Pytje Geplaatst 25 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2018 @Deirdre, herkenbaar hoor! Ook ik heb af en toe zo'n periode waarin ik denk dat het allemaal wel gaat en waarin de aandacht dan verslapt. Dan ligt de alcohol op de loer is nu wel mijn ervaring. Het is echt voortdurend scherp blijven, bij jezelf blijven, goed voor jezelf zorgen! Succes in je tweede weekend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deirdre Geplaatst 25 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 mei 2018 “Ik vind je niet gezellig als je niet drinkt” aldus de wederhelft. Waarschijnlijk probeert hij z’n eigen inname-patroon te valideren en waarschijnlijk heeft hij ook een beetje gelijk. Zonder alcohol kan ik erg introvert zijn en heb ik heel veel drempels en muurtjes. Maar op m’n werk heb ik juist een extraverte, leidinggevende rol (waar ik me prima bij voel, maar wel elke dag een knop voor moet omzetten). Ik ga proberen een stukje rol mee naar huis te nemen. Misschien vermoeiend in het begin, maar ik vind die stille Willie die ik thuis ben zelf ook behoorlijk saai. Behalve dat ik het lekker vind, blijkt dit voor mij dé reden om te drinken: een tikkie losser worden. Eens kijken of dat me zonder alcohol dit weekend gaat lukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 25 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2018 (bewerkt) Weet je als je onder invloed van alcohol tegen je eigen natuur moet ingaan, das niet echt gezond in de kop hè. Heeft je wederhelft je in het begin alleen maar bezopen gekend?? Ik kan me voorstellen dat je thuis JUIST even behoefte hebt stille willie te zijn na een extraverte werkdag. Misschien niet de hele tijd maar wel even. Doe je eigen natuur geen geweld aan. Go with the flow. Je bent gewoon goed. Jezelf en de ander accepteren is een essentiële stap bij het stoppen. Daar gaan zooo veel draadjes over hier. 25 mei 2018 bewerkt door bumperjim Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deirdre Geplaatst 26 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2018 Dagrapport: tijdens m’n werkreünie drie glazen bier voor m’n snufferd gekregen en eentje over m’n jurk. De innerlijke mens wel drooggehouden. Vond het nog gezellig ook! Het lijkt of ik in nuchtere toestand minder met mezelf bezig ben en beter kan luisteren. Nu mannen die voetbal kijken in huis met heel veel bier. Er even bij gezeten, maar nu m’n vriend voor de 14e keer Frank de Boer (of is het Ronald) nadoet, ga ik Netflixen in bed. Ook met 12 bier op, zou dat nog niet grappig zijn. bumperjim, Amethist en Aline38 reageerden hierop 1 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 27 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2018 Goed gedaan en hopelijk lekker geslapen en fris weer op. Fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 27 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2018 Mooie ervaring. Is waar van dat beter luisteren. Ondervind ik ook. Leuk hè? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 27 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2018 Ha ha, ik heb beeld Super goed gedaan dame! Chapeau! Wilde nog even aansluiten bij de opmerking van @bumperjim ga alsjeblieft niet je best doen om anders te zijn thuis! Je bent goed zoals je bent. Je hoeft maar 1 iemand te zijn en dat is jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden