Spring naar bijdragen

stoppen......


roos2456

Aanbevolen berichten

me gisteren al voorgesteld en wil hier soort dagboek bij gaan houden voor de ups en downs en hopelijk de motivatie definitief te stoppen met alcohol.....

Gisteren mijn eerste dag... niet echt trek gehad maar kwam ook doordat ik avond ervoor teveel gedronken had. Heerlijk stuk met de hond gelopen na het eten en voelde me al soort opgelucht in mijn hoofd waarschijnlijk omdat ik knoop voor mezelf doorgehakt heb.....

Vandaag staat er dag varen op de planning (met kennissen afspraak staat al poosje) dit betekend dat er gedronken gaat worden.....vanavond etentje dit betekend ook dat er gedronken gaat worden....

ik hoop echt zo dat ik het vol ga houden!!!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verplaatsen dat kan niet voor zover ik weet. Weghalen ook niet maar je kan wel je tekst vervangen door een punt of zo als je echt dingen wilt verwijderen.

Je kan het beste over jezelf schrijven in je eigen draadje in de "wie is wie".

Voor wat het varen betreft: maak echt een afspraak met jezelf van tevoren en hou je eraan!!!!!! Als je gewoon gaat zien wat er gebeurt, dan ga je ongetwijfeld aan de zuip. Als je niet wilt drinken dan moet je echt keihard zijn met jezelf. Anders werkt het niet. Daar hebben we allemaal ervaring mee ;)

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei SophieS:

Is het gelukt?

Hey Sophie, helaas niet als ik heel eerlijk ben....wel maar 2 glazen toen had ik zoiets van.....stommmmm bezig! Toch nog heel gezellig gehad zonder flink aangeschoten te zijn. Baalde er wel van ik voelde me zo zeker van mezelf maar dan toch weer een glas nemen...

 

4 uur geleden zei SophieS:

Is het gelukt?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap dat je baalt. Maar je hebt er maar 2 genomen. Normaal hoeveel? 

Moeilijk he. Ik heb deze week veel nagedacht. Smoesjes verzonnen en van de stress nog wat meer gedronken dan normaal. 

Maandag vind ik altijd een mooie dag. Maandag ga ik ervoor. Doodeng om hier neer te zetten. Maar misschien een goede stok achter de deur. Zullen we elkaar een beetje helpen? Eerlijk opbiechten als het mis gaat. Beetje peptalken en van commentaar voorzien? 

bewerkt door SophieS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei SophieS:

Ik snap dat je baalt. Maar je hebt er maar 2 genomen. Normaal hoeveel? 

Moeilijk he. Ik heb deze week veel nagedacht. Smoesjes verzonnen en van de stress nog wat meer gedronken dan normaal. 

Maandag vind ik altijd een mooie dag. Maandag ga ik ervoor. Doodeng om hier neer te zetten. Maar misschien een goede stok achter de deur. Zullen we elkaar een beetje helpen? Eerlijk opbiechten als het mis gaat. Beetje peptalken en van commentaar voorzien? 

Hey Sophie dat gevoel ken ik ook zo goed maandag ga ik beginnen denk ik dan....dagen daarvoor drink ik dan extreem veel....

lijkt me goed plan elkaar helpen en vooral eerlijk zijn. Denk dat dat heel goed kan helpen. Vandaag gaan we niet drinken Oke? Ook al hebben we zon stress of is het gezellig etc... dat we er zo bezig zijn in ons hoofd is wel een goed teken denk ik.

er gebeurt trouwens ook iets heftigs in mijn omgeving....vrouwtje is vorige week thuisgebracht door politie rond 14u de middag nu blijkt dus dat ze sinds die tijd alleen maar op bed ligt eb drinkt hele dag/nacht door. Gisteren was er een vriendin van haar en die was zo geschrokken en vroeg aan mij of ik even wilde mee gaan kijken naar haar om te beslissen om de huisarts te bellen...ik ben zo geschrokken....hoe ik haar aantrof...huisarts is geweest maar ze is niet opgenomen...als ze vandaag nog zo is moeten we bellen....echt heel heftig...

ik zou zo graag iets voor haar willen doen....

ook denk ik mij mezelf oooo ik heb helemaal geen probleem....

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@roos2456 Naar van je buurvrouw ja! Je kunt niet veel. Misschien soep brengen? Ik weet het niet. Een oude kennis heb ik van dichtbij zien afglijden. Van een beer van een vent naar een rillend vogeltje. Op het laatst kon hij niets meer. Dronk 3 biertjes per dag. At een soort verdunde soep. Sliep veel. Op de een of andere manier denk je dat het met jezelf niet zo gaat. Maar dat is naïef misschien. Hij zal dit ook niet voorzien hebben. 

@Roosje01 Lekker verwarrent. Het duurde even voor ik doorhad dat jullie bijne hetzelfde heten. Ik raakte even in de war. Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

vandaag dag 2 geen alcohol! afgelopen zondag weer flink de mist in gegaan......uitgenodigd leuk restaurantje en dacht goede rede om toch een wijntje te nemen.....natuurlijk weer overdreven veel weer andere drinken ook tenslotte denk ik op dat moment. Smoesjes naar mezelf verzinnen ben ik zo zat....en trap er iedere keer weer in. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...