bolletje Geplaatst 29 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2018 (bewerkt) Goeie morgen kanjers . We krijgen weer zwaar weer. Ja me zolen. Zit iedere avond te wachten maar niks noppes nada. Vind het heerlijk, zware regen en onweer. Dan krijg ik zo'n beschermd gevoel; in m'n huis. Nou, vanavond maar weer zitten wachten op 29 mei 2018 bewerkt door bolletje Kannietmeer en Kaida74 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GUUS Geplaatst 29 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2018 Ha ha Bolletje, ik heb zo,n man die zit de buien uit de lucht te kijken , Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 29 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2018 Nou, van mij mag t ook wel even flink plensen. Maar dan wel zonder onweer, kan ik even heerlijk een buitenendouche nemen om af te koelen. Kan er moeilijk tegen momenteel. Ik moet deze week naar de psychiater en nou vroeg ik me af of het nog zinvol is lora om te zetten naar dia, aangezien ik nog maar ik 0,14 zit. Maar ik trek t momenteel zooo slecht. Zat te denken aan 5 mg, zodat ik me even iets beter voel en dan vervolgens langzaam afbouwen. Zit nl nu al tegenop zomervakantie aan te hikken.......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 mei 2018 Guus ik ook hoor. Doorbijter kun je een beetje schrijven wat er precies zo slecht gaat? Jesh zat toen ook zo aan te hikken tegen de vakantie maar heeft toen heerlijk genoten dacht ik. Niet bang zijn voor een blaffende hond van 6 straten verder. Die komt nooit naar jou toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 29 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2018 1 uur geleden zei doorbijter: Nou, van mij mag t ook wel even flink plensen. Maar dan wel zonder onweer, kan ik even heerlijk een buitenendouche nemen om af te koelen. Kan er moeilijk tegen momenteel. Ik moet deze week naar de psychiater en nou vroeg ik me af of het nog zinvol is lora om te zetten naar dia, aangezien ik nog maar ik 0,14 zit. Maar ik trek t momenteel zooo slecht. Zat te denken aan 5 mg, zodat ik me even iets beter voel en dan vervolgens langzaam afbouwen. Zit nl nu al tegenop zomervakantie aan te hikken.......... Ha @doorbijter, Even een korte reactie (zit op werk) 0,14 lora is equivalent van 1,4 mg Diazepam. Ophogen naar 5 mg dia is een forse stap terug en meer dan wellicht niet nodig. 2 mg Diazepam is een betere optie. Overleg wel met je arts. Succes en sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaida74 Geplaatst 29 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2018 (bewerkt) Goedemiddag allen, Ben er nog hoor, maar wat minder aanwezig. Ik merk dat alle verhalen van jullie er best heel erg in hakken en dat ik dat niet altijd trek. Plus dat het met mij niet lekker gaat. Voel me down en depri, slaap verschrikkelijk slecht (zal ook door het weer komen. Laat het maar regenen!!) Ik heb zo'n raar ritme nu. Half 11 slapen, half wakker (plassen en slaap snel weer in), half 3 wakker, maar dan ook klaarwakker!!, half 5 zelfde liedje en om 6 uur/half 7 klaaaaaaarwakker terwijl ik me doodmoe voel. Ben benieuwd wat de arts er donderdag over te zeggen heeft... Ook over het afbouwen, want dat gaat echt slecht op dit moment (eerder opbouwen...) Ben gewoon ook boos! Waarom kun je van drugs en alcohol wel afkicken zonder dat het schade (of minder schade) aanricht en moet afbouw met benzo zo verdraaid moeilijk gaan ? (gelukkig niet bij iedereen, maar wel bij velen onder ons) Liefs van een niet zo blije Kaida74 29 mei 2018 bewerkt door Kaida74 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 29 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2018 @doorbijterBen het eens met @Cyclad58 En omzetten is vaak niet lekker kan ik je vertellen, maar kan behulpzaam zijn. Omdat je zo laag zit vind het moeilijk inschatten. 2 mg lijkt mij ook beter en dan in 0.5 per 2 weken afschaven. @bolletje Ik zit persoonlijk niet zo op de regen te wachten, ik houd van wel de ruimte om buiten te zijn wanneer ik maar wil, in hemd en onderbroek @Kaida74 Wat jammer dat je je zo naar voelt. Voor afbouwen moet je een strenge discipline houden en nooit meer omhoog gaan, zodat je lichaam weet op welke dosis het moet stabiliseren. Wanneer je in een vlaag van ontwenning omhoog gaat komt er geen einde aan. Rustig van je tablet afschaven en verminderen is de enige manier, en beseffen dat het geen makkelijke weg zal zijn, maar we de enige weg naar herstel, waarna je een goed gezond leven kan leiden zoals het bedoeld is. Ik denk dat je een keuze moet maken waar je niet meer van afwijkt met een ijzeren discipline, anders is afbouwen met deze medicatie nog moeilijker. En ja, deze medicatie is echt wat anders dan heroine of alcohol. Dit is iets wat veel dieper heeft ingegrepen op onze hersenen en daardoor "schade" heeft veroorzaakt. Dit moet door je lichaam ongedaan worden gemaakt en hersteld en dat kost nu eenmaal tijd. Kaida74 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eleo31 Geplaatst 29 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2018 1 uur geleden zei Kaida74: Goedemiddag allen, Ben er nog hoor, maar wat minder aanwezig. Ik merk dat alle verhalen van jullie er best heel erg in hakken en dat ik dat niet altijd trek. Plus dat het met mij niet lekker gaat. Voel me down en depri, slaap verschrikkelijk slecht (zal ook door het weer komen. Laat het maar regenen!!) Ik heb zo'n raar ritme nu. Half 11 slapen, half wakker (plassen en slaap snel weer in), half 3 wakker, maar dan ook klaarwakker!!, half 5 zelfde liedje en om 6 uur/half 7 klaaaaaaarwakker terwijl ik me doodmoe voel. Ben benieuwd wat de arts er donderdag over te zeggen heeft... Ook over het afbouwen, want dat gaat echt slecht op dit moment (eerder opbouwen...) Ben gewoon ook boos! Waarom kun je van drugs en alcohol wel afkicken zonder dat het schade (of minder schade) aanricht en moet afbouw met benzo zo verdraaid moeilijk gaan ? (gelukkig niet bij iedereen, maar wel bij velen onder ons) Liefs van een niet zo blije Kaida74 Ik begrijp je helemaal Kaida.ik denk er precies het zelfde over.Het kan mij ook zoooooo kwaad maken!Hoe kunnen ze deze medicijnen verzinnen , en zooooo lang voorschrijven.He lchaam moet zo verdomde hard werken. Schandelijk gewoon!Maar we zullen eruit komen , hoe dan ook! liefs Eleonore! Kaida74 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 29 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2018 Nou bolletje, vanmorgen bracht ik de jongens naar school en daarna moet ik een uur gestrekt om bij te komen/rustig te worden. Gistermiddag waren mn schoonouders er dan is me dat te veel en ga ik rusten op bed. Moet zo de jongens weer van school halen, tis een onwijs grote school, dus altijd afwachten hoe ik me voel als ik daar ben. En hopen dat een paniekaanval uitblijft. En dan door naar mn ouders, want vriendlief is er niet en hele middag en avond alleen met de kinderen trek ik momenteel niet. Tis net of mijn Burn-out in alle hevigheid aanwezig is Kannietmeer en Cyclad58, dank voor de input. Ik weet t gewoon niet meer en dan ga ik in de wanhoop op zoek naar alle mogelijke oplossingen. Ik vraag me ook af of ik wel echt zal stabiliseren op 0,14 mg of dat dat te weinig is. Ik zit dus weer veel te veel in mn hoofd. Kaida74, wat dat betreft kan ik me bij jou aansluiten, helaas. Gelukkig slaap ik wel wat beter, al is t niet om over naar huis te schrijven. Heb jij slaapmedicatie. Ach..... dat zal ooit al wel eens besproken zijn. Ik hoop dat de arts donderdag iets voor je kan betekenen. Cyclad58, ben jij door een burn out aan de lora geraakt? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Heeft er trouwens iemand gehoord van het gupta programma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaida74 Geplaatst 29 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2018 31 minuten geleden zei Kannietmeer: @Kaida74 Wat jammer dat je je zo naar voelt. Voor afbouwen moet je een strenge discipline houden en nooit meer omhoog gaan, zodat je lichaam weet op welke dosis het moet stabiliseren. Wanneer je in een vlaag van ontwenning omhoog gaat komt er geen einde aan. Rustig van je tablet afschaven en verminderen is de enige manier, en beseffen dat het geen makkelijke weg zal zijn, maar we de enige weg naar herstel, waarna je een goed gezond leven kan leiden zoals het bedoeld is. Ik denk dat je een keuze moet maken waar je niet meer van afwijkt met een ijzeren discipline, anders is afbouwen met deze medicatie nog moeilijker. En ja, deze medicatie is echt wat anders dan heroine of alcohol. Dit is iets wat veel dieper heeft ingegrepen op onze hersenen en daardoor "schade" heeft veroorzaakt. Dit moet door je lichaam ongedaan worden gemaakt en hersteld en dat kost nu eenmaal tijd. Ik weet het Liz @Kannietmeer, maar de dicipline is er overdag wel en 's nachts als ik wéér wakker lig, niet. Dan is een greep in mijn nachtkastje veel makkelijker... Maar daar bouw ik niet mee af. Ik weet het en ik wil het wel. Maar het lukt me niet in m'n uppie. Hoop dat die ggz arts me handvatten kan geven. Want schaven met een vijltje werkt ook niet. Dan gooi ik er alsnog een tablet achteraan..... Ik zal toch ''strenger''' aangepakt moeten worden. (en mezelf natuurlijk strenger aanpakken. Maar wat ik al zei; overdag ben ik boos op mezelf dat ik me 'snachts weer heb laten verleiden. Vicueuse cirkel waar ik al jaren in zit en maar niet uit lijk te komen. 11 minuten geleden zei doorbijter: Kaida74, wat dat betreft kan ik me bij jou aansluiten, helaas. Gelukkig slaap ik wel wat beter, al is t niet om over naar huis te schrijven. Heb jij slaapmedicatie. Ach..... dat zal ooit al wel eens besproken zijn. Ik hoop dat de arts donderdag iets voor je kan betekenen. Dank je wel! @doorbijter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eleo31 Geplaatst 29 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2018 49 minuten geleden zei Eleo31: Ik begrijp je helemaal Kaida.ik denk er precies het zelfde over.Het kan mij ook zoooooo kwaad maken!Hoe kunnen ze deze medicijnen verzinnen , en zooooo lang voorschrijven.He lchaam moet zo verdomde hard werken. Schandelijk gewoon!Maar we zullen eruit komen , hoe dan ook! liefs Eleonore! ELeo31 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 29 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2018 Kaida, kun je geen ad als slaapmedicatie krijgen? Slaap ik best aardig op. Heb zelf mirtazapine. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 29 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2018 4 uur geleden zei doorbijter: Cyclad58, ben jij door een burn out aan de lora geraakt? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Heeft er trouwens iemand gehoord van het gupta programma Ha @doorbijter, nee ik ben aan de Lorazepam gezet in nov 2016 nadat ik in september was herbegonnen met paroxetine. Bij de opstart kreeg ik klachten. Ik kreeg daar Clonazepam (Rivotril) voor, waar ik averechts op reageerde. Met Lorazepam ging het wel goed...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden