Spring naar bijdragen

Mijn vriend wil wel in het weekend drinken


Elfje

Aanbevolen berichten

Sinds 3 dagen ben ik weer gestopt met drinken, ik ben al wel meer periodes gestopt maar helaas ben ik steeds terug gevallen, maar ik wil het nu zo graag vol houden. Mijn vriend is helaas ook alcoholist en hij is ook periodes gestopt geweest, maar hij vind zijn alcohol gebruik niet zo'n probleem.

Hij werkt overdag en drink dan in de avond rond de 10 halve liters, ik dronk eigenlijk minder maar wel van de ochtend tot de avond omdat ik niet kan werken. Afgelopen weekend was ik weer ontzettend ziek, ik kon geen eten meer binnen houden en voelde me ontzettend beroerd, ik wil dat echt niet meer. Die alcohol maakt alles stuk... psygisch en lichamelijk. Mijn vriend was het er er dan ook mee eens om te stoppen. 

Het probleem met mijn vriend is dat hij totaal nergens over praat, het gaat altijd goed met hem zegt hij en over emoties praten kan/doet hij niet. Dus erover praten is heel erg moeilijk.

Nu zei hij vanmorgen tegen me "in het weekend ga ik wel gewoon een biertje drinken hoor" en nu weet ik niet wat ik moet doen. Als hij weer bier in huis gaat halen weet ik dat ik voor de bijl ga. Maar als ik zeg dat ik niet wil dat hij drinkt zit ik met een chagrijnige vriend in huis en weet ik dat hij continue naar alcohol verlangt. 

Ik heb enige tijd geleden al 2 keer de relatie verbroken door deze en andere redenen, ook omdat hij emotioneel helemaal geblokkeerd is en ik het moeilijk vind om daar mee om te gaan. Maar als het dan daadwerkelijk uit is ga ik weer twijfelen, het is ook niet dat hij direct zijn spullen kan pakken en weg gaan want hij kan nergens heen, die spanning dan als het "uit" is en je zit nog wel op elkaars lip is voor mij niet uit te houden.

Wat te doen???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje ongeduldig ja :) meestal heb je in een paar uur wel een paar reacties. 

Ff voor de goede orde. Iedereen is verantwoordelijk voor wat hij/zij drinkt. Het is niet zo dat als je vriend drinkt, dat jij dan ook moet drinken. Ik begrijp heel goed dat je dan vreselijk in de verleiding komt, maar het is niet zijn schuld in dat geval dat jij dan gaat drinken. Je bent er zelf bij. Je mag wel van hem eisen dat hij je niet onder druk zet om ook wat te gaan drinken. 

Ff over jezelf nu. De hele dag drinken is waanzinnig slecht voor je, ook al zijn het er misschien 5 ipv 10 halve liters. Dat blijft heel veel elke dag. Groot gelijk dat je daarmee wilt stoppen. 

Je kan hem moeilijk dwingen om te stoppen. Het is zijn leven. Je moet denk ik wel zelf stoppen, echt helemaal stoppen ennniet alleen door de week. En als het samenwonen met je vriend je daarin belemmert en hij wil niet stoppen, dan zal er echt een keuze gemaakt moeten worden. Want dan is het huis dus te klein voor jullie drieën: voor jou, je vriend en koning alcohol. 

Laat je vriend weten dat het echt menens is met het stoppen. 

Heel veel succes :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastig hoor @Elfje. Ik herken dat. Al woon ik niet samen. Mijn vriend drinkt en rookt als een schoorsteen en is een nachtmens, niet voor 5en naar bed. Als ik bij hem was, was het altijd een dolle boel. Drinken, een kwart pilletje, muziek en meestal niet voor 7(!) Uur naar bed. Nu ik niet meer drink (en sinds 9 dagen niet meer rook) moeten we een nieuwe modus vinden. Ik hou het tot half 2 vol ( eigenlijk zou ik om 11 uur naar bed willen) en wil niet meer lang uitslapen en lekker naar buiten. Nu doen we een compromis: s middags terrasje. (Met koffie) maar ik vind het best moeilijk. Dat hij drinkt waar ik bij zit vind ik niet lastig maar juist gezellig, ( hoe gek is dat) hij wordt ook nooit dronken. Maar goed jouw situatie is natuurlijk anders. Bedoel meer dat jullie samen nieuwe modus moeten vinden, hoop wel dat hij je toch kan steunen. Dat er iets verandert in jullie relatie kan bijna niet anders denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is het meestal ook geen probleem als hij wel drink, al krijg ik er soms wel een jaloers gevoel van... Het probleem is dat het een beetje Russisch roulette voor mij is als er drank in huis is. Meestal kan ik er vanaf blijven al word "het duiveltje in mijn hoofd" wel meer wakker. (Het duiveltje dat zegt, pak er maar 1, kan jou het schelen, je zal je beter voelen enz.) En dat is voor mij weer meer vechten en geeft me een onveilig gevoel. Maar zoals 2 weken geleden onze poes werd doodgereden ben ik de fout in de gaat. En dat is de Russische roulette, er zullen altijd rottige dingen kunnen gebeuren en dan mag er gewoon geen drank bij me in de buurt zijn want dan gaat het mis, dat weet ik van mezelf.

Gister avond heb ik gezegd dat ik liever niet heb dat hij hier in huis drinkt, daar is hij uiteindelijk wel mee akkoord gegaan maar niet van harte. Dat geeft toch een beetje een gespannen sfeer... Daarbij wil ik hem zijn drankgebruik niet perse ontzeggen, het is zijn leven en als hij 10 halve liters wilt wegtikken moet hij dat zelf weten. Maar dan moet hij dat ergens anders doen en dat is ook niet mogelijk. 

Ik moet nu in ieder geval sterk blijven, dat is het belangrijkste. Iedereen heel erg bedankt voor de antwoorden.

Liefs :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elfje je kunt dit niet bij je partner neerleggen; het is jouw keus om te stoppen,
dus jij moet daar dan ook de volle verantwoording voor nemen. Het zou fijn zijn als iemand je kan steunen door mee te doen,
maar als hij daar (nog) niet aan toe is, kun je het ook zo zien dat jij mooi alvast het goede voorbeeld geeft.
Als je echt jezelf niet vertrouwt, dan kun je drastischere maatregelen nemen; bijv. Refusal aan je huisarts vragen, dan kùn je niet drinken
zonder erg ziek te worden. Maar ook dan; jij moet die slikken. En is het je partner niet, dan is het een feestje, een verjaardag, Kerstmis,
iets te vieren, troosten, terrasje, enz enz enz Het zijn allemaal aanleidingen om voor de bijl te gaan, maar alles is van buitenaf. De wil om te stoppen
hoort van binnenuit te komen, en eenmaal die knop om, worden triggers steeds minder belangrijk, want jij voelt je met de dag beter en gezonder worden
en hebt dan de goede motivatie om voor jezelf te gaan. Kijk en op dat moment zou je partner misschien veel resprect hebben voor je doorzettingsvermogen
en wie weet een tikje jaloers; en denken: hee dat wil ik ook. Maar hier en nu gaat het om jou, jouw gezondheid en jouw keuzes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat snap ik, maar niemands wil is wet he,
misschien kun je afspraken maken die beiden recht doen
uiteindelijk wil je met elkaar verder in alle respect
neem ik toch aan.
Een vd grootste gevaren bij relaties is dat beiden niet gelijk op gaan in groei/ontwikkeling.
nou ja, de liefde overwint zumme maar denken. succes hierin Elfje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...