Spring naar bijdragen

Vers lid

Deirdre

Aanbevolen berichten

@Deirdre, herkenbaar hoor! Ook ik heb af en toe zo'n periode waarin ik denk dat het allemaal wel gaat en waarin de aandacht dan verslapt. Dan ligt de alcohol op de loer is nu wel mijn ervaring. Het is echt voortdurend scherp blijven, bij jezelf blijven, goed voor jezelf zorgen! Succes in je tweede weekend:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

“Ik vind je niet gezellig als je niet drinkt” aldus de wederhelft. Waarschijnlijk probeert hij z’n eigen inname-patroon te valideren en waarschijnlijk heeft hij ook een beetje gelijk. Zonder alcohol kan ik erg introvert zijn en heb ik heel veel drempels en muurtjes. Maar op m’n werk heb ik juist een extraverte, leidinggevende rol (waar ik me prima bij voel, maar wel elke dag een knop voor moet omzetten). Ik ga proberen een stukje rol mee naar huis te nemen. Misschien vermoeiend in het begin, maar ik vind die stille Willie die ik thuis ben zelf ook behoorlijk saai.

Behalve dat ik het lekker vind, blijkt dit voor mij dé reden om te drinken: een tikkie losser worden. 

Eens kijken of dat me zonder alcohol dit weekend gaat lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je als je onder invloed van alcohol tegen je eigen natuur moet ingaan, das niet echt gezond in de kop hè. :) 

Heeft je wederhelft je in het begin alleen maar bezopen gekend??

Ik kan me voorstellen dat je thuis JUIST even behoefte hebt stille willie te zijn na een extraverte werkdag. Misschien niet de hele tijd maar wel even.

Doe je eigen natuur geen geweld aan. Go with the flow. Je bent gewoon goed. Jezelf en de ander accepteren is een essentiële stap bij het stoppen. Daar gaan zooo veel draadjes over hier. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagrapport: tijdens m’n werkreünie drie glazen bier voor m’n snufferd gekregen en eentje over m’n jurk. De innerlijke mens wel drooggehouden. Vond het nog gezellig ook! Het lijkt of ik in nuchtere toestand minder met mezelf bezig ben en beter kan luisteren.

Nu mannen die voetbal kijken in huis met heel veel bier. Er even bij gezeten, maar nu m’n vriend voor de 14e keer Frank de Boer (of is het Ronald) nadoet, ga ik Netflixen in bed. Ook met 12 bier op, zou dat nog niet grappig zijn. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...