relatie omdat mijn vriend mij toch niet snapt etc etc. Het is moeilijk, maar het is niet anders. 

Knuffel!

Lieve @Jeshen,

 

Wat naar dat je een slechte nacht had terwijl het daarvoor juist zo goed ging. Weet in elk geval dat het goed kan gaan en dat de goede nachten talrijker worden en de slechte nachten minder. 
Weet je, dat je vriend het niet begrijpt is niet het ergste. Dat heb ik met mijn partner ook en dat wordt helaas vaak gemeld. Ondanks dat personen naast je niet begrijpen wat een (ex)-benzogebruiker doormaakt kan hij of zij toch steun geven. Het is vaak onmacht bij de partner, want hij/zij wil je helpen en kan dat niet. Dat is best frustrerend voor een partner. 

Gaat het tussen jou en je partner wel goed tijdens jouw goede dagen? Dan zou ik de vraag "wil ik een eind maken aan mijn relatie?" met nee beantwoorden. Want het komt goed. En dat weet jij ook.

Knuffel! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Hypertjeee:

Ik heb slaap nodig , de eerste drie dagen nadat ik gestopt was maakte ik nog 5 uurtjes nu sinds 7-8 dagen hooguit 3 , en dat begint me nu echt te breken :( en vanochtend werd ik met een op hol geslagen hart wakker , zo eng. En ik heb nog geen 4 weken geslikt !

ik wil gewoon even slapen 

en hoe is t met jou ?

Hoi @Hypertjeee,

 

Je slaap herstelt wel weer. Het zal niet altijd goed gaan, maar er komen meer goede nachten aan. Hopelijk geven die je het vertrouwen dat het wel goed komt. 

Bij mij was slapen ook lang een probleem. Ik ben nu 9 maanden Loravrij en de goede nachten nemen toe. In het begin had ik rustig 3 of 4 slechte nachten per week, nu 2 of 3 per maand. Helemaal weg zijn ze nog niet, maar er zit een opgaande lijn in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58@Jeshen Tegen mijn vriend ( en ook tegen mijn vrienden en familie) zei ik altijd: het maakt me niet wat je doet als je me maar altijd zegt dat het goed gaat komen en dat ik zal genezen. Dat is het enige wat je tegen je me mag zeggen, als ik het moeilijk heb. Om wat voor een reden dan ook. Of je het nou begrijpt of niet. Jij zegt tegen mij: lieverd, het komt goed, en dit zal over gaan. Je zal genezen. Je bent al verder dan gisteren.

En dat heeft gewerkt voor mij. Ik weet dat ik ze heb geinstrueerd, en toch is het fijn dat ze het doen en wilde ik het zo graag horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Lieve @Jeshen,

 

Wat naar dat je een slechte nacht had terwijl het daarvoor juist zo goed ging. Weet in elk geval dat het goed kan gaan en dat de goede nachten talrijker worden en de slechte nachten minder. 
Weet je, dat je vriend het niet begrijpt is niet het ergste. Dat heb ik met mijn partner ook en dat wordt helaas vaak gemeld. Ondanks dat personen naast je niet begrijpen wat een (ex)-benzogebruiker doormaakt kan hij of zij toch steun geven. Het is vaak onmacht bij de partner, want hij/zij wil je helpen en kan dat niet. Dat is best frustrerend voor een partner. 

Gaat het tussen jou en je partner wel goed tijdens jouw goede dagen? Dan zou ik de vraag "wil ik een eind maken aan mijn relatie?" met nee beantwoorden. Want het komt goed. En dat weet jij ook.

Knuffel! 

Hi @Kannietmeer, @Hypertjeee en @Cyclad58dankjulliewel. Jullie hebben gelijk. Ik wil het eigenlijk niet, maar ik voel mij op een zwak moment een blok aan zijn been en tja... dat was ik nooit. Ik deed altijd heel veel en klaagde nooit. Nu jammer ik soms nog en dan zie ik dat hij ook niet weet wat te zeggen. Ik heb ooit ook wel gezegd: zeg gewoon dat het goed komt. Dat is alles wat ik wil horen. Maar dat is hij denk ik vergeten. Het ene moment wandel ik 20 km en ben ik euforisch, het andere moment zak ik weer in en zit ik te piekeren. 

Hij heeft in ieder geval gezegd dat ik geweldig ben en hij niet van mij af wil. Dus daar moet ik het weer even op doen. Lief!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Jeshen:

Hi @Kannietmeer, @Hypertjeee en @Cyclad58dankjulliewel. Jullie hebben gelijk. Ik wil het eigenlijk niet, maar ik voel mij op een zwak moment een blok aan zijn been en tja... dat was ik nooit. Ik deed altijd heel veel en klaagde nooit. Nu jammer ik soms nog en dan zie ik dat hij ook niet weet wat te zeggen. Ik heb ooit ook wel gezegd: zeg gewoon dat het goed komt. Dat is alles wat ik wil horen. Maar dat is hij denk ik vergeten. Het ene moment wandel ik 20 km en ben ik euforisch, het andere moment zak ik weer in en zit ik te piekeren. 

Hij heeft in ieder geval gezegd dat ik geweldig ben en hij niet van mij af wil. Dus daar moet ik het weer even op doen. Lief!

Dat klinkt hoopvol lieverd! Wees lief voor jezelf. Hij wil dat duidelijk ook zijn: lief voor jou. Dat hij niet weet hoe jij je voelt of hoe hij je kan helpen is heel normaal. Dat is voor een partner echt moeilijk, om de ander te zien lijden, het niet te begrijpen én ook nog niet te weten hoe je kan helpen. Misschien wel goed om dat ook tegen hem te zeggen, dat het fijn is dat hij geduldig is, en dat je niet verwacht dat hij het begrijpt, en dat het enige wat hij kan doen is je steunen door te zeggen dat het goed komt en dat je er samen uitkomt.

Ben blij voor je. Nogmaals: wees lief voor jezelf en besef dat als je het zelf moeilijk hebt het normaal is in een relatie dat de ánder er dan voor je is. En dat dat mag. Je kan niet altijd sterk zijn in het leven. En dit is zo'n moment.

liefs, Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer Dat zal ik zeker doen! Ik ben niet zo iemand die klakkeloos alles gelooft en doet wat een arts en/of psycholoog zegt... Vroeger wel maar met alles wat ik nu weet heb ik daar inmiddels een hele duidelijke mening over en sterke eigen wil en daar ga ik niet van afwijken. Ik denk dat ik na alle ellende van de afgelopen tijd nu wel redelijk goed weet en aan voel wat wel en niet goed voor mij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...