Suzy Geplaatst 7 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2018 Hallo, Ik lees al een tijdje mee, (eigenlijk al een aantal jaar) en nu heb ik besloten om op het forum te schrijven. Ik ben een vrouw van 41 jaar, moeder van een dochtertje van 4. En sinds januari leef ik gescheiden van mijn man. We hebben onze dochter week om week. Al jaren vecht ik tegen mijn overmatig alcoholgebruik. Ik kan soms 4 dagen niet drinken, maar dan haal ik de nodige schade in tijdens het weekend. Op feestjes al veel belachelijke toestanden meegemaakt. Ik dronk ook stiekem, flessen wijn verstopte ik. Dankzij mijn moeder werd ik eind mei dit jaar opgenomen in een ontwenningskliniek. Ik krijg daar de nodige begeleiding, sinds kort ben ik ook in dagtherapie, dwz dat ik na 17u en in het weekend gewoon thuis ben, en daar zit het probleem...ik ben weg uit mijn veilige omgeving van de kliniek. Ik kom thuis, ben alleen, want mijn dochtertje zie ik nu minder omdat het vertrouwen van mijn vriend nog niet helemaal terug is, en hij wil niet dat onze dochter een zatte mama ziet (begrijpelijk). Gelukkig zie ik haar morgen en overmorgen en dan heb ik weinig lege momenten. Ik hoop hier wat wijze raad te krijgen van mensen die ook vaak s'avonds alleen zijn. Wat doen jullie als jullie zin krijgen in een glas? Deze avond had ik even moeilijk, ja, nee, ja, nee,... uiteindelijk niks gedronken. Ik heb wat opgeruimd (maar ik kan ook niet elk leeg moment vullen met opruimen ). Morgen en overmorgen moet ik niet naar de kliniek dus ik kon eigenlijk wel drinken, nu trots dat ik het niet gedaan heb en morgen fris zal zijn als ik mijn dochtertje zal zien. Tijdens mijn opname in dagtherapie heb ik éénmaal gedronken, zonder nadenken ben ik naar de winkel gegaan en toen heb ik van vrijdagavond tot zondag gedronken...1 week sanctie, geen vrije tijd en terug een week in de kliniek blijven slapen. Ik dacht: ik heb mijn lesje wel geleerd maar toch heb ik nog steeds moeilijk. Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 7 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2018 Welkom en goed dat je er bent. Hoop dat je kracht uit dot forum kan putten. Voor jezelf en ook voor je dochter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 7 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2018 Mij heeft actief bezig zijn op het forum door van alles heen geslepen. En...een besluit. Hoe moeilijk ik het ook zou krijgen, drinken was geen optie. Dat werkte voor mij. En opruimen is hartstikke goed! Naar de film gaan? Ik kocht een filmpas en ging te pas en te onpas naar de film. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suzy Geplaatst 7 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2018 Bedankt alvast voor jullie lieve reacties. Ik heb al bij al de avond goed doorstaan en ga nu slapen . Ik zal alvast blijven meelezen en als ik een moeilijk moment heb, dan open ik vlug het forum! Misschien inderdaad ook eens kijken om te sporten, maar ik ben niet zo sportief... Thee moet ik ook eens uitproberen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 7 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2018 (bewerkt) Welkom Suzy. Wat goed dat je nu ook komt schrijven hier. Je hebt al heel wat argumenten op een rijtje gezet. Nu die twijfelmomenten nog, en omdat je om tips vraagt wil ik je deze geven: Een besluit dat echt uit jezelf komt doet wonderen. (Later toegevoegd) O ja, en nog eentje. Positief omdenken helpt enorm: van "kan ik nu nooit meer eens gezellig iets drinken?" naar "blij dat ik daar eindelijk vanaf ben". 8 augustus 2018 bewerkt door Bob Toevoeging Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 8 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2018 Welkom Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden