Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 30 juni 2018


Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Geniet iedereen van het zonnetje? 

Wij hadden gisteren een bruiloftsfeest van een neef. Het was echt een sprookjeshuwelijk op een kasteel in Echteld. Zijn vrouw komt uit Honduras en een groot deel van haar familie was er bij. Het was echt een topfeest, waarbij het mooie weer en locatie het geheel prachtig afrondden. 

Nu wel brak en weinig zin in activiteiten. Het is ook warm aan het worden. Misschien toch even de fiets pakken om een rondje te trappen.
Fijne dag! 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Heerlijk weertje dadelijk lekker bij ons aan het strand liggen :)  Fijn om te horen dat het feest goed was bevallen. Ik slik Citalopram als AD, gisteren was ik ook uitgenodigd voor een Feest maar dat was 40km van mij vandaan. En nu met dat switchen met die medicatie blijf ik liever hier in de buurt bij mijn huis. Slik ze nu 3 dagen eerste 2 dagen voelde ik me nogal geagiteerd en hoofdpijn,buikpijn, en mijn benen moest ik heletijd bewegen. Nu heb ik er al bijna geen last meer van. 

 

Have fun!

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Deligaf1:

Goedemorgen,

Heerlijk weertje dadelijk lekker bij ons aan het strand liggen :)  Fijn om te horen dat het feest goed was bevallen. Ik slik Citalopram als AD, gisteren was ik ook uitgenodigd voor een Feest maar dat was 40km van mij vandaan. En nu met dat switchen met die medicatie blijf ik liever hier in de buurt bij mijn huis. Slik ze nu 3 dagen eerste 2 dagen voelde ik me nogal geagiteerd en hoofdpijn,buikpijn, en mijn benen moest ik heletijd bewegen. Nu heb ik er al bijna geen last meer van. 

 

Have fun!

Als je al na 3 dagen verbetering bemerkt is dat een prima signaal. Fijn voor jou ook, sommigen houden langer last. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Cyclad58:

Als je al na 3 dagen verbetering bemerkt is dat een prima signaal. Fijn voor jou ook, sommigen houden langer last. 

Gelukkig wel sommige mensen doen er inderdaad 2 tot 6 weken over. 3 juli vervolg afspraak bij de psychiater. Ben benieuwd wat de volgende stap is. Ik denk dat hij het 6 weeks afbouw schema weer wil gaan op pakken. Hij zei ‘vergeet maar alles wat je van medicatie en benzo ontwenning af weet we doen het nou op mijn manier’ Ik heb mensen behandeld die 100mg slikte en daarvan af geholpen. 

Ik merk nu met de AD dat ik er wel rustig onder ben om verder af te bouwen. En niet zo tegen op kijk of angstig om verder af te bouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Dis,

Wat zou ik je graag willen helpen kerel maar dat kan niet. Het is doorbijten tot het moment dat het weer beter gaat. Dat moment komt er zeker want niets is blijvend. Ik hoop dat je je daar een beetje aan vast kunt houden. Dikke knuffel voor een sterke kanjer:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Dis:

@Deligaf1 hou me op de hoogte wat het plan is van je psychiater. Ik ben zelf van 40mg diazepam op 0,85 gekomen. Ik heb de laatste weken erg veel moeite met de afbouw en heb al twee keer een extra tablet genomen, wat gelukkig niet geholpen heeft maar het ook niet extra moeilijk heeft gemaakt. Ik smeek langzaam om een dag die wat beter gaat. Al zou het maar één dag in de week zijn. Ja ik weet het, we moeten er doorheen, maar soms denk ik "was ik maar heroine verslaafd geweest" dan was het leed al geleden.

@Dis Ik hou je op de hoogte, ik was al begonnen met micro taperen voordat ik naar de psychiater ging en zit nu op de 7.5mg toen stelde hij voor om met een AD te beginnen ik dacht shjit maar ik ga niet meer terug. Op dit moment kan ik het enigste adviseren om de TAT techniek toe te passen voor wat verlichting. Daarnaast is het misschien even een idee om pas op de plaats te maken dat je bijvoorbeeld een maandje op 8,5mg blijft staan? Dat kan je beter doen dan dat je weer terug gaat naar een hogere dosis wat in jou geval niet heeft gewerkt.  De ontwenning zelf kan ik wel aan alleen dat het zo super lang duurdt trekt je er gewoon onderdoor dat is voor mij het meest pijnlijkste. 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dis en @Bernice, wat een herkenbare afbouwklachten toch! 
Jullie moeten hier inderdaad doorheen. Het is de vraag of stabiliseren of juist doorgaan met afbouwen het beste is. 
Die beslissing kunnen jullie alleen nemen. Wel weet ik, dat een extra dosis nemen niet helpend is. Dat heb ik helaas zelf ook ondervonden. 
De weg is moeilijk, lijkt soms leeg maar als je goed kijkt zie je het stipje aan de horizon. Daar moet je heen. De stip wordt steeds groter, lijkt soms weer wat te verdwijnen, maar komt altijd weer terug tot je op een gegeven moment van je zelf weet: "ik ben er! Houd moed! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dis:

Ik smeek langzaam om een dag die wat beter gaat. Al zou het maar één dag in de week zijn.

Ik begrijp dit helemaal, ik had exact hetzelfde....om hopeloos van te worden.....en het duurt zo lang.

Om je een hart onder de riem te steken (ook voor de anderen) die dag komt wel !!!  ...... nu hier bijna 1 jaar op 0mg kan ik zeggen dat de dag dat het niet goed gaat beperkt is tot 1 per week.

Dus voor iedereen...volhouden. Het wordt echt anders (ook al is het zo troosteloos wanneer je er midden in zit).

En!!!....bepaal je eigen tempo.

mito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei mito:

Ik begrijp dit helemaal, ik had exact hetzelfde....om hopeloos van te worden.....en het duurt zo lang.

Om je een hart onder de riem te steken (ook voor de anderen) die dag komt wel !!!  ...... nu hier bijna 1 jaar op 0mg kan ik zeggen dat de dag dat het niet goed gaat beperkt is tot 1 per week.

Dus voor iedereen...volhouden. Het wordt echt anders (ook al is het zo troosteloos wanneer je er midden in zit).

En!!!....bepaal je eigen tempo.

mito

Ha @mito, ik zit nu 7 maanden op 0 en ik heb gemiddeld ook 1 dag per week dat het minder goed gaat. Dat was meer, maar ik merk dat het steeds iets beter gaat. 
Voor de ongeduldigen onder ons is het wel frustrerend dat het zo lang duurt, maar de wetenschap dat het vooruit gaat moet ons op de been houden. Bedankt voor je reactie! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...