Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 2-6-2018


Aanbevolen berichten

Goedemorgen @bolletje

Nog kunstgras gelegd?

Ik ben in Noord Frankrijk met het gezin. Ziet er allemaal goed uit. Hopelijk werkt het weer een beetje mee. 

Vannacht elk uur gezien. Ik val wel in slaap maar ben een uur later weer wakker. Het breekt mij nog steeds op, maar we gaan door. We zijn hier om te genieten. Dat kan dan misschien iets minder door het slechte slapen, maar ga ik echt wel proberen!

Hoe is het met iedereen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Pff ik ben gesloopt van van de laaste reductie het lijkt wel of er een trein over me is heen gereden. Ben blij als ik de 4e naar de hypnotherapie kan als het mogelijk is met de ontwenningsverschijnselen en de 5e weer naar de psychiater. Nu nog ff de dagen zien door te komen!

Fijn weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

 

Och Cyclad kennelkuch? Daar kunnen ze het best benauwd van hebben. Ik weet niet of het chronisch is, maar er is goeie medicatie voor en zo te zien is het een Foxje. Hele taaie honden dus die komt er bovenop.:heart:

Het gaat gelukkig al een stuk beter met Foxy, @bolletje.

We hebben vandaag een vriendendag in Garderen en wilden eerst 3 dagen een hotelletje boeken ergens daar in de buurt, maar dat hebben we ivm Foxy maar niet gedaan. Gelukkig kunnen we vandaag wel gaan en wordt Foxy opgevangen door onze lieve buurtjes. 

@Jeshen geniet van je vakantie! De 1e nacht slapen in ene ander bed is voor veel mensen lastig, dat gaat vast beter de komende nachten. Enjoy tot the limit! 

@Dis, het si dat we andere plannen hebben vandaag, maar jouw wokplannen klinken zeer aanlokkelijk! Geniet er van!

Alle anderen ook een fijne dag gewenst! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Deligaf1:

Goedemorgen!

Pff ik ben gesloopt van van de laaste reductie het lijkt wel of er een trein over me is heen gereden. Ben blij als ik de 4e naar de hypnotherapie kan als het mogelijk is met de ontwenningsverschijnselen en de 5e weer naar de psychiater. Nu nog ff de dagen zien door te komen!

Fijn weekend!

Sterkte, @Deligaf1

Je weet waarom het ligt, dat maakt het hopelijk net iets minder lastig. Gelukkig is het al snel 4 juni, ik hoor goede resultaten van hypnotherapie (heb het zelf overigens niet gedaan), goede kans dat je daarmee geholpen bent! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Ad,

Bedankt voor je snelle reactie,

Ik ben al vaker onder hypnose geweest het heeft me al veel geholpen alleen mijn basis gevoel is verdriet en het zit zo vast en kan het niet uiten. Als het onstaan van het verdriet kan achterhaald worden dan is dit ook opgelost. Doormiddel van regressie. Ik zit er alleen een beetje overin dat de ontwenningsverschijnselen de sessie wat bellemeren en ook van wegen de af en toe psychotise ontwenning verschijnselen. Maar goed de hypnotherapeut die is er van op te hoogte en we zien wel hoe het maandag wel hoe het loopt.

groetjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal. Dit is dus de huiskamer. Ik ben nieuw hier en gisteravond gestart met afbouw lorazepam naar diazepam na 20 jaar gebruik dus ben erg blij steun ervaringen te lezen van mede deskundigen. Erg fijn dat dit er is en hoop dat mijn ervaringen anderen ook kunnen helpen al ben ik nu vooral met mezelf bezig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Peter1970:

Hallo allemaal. Dit is dus de huiskamer. Ik ben nieuw hier en gisteravond gestart met afbouw lorazepam naar diazepam na 20 jaar gebruik dus ben erg blij steun ervaringen te lezen van mede deskundigen. Erg fijn dat dit er is en hoop dat mijn ervaringen anderen ook kunnen helpen al ben ik nu vooral met mezelf bezig. 

Dag @Peter1970

Welkom hier, goed bezig dat je de beslissing hebt genomen om de benzo’s af te bouwen! Op hoeveel mg zit je? En de klachten waarvoor je bent begonnen met slikken van de benzo’s ook al kunnen oplossen? 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

nou ik zou op 30mg dia moeten zitten maar ik voel of denk dat dit te snel gaat voor mij. Dus ik trek mijn eigen plan en probeer vandaag 40mg aan te houden. En als dit morgen niet lukt pas ik het aan. Gister begonnen dus denk dat mijn lijf en mijn koppie moet wennen want dia werkt voir mijn gevoel ff anders dan de lorazepam. Maandag heb ik afspraak met verslavingsarts en ga dit dan ook aangeven. Las ook dat de ene tabel 1 Mg lora zegt dat dit gelijk staat aan 5 Mg dia en andere weer zeggen dat het 10 Mg is. Dus volg eigen gevoel en plan totdat ik het idee heb dat ik “in balans” ben met de dia. Maar eerste stap heb ik gezet en af en toe kan ik daar beetje gevoel van trots uithalen al ik het lastig. 

Groetjes

peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oww en oorspronkelijke klachten Tsja das rond de 20 jaar geleden ... en ik moet eerst clean zijn voordat aan de eventueel overgebleven oorspronkelijke klachten gewerkt kan worden. Wel heb ik om de twee a drie weken gesprek met praktijkondersteuner ggz. Maar ggz zelf doet noppes zolang ik niet clean ben. Vandaar dat ik de stap heb genomen om bij ready for change in rotterdam asn te kloppen. Wat ik vermoed is dat de benzo verslaving bij veel instellingen een ondergeschoven kindje is en per definitie als moeilijk wordt beschouwd. Had ook nimmer het idee verslaafd te zijn. Misschien omdat alles op doktersrecept ging. Harde dobber ff slikken (figuurlijk Hihi) en doorzetten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Peter1970:

Hallo

nou ik zou op 30mg dia moeten zitten maar ik voel of denk dat dit te snel gaat voor mij. Dus ik trek mijn eigen plan en probeer vandaag 40mg aan te houden. En als dit morgen niet lukt pas ik het aan. Gister begonnen dus denk dat mijn lijf en mijn koppie moet wennen want dia werkt voir mijn gevoel ff anders dan de lorazepam. Maandag heb ik afspraak met verslavingsarts en ga dit dan ook aangeven. Las ook dat de ene tabel 1 Mg lora zegt dat dit gelijk staat aan 5 Mg dia en andere weer zeggen dat het 10 Mg is. Dus volg eigen gevoel en plan totdat ik het idee heb dat ik “in balans” ben met de dia. Maar eerste stap heb ik gezet en af en toe kan ik daar beetje gevoel van trots uithalen al ik het lastig. 

Groetjes

peter

Ha @Peter1970

Lorazepam is een potenter middel dan Diazepam en is relatief kortwerkend.

Diazepam bevat actieve metabolieten (lorazepam niet) en is langwerkend. De werking is om die redenen inderdaad anders. Om die reden geeft overgang van Lorazepam naar Diazepam in het begin ook vaak klachten. Dat moet na enkele tijd over zijn. Prima dat je je eigen plan trekt, de omzetting van 7 Lora naar 30 Dia is niet echt logisch. Dan is 40 mg al beter. Hopelijk vind je snel je stabiliteit om door te pakken. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Cyclad58

ja dat is me ook verteld en ook dat de omrekening onlogisch is en dat andere tabellen weer zeggen dat 1mg lora gelijk staat aan 10mg dia. 

Al met al een hele opgave. Morgen weer afspraak met verslavingsarts die mij eigenlijk al aangaf dat het beter is om intern in een kliniek af te kicken ipv ambulant. Dit ivm hogere slagingskans definitief van deze zooi af te komen. 

Dus twijfel alom zeker ook omdat ik vandaag de overgang begin te merken en zo gefocussed ben op mijn lijf en de pest pillen en Prive speelt het nodige los van dit en heb nu het gevoel dat het niet het moment is omdat ik wel moet kunnen werken. Al voelt dit nu als falen en excuustruus.. wordt vervolgd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Dis

Bedankt voor jouw bericht.

Ik ga sowieso af op eigen gevoel en definitief eigen tempo. Laat me niet "gek" maken door artsen. Is tenslotte mijn lichaam en geest en niet die van een ander, hoe goed en onderbouwd wellicht ook bedoeld. En ik weet wat je bedoeld. Begin dit jaar was de lorazepam ik meen 3 maanden niet leverbaar en werd ik zonder tekst en uitleg van huisarts (IK HAD HET OOK MOETEN VRAGEN NATUURLIJK, BLIJFT EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID) op de bromazepam ... ruim 2 maanden thuis gezeten als gevolg.

Lastig is het dat er zoveel meningen en adviezen zijn, de ene zegt dit de ander dat, ene tabel zegt dit de ander dat... maar dit hoef ik hier niemand te vertellen natuurlijk.

Wat wel op het forum eensluidend is, is het advies doe het langzaam en in eigen tempo, dat neem ik sowieso echt aan!

Thanks Dis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dis

Ik slik de lorazepam al ergens tussen de 15 en 20 jaar. En was de laatste jaren (ooit begonnen na een depressie met een halve..) stabiel op 6mg per dag. Dus de oorspronkelijke reden is dermate lang geleden en gebruik in de jaren dus al snel een verslaving geworden en niet zozeer met een reden behalve dan de verslaving. Had ook NOOIT het idee verslaafd te zijn tot een paar weken geleden. Wist wel dat ik het nodig had en heb om te leven maar misschien omdat het op doktersrecept was nooit aan verslaving gedacht..

En eens, afbouwen is 1, de fase daarna is 2.

Goed van je dat je zo bezig ben. Heb ik oprecht respect voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo huiskamergenoten

ik heb een vraag. Ik ben van de lorazepam naar de diazepam aan het switchen. Nu heb ik daar lichamelijke klachten van zoals zwaar in mijn hoofd dan weer juist licht in de bol idee dat mijn zicht slechter is, van die trillende benen zweten enz enz. 

Nu zegt mijn v-arts dat dit niet kan nooit eerder meegemaakt. En het zou niet kunnen omdat de middelen hetzelfde zijn behalve is de eerste kortdurend en de andere langer werkend.  

Ik word onderhand beetje kriegel van de zoveelste deskundige die zegt dat iets niet kan.

wat zijn jullie ervaringen bij het overschakelen ? Dus NIET van het afbouwen maar van korte naar langer werkzame ? Zit het inderdaad tussen mijn oren als verwachtingspatroon voordat ik begon met de Switch zoals mij vanmiddag werd verteld??

ik hoor graag ervaringen van de ervaren mensen hier.

alvast bedankt en ook nog een fijne avond toegewenst natuurlijk :-)

groeten

peter

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dis goedemorgen en bedankt. Sorry hoor al die vragen maar het is inderdaad gekmakend en voor mij vreemd te ervaren en te lezen dat een arts er zo makkelijk over praat en doodleuk zegt: dat heb ik nog nooit meegemaakt. Zit je dan met je goede gedrag. Ik zal de andere verhalen lezen van de week om te leZen wat dan geleidelijk twee middelen tegelijk of hogere dosis dia.

Wist/weet dat eea een moeilijke opgave is maar niet vermoed dat er zoveel tegenstrijdige “wetenschap” is.

fijne dag (allemaal natuurlijk)

groeten

peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-6-2018 om 20:47 zei Peter1970:

Hallo huiskamergenoten

ik heb een vraag. Ik ben van de lorazepam naar de diazepam aan het switchen. Nu heb ik daar lichamelijke klachten van zoals zwaar in mijn hoofd dan weer juist licht in de bol idee dat mijn zicht slechter is, van die trillende benen zweten enz enz. 

Nu zegt mijn v-arts dat dit niet kan nooit eerder meegemaakt. En het zou niet kunnen omdat de middelen hetzelfde zijn behalve is de eerste kortdurend en de andere langer werkend.  

Ik word onderhand beetje kriegel van de zoveelste deskundige die zegt dat iets niet kan.

wat zijn jullie ervaringen bij het overschakelen ? Dus NIET van het afbouwen maar van korte naar langer werkzame ? Zit het inderdaad tussen mijn oren als verwachtingspatroon voordat ik begon met de Switch zoals mij vanmiddag werd verteld??

ik hoor graag ervaringen van de ervaren mensen hier.

alvast bedankt en ook nog een fijne avond toegewenst natuurlijk :-)

groeten

peter

 

Beste Peter.  Ik ben overgestapt van 1.2 lorazepam naar 5 mg Diazepam in 1 X.  Gevolg was dat ik niet meer kon lopen en doodziek in bed lag.  Geen koorts ofzo natuurlijk.  Maar alle organen en spieren en functies hadden kortsluiting.   Jij bent niet gek....De arts is gek. ..knettergek. De overstap van de dosis waar jij op zat is naar alle waarschijnlijkheid net zo slecht als de mijne om verschillende redenen.

1.  De gehanteerde 1 lorazepam op 5 diazepam is een gehandicapte richtlijn en ligt eigenlijk tussen de 5 en de 12 in. Artsen gaan gemakshalve uit van een absoluut terwijl ieders lichaam anders is.  Honden en katten worden uitgebreid gewogen voordat ze iets krijgen maar ik met mijn 50 kg en een man van 80 kg krijgen volgens dezelfde richtlijnen  medicatie toegeschoven zonder met de ogen te knipperen!

2. Overstappen moet eigenlijk in delen gebeuren. Dus eerst 1/4 van de dagdosis voor een paar dagen of een week omzetten. Dan de volgende kwart voor een week...etc. Totdat alles is omgezet. 

3. Lorazepam en diazepam hebben een andere molecuul. De werking lijkt op elkaar naar behalve de halfwaardetijd die langer is,  is de diazepam echt een ander middel dat op een andere manier moet worden afgebroken door je lever.  En zo'n....arts die dan durft te beweren dat dat niet kan kan ik wel door de muur geen slaan af en toe.  En het leed dat ik overal zie door de totale onwetendheid van artsen is schrijnend. 

 

Ook mijn overstap was dus ruw. ..maar ik stabiliseerde wel na een paar weken.  Ik hoop dat dat bij  jou ook zo gebeurd. 

 

Ik weet niet of je de Ashton Manual al hebt gelezen maar dat geeft een hoop info.  Zie het wel als een richtlijn want dit werd ruim 35 jaar geleden gepubliceerd en waar het op afbouwen aankomt zijn we als wereldwijde community wel verder ontwikkeld en weten we meer. 

 

Overstappen is wel de eerste stap en als je je erg ziek voelt vraag dan de arts om iets hoger te gaan.  Breng de Ashton Manual eventueel mee om te onderbouwen wat je zegt/vraagt. 

 

De opleiding van artsen biedt eigenlijk geen kennis over het gevaar van de benzodiazepinen en de heftige ontwenning die we kunnen ervaren en het gevaar van te snel afbouwen. Aangezien ze arts zijn denken ze alles te weten en verklaren daardoor hun patiënten die doodziek binnen wandelen vaak voor gek of komen met een andere verkeerde diagnose. Allemaal heel zwaar voor de patiënt om mee te maken. 

 

Je hebt een aardige weg voor de boeg maar het is het waard om van de lorazepam af te komen. 

Heel veel sterkte.  

 

 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer Hi 

bedankt voor jouw antwoorden. Fijn te leZen dat het niet aan mij ligt. Informatie is zoals jij waarschijnlijk nog beter weet dan ik vaak zo incompleet, verschillend of ronduit stom en heeeeel vaak enorm tegenstrijdig. Daarom ben ik ook erg blij met dit forum. Is toch ff anders verhalen te lezen en antwoorden en ervaringen te lezen en delen met andere slachtoffers want zo voel ik het wel. Tuurlijk heeft iedereen een eigen verantwoordelijkheid maar dit soort middelen te lang voorschrijven (tenzij het echt niet anders kan) is m.i. tegen het misdadige aan. Dan nog maar niet te spreken over wat je tegenkomt en moet ondergaan en over je heen moet laten komen als je er vanaf wil.

wat bedoel je met overstappen in delen? Dat je dan de twee middelen een korte periode tesamen gebruikt?

en ben jij er inmiddels vanaf? Ik vind iedereen hier stoer en toppers. Tis niet niks om hiermee te dealen of over te praten. Gelukkig wordt er zo langzamerhand wel meer aandacht besteed in de media aan psychische aandoeningen. Dat is een plus maar we zijn er nog lang niet. 

 

Fijne avond en nogmaals bedankt!

oh en ja die manual heb ik gedownload maar nog niet echt gelezen maar doorgespit :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...