Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 19-7-2018


Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Kaida74:

Hey Kanjers,

Het is me toch een partijtje warm.... en dat zal het wel blijven voorlopig. 

Vandaag de arts van het GGZ weer gesproken. Ze wil er weer een zopiclone af halen en 5 mg dia er voor omzetten. Mij gaat het te snel, dus we wachten nog een paar dagen. Maandag belt ze weer. Ze had me 2 weken geleden op 25 mg dia gezet en 1 zopiclon (omdat ik nog aan de oxa zat) Nu wil ze naar 5 mg dia en 1 zopiclon per week afbouwen. Maar is die stap niet veel te groot? van 25 naar 5 per dosis? Denk dat ik gillend gek word dan... Wat denken jullie daar van? Ik weet het ff niet meer....

@Kannietmeer kun/wil je me verder op weg helpen? Jij bent zo'n beetje ons orakel hier ;)

Dit lijkt me een heel slecht idee. Ik heb je even een persoonlijk bericht gestuurd.
Deze dame lijkt me niet te begrijpen hoe ze dit moet aanpakken, maar als we even samen praten, dan is het wat makkelijker adviseren wat hier goed is.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Deligaf1:

Goedemiddag, 

Hier ook hetzelfde, ik ben bezig de leidraad van de ashton manuel te handteren. Kreeg ik vandaag via de spver te horen dat het nog wel sneller kan ipv 1mg per 1 a 2 weken. Ik zei jaaa hoor en dan weer een paar keer de crisis dienst bellen. Ik zei het is geen wedstrijd, wat heb ik er aan om heel de vakantie dood ziek op bed te liggen en helemaal zo hypochrondisch te worden van al die klachten. Ik doe dat gewoon zo op mijn manier en daar kunnen jullie me in ondersteunen het is al bijna 2x fout gegaan en dat gaat de 3x niet gebeuren.

Een algemene vraag, Wie heeft baat bij of goede ervaringen met Psychotherapie of Cognitieve gedrags therapie? 

Ik heb namelijk nog nooit iemand gehoort waarbij alle klachten weg zijn zonder medicatie of iets. 

tijdens benzo ontwenning hebben mensen weinig baat bij pscyhotherapie of CGT, omdat de chemie in onze hersenen alles vertekenen. De angst die je ervaart bij afbouwen, heeft meestal niets te maken met een trauma of een onderliggend probleem, maar echt alles met de ontwenning van de medicatie. Therapie helpt daar niet bij. Als je helemaal afgebouwd ben en na een jaar nog steeds niet functioneert zou ik het wel aanraden. Maar in mijn ervaring zijn er meer dan genoeg mensen, bijna iedereen, die opknappen en klachtenvrij worden zonder medicatie. Echt waar.
Wat bedoel jij met je deze laatste opmerking? Denk je dat alle klachten echt alleen weggaan als je medicatie blijft slikken? Want dat is ook echt niet waar.
Tegelijk is het zo dat we allemaal mensen blijven, en dat therapie soms heel nuttig kan zijn als je niet in ontwenning bent. Zeer effectief zelfs. Op het moment dat je zelf graag dingen onder ogen wilt zien in jezelf en dingen wilt veranderen, is de juiste therapie daar voor vinden wel behulpzaam. Afhankelijk van de oorzaak van de problemen kan therapie zeer goed helpen. Sommige problemen, zoals persoonlijkheids problematiek, kan lastiger op te lossen zijn en kost een paar jaar therapie. Andere klachten kost vaak minder tijd.  Het is echter wel zo, dat voor een geslaagde therapie, je zelf altijd het grote werk moet willen doen. Het is niet altijd makkelijk en soms best pijnlijk zelfs, om je eigen kronkels onder ogen te zien, de schaamte voorbij te gaan, en je gekte te delen met een ander. Vaak durven mensen hun diepste pijn/schuld/schaamte/ verdriet/ boosheid eigenlijk niet te delen en dat houd klachten in stand. Mijn advies zal zijn dat als je therapie doet ( wederom: niet tijdens benzo ontwenning), je echt alles, maar dan ook alles, op tafel gooit. Alles wat in het licht komt, verliest zijn kracht. Alles wat in het donker blijft, kan angstaanjagend blijven of een valkuil blijven. 

Hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt

Wat beteft je afbouw: ik vind dat je al supersnel gaat, dus sneller gaan zou ik niet adviseren. Lijkt me bijzonder onverstandig. Laat je niks wijs maken door zo'n spver die al helemaal geen verstand hebben van medicatie ( in mijn ervaring!).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei karin123:

Hallo allen,

Heb even een vraag over de afbouw.

Ik kan al een jaar niet tegen veel indrukken zoals in winkels e.d., probeer het wel geregeld maar alles vliegt me tegemoet, al die kleuren.

Hebben meer mensen hier last van en de enorme vermoeidheid.

Heb de Mirtazapine opgehoogd zodat er minder binnenkomt.

Groetjes Karin.

Wat je beschrijft is 100% herkenbaar hoor. Heel normaal . Alles wat maar met prikkels te maken heeft, en dat is een winkel heel erg, is erg heftig. Ook was vermoeidheid voor mij een mega grote factor, die eindelijk iets beter wordt. Ik ben wel al 7,5 maand klaar met afbouwen en ben net met een voedings regiment begonnen, waarbij ik ook een mulitvitamine ben gaan slikken van Vitals. Dat heeft echt een groot verschil gemaakt denk ik. Maar ik weet niet of ik dat had durven slikken tijdens mijn afbouw.

Mirtazepine ophogen kan ik eigenlijk afraden. Je lichaam moet herstellen van benzo's en heeft niet nog meer invloed op receptoren nodig om beter te functioneren. Als je het gebruikt om te slapen en dat helpt kan ik het wel begrijpen, maar te veel op je AD gaan leunen is meestal niet helpend en daarbij komt dat je daar dan weer aan vast zit, want ook daar raakt je lichaam afhankelijk van. Mirtazepine heeft ook een ontwenningssyndroom dus als je er vanaf wilt in de toekomst is dat iets om in de gaten te houden.

Hoe gaat het verder met je? Ben je nog aan het afbouwen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Cyclad58:

k had ook veel buikklachten. Nu heb ik hier al veel langs zien komen, o.a kefir (waarvan ik al walg als ik de beschrijving van de vorm en de smaak lees).

Ik kan denk ik aanraden voor de waterkefir te gaan, en niet voor de melkachtigen. Dat zeg ik na de melkachtigen te hebben geprobeerd. Als je waterkefir maakt gaat het mogeijk iets meer op een raar frisdrankje lijken. Maar kan het wel aanraden Ad!

 

5 uur geleden zei doorbijter:

aar ben ik weer even. Helemaal in paniek. Zit al een paar weken op 3 mg lorazepam, en het lijkt alsmaar slechter te gaan. Ik krijg steeds eerder klachten. En die klachten zijn een hek. Gevoel van gek worden. Zo veel spanning. Lijkt wel of mn lichaam in brand staat. Tis echt niet vol te houden soms. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet. 

Ben vandaag begonnen met nwe ad. Hoop zo dat die iets gaat doen. Maar stabiel worden op 3 lora en dan afbouwen zie ik me echt niet worden. 

Lieverd, Je bent duidelijk erg ziek op het moment van de afbouw. Maar dit gaat echt over! Geef vooral niet op, want er is goed en normaal leven na de benzo's. Ik vraag me even af hoe de 3 mg lorazepam zijn verdeeld over de dag. Inname verdelen is een heel belangrijke bij Lorazepam. Eigenlijk om tussentijdse ontwenning te voorkomen. Tolerantie ontwenning houd je als je afbouwt en kunnen we niet voorkomen. Maar de klachten zijn milder als je niet ook nog tussentijdse schommelingen creëert. Lorazepam heeft een korte halfwaardetijd en zou eigenlijk elke 6 uur maximaal moeten worden ingenomen en dan gelijkwaardige dosissen over de dag verdeeld.  ( sommige mensen doe het dus zelfs in de nacht om te voorkomen dat ze met heftiger ontwenningsverschijnselen wakker worden, maar dat lijkt me ook vreselijk lastig eerlijk gezegd en niet bevorderlijk voor je nachtrust).

Wat is ook al weer de reden dat je niet overstapt naar Diazepam? Want dat zou toch wel mijn aanbeveling zijn, zeker nu in je opname bent zou het een uiterst geschikt moment zijn dat te doen en gewoon even door de zure appel heen te bijten. Daarna is het afbouwen beter te doseren. Dat neemt niet direct de klachten allemaal weg natuurlijk, dat zou valse hoop zijn en kan ik je niet geven, maar voor velen is dat veel beter te doen dan lorazepam afbouwen. Voor mij was  het overstappen niet fijn, maar na 2 weken merkte ik al dat mijn lichaam rustiger was en weer uitbalanceerde van de overstap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Kannietmeer:

Wat je beschrijft is 100% herkenbaar hoor. Heel normaal . Alles wat maar met prikkels te maken heeft, en dat is een winkel heel erg, is erg heftig. Ook was vermoeidheid voor mij een mega grote factor, die eindelijk iets beter wordt. Ik ben wel al 7,5 maand klaar met afbouwen en ben net met een voedings regiment begonnen, waarbij ik ook een mulitvitamine ben gaan slikken van Vitals. Dat heeft echt een groot verschil gemaakt denk ik. Maar ik weet niet of ik dat had durven slikken tijdens mijn afbouw.

Mirtazepine ophogen kan ik eigenlijk afraden. Je lichaam moet herstellen van benzo's en heeft niet nog meer invloed op receptoren nodig om beter te functioneren. Als je het gebruikt om te slapen en dat helpt kan ik het wel begrijpen, maar te veel op je AD gaan leunen is meestal niet helpend en daarbij komt dat je daar dan weer aan vast zit, want ook daar raakt je lichaam afhankelijk van. Mirtazepine heeft ook een ontwenningssyndroom dus als je er vanaf wilt in de toekomst is dat iets om in de gaten te houden.

Hoe gaat het verder met je? Ben je nog aan het afbouwen?

Fijn te lezen dat het zeer herkenbaar is die prikkels en ik was sowieso altijd al erg prikkelgevoelig.

Ook ik slik een aantal vitamines.

In mei ben ik omlaag gegaan naar 7,5mg Mirtazapine en dat ging niet goed, gleed weg de diepte in, depressief, woede de hele rataplan.

Misschien even nodig nu om nog een beetje op de been te blijven.

Zit nu op 3 mg Dia en 50 mg Oxa per dag.

Heel erg bedankt voor je antwoord.

Groetjes Karin.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei doorbijter:

Wat een lieve woorden allemaal, dankjulliewel. Daar ga ik me al beter door voelen dan door die verpleegsters hier die geen enkele aandacht voor je hebben en alleen maar zeggen dat ze t bij niet weten, grrr.

Cyclad58, fijn dat je zo uitgebreid reageert op het gevoel van gek worden. Ik heb gewoon geen idee als ik geen lora kan nemen wat er dan gebeurt, angst om door te draaien, maar als ik je goed begrijp gebeurt dat niet......  zou al een hele geruststelling zijn. 

Bernice, wat doe jij dan als je die vreselijke spanning voelt? Had je nou laatst gefietst? En heeft dat geholpen? 

Karin123, heel herkenbaar, ik heb het ook. Als het beter gaat, verdwijnt t vanzelf wel weer. Maar wanneer weet je nooit, das de ellende.  

Lynn86, al een jaar bezig, wat vreselijk zwaar. Ik moet nog beginnen....... mag ik vragen hoe oud je kinderen zijn en wat ze er van meekrijgen? Heb jij ook lora of ben je op dia overgestapt. Ik wil dat laatste wel gaan doen tzt

Bolletje, je hebt gelijk. Ik vind het gewoon vervelend mensen tot kast te zijn met alleen maar negativiteit, zo voel ik dat. En daar dan weer schuldig over voelen dus. Pfff, lief dat ik hier gewoon mag komen klagen......

 

Hallo Doorbijter,

 

Erg herkenbaar jouw verhaal en gevoel.

Gisteren ook heel erg gespannen net of je barst maar dan durf ik ook weer niet te gaan fietsen of iets dergelijks, ook omdat het te warm is en ik daar bang voor ben vanwege de overgang al dik tien jaar.

En bang dat ik teveel energie verlies die ik al weinig heb.

Groetjes Karin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Kannietmeer:

Wat je beschrijft is 100% herkenbaar hoor. Heel normaal . Alles wat maar met prikkels te maken heeft, en dat is een winkel heel erg, is erg heftig. Ook was vermoeidheid voor mij een mega grote factor, die eindelijk iets beter wordt. Ik ben wel al 7,5 maand klaar met afbouwen en ben net met een voedings regiment begonnen, waarbij ik ook een mulitvitamine ben gaan slikken van Vitals. Dat heeft echt een groot verschil gemaakt denk ik. Maar ik weet niet of ik dat had durven slikken tijdens mijn afbouw.

Mirtazepine ophogen kan ik eigenlijk afraden. Je lichaam moet herstellen van benzo's en heeft niet nog meer invloed op receptoren nodig om beter te functioneren. Als je het gebruikt om te slapen en dat helpt kan ik het wel begrijpen, maar te veel op je AD gaan leunen is meestal niet helpend en daarbij komt dat je daar dan weer aan vast zit, want ook daar raakt je lichaam afhankelijk van. Mirtazepine heeft ook een ontwenningssyndroom dus als je er vanaf wilt in de toekomst is dat iets om in de gaten te houden.

Hoe gaat het verder met je? Ben je nog aan het afbouwen?

Die Mirtazapine heb ik denk ik even nodig om mijn hoofd tot bedaren te brengen, ik brak de boel hier af in huis, werd woedend op alles, mijn stemmingen vlogen alle kanten op tot uitputting aan toe.

Nu heb ik nog een vraag, als de Mirta over een week of twee beter werkt, is het dan verstandig om toch verder af te bouwen met de Oxa?

Een halfje per drie weken of zo?

Want ik heb het gevoel niet te stabiliseren. Kan geen mensen om me heen verdragen.

Ben ook totaal overstressed door het afgelopen jaar en de opname die niet goed verliep.

GGZ was vandaag hier thuis maar ik werd er werkelijk doodmoe van en zakte helemaal in. Ze hebben ook CGT geprobeerd maar dat lukte natuurlijk niet met zo´n hoofd, niets kwam binnen, heeft geen zin in ontwenningsfase.

De verdeling van de Oxa is ook niet handig.

Neem om 7 uur 2

            om 11 uur 1

                    2 uur 1

                    5 uur 1

Dan niet meer en het werkt voor geen meter.

Groetjes Karin.

bewerkt door karin123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei karin123:

Die Mirtazapine heb ik denk ik even nodig om mijn hoofd tot bedaren te brengen, ik brak de boel hier af in huis, werd woedend op alles, mijn stemmingen vlogen alle kanten op tot uitputting aan toe.

Nu heb ik nog een vraag, als de Mirta over een week of twee beter werkt, is het dan verstandig om toch verder af te bouwen met de Oxa?

Een halfje per drie weken of zo?

Want ik heb het gevoel niet te stabiliseren. Kan geen mensen om me heen verdragen.

Ben ook totaal overstressed door het afgelopen jaar en de opname die niet goed verliep.

GGZ was vandaag hier thuis maar ik werd er werkelijk doodmoe van en zakte helemaal in. Ze hebben ook CGT geprobeerd maar dat lukte natuurlijk niet met zo´n hoofd, niets kwam binnen, heeft geen zin in ontwenningsfase.

De verdeling van de Oxa is ook niet handig.

Neem om 7 uur 2

            om 11 uur 1

                    2 uur 1

                    5 uur 1

Dan niet meer en het werkt voor geen meter.

Groetjes Karin.

Oxa is een rottige om af te bouwen omdat het een korte halfwaardetijd heeft. Denk dat het mogelijk is de ze om te zetten naar Diazepam? zou ongeveer 25 mg Diazepam zijn.  Als je het snel verwerkt kan het na 4 uur al zijn halfwaardetijd bereiken.

Niet iedereen stabiliseert, dus afbouwen lijkt me verstandig. Je bent ziek en emotioneel instabiel door ontwenningsverschijnselen. Daarom is afbouwen de juiste keus. En is ook de reden dat ik je wilde waarschuwen voor de Mirtazepine. Kan namelijk ook een afbouw syndroom geven en dat zou ik je graag besparen.  Niet iedereen heeft er natuurlijk last van, maar juist omdat je al zoveel achter de kiezen hebt, wil je des te voorzichtiger zijn he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei doorbijter:

Wat een lieve woorden allemaal, dankjulliewel. Daar ga ik me al beter door voelen dan door die verpleegsters hier die geen enkele aandacht voor je hebben en alleen maar zeggen dat ze t bij niet weten, grrr.

Cyclad58, fijn dat je zo uitgebreid reageert op het gevoel van gek worden. Ik heb gewoon geen idee als ik geen lora kan nemen wat er dan gebeurt, angst om door te draaien, maar als ik je goed begrijp gebeurt dat niet......  zou al een hele geruststelling zijn. 

Bernice, wat doe jij dan als je die vreselijke spanning voelt? Had je nou laatst gefietst? En heeft dat geholpen? 

Karin123, heel herkenbaar, ik heb het ook. Als het beter gaat, verdwijnt t vanzelf wel weer. Maar wanneer weet je nooit, das de ellende.  

Lynn86, al een jaar bezig, wat vreselijk zwaar. Ik moet nog beginnen....... mag ik vragen hoe oud je kinderen zijn en wat ze er van meekrijgen? Heb jij ook lora of ben je op dia overgestapt. Ik wil dat laatste wel gaan doen tzt

Bolletje, je hebt gelijk. Ik vind het gewoon vervelend mensen tot kast te zijn met alleen maar negativiteit, zo voel ik dat. En daar dan weer schuldig over voelen dus. Pfff, lief dat ik hier gewoon mag komen klagen......

Ik heb ook lora ja al 7 jaar

Bij mij zijn ze onder de 11 allemaal

En krijgen er nauwelijks iets van mee

Paniekaanvallen heb ik veel gehad op de wc 

Ik verberg 't voor ze

Is lastig maar het kan wel

Ik wil zelf niet dat ze daar iets van mee krijgen

Meeste angst had ik snachts

En overdag veel afleiding natuurlijk

Xxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Oxa is een rottige om af te bouwen omdat het een korte halfwaardetijd heeft. Denk dat het mogelijk is de ze om te zetten naar Diazepam? zou ongeveer 25 mg Diazepam zijn.  Als je het snel verwerkt kan het na 4 uur al zijn halfwaardetijd bereiken.

Niet iedereen stabiliseert, dus afbouwen lijkt me verstandig. Je bent ziek en emotioneel instabiel door ontwenningsverschijnselen. Daarom is afbouwen de juiste keus. En is ook de reden dat ik je wilde waarschuwen voor de Mirtazepine. Kan namelijk ook een afbouw syndroom geven en dat zou ik je graag besparen.  Niet iedereen heeft er natuurlijk last van, maar juist omdat je al zoveel achter de kiezen hebt, wil je des te voorzichtiger zijn he.

Bij de opname hebben ze de 30mg Oxa omgezet in DIa en die had ik ook nog toen 20mg. Hebben ze omgezet in 25 mg Dia tesamen en na 3 dagen naar 18mg Dia en dat ging helemaal verkeerd.

Thuis was ik zo overspannen dat ik weer aan de Oxa ben begonnen.

Ik ben zeker emotioneel heel erg instabiel, gaat alle kanten op.

Ik zat aan de Mirtazapine tot midden april maar heb gehalveerd en had dat niet moeten doen, toen ging het nog beroerder.

De  Mirtazapine moet dan later maar worden afgebouwd.

Dus afbouwen.

Naar Dia teruggegaan maar dat ging helemaal mis.

Zou ik de Oxa met halfjes het beste kunnen afbouwen? En dan op de manier van de Aston Manuel?

 

Groetjes Karin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei karin123:

Bij de opname hebben ze de 30mg Oxa omgezet in DIa en die had ik ook nog toen 20mg. Hebben ze omgezet in 25 mg Dia tesamen en na 3 dagen naar 18mg Dia en dat ging helemaal verkeerd.

Thuis was ik zo overspannen dat ik weer aan de Oxa ben begonnen.

Om het even duidelijk te krijgen. Je zat op 30 mg Oxa en 20 Dia. Dat is omgezet naar 25 mg Dia?? En na 3 dagen op 18 mg Diazepam?? Dat zou echt totaaaaaaal nergens op slaan.

Als ik dit hierboven goed begrijp zou dit het juist voorstel zijn om te doen: de oxazepam had naar 15 mg Diazepam moeten worden omgezet, waardoor je op 35 mg komt. Daarna moet je minmaal 2 weken ( das mijn ervaring) wachten om het tot rust te laten komen in je lichaam en de aanpassing te laten stabiliseren. Dat wil niet zeggen dat je ineens klachtenvrij bent, maar het is wel een stuk rustiger dan in het begin na de overstap. Van daaruit kan je een plan opstellen om af te bouwen.

Als ik de cijfers niet goed heb begrepen hoor ik het graag om opnieuw met je mee te denken .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Kannietmeer:

Om het even duidelijk te krijgen. Je zat op 30 mg Oxa en 20 Dia. Dat is omgezet naar 25 mg Dia?? En na 3 dagen op 18 mg Diazepam?? Dat zou echt totaaaaaaal nergens op slaan.

Als ik dit hierboven goed begrijp zou dit het juist voorstel zijn om te doen: de oxazepam had naar 15 mg Diazepam moeten worden omgezet, waardoor je op 35 mg komt. Daarna moet je minmaal 2 weken ( das mijn ervaring) wachten om het tot rust te laten komen in je lichaam en de aanpassing te laten stabiliseren. Dat wil niet zeggen dat je ineens klachtenvrij bent, maar het is wel een stuk rustiger dan in het begin na de overstap. Van daaruit kan je een plan opstellen om af te bouwen.

Als ik de cijfers niet goed heb begrepen hoor ik het graag om opnieuw met je mee te denken .

Klopt helemaal en ook alles voor het slapen gaan in moeten nemen. Na een week kreeg ik er Zyprexa bij 2x  2,5 mg per dag omdat ik doodsangsten uitstond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei karin123:

Klopt helemaal en ook alles voor het slapen gaan in moeten nemen. Na een week kreeg ik er Zyprexa bij 2x  2,5 mg per dag omdat ik doodsangsten uitstond.

De Zyprexa is ook een antipsychotica en ga je mee van de regen in de drup qua klachten en afbouwen. Ook dit middel is weer verslaven. Pas goed op jezelf en laat je niet te snel iets aansmeren. Ik hoop dat je op basis van mijn eerdere antwoord iets meer grip kunt krijgen op je situatie. Je zal heel goed moeten opletten wat artsen doen, want ze weten er eigenlijk niets vanaf, dus zorg altijd dat je hier even een vraag stelt, of mij persoonlijk als je wilt dat ik mee kijk, zodat je een second opinion hebt van een ervaringsdeskundige

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Kannietmeer:

De Zyprexa is ook een antipsychotica en ga je mee van de regen in de drup qua klachten en afbouwen. Ook dit middel is weer verslaven. Pas goed op jezelf en laat je niet te snel iets aansmeren. Ik hoop dat je op basis van mijn eerdere antwoord iets meer grip kunt krijgen op je situatie. Je zal heel goed moeten opletten wat artsen doen, want ze weten er eigenlijk niets vanaf, dus zorg altijd dat je hier even een vraag stelt, of mij persoonlijk als je wilt dat ik mee kijk, zodat je een second opinion hebt van een ervaringsdeskundige

Ja ik  wist later pas dat het een antipsychotica was want ik had mezelf voorgenomen niet meer op het internet te kijken. Daar ben ik nu wel vanaf sinds maart dit jaar. Het hielp ook nog niet eens omdat het me alleen maar banger maakte want kon totaal niet meer denken en samen met de Mirtazapine was het helemaal een rare combi. Had hele stijve spieren en werd opgejaagd en zat de hele dag in een bubbel met mijn hoofd en alles was donker.

Heb jij een idee hoe die Oxa´s te verdelen over de dag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gebruikt 3 mg Diazepam en 50 mg Oxa. Deze moet je proberen zoveel mogelijk over de dag te verspreiden ( 24 uur bedoel ik dan), zonder dat je je slaap ervoor onderbreekt. Wekker zetten lijkt me een handeling die averechts zou kunnen werken voor je slaap ritme.
Voor de beste verdeling moet je dus even rekening houden met je slaaptijden. En ik zou toch adviseren op een andere manier over te stappen naar Diazepam. De overstap moet je niet gebruiken om te verminderen want dan wordt je helemaal doodziek. Dat wil je niet.

Is er een moment van de dag dat de het gevoel hebt dat je meer nodig hebt? Omdat je 2 in de ochtend neemt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-7-2018 om 23:29 zei Kannietmeer:

tijdens benzo ontwenning hebben mensen weinig baat bij pscyhotherapie of CGT, omdat de chemie in onze hersenen alles vertekenen. De angst die je ervaart bij afbouwen, heeft meestal niets te maken met een trauma of een onderliggend probleem, maar echt alles met de ontwenning van de medicatie. Therapie helpt daar niet bij. Als je helemaal afgebouwd ben en na een jaar nog steeds niet functioneert zou ik het wel aanraden. Maar in mijn ervaring zijn er meer dan genoeg mensen, bijna iedereen, die opknappen en klachtenvrij worden zonder medicatie. Echt waar.
Wat bedoel jij met je deze laatste opmerking? Denk je dat alle klachten echt alleen weggaan als je medicatie blijft slikken? Want dat is ook echt niet waar.
Tegelijk is het zo dat we allemaal mensen blijven, en dat therapie soms heel nuttig kan zijn als je niet in ontwenning bent. Zeer effectief zelfs. Op het moment dat je zelf graag dingen onder ogen wilt zien in jezelf en dingen wilt veranderen, is de juiste therapie daar voor vinden wel behulpzaam. Afhankelijk van de oorzaak van de problemen kan therapie zeer goed helpen. Sommige problemen, zoals persoonlijkheids problematiek, kan lastiger op te lossen zijn en kost een paar jaar therapie. Andere klachten kost vaak minder tijd.  Het is echter wel zo, dat voor een geslaagde therapie, je zelf altijd het grote werk moet willen doen. Het is niet altijd makkelijk en soms best pijnlijk zelfs, om je eigen kronkels onder ogen te zien, de schaamte voorbij te gaan, en je gekte te delen met een ander. Vaak durven mensen hun diepste pijn/schuld/schaamte/ verdriet/ boosheid eigenlijk niet te delen en dat houd klachten in stand. Mijn advies zal zijn dat als je therapie doet ( wederom: niet tijdens benzo ontwenning), je echt alles, maar dan ook alles, op tafel gooit. Alles wat in het licht komt, verliest zijn kracht. Alles wat in het donker blijft, kan angstaanjagend blijven of een valkuil blijven. 

Hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt

Wat beteft je afbouw: ik vind dat je al supersnel gaat, dus sneller gaan zou ik niet adviseren. Lijkt me bijzonder onverstandig. Laat je niks wijs maken door zo'n spver die al helemaal geen verstand hebben van medicatie ( in mijn ervaring!).

Met de laaste zin bedoel ik eigelijk buiten medicatie om of mensen nu echt daadwerkelijk hun angsten of trauma’s kunnen op lossen met 1 van deze 2 therapie’en. Ik loop nogal in de clinch met psychiaters en spvers. Met die therapien leer je juist met je problemen omgaan.

Het is een beetje effect van oorzaak gevolg en op de gevolgen daar wordt je in begeleid maar daar neem je de wortels van de klachten niet mee weg in mijn ogen. Nu moet ik een KIP en een SCID test afnemen, Dan komt er iets uit dat je een stoornis of een fobie hebt bijvoorbeeld. En dan krijg je dat als labeltje op je geplakt. En dan gaan ze daar op verder en je krijgt dan als overtuiging je hebt dit of dat. En dat maakt het echt niet makkelijker. Een KIP test is voor trauma en een SCID voor persoonlijkheid stoornis. 

En als je op medicatie bent ingesteld en het gaat wel wat met je dan kunnen ze verder niks voor me betekenen. Je moet het uiteindelijk ook zelf doen niemand anders kan dat voor je doen. Maar ik ben blij als ik dadelijk van de AP en benzo’s af ben en weer mijn klachten op een ander niveau kan benaderen. 

Ik heb 1.5mg afgebouwd vanaf 12 juli tot nu toe kan ik gewoon alles doen ik voel er wel wat van maar naar de winkels vrienden en activiteiten doen gaat gewoon nog wel. Maar met te veel prikkels oa met veel mensen enzo dan krijg ik het ook wel wat moeilijker maar ben nog niet gevlucht of iets ontweken. Ik blijf nu wel even daarop staan een paar dagen op 6,5mg dan taper ik weer verder. Mededoor de AD heeft dat de scherpekantjes vanaf gehaald en ook natuurlijk jou microtapering methode. Ik ben ook niet meer zo obsessief bezig met de ontwenning en kan me goed bezig houden met andere dingen ondangs de dingen die ik toch af en toe voel. 

Bedankt :)

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Kannietmeer:

Je gebruikt 3 mg Diazepam en 50 mg Oxa. Deze moet je proberen zoveel mogelijk over de dag te verspreiden ( 24 uur bedoel ik dan), zonder dat je je slaap ervoor onderbreekt. Wekker zetten lijkt me een handeling die averechts zou kunnen werken voor je slaap ritme.
Voor de beste verdeling moet je dus even rekening houden met je slaaptijden. En ik zou toch adviseren op een andere manier over te stappen naar Diazepam. De overstap moet je niet gebruiken om te verminderen want dan wordt je helemaal doodziek. Dat wil je niet.

Is er een moment van de dag dat de het gevoel hebt dat je meer nodig hebt? Omdat je 2 in de ochtend neemt?

Nee de ochtenden zijn het ergst en de avond omdat ik weer naar de volgende dag moet.

Ik ben zo bang geworden voor de warmte door 10 jaar overgang dat ik nu helemaal doordraai en niet genoeg heb aan 50 mg Oxa.

Totaal in paniek en gevoel gek te worden.

Ik zou graag weer willen stabiliseren maar dat lukt niet met Oxa.

Heb de vorige keer ik geloof in mei alles twee weken omgezet naar DIa en ik werd echt doodmoe en alles zag veel donkerder.

De tweede week minder Dia genomen, weet niet meer hoeveel en toen weer naar de Oxa.

Ik barste van de spanning met die DIa de eerste week en vond dat weer doodeng,

Maar dit werkt ook niet.

Het zijn teveel pieken en dalen.

Misschien per dag deel veranderen?

Ik heb nog DIa in huis en kan het zo weer aanvragen.

Het probleem met DIa is dat het zich stapelt en ik niet weet hoeveel ik nodig heb om om te zetten omdat het anders werkt.

bewerkt door karin123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei karin123:

Nee de ochtenden zijn het ergst en de avond omdat ik weer naar de volgende dag moet.

Ik ben zo bang geworden voor de warmte door 10 jaar overgang dat ik nu helemaal doordraai en niet genoeg heb aan 50 mg Oxa.

Totaal in paniek en gevoel gek te worden.

Ik zou graag weer willen stabiliseren maar dat lukt niet met Oxa.

Heb de vorige keer ik geloof in mei alles twee weken omgezet naar DIa en ik werd echt doodmoe en alles zag veel donkerder.

De tweede week minder Dia genomen, weet niet meer hoeveel en toen weer naar de Oxa.

Ik barste van de spanning met die DIa de eerste week en vond dat weer doodeng,

Maar dit werkt ook niet.

Het zijn teveel pieken en dalen.

Misschien per dag deel veranderen?

Ik heb nog DIa in huis en kan het zo weer aanvragen.

Het probleem met DIa is dat het zich stapelt en ik niet weet hoeveel ik nodig heb om om te zetten omdat het anders werkt.

De omrekening  voor oxa 50 mg naar Diazepam is 25 mg. De rest van de medicatie houd je gewoon zoals het is. De overstap kan je geleidelijk doen. Dus deels oxa en deels diazepam. Maar de overstap duurt dus wel even en moet je even doorheen voordat je lichaam daar aan went. Je krijgt in zekere zin ontwenningsverschijnselen van de oxa die je opvangt met de diazepam die je dan daarna afbouwt. Het is niet perse makkelijk omdat je duidelijk veel last hebt in je lichaam en hersenen van de diazepam. Je zou kunnen overwegen om een andere benzo met een lange halfwaardetijd te proberen, maar dan moet je goed kijken in welke hoeveelheid ze worden aangeboden. De Diazepam is zo fijn omdat het echt tot op hele kleine hoeveelheid af te bouwen is, wat moet sommige middelen niet kan omdat ze in tabletten komen die van zichzelf al te potent zijn. In de Ashton manual staan deze goed aangegeven, dus dat zou je met je arts kunnen bespreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Kannietmeer:

De omrekening  voor oxa 50 mg naar Diazepam is 25 mg. De rest van de medicatie houd je gewoon zoals het is. De overstap kan je geleidelijk doen. Dus deels oxa en deels diazepam. Maar de overstap duurt dus wel even en moet je even doorheen voordat je lichaam daar aan went. Je krijgt in zekere zin ontwenningsverschijnselen van de oxa die je opvangt met de diazepam die je dan daarna afbouwt. Het is niet perse makkelijk omdat je duidelijk veel last hebt in je lichaam en hersenen van de diazepam. Je zou kunnen overwegen om een andere benzo met een lange halfwaardetijd te proberen, maar dan moet je goed kijken in welke hoeveelheid ze worden aangeboden. De Diazepam is zo fijn omdat het echt tot op hele kleine hoeveelheid af te bouwen is, wat moet sommige middelen niet kan omdat ze in tabletten komen die van zichzelf al te potent zijn. In de Ashton manual staan deze goed aangegeven, dus dat zou je met je arts kunnen bespreken.

 

Dank je wel voor de moeite die je genomen hebt om dit voor mij te schrijven.

Kannietmeer ik zit me net te bedenken dat ik in april met Femoston ben begonnen uit die grote angst voor de zomer na een uitstel van 5 jaar en sinds anderhalve week heb gehalveerd, wie weet wat dat weer doet.

bewerkt door karin123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei karin123:

Dank je wel voor de moeite die je genomen hebt om dit voor mij te schrijven.

Kannietmeer ik zit me net te bedenken dat ik in april met Femoston ben begonnen uit die grote angst voor de zomer na een uitstel van 5 jaar en sinds anderhalve week heb gehalveerd, wie weet wat dat weer doet.

https://vrouwenpoliboxmeer.com/2016/11/16/stoppen-met-hormonen-voor-overgangsklachten/

dit heb ik gevonden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Die had ik ook gezien:)

In de zomer stoppen is minder handig maar we hebben airco op de slaapkamer.

Tot dusver niet veel meer opvliegers. Wel meer spanning maar dat kan komen door de opbouw van de Mirtazapine en het hete weer waar is als de dood voor ben.

De gynaecoloog zei dat het alleen voor opvliegers hielp en dat valt dus mee.

Ik heb het verlaagd omdat ik rook en de risico´s dan veel groter zijn.

Dank weer voor je zoektocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...